Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je wit ziet als de kleur die wij wit noemen zou ik het erlijk gezetgd niet weten (ik ben hgeen bij!). Ik denk dat we wit dan inderdaad niet meer als wit zouden zien.
||
![]() |
Citaat:
UV-C is erg gevaarlijk voor je huid (wordt ook opgenomen in de ozonlaag), UV-A zorgt voor huidsveroudering en UV-B voor huidsverkleuring. Verder is het zo, dat hoe kleiner de golflengte van het licht des te meer energie het licht bevat. Voor de energie van 1 foton voor een bepaalde golflengt bestaat de formule: Ef = h * f Wat hetzelfde is als: Ef = (h*c)/labda Bij deze formule geldt: Ef = energie van 1 foton h = constante van Planck (= 3,37 * 10^-19 J) c = constante lichtsnelheid (=3,00 * 10^8 m/s) f = frequentie van het licht labda = golflengte Infrarood heeft een kleine golflengte => veel energie per foton. Bij UV is dit weer andersom. Vergeet niet dat de sterkte van het licht ook afhankelijk is van de intensiteit van het licht (dus het aantal fotonen per seconde). [Dit bericht is aangepast door GinnyPig (10-06-2001).]
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Je kan het (nu ik het zo bekijk) ook uit de formule afleiden: Ef = h * f h = constant. Wordt f (=frequentie) groter, dan zal Ef (=energie van een foton) ook groter worden. Een grotere frequentie staat dus gelijk aan meer energie per foton.
||
Citaat:
Infrarood =grote golflengte rood tot violet=van een grote naar een steeds kleinere golflengte UV-A tot UV-C =steeds kleinere golflengte. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Licht Verwijderd | 5 | 25-05-2016 20:30 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
nask buffoon | 4 | 26-03-2005 10:37 | |
De Kantine |
smoesjes en spiektips! erg handig! Couscousje | 36 | 08-09-2003 18:22 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |