Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 17:19
Tabbetje
Tabbetje is offline
Van mn moeder moet ik mijn make-up 'snachts altijd afhalen, omdat het anders slecht voor mijn huid zou zijn ofzoiets. . Maar ik gebruik alleen maar mascara en oogpotlood. Is het echt slecht om dat te laten zitten? Ik heb het nl al vaak zat gedaan en er is niks gebeurd.
En het is zo'n gedoe met creme en watjes, vaak prikt het ook bij mn ogen. Halen jullie make-up snachts allemaal weg? En waarmee?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:22
floeps
floeps is offline
ja, ik haal het s'avonds meestal wel weg,
anders heb je van die spookogen s'ochtends.
En da's ook nie alles.
Trouwens dat is toch niet handig met opnieuw opbrengen van mascara, als er nog oude resten zitten.
Maar goed, ik zou het er af halen.

Groetjs floepie
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:26
MoonWolf
MoonWolf is offline
Als je het er niet af haalt gaat het op je huid zitten, en kan je porieën verstoppen.
Vaak haal ik het er niet af, oogpotlood is meestal in de loop van de dag er wel af, en mascara krijg ik er toch nooit goed af.
Maar het is beter om het wel te doen.
Oud 11-05-2004, 19:41
Divina Flor
Divina Flor is offline
Daar was ik altijd te lui voor.
Totdat ik per ongeluk nachtcreme kocht ipv dagcreme. En toen moest ik dus wel m'n make-up er 's avonds afhalen.
Ik weet niet of m'n huid er veel mooier op is geworden (ik had al een gave huid, wel gevoelig maar daar kan ik verder weinig aan doen) Maar het is wel (veel) beter voor je huid om je make-up te verwijderen. Ook omdat je je huid dan schoonmaakt, want na een dag heb je allemaal vieze stoffen in je huid gekregen (uitlaatgassen etc.).
Mascara is beter om er af te halen (doe ik meestal redelijk omdat ik geen waterproof mascara heb gaat het er gewoon gelijk af). Dan breken je wimpers niet zo snel af en worden ze ook mooier als je nieuwe mascara opdoet.
Oud 11-05-2004, 19:51
Verwijderd
Als ik m'n mascara 's nachts laat zitten dan vallen er 's ochtends vaak wimpers uit, dus volgens mij is het niet zo goed voor m'n wimpers. Maar ik heb altijd wel meer dan alleen mascara op () dus ik haal het er altijd af, anders heb ik een meeëter-paradijs op m'n gezicht (). Ik was m'n gezicht gewoon met een reinigingsmousse.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je mascara er niet afhaalt voor je gaat slapen dan breken je wimpers af of vallen ze uit. Bovendien heb ik met oogpotlood op nog zo'n vies gevoel als ik in bed lig, ik maak ook altijd mijn gezicht schoon voor ik ga slapen. Ik gebruik daar kruidvat oogmake-up remover lotion voor (wit flesje, blauwe dop) en dat werkt goed, prikt niet en is niet duur.
Oud 11-05-2004, 21:09
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik haal het ook altijd weg. Het is superslecht voor je huid (zelfs al is het alleen maar oogpotlood) en als je mascara 's nachts laat zitten breken je wimpers af.
Oud 11-05-2004, 21:59
Balance
Balance is offline
Ik haal het er altijd vanaf en zoals eerder gezegd: het niet afhalen van make-up zorgt voor een verstopte huid (poriën die dicht gaan zitten ed. Kan oa. leiden tot meer puistjes) en afbrekende wimpers.
Het is toch ook een kleine moeite? Ik snap niet dat het prikt.. wat gebruik je dan voor spul?
Ik maak m'n gezicht altijd schoon met een watje met water. Als ik waterproof mascara op heb maak ik het schoon met speciale oogreinigingswatjes.
Oud 12-05-2004, 12:47
Verwijderd
Ik haal make-up altijd van mijn gezicht af!
DE make up zelf haal ik eraf met nivea reinigingsmilk op een watje dat prikt oowk niet zow...
en daarna reinig ik me gezicht met nivea reinigingstonic oowk op een watje...
Dan voel ik me weer lkkr fris
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:50
marrel
marrel is offline
ik haal het er altijd af met wat bodylotion, zo gebeurd en het zorg ervoor dat je huid goed schoon blijft
Oud 12-05-2004, 13:02
Verwijderd
Je huid boeit het idd niet zo veel of je mascara en oogpotlood er wel of niet afhaalt, maar het maakt wel verschil voor je wimpers, en als je je ogen niet goed dicht houdt tijdens het slapen ook voor je ogen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:13
Eazy E
Eazy E is offline
je wimpers worden hard van mascara waardoor ze afbreken als je er mee slaapt.. zelf haal ik het ook altijd af, maar ik krijg mascara alleen met hele vette doekjes eraf, omdat ik altijd waterproof gebruik. ik krijg daarna wel hele moeie ogen, dat vet komt dan in me ogen denk ik maarja verder is t ook wel goed om je huid te reinigen ookal gebruik je geen make-up.. overdag komen allemaal verontreinigen op je gezicht, zoals uitlaatgassen van auto's. Ik gebruik zelf elke ochtend en avond garnier tegen een vette en onzuivere huid.. werkt best goed..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:01
Fleurop
Fleurop is offline
Vroeger deed ik ook bijna nooit mijn make-up af. gewoon omdat ik er geen zin in had (lui)
Maar na een tijd merkte ik dat mijn wimpers eerder uitvielen (door de mascara) en ik opgezette oogleden kreeg (door oogpotlood).

Nu haal ik wel elke avond mijn make-up eraf, met oogmake-upremover (lotion..huismerk etos...de roze ) en watjes. Gaat mij prima af, en mijn ogen zien er 's ochtends ook beter uit
ik raad je dus aan dat ook te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:17
Elmoo
Elmoo is offline
Het schijnt dat als je het er 's nachts niet af haalt je eerder rimpels krijgt
Ik haal het er wel af (oogschaduw en oogpotlood) met Nivea spul. Klein flesje en super duur maar wel effectief
Oud 12-05-2004, 16:36
raarheid
raarheid is offline
ik haal het er ook altijd af in 2min gebeurd hoor, gewoon reinigingsdoekjes kopen
Oud 12-05-2004, 22:00
floeps
floeps is offline
ik sluit me aan bij raarheid,

er af halen is zo gedaan, toch?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten