Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
precies, doe het overigens met al de vakken, leer je het meest van volgensmij, en je begint "structuren" of bepaalde vragenstelling te herkennen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hopelijk helpt dat je, mij iig wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik begin met kijken naar op welke manieren ik "uit kan komen"/met de vraag "vertalen". Voorbeeldje: Eindexamenbundel blz. 201, "Op één lijn" examen 2002-I. Bewijs dat de punten P,Q en S op één cirkel met middelpunt T liggen. => Dan moet je er dus op uit komen dat PT=ST=QT Dus moet je bijvoorbeeld 1 bewijzen dat de driehoeken STP en STQ gelijkbenige driehoeken zijn (en dus dat hoek TPS = hoek TSP) 2 bewijzen dat driehoek M1ST congruent is aan driehoek M1PT (en dus dat hoek M1PT = hoek M1ST) 3 bewijzen dat ST PQ middendoor deelt Dus > paar mogelijke uitkomsten/uitgangen bedenken. Als je de juiste niet meteen ziet, trek je een paar logische lijnen die wellicht hulplijnen zijn. Hier: M1P, M1S, M1T. En dan rolt de oplossing (2e mogelijkheid dus) er eigenlijk vanzelf uit. Vraag 18 begon ik net zo. P, S en R op 1 lijn. Dus: hoek M1SP = hoek M2SR Dus: driehoek M1SP is gelijkvormig met driehoek M2SR Dus: dat M1P evenwijdig is aan M2R (staat bij uitwerkingen ander bewijs voor) En zo ga je verder. Dit is hoe ik het doe, analyseren, en dan doelgericht eerst naar het eind van het bewijs toewerken (hoe zou je het kunnen bewijzen) en dan van de situatie naar dat eind toewerken. Bij mij valt het dan altijd wel in elkaar. Als ik niet meteen de hoofdlijn van de oplossing zie of de hele situatie niet 'zie', ga ik meestal wat mogelijke hulplijnen trekken, rechte hoeken en even grote hoeken markeren, evenwijdige lijnen markeren, etc., en dan zie ik het meestal wel. Zo, en nu wacht Cicero weer op me. Voor vragen > pm staat aan. Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 19:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Welke vraag is dat, van die 'quickscan'? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() eerst (lees: toen we de toets over bewijzen hadden) was ik er echt dramatisch slecht in, maar nu we t een tijd niet gedaan hebben lukt t opeens een stuk vaker (t moest zeker even bezinken ofzo *scratches head* ah well... me=vreemd). die tips zijn idd best nuttig, zelfs als je 'm er niet mee oplost heb je meestal ieg een deel van de punten. dit is die quickscan dinges: Gegeven is de functie f(x)=wortel(x-1) De lijn l: y = ax raakt de grafiek van f in het punt (p, q). Geef de waarde van a in één decimaal nauwkeurig. ik wíst wel dat ie eigenlijk best simpel was -_-; *slaat zichzelf* waarom deed ik er dan zo lang over om 'm op te lossen?!? ^^;
||
Verwijderd
|
Citaat:
f(x) = sqrt (x-1) f'(x) = 1/(2sqrt(x-1)) a = f(x)/x = sqrt (x-1)/x a=f'(x) 1/(2sqrt (x-1)) = sqrt (x-1)/x x=2 a=f'(2) = 1/2 Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 18:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Naar mijn weten lijkt dit toch wel redelijk te kloppen, aangezien ik niets 'onwettigs' doe volgens de wiskunde en het gegeven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of beide B2-onderwerpen? Limieten, webgrafieken e.d. heb ik nooit gemaakt, moet ik nog aan beginnen ![]() Meetkunde bewijzen kan ik wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bewijzen is ook niet zo lastig als je het ff doorhebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en vooral handig als je slim wilt overkomen ofzo en dat je meerdere stappen over kan slaan (a) (ja, als je er niet uitkomt dus... ![]() |
![]() |
||
![]() |
http://www.educadbv.nl/Daedalus/Math...rmulekaart.htm
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
opp(1)=opp(2)=3pi |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Had alleen vraag 13 fout. Weet iemand hoeveel punten er af gaan als je in plaats van 400 perongeluk 200 pakt? (dus integraal van 0 tot 200 nemen ipv 0 tot 400). Ik weet het, makkelijkste vraag van het examen en ik heb hem weer fout ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |