Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 19:26
Tsu
Tsu is offline
Wie weet precies wanneer het nieuwe schooljaar begint? (2004-2005 dus)
Ik dacht 1 september, maar dat weet ik dus niet zeker
Ik ga in Amersfoort de opleiding doen, vestiging van de HvU
Oud 05-05-2004, 20:14
Verwijderd
Het jaar op 1 september, alleen de introdagen e.d. vallen meestal ergens in augustus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:32
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
stefano schreef op 05-05-2004 @ 21:14 :
Het jaar op 1 september, alleen de introdagen e.d. vallen meestal ergens in augustus
Ja precies, nou ja ik heb gewoon 1 september opgegeven bij de IB groep

Maar in ieder geval thanx
Oud 06-05-2004, 20:19
bassgirl
bassgirl is offline
hey weten jullie toevallig ook wat t precies inhoudt? ik doe nou mbo > spw4 en psygologie lijkt me wel wat creatief terapeut, en nou zag ik dit topic en d8 jah das misschien ook wel wat (heb wat met muziek namelijk).

welke vakken heb je ervoor nodig, wat houdt t in, en wat vind je van deze oopleiding?
Oud 08-05-2004, 19:31
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 06-05-2004 @ 21:19 :
hey weten jullie toevallig ook wat t precies inhoudt? ik doe nou mbo > spw4 en psygologie lijkt me wel wat creatief terapeut, en nou zag ik dit topic en d8 jah das misschien ook wel wat (heb wat met muziek namelijk).

welke vakken heb je ervoor nodig, wat houdt t in, en wat vind je van deze oopleiding?
Je moet gewoon HAVO hebben, maakt niet uit wat voor vakkenpakket, je moet wel toelating doen en dat is vanaf dit jaar strenger geworden, dus je wordt wel of niet toegelaten

Verder moet je maar eens gaan zoeken op internet voor wat het precies inhoudt, is een erg lang verhaal
Oud 11-05-2004, 16:11
pfano
pfano is offline
Citaat:
Heej wat grappig..!! jij dacht precies het zelfde als ik toen ik deze topic zag,..k heb namelijk ook wat met muziek maar ook met ander creatieve dingen en ik wil ook de opleiding creatieve theraphie gaan doen,...ander moet je even op deze site kijken,.. http://www.gobnet.nl/beroepen/b014crx.htm misschien het je er wat aan, verder weet ik ook weinig er van af..!
K doe nu sd, daarna wil ik spw 4 (in 1 jaar als dat nog kan) en volgens mij kan je daar mee wel doorstromen naar de opleiding ct

Misschien zijn er mensen die ons wat meer over die opleiding kan vertellen,..please..!
Oud 11-05-2004, 18:01
Gruppie
Gruppie is offline
Tsu, ben je toegelaten? gefeliciteerd!

met spw 4 kun je zo doorstromen naar HBO (en dus ook ct)
Ik ken meerdere mensen die dat gedaan hebben..

als je specifieke vragen hebt, stel ze hier of pm me.. (ik ben eerstjaars drama therapie in Amersfoort) Ik zal ze proberen te beantwoorden en als ik t antwoord niet weet vraag ik het aan andere mensen..

P.s. Ik zal morgen even vragen wanneer de introductiedagen zijn! (ik wil misschien ook meehelpen met organiseren, maar heb er niks over gehoord... dus dat doe ik gelijk even)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 18:22
pfano
pfano is offline
Citaat:
als je specifieke vragen hebt, stel ze hier of pm me.. (ik ben eerstjaars drama therapie in Amersfoort) Ik zal ze proberen te beantwoorden en als ik t antwoord niet weet vraag ik het aan andere mensen..
Owh cool..!

nou ik heb wel wat vraagjes..!

1. vind je het leuk die opleiding,...ik wil dan denk k geen drama doen maar maakt niet uit

2. weet je of er een school is in de buurt van den haag zoetermeer..?

3. is het een moeilijke opleiding,...enz, (vertel me een beetje,.keej )

Tell me everything,..aight..!

Oud 11-05-2004, 18:49
Gruppie
Gruppie is offline
hey...

ps: je moet wel van mbo-opleiding niveau 4 hebben dacht ik (ik dacht eerst dat je dat met spw 4 bedoelde maar dat is zeker de klas?) als je daar specifieke vragen over hebt, pm ik je wel het emailadres van een vriendin die dat hiervoor gedaan heeft..

antwoorden:

1) Aan de ene kant heb ik het super naar m'n zin (leuke sfeer, mensen, leraren etc.) aan andere kant zijn er ook dingen die mij een heel klein beetje tegenvallen (maar misschien had ik het ook wel geidealiseerd). Je moet jezelf helemaal uitpluizen (soms erg confronterend)... je hebt elke periode 1 dagdeel in de week mediumles (dus beeldend/ muziek/ drama ) en verder theorie over observeren, psychologie,beetje sociologie, werkvelden etc..

2) Ik woon zelf bij Rdam en Amersfoort is toch echt het dichtste bij.. Verder kun je creatieve therapie studeren ergens in Limburg, Arnhem en leeuwarden.. van Rdam cs (en den haag trouwens ook) tot amersfoort cs is overigens maar 1 uur (een rechtstreekse intercity)..

3) die vriendin die spw hiervoor heeft gedaan vind het erg pittig, qua leerwerk. Echter zij heeft wel al veel meer kennis van doelgroepen.. Ik heb hiervoor vwo gedaan en heb niet zoveel moeite met leerwerk, maar heb geen praktijkervaring

nog meer vragen?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 19:12
pfano
pfano is offline
Citaat:
hey...
heej,..thnx..!

neej, ik bedoelde spw (niveau 4) (das mbo) dus dan kan het volgens mij wel,..
Het klinkt inderdaad wel pittig in vergelijking met wat ik nu doe,..(nix dus,.. ) Maar het lijkt me echt

Hoe lang duurt die opleiding..?
En moet je ook stage lopen..?
En aan de hand van wat wordt toegelaten,..hoe ging dat bij jou,..?
Oud 12-05-2004, 15:04
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 11-05-2004 @ 19:01 :
Tsu, ben je toegelaten? gefeliciteerd!

met spw 4 kun je zo doorstromen naar HBO (en dus ook ct)
Ik ken meerdere mensen die dat gedaan hebben..

P.s. Ik zal morgen even vragen wanneer de introductiedagen zijn! (ik wil misschien ook meehelpen met organiseren, maar heb er niks over gehoord... dus dat doe ik gelijk even)

Jaaaaa ik ben toegelaten!! Gaaf he? Ben er ook echt blij mee en heb er echt zin in

Kom ik bij je op school Nieuwe schooljaar begint toch gewoon 1 september?? Weet je ook wanneer de inrto dagen zijn rond welke tijd???

offtopic: zit jij toevallige bij Florine Schaap in de klas??
Oud 12-05-2004, 19:06
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Tsu schreef op 12-05-2004 @ 16:04 :
Jaaaaa ik ben toegelaten!! Gaaf he? Ben er ook echt blij mee en heb er echt zin in

Kom ik bij je op school Nieuwe schooljaar begint toch gewoon 1 september?? Weet je ook wanneer de inrto dagen zijn rond welke tijd???

offtopic: zit jij toevallige bij Florine Schaap in de klas??
ben vergeten te vragen wanneer de introductiedagen waren doe ik morgen!

Yep ik zit bij Florine in de klas (met drama en een paar andere lessen) !
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:09
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
evi schreef op 11-05-2004 @ 20:12 :
heej,..thnx..!

neej, ik bedoelde spw (niveau 4) (das mbo) dus dan kan het volgens mij wel,..
Het klinkt inderdaad wel pittig in vergelijking met wat ik nu doe,..(nix dus,.. ) Maar het lijkt me echt

Hoe lang duurt die opleiding..?
En moet je ook stage lopen..?
En aan de hand van wat wordt toegelaten,..hoe ging dat bij jou,..?
de opleiding duurt 4 jaar.
je loopt in het 3de en 4de jaar stage.

je hoeft geen megagroot talent te zijn in je medium (drama/ beeldend/ muziek) maar je moet wel aanleg hebben (kort gezegd)

Vraag gewoon een informatieboekje aan!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:32
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 12-05-2004 @ 20:06 :
ben vergeten te vragen wanneer de introductiedagen waren doe ik morgen!

Yep ik zit bij Florine in de klas (met drama en een paar andere lessen) !
Ok let me know dan!

hahha, wat cool, Florine zat bij mij op school, heb onwijs met haar gelachen vroeger
Oud 13-05-2004, 15:46
Gruppie
Gruppie is offline
heb t gevraagd, maar docente wist t niet zeker; of 25 en 26 augustus of 1 en 2 september... maar ze dacht augustus.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:15
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 13-05-2004 @ 16:46 :
heb t gevraagd, maar docente wist t niet zeker; of 25 en 26 augustus of 1 en 2 september... maar ze dacht augustus.
Ok thanx in ieder geval!!!
Reageren

Regels voor berichten