Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 17:30
Verwijderd
Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus hiermaar

Hallo allemaal,

iedereen heeft wel eens nachtmerries, en ik heb ze zo vaak gehad en ik kijk er ook niet meer van op (ze varieeren van gek tot krankzinnig). Maar afgelopen nacht had ik een ongelooflijk rare nachtmerrie! Dit was zeker weten de "weirdest"!

Ik droomde dat ik in een huis beland was, daar kwam ik een "mens" tegen, het was een meisje en vrij gestoord. Ze vertelde me hystirisch dat ze de priester moest spreken maar dat ze dat niet durfde. Ze vroeg mij of ik mee wou gaan.

Ik ging dus mee en kwam in een kamer dat leek op een keuken. Daar waren twee oude mannen. Eentje zat in een kleermakerszit en de andere zat achterin de kamer (dit was de oudste man).
Het meisje ging heel snel op haar knieen en deed haar handen tegenelkaar aan -||- net zoals je klapt maar dan je handen tegen elkaar houdt. Daarmee maakte ze een schuddende beweging.
Voor ik het doorhad deed ik dat ook! Ik knielde en t leek alsof ik deze priester zat te aanbidden.

Toen wenkte de oudste man achterin me, ik ging naar hem toe en hij zei dat ie iets belangrijks te vertellen had. Hij vroeg me of ik ooit wel eens heb gedroomd dat ik een vogel of een vlinder was. Ik zei "nee waarom vraagt u dat?" . Hij zei toen: als je dat droomt dan zal dat betekenen dat je niet lang meer te leven hebt. Ik schrok me dood!Ik vroeg aan hem als ik dat ooit meemaak het aan mijn vriend mocht vertellen dat ik doodging. Hij begreep dat wel en antwoorde dat ik het wel mocht vertellen maar niet over hem en wat ik er zelf van dacht. Hij vertelde over het "hierna". want ik vroeg wat er met ze zou gebeuren. En hoe ik dood zou gaan. Hij zei dat ik op een onnatuurlijke manier zou sterven, dus door een wapen ed. Het "hierna" zou ongeveer hetzelfde zijn maar dan zonder alle ellende op deze wereld. Hij concludeerde dat ik in deze leven niet veel meer te halen had en dat ik dan altijd alleen en ongelukkig zou blijven. Ik zou in het "hierna" aan de andere kant van de hemel geplaatst worden. Zo werdt iedereen verspreidt en kreeg ik de kans om te integreren. (??!!)

--Ik werd nu wakker en viel vervolgens weer in slaap--

Ik droomde (gvd) dat ik een vlinder was.
Vervolgens leek het alsof ik wakker werd (in mijn droom). Ik vertelde het aan mijn vriend dat ik niet lang meer te leven had. Op dat moment gebeurden de raarste dingen. Ik stond op het punt te vertellen wie dat had gezegd toen twee mannen eraan kwamen, ze zagen er precies hetzelfde uit. De een schoot de andere voor de kop en diegene die geen hoofd meer had gooide zijn beurs naar die nog wel een hoofd had. Hij deed met zijn vinger voor zijn mond een shhtt beweging. (dat ik het niet mocht vertellen!)

Toen werd er weer geschoten en ik vluchtte. Ik wou niet geloven dat ik dood zou gaan. Ik zou terug naar dat huis gaan en de ouwe man vragen wat er nou aan de hand was en wie hij eigenlijk was. Onderweg probeerde een auto me neer te rijden en ik moest door een draaideur. Die ging heel hard draaien toen ik erin liep. Ik kwam er gelukkig wel levend uit.

Ik zag het huis, het was omgeven met moeras en gras. Er liep een pad naar de ingang. Ik liep de verkeerde kant op en zag een harige aap . Die rende achter me aan en ik vluchtte het huis in. Ik liep de trap op en vond de oude man. Hij leek nu minder wijs en zelfs een beetje dement. Ik stelde mijn vragen maar het enige wat hij deed was lichtelijk geirriteerd kijken.

Toen smeekte ik hem om me te laten leven, en ik ging op mijn knieen en maakte buiginkjes. De man verdween en ik werd wakker..

wat vinden jullie hiervan? Ik geloof wel een beetje in de betekenis van dromen en de voorspellingskracht ervan, maar dit?Is dit een gekke droom of valt het wel mee?K zou graag jullie meningen willen horen en evt jullie weirdest dream!

Groetjes oreo
Advertentie
Oud 29-04-2004, 19:06
Maija
Maija is offline
vreselijk eng, ik droom ook wel eens vaker voorspellent, maar niet zo eng.. meestal over dingen die dr gaan gebeuren, zwangerschappen, vkanties, enzo..
Oud 29-04-2004, 19:11
Envy
Envy is offline
Citaat:
oreo schreef op 29-04-2004 @ 18:30 :
iedereen heeft wel eens nachtmerries, en ik heb ze zo vaak gehad en ik kijk er ook niet meer van op (ze varieeren van gek tot krankzinnig).
Ik kan me echt niet herinneren ooit een nachtmerrie gehad te hebben.. terwijl ik wel vaak mijn dromen herinner. Nou kan het zijn dat ik de dromen wel weet en de nachtmerries niet, maar dat lijkt me niet logisch aangezien een nachtmerrie veel imponerender enzo is, waardoor je hem (lijkt me) eerder zal onthouden.

Maargoed, enge droom! Ik zou je er niet al te veel van aantrekken, wel raar maar de kans is heel klein dat er enige vorm van waarheid in zit.
Oud 29-04-2004, 20:07
Maija
Maija is offline
Ik wou dat ik nooit een nachtmerrie heb, ik droom vaak over de engste dingen..
Oud 30-04-2004, 14:07
coopergirl
coopergirl is offline
BizZz kindly wrote;
Citaat:
Ik wou * dat ik nooit een nachtmerrie heb, ik droom vaak over de engste dingen..
Wilde*

Oreo kindly wrote;
Citaat:
wat vinden jullie hiervan? Ik geloof wel een beetje in de betekenis van dromen en de voorspellingskracht ervan, maar dit?Is dit een gekke droom of valt het wel mee?K zou graag jullie meningen willen horen
Nachtmerries zijn heel normaal bij kinderen, maar komen eveneens voor bij volwassenen. Meestal wijzen ze op spanningen, stress of traumatische gebeurtenissen. Sommige mensen hebben ze veel vaker dan andere.. In principe ben jij de enige die de droom kan verklaren.. Overigens, er zijn droomsymbolenboeken annex sites waarop trefwoordgewijs gezocht kan worden... (=Psychologische benadering).

...Het is maar net in welke 'droomverklaring' je geloofd... De psychologische, spirituele of wetenschappenlijke variant.
Oud 30-04-2004, 15:02
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-04-2004 @ 15:07 :
Wilde*
Wou kan ook. Voor de eerste t/m de derde persoon enkelvoud kun je kiezen tussen "wilde" of "wou" als verleden tijdsvorm, en voor de eerste t/m de derde persoon meervoud heb je alleen "wilden" als verleden tijdsvorm.

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 16:16.
Oud 30-04-2004, 16:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 30-04-2004 @ 16:02 :
Wou kan ook. Voor de eerste t/m de derde persoon enkelvoud kun je kiezen tussen "wilde" of "wou" als verleden tijdsvorm, en voor de eerste t/m de derde persoon meervoud kun je kiezen tussen "wilden" of "wou" als verleden tijdsvorm.
Excusez-moi!
Oud 30-04-2004, 16:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-04-2004 @ 17:10 :
Excusez-moi!
Niets aan de hand. Overigens heb ik me vergist wat de verleden tijdsvorm voor de eerste t/m de derde persoon meervoud betreft. Je hebt daar namelijk alleen de vorm "wilden" als verleden tijdsvorm. Ik heb mijn vorige reply dan ook gecorrigeerd.
Oud 30-04-2004, 16:32
Maija
Maija is offline
hallo, dit is een forum.. ik word in het dalijks leven met mn dyslexie al vaak genoeg gecoggigeert.. of ik nou wou of wist schreef boeien.. meestal schrijf ik wau.. ofzo.. wat boeit het.. (hier kan ik me me zo op ergerren) Ik weet dat ik slecht in spelling ben, dat ben ik mn hele leven al, daar word ik al mn hele leven op aangewezen, ik weet dat ik niet kan schrijven..
En wat boeit dat nou op dit forum...
Oud 30-04-2004, 16:40
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
BizZz schreef op 30-04-2004 @ 17:32 :
hallo, dit is een forum.. ik word in het dalijks leven met mn dyslexie al vaak genoeg gecoggigeert.. of ik nou wou of wist schreef boeien.. meestal schrijf ik wau.. ofzo.. wat boeit het.. (hier kan ik me me zo op ergerren) Ik weet dat ik slecht in spelling ben, dat ben ik mn hele leven al, daar word ik al mn hele leven op aangewezen, ik weet dat ik niet kan schrijven..
En wat boeit dat nou op dit forum...
..Ik wilde je er enkel goed bedoeld op attenderen. In mijn zienswijze is het juist op fora 'belangrijk' tekstueel/ grammaticaal correcte berichten te plaatsen..

...Enerzijds insinueer je dat het 'je niets boeit' wat taalfouten betreft, anderzijds schiet je wel in de verdediging..
Oud 30-04-2004, 16:42
hippie jesse
hippie jesse is offline
who vet, wel eng maar ook kei vet.

deze droom zou je moeten verfilmen, dan krijg je echt heel vette fantasy
Oud 30-04-2004, 16:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 30-04-2004 @ 17:42 :
who vet, wel eng maar ook kei vet.

deze droom zou je moeten verfilmen, dan krijg je echt heel vette fantasy
....Wat blijft er voor je verbeeldingskracht/ fantasie/ phantasy over wanneer je 'em helemaal verfilmd?
Oud 30-04-2004, 16:47
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hebben ze voor dit soort vragen niet een droom-topic op mystiek?
Oud 30-04-2004, 16:50
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-04-2004 @ 17:47 :
Hebben ze voor dit soort vragen niet een droom-topic op mystiek?
Ja, maar daar wordt ééns in de 6 jaar op gereageerd
Oud 30-04-2004, 20:58
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-04-2004 @ 17:45 :
....Wat blijft er voor je verbeeldingskracht/ fantasie/ phantasy over wanneer je 'em helemaal verfilmd?
dan maak je er een langer boek van
Oud 01-05-2004, 17:10
phensicske
phensicske is offline
Ik hoop dat mijn dromen niet uitkomen, want ze zijn soms echt eng. Zo droomde ik dat een hele goede vriendin en haar vriend (die ik eens niet ken) naakt als lijk naast me in bed lagen toen ik wakker werd...bwuh.
Ze zitten beide aan de drugs, misschien gaan ze wel dood aan een overdosis. Hopelijk niet.
Ik zal maar voor de logische, wetenschappelijke verklaring gaan: angst --) bang alleen te staan --) bang anderen te verliezen --) heb veel aan die vriendin (gehad)--) vriendin zou kunnen doodgaan... (zoiets)
Oud 05-05-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 30-04-2004 @ 17:40 :
..Ik wilde je er enkel goed bedoeld op attenderen. In mijn zienswijze is het juist op fora 'belangrijk' tekstueel/ grammaticaal correcte berichten te plaatsen..

...Enerzijds insinueer je dat het 'je niets boeit' wat taalfouten betreft, anderzijds schiet je wel in de verdediging..
Ik maak zelf ook wel taalfouten, maar ik vind het ook niet leuk om daar telkens op gewezen te worden. Het belangrijkste bij een discussie, en in het leven, is denk ik dat men zich prettig voelt.

En het lijkt me wel logisch dat ze in de verdediging schiet!

Kusjes en likjes,

Wieger
Oud 09-05-2004, 23:27
Fantôme
Fantôme is offline
hallo,

ik heb de laatste tijd ook vaak nachtmerries. misschien omschrijf ik ze nog wel, maar ik wil nu zo graag naar bed
Ik denk (en hoop!) dat dit geen voorspellende droom was, eerder een soort angstdroom.
bovendien staat doodgaan in dromen ook eerder voor een verandering (zowel posi als nega) in je leven dan dat je ook daadwerkelijk doodgaat. misschien is die onnatuurlijke manier, dat het op een wat bizarre wijze gaat? (dit dus wanneer het wél een voorspellende droom zou zijn.)
laat je iig niet gek maken!

liefs, wen
Oud 10-05-2004, 05:40
Quiana
Quiana is offline
Zelfs al wordt er één keer in de zes jaar op gereageerd,
dit hoort tóch echt in de droomtopic.

Regels voor berichten