Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 23:48
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Review van nieuwste geforce

Die kaart is gewoon 3 keer sneller dan mijn huidige Geforce ti 4600.

Ik las in deze review dat er nog 2 nieuwere Nvidia kaarten aankomen... weet iemand al hier iets over?

en is het waarschijnlijk dat ATI weer sneller zal zijn?

Ik ben namelijk van plan een nieuwe videokaart weer te gaan kopen alleen weet ik niet op wat ik het best kan afwachten

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 00:05
Jolt
Jolt is offline
Chekc tweakers ff,

Ja een 6800 Ultra, Non ultra en een gewone!

Tweakers/got forum/Nvidias topic, zal wel ff wat voor je posten:

Check anders www.tomshardware.com eens!
Oud 15-05-2004, 02:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Tomshardware is bevooroordeeld, geen betrouwbare bron iig.

Ik wacht op een goede review die zowel de X800 Pro als 6800 non-ultra zal gaan testen. Op een AMD64 systeem, want dat is natuurlijk dé keus voor de gamer. Bovendien presteert ATi beter op een AMD64 dan een P4. Dat zou nog kunnen komen door drivers.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar ATi, maar ik geloof wel dat NV40 een duidelijke verbetering is. ATi heeft echter meer dan genoeg tijd én geld gehad om met een concurrerend produkt te komen. DirectX 10 zal nog wel even op zich laten wachten en dus zal een major API change pas in de volgende generatie videokaarten komen (R500 bijvoorbeeld).
Oud 15-05-2004, 06:33
M@rco
M@rco is offline
Vooralsnog is de Radeon X800 de beste kaart - verbruikt minder stroom en heeft betere AA/AF performance dan de GF6800. Maar 't zijn natuurlijk allebei gewoon goede videokaarten

Het lijkt me iig dat het op dit moment weinig uitmaakt - de 6800 ligt volgens mij sowieso nog niet in de winkel (X800 ook niet, maar dat duurt niet al te lang meer) en het eerste systeem dat deze kaarten volledig benut zal er voorlopig nog wel niet zijn.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 06:36.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 07:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou, sneller mag altijd. Zeker met spellen als Doom 3 / HalfLife 2 loont het wel om sneller te zijn, zodat je 1280x1024 met FSAA/AF en de hoogste details op zo'n 90fps/s kunt spelen. Pas daarboven is de extra performance nutteloos. Maar dit haalt zelfs deze kaart niet denk ik, iig niet op de high details.
Oud 15-05-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-05-2004 @ 08:18 :
Nou, sneller mag altijd. Zeker met spellen als Doom 3 / HalfLife 2 loont het wel om sneller te zijn, zodat je 1280x1024 met FSAA/AF en de hoogste details op zo'n 90fps/s kunt spelen. Pas daarboven is de extra performance nutteloos. Maar dit haalt zelfs deze kaart niet denk ik, iig niet op de high details.
Zeker niet, en mindere spellen ook wel niet. Je hebt genoeg spellen die zelfs met een Radeon 9800 Pro regelmatig onder de 5 FPS komen - ik noem vooral sommige bazen in Painkiller. Ook al prik je daar een kaart in die drie keer zo snel is, dan kom je nog niet boven de 20 FPS uit.

Het blijven marginale verschillen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:51
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik wacht denk ik nog wel even tot de volgende generatie videokaarten - ik heb nu zelf een Geforce 5900 XT.

Maar als ik nu een videokaart zou kopen, zou ik ongeveer een maand wachten tot de nieuwe viedeokaarten in de winkel liggen en de prijzen van de oudere generatie dalen. Dan zou ik een Radeon 9800 Pro kopen.
Oud 15-05-2004, 11:23
Verwijderd
Je kunt nu ook best een Radeon 9800 Pro kopen. Die dingen zijn verkrijgbaar voor rond de 190 euro als je geluk hebt, en ze presteren echt super. Nog beter (als je weinig geld hebt) is het op de kop tikken van een tweedehands 9700 (Pro), die nu op de tweedehandsmarkten al voor rond de 100 euro gesignaleerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 11:29
Jolt
Jolt is offline
@nare man ze zijn duurder geworden....210 nu al geloof ik ...

@Enlightenment waarom is tomshardware niet betrouwbaar?

De x800pro is volgende week verkrijg baar...

Check pricewatch bij tweakers maar
Reageren

Regels voor berichten