Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 20:08
MoO
MoO is offline
Hallo,

Stel jezelf deze 4 vragen.

*Als je voor een dag iemand anders mocht zijn, wie zou het dan zijn van je klas, werk, enz.
En waarom?
*En wie zou je juist niet voor een dag willen zijn en waarom?

Als je jezelf deze vragen hebt beantwoord, kan je verder. lol dit lijkt net zo'n doorstuur mail waar je een wens mag doen.

--

Hou voortaan meer rekening met de mensen die je juist niet wil zijn, vaak zijn zij juist diegene die de meeste problemen hebben, of in situaties zitten waar jij niet in wil zitten. Help ze daarmee of hou minstens rekening met ze.

Doej, ik ja ; Ann'e
Oud 21-05-2004, 20:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik zou voor een dag het meisje dat ik leuk vind willen zijn zodat ik daarna haar vage acties zal begrijpen.

Er is niemand die ik niet zou willen zijn, het is toch zowiezo lachen om een dag iemand anders te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:15
Verwijderd
Ik zou voor een dag mijn vriend willen zijn. Waarom? Omdat ik wel eens wil weten hoe ik nou echt neuk. En ook omdat ik wel eens zou willen weten hoe die rare hersens van hem nu werken.

Wie ik niet zou willen zijn? Een van mijn vriendinnen. Ze is heel onzeker en maakt het zichzelf heel moeilijk en ik herken mezelf van een tijd terug er wel in.

En ja, ik ben er voor d'r hoor
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:07
Verwijderd
1. Vriendlief. Gewoon om de wereld eens door zijn ogen te zien.
2. Vader. Zijn ziekte sluit hem op in zijn hoofd en hij doet de hele dag geen sodemoer behalve piekeren en schoonmaken. Ik kan zo ook wel zien wat daar de gevolgen van zijn.

Rekening houden met mijn vader. *Zet hier uitleg over waarom dat altijd uitloopt op totale afhankelijkheid en manipulatie van zijn kant.*
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 22:20
Maija
Maija is offline
ik zal wel eens een vriend van me willen zijn, om te kijken of ie me nu echt leuk vind.. (maar dat is maar tijdenlijk, ik heb morgen weer een andere)

ik zou niet mezelf willen zijn..
Oud 21-05-2004, 22:35
Verwijderd
Ik zou op een dag wel eens helemaal mezelf willen zijn. Wie ben ik? Is mijn mening wel mijn eigen mening of laat ik me manipuleren? Dat zijn dan vragen die beantwoord gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 23:29
phensicske
phensicske is offline
*Als je voor een dag iemand anders mocht zijn, wie zou het dan zijn van je klas, werk, enz.
En waarom?

Hmm, eigenlijk best een moeilijke vraag. Ik denk dat ik graag eens in een autist zijn plaats zou willen zijn. Weten hoe die de wereld waarneemt. Of iemand die blind of doof is.
Alhoewel, een dagje Jennifer Aniston lijkt me ook wel leuk.
Of eens een jongen en weten hoe het voelt.

Iemand die een zware ziekte heeft en heel veel pijn lijdt.

Alhoewel, dan weet ik ook weer hoe dat voelt.

'k Zou wel in ieders schoenen eens willen staan, gewoon iemand die ver van me staat, iemand waarvan ik totaal niet weet hoe hij/zij de wereld waarneemt en hoe die persoon de dingen waarneemt. Iemand die ik dus niet begrijp of kan begrijpen.

Ik haat niemand, soms ben ik er wel eens woedend op, maar ik begrijp hen en voel eerder medelijden (in de positieve zin) dan walging, haat of zo.

(okee, Dutroux mag je dan mss wel even buiten beschouwing laten..alhoewel. Hmm, zoals ik al zei, moeilijk.)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 00:33
Verwijderd
ik zou eigenlijk wel eens voor een dag de grootste nerd van de klas willen zijn. gewoon om eens te kijken wat hij nou allemaal denkt en hoehij aan zijn rare gedrag komt. beetje analiseren enz.
ik zou ook wel mijn vriendje willen zijn.

wie niet? tja... iemand die het zwaar heeft zoals een popster weet ik veel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 00:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
En waarom?

Dat is nog best een moeilijke vraag. Misschien wel een van mn vrienden, een nogal populair persoon, kijken of ie nou echt zo niet-geweldig is als ik denk.

Een tante van mij, met verschillende psychische aandoeningen, die regelmatig vastgebonden wordt en compleet van humeur en gedrag verandert. En in goede buien vertelt dat ze dan wel eens 'dat ze het allemaal wel weet evengoed'. Dat lijkt me echt erg.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 00:45
ofniet
ofniet is offline
M'n moeder, wil wel eens weten wat er dagelijks in haar om gaat, waar ze in haar hoofd veel mee bezig is en hoe ik haar kan helpen met dingen en zo.

Bush, zou mezelf meteen van kant maken en dat is geen grap.
Oud 22-05-2004, 05:41
Guinevere03
Guinevere03 is offline
En waarom?

Een heel goede vriend van mij die bij mij op school zit, omdat ik zijn gedachtengangen wel eens zou willen weten, omdat ik wel eens zou willen weten wat hij voelt bij bepaalde situaties (en het is ook wel interessant om eens voor een dagje een jongen te zijn, denk ik)
Een andere vriend van mij, die bij mij op school zit, omdat ik denk dat ik het doodeng zou vinden om hem te zijn, omdat ik denk dat het verschrikkelijk is om te voelen wat hij voelt en ik eigenlijk juist zo blij ben dat ik mezelf niet meer op een dergelijke manier voel.
Oud 22-05-2004, 09:19
cyntha
cyntha is offline
Mijn baas, ik wil wel eens weten wat hij allemaal denkt en wilt. Misschien snap ik hem dan eens een keer.

Een vriendin, ze is erg onzeker en verlegen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:37
Quiana
Quiana is offline
Er zijn zoveel mensen bij wie ik weleens naar binnen zou willen
kunnen kijken, weten, voelen, wat er in diegene omgaat,
waarom hij/zij is zoals 'ie is.

Degene(n ) die ik niet een dagje zou willen zijn, zijn vaak ook
de mensen die ik niet tot nauwelijks ken, of die me (erg)
afstoten door hun gedrag oid.
Oud 22-05-2004, 21:15
kleinedraak
*Ja, er zijn twee mensen die ik graag zou willen zijn.
Dat zijn mijn twee leraressen. Dat zijn zo'n lieve mensen, maar ik zou wel eens weten wat ze van mij denken. Ook zou ik willen weten hoe ze echt zijn enzo. Verder zou ik wel een vriendin/bekende van mij willen zijn. Ze is borderliner en ik snap echt geen ene reet van haar ziekte en haar gedrag! Ik zou wel eens willen weten hoe zij zich voelt zodat ik me in het dagelijks leven misschien wat meer in haar kon verplaatsen. Toch zou ik het liefst een van die lerarssen zijn. Vooral omdat eentje van hen heel ernstig ziek is en ik voor haar wil vechten~~

*Ik zou echt nooit een man/jongen willen zijn *ieuw*
Don't ask

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 22:14
Fantôme
Fantôme is offline
wie ik wel wil zijn, en waarom:

één (of meerdere!) van mijn vriendinnen, om te zien hoe ze tegen mij aankijken. Of ze menen wat ze over me zeggen enz. hoewel ik dat enkele maanden geleden echt heel graag zou willen... toen vroeg ik me nog voortdurend af of ik 'hun groepje' eigenlijk wel waard was enzo.

verder zou ik, hoe voorspelbaar, mijn vriend willen zijn, om zijn gedachten (die hij niet vaak naar voren brengt) eens echt mee te maken.

en verder mijn duitslerares tijdens mijn duitsexamen (of iig haar kennis hebben) en mn geschiedenislerares op mn geschiedenisexamen enzvoorts gewoon omdat ik dan zeker ben dat ik slaag

wie zou ik niet willen zijn, en waarom:

dit vind ik nog een moeilijkere vraag dan de vorige.
maar ik zat lancashire te leren (examens ) en de arbeiders in die tijd zou ik toch niet graag willen zijn. stel je voor... met een groot gezin in een kelder, allemaal bij elkaar slapend, geen daglicht, hele lange werkdagen, van kinds af aan, vieze straten waar de varkens als vuilnisophaaldienst functioneren en een zeer mager loon. en waar je gewoon 'pech' hebt als er iets met je gebeurd tijdens het werk waardoor je niet meer kan werken dáág inkomen. nee, die lui zou ik (in die tijd dus!) niet willen zijn.

verder zou ik niet graag in de schoenen van enkele forummers willen staan... wat die hebben meegemaakt en meemaken is gewoon heel erg.... <knuff>

ik zou niet iemand willen zijn die wist dat hij/zij aan een ongeneeselijke ziekte lijd en nog maar enkele dagen/weken/maanden te leven heeft.

eigenlijk mag ik misschien wel blij zijn met mijn leventje. ik moet er eens wat vaker bij stil staan hoeveel slechter het had kunnen zijn
Oud 23-05-2004, 02:22
HeiNZ
HeiNZ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 22-05-2004 @ 23:14 :
en verder mijn duitslerares tijdens mijn duitsexamen (of iig haar kennis hebben) en mn geschiedenislerares op mn geschiedenisexamen enzvoorts gewoon omdat ik dan zeker ben dat ik slaag
Dat denk je maar

Ik zou wel een dagje een dood iemand willen zijn, dan weet ik daarna terwijl ik nog leef hoe het voelt om dood te zijn!

En er zijn zat mensen die ik niet zou willen zijn, nogal moeilijk om daaruit te kiezen...
Oud 23-05-2004, 09:55
luchtballon
luchtballon is offline
Ik zou mijn vriend een dag willen zijn, omdat ik hem op dit moment niet zo begrijp en ik wil graag weten waarom hij zo doet. En verder ook gewoon weten wat er in zijn hoofd allemaal afspeelt enzo.
Ik zou zoveel mensen die ik niet ken wel een dagje willen zijn, gewoon om te weten hoe het is om zo te leven, maar langer dan een dag zou dan ook niet hoeven.

Ik zou niemand voor een dag willen zijn die heel erg pijn lijdt. Van de mensen die ik wel ken zou ik een vriendin van mij niet willen zijn omdat die vrij veel problemen heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:10
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 22-05-2004 @ 23:14 :
en verder mijn duitslerares en m'n geschiedenislerares
Offtopic: Het moet "lerares Duits" en "lerares geschiedenis" zijn. Duits lerares en geschiedenislerares zijn namelijk germanismen.
Oud 23-05-2004, 11:24
Verwijderd
makkelijk antwoord, ik wil niemand uit de klas zijn, waarom? nou gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:26
HeiNZ
HeiNZ is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 23-05-2004 @ 12:10 :
Offtopic: Het moet "lerares Duits" en "lerares geschiedenis" zijn. Duits lerares en geschiedenislerares zijn namelijk germanismen.
Dat is wel héél erg offtopic
Oud 23-05-2004, 11:30
sn0w
sn0w is offline
*een vriend van me, ik wil er wel eens achter komen waarom hij zo raar doet en hoe hij denkt.

*ik zou m'n tante absoluut niet willen zijn. Ze manipuleert iedereen, verdraait iedereens woorden zodat het haar het best uitkomt, ze heeft allerlei fobieen en durft heel veel dingen niet en ik denk dat ze heel eenzaam is.
Oud 23-05-2004, 11:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 23-05-2004 @ 12:10 :
ja, je hebt gelijk. het is wel offtopic idd maargoed.
Oud 23-05-2004, 13:27
Verwijderd
En waarom?

ik zou niet per se een bestaand persoon willen zijn, eigenlijk wil ik de verbeterde versie van mij zijn. Lichamelijk dan, dat mijn lichaam meer bij mijn karakter past. Waarom? Omdat ik nog steeds het idee heb niet in dit lichaam te horen.

Ik zou niet mijn vader willen zijn. Stel je voor dat je zo dom en gefocust op jezelf zou zijn. (denk aan: 'exsamen' schrijven en pas na 6 maanden weer contact opnemen met je dochter omdat je merkt dat ze een hekel aan je begint te krijgen)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:53
JJ13
JJ13 is offline
ik zou voor een dag een vriend (in) willen zijn van een jongen uit australie die ik alleen via internet ken en die het moeilijk heeft. zo kan ik hem een keer zien en vasthouden.
wie ik niet wil zijn?? dat is moeilijk, ik denk iemand die doof is, zodat je nooit meer muziek kan horen.
Oud 23-05-2004, 14:31
Eend
Eend is offline
Citaat:
MoO schreef op 21-05-2004 @ 21:08 :
Hallo,

Stel jezelf deze 4 vragen.

En waarom?

Als je jezelf deze vragen hebt beantwoord, kan je verder. lol dit lijkt net zo'n doorstuur mail waar je een wens mag doen.
1a) Ik zit niet meer op school, dus dat wordt makkelijk En vroeger zat ik in een klas van 5 gezellige mensen, dus daar heb ik ook geen reet aan Mag het ook bijv. van mijn korfbalteam zijn of zo? Daar ligt wel een versprijd keuze gebied
Overnieuw:

1a) Ik zou Gompie wel willen zijn.
1b)Hij is een sterke speler en hij heeft een lekker simpel schoolleventje. Verder vind iedereen hem wel aardig.

2a) Ik zou Thijs absoluut niet willen zijn.
2b) Hij wordt door iedereen afgezeken en denkt alsnog van zichzelf dat ie alles is. (Neem een voorbeeld aan FA, alleen in mindere mate, sorry dat ik hem als vb moest nemen, maar het is gewoon een makkelijk bijdehand liggend voorbeeld). Niet dat ie echt gepest of zo wordt, maar wel vliegen de opmerkingen langs zijn oren en is hij nog onzekerder als ik nu ben.
Reageren

Regels voor berichten