Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 19:13
Diabestia
Diabestia is offline
Hai, ik heb laatst een tip gekregen dat er een zalf bestaat. Een littekenzalf. Deze zalf zou ervoor moeten zorgen dat littekens (denk aan acne bijvoorbeeld) zouden moeten verdwijnen. Degene die dit aan mij vertelde heeft last gehad van acne en met deze zalf zijn de littekens snel(ler) verdwenen.
Diezelfde persoon had ook een groot littekens op haar arm van een wond en ook daar had deze zalf een positief effect en vervaagde het litteken.

Is er iemand die ook weleens van die zalf heeft gehoord en/of er ervaringen mee heeft?

-Groet
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:47
marrel
marrel is offline
een tijdje geleden was er ook zo'n topic (zoekfunctie staat nu uit dus ik kan het niet voor je opzoeken nu) maar misschien moet je morgen als het wat rustiger op het forum is en de zoekfunctie wel werkt daar ff naar zoeken. Ik heb me bijhangen dat iedereen heel tevreden was over die zalfjes. Duur maar het werkte wel en de littkens werden heel wat minder geloof ik... zelf heb ik er geen ervaring mee
Oud 10-05-2004, 19:53
SilentFairy
SilentFairy is offline
Calendulan van VSM!!!
Zekers te weten!!!
K ben 8 weken geleden geopereerd, en smeer nu 2x per dag.
En t begint dr echt mooi uit te zien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:55
Verwijderd
calendulan hielp bij mij niet echt.. ik heb ook gehoort van zalfjes die wel heel goed helpen, maar ze zijn wel duur, zoals al gezegd is
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:09
Noddy
Noddy is offline
Ik had ook zo'n zalf nadat ik geopereerd was. Het litteken is wel een beetje vervaagd, er zit alleen een deuk in mn buik nu.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:10
Verwijderd
calendulan volgens mij ook.
maar ik heb ook littekens van 2 grote moedervlekken die ik heb laten weghalen. Die waren eerst vrij groot en lelijk, via de dermatoloog in het ziekenhuis heb ik toen een creme gehad. die hielp erg goed. Mss naar de huisarts ermee?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Replica schreef op 10-05-2004 @ 20:33 :
Ik heb er wel eens van gehoord, als je tenminste littekenzalf van biodermal bedoelt. Ik heb er geen ervaring mee, maar wat bij mij wel goed werkt is Calendulan emulsie van VSM.
ikzelf heb die van biodermal, het werkt wel, maar de littekens verdwijnen er bij mij niet helemaal door, ze vervagen wel idd.
oww, en het is erg prijzig!! zo'n 13 euro voor een kleine tube!
Oud 10-05-2004, 20:54
Verwijderd
Litteken creme van Biodermal. Het zit in een klein wit tubetje en is idd aan de prijzige kant, maar je hebt maar een klein beetje zalf per 'smeerbeurt' nodig dus je doet er erg lang mee. En het werkt (bij mij tenminste). Mijn littekens zijn vrijwel niet zichtbaar meer
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 08:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik smeer gewoon met alles wat vet is (bodylotion, vaseline, nivea, calendulan enz.) en volgens mij helpt alles waar je je huid soepel mee houdt en het een beetje inmasseert wel aardig tegen littekens. De duurdere producten heb ik nog niet geprobeerd. Wel weet ik dat er van de littekenpleisters van Hansaplast bestaan die ook heel erg duur zijn maar wel heel goed schijnen te werken.
Oud 11-05-2004, 08:53
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Mijn broertje heeft ook een groot litteken en bij de apotheek heeft hij toen iets gekregen. Bij hem hielp het niet echt meer omdat het litteken niet 'vers' genoeg was. Dit was ongeveer 5 maanden na zijn ongeluk.
Oud 11-05-2004, 10:40
Verwijderd
Dat biodermal spul helpt ook bij oude littekens
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:16
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
bij oude littekens??? hoe oud is oud??? Keb namelijk een ongelofelijk lelijk litteken en die word niet minder met calendulan
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:22
Verwijderd
Ik heb een heel klein littekentje op mijn voorhoofd en entje op mijn arm een klein kuiltje maar wel lelijk vind ik, ik heb het al heel lang van toen ik no heel klein was .... helpt die calendulan of hoe dat oowk heet echt???
Ik zou het wel eens willen proberen... Waar kan je het kopen trouwens?
Ik heb oowk wel van littekenpleisters gehoord.. wat oowk heel goewd scheint te werken..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:01
Diabestia
Diabestia is offline
Ik heb een proefmonstertje gekregen van een andere littekenzalf:

merk: sisley
naam: reperatrice

Dit is een razenddure anti-littekenzalf, maar hopelijk een effectieve.

Zijn er mensen die deze kennen of ervaringen mee hebben?

En zijn er nog mensen met ervaringen met biodermal anti-litteken zalf of calendulan van VSM?

-groeten
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:12
Sask!a
Sask!a is offline
Wat ook helpt is het litteken en de huid om je litteken goed masseren. Als je een streepjes litteken hebt (dus zeg maar een grote kras) kun je het beste je vingers bij het uiteinde van het litteken zetten en dan zeg maar de huid zo duwen dat je het litteken als het ware kleiner duwt, er zeg maar een minder lange kras van maakt. Heb je een groter litteken (echt een cirkel of ovaal) dan kun je het beste van alle kanten een beetje masseren en naar binnen drukken. Het litteken wordt natuurlijk niet na 2 keer masseren kleiner. Ik deed het eerst bijna elke dag en het hielp echt! Succes er mee!

Owjah... En Calendulan werkt het beste bij wonden die nog aan het genezen zijn, dan voorkomen ze littekenvorming. Bij bestaande littekens werkt de zalf minder goed.

Liefs Sask!a
Oud 13-05-2004, 09:02
Ronella
Ronella is offline
Mijn littekens heb ik al heel wat jaren..die van mijn blinde darm operatie is zo goed als verdwenen, maar op mijn buik heb ik nog een ander litteken, wat op zich niet zo storend is, een klein streepje zeg maar....zou dit kunnen vervagen door die zalf?? Want het zit er al zo lang..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:04
Verwijderd
Ik heb anti- litteken creme van biodermal. Maar ik gebruik de bindweefsel creme ipv de anti- litteken creme. Iemand die zelf ook last van acne littekens had, heeft dat gebruikt, en bij haar zag het er mooi uit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten