Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 10:22
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik heb nogal een raar beeld van mn lichaam. Ik ben 186 en ik weeg ongeveer 68,5-69 kg. Als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf eigenlijk wel dun. Mn ribben steken uit en mn bekken ook. Het enige is dat ik een buikje heb. Wat ik echt zo erg verschrikkelijk lelijk vind. Ik heb een spastische dikke darm, dus het komt een beetje daardoor (je buik zet daardoor op). De huisarts zei dat ookal zou ik meer afvallen dat het toch niet weg zou gaan.. dat misschien buikspieroefeningen wel helpen. Maar ik geloof er nix van.. ja wel dat die buikspieroefeningen helpen. Maar hoe kan je nou dik en dun tegelijk zijn?
Oud 12-05-2004, 10:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Nou blijkbaar kan het dus, het is misschien wel vervelend, maar je zal er mee moeten leven ben ik bang. Je kan kijken of je bijv iets kan aankomen, waardoor dat buikprobleem wat minder opvalt. Dat kan je doen door meer te eten en ook wat fitness doen ofzo, waardoor je grotere spieren krijgt en dus ook je buik steviger zal lijken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik denk niet dat je je echt zorgen moet maken om je lichaam. Het lijkt me niet echt handig dat je nog gaat proberen om af te vallen om je buikje weg te krijgen, dat wordt dan nl vast erg ongezond. Want je bent niet zo echt zwaar voor je lengte heb ik t gevoel.
Oud 12-05-2004, 10:41
tommiegun
tommiegun is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 12-05-2004 @ 11:22 :
Ik heb nogal een raar beeld van mn lichaam. Ik ben 186 en ik weeg ongeveer 68,5-69 kg.
ZOoooww dan ben je wel oud he?

Ga gewoon naar een arts of hij/zij oplossingen heeft.
Oud 12-05-2004, 10:51
Balance
Balance is offline
Een beetje vet kan je nooit vermijden. Er zit een hoop in je buik en dat neemt nou eenmaal plaats in. Ook moet er een kleine bescherming zijn, dus er zit idd een vetlaagje omheen.
Maar ik kan niet beoordelen of het bij jou puur een beetje vet is of dat je daadwerkelijk dik bent rond je buik en erom heen juist dun.

Maar vraag eens een eerlijk oordeel aan anderen. Je hebt zelf nóóit een objectief beeld van jezelf, al denk je dat toch te hebben. Anderen hebben dat wel en kunnen eerlijk zeggen of jouw buik aan de dikke kant is of dat je dat zelf maar in je hoofd hebt zitten.
Oud 12-05-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
tommiegun schreef op 12-05-2004 @ 11:41 :
ZOoooww dan ben je wel oud he?

Ga gewoon naar een arts of hij/zij oplossingen heeft.
Citaat:
De huisarts zei dat ookal zou ik meer afvallen dat het toch niet weg zou gaan.. dat misschien buikspieroefeningen wel helpen.
Le-zen

Ik denk dat de buikspieroefeningen wel kunnen helpen. Door die oefeningen wordt je buikwand sterker waardoor je buik platter wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:40
Drizzt
Drizzt is offline
Ik heb het ook, ben niet dik, maar mijn buik is heel vaak opgezet. Hierdoor lijkt het net of een dikke buik heb, kreeg gisteren nog te horen dat ik een bierbuik heb. Je ziet door mijn kleren heen dus dat mijn buik opgezet is, terwijl ik goed eet en me de pleuris train
(Heb btw ook vaak last van mijn darmen, wellicht hetzelfde probleem als jij.)

Over buikspieroefeningen: Het kan je buik wat steviger laten ogen, maar doe alleen oefeningen met je lichaamsgewicht. Als je extra gewicht gebruikt zet je buik alleen maar meer op, omdat de spieren dan echt groter gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:43
Qamra
Qamra is offline
Er is een verschil tussen dik en dik. Jouw buik zit vol lucht en opgezwollen zooi, niet met vet. Sterke buikspieren lijken überhaupt niet handig als je PMS hebt, strakke broeken zijn al zo rot.

Niemand die het ziet hoor, en dan zien ze het, nou en? Sommigen vinden het mooi en daarbij heb je ook een geldige rede waarom of dat je buik opgezwollen is.
Oud 12-05-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 12-05-2004 @ 11:40 :
Je kan kijken of je bijv iets kan aankomen, waardoor dat buikprobleem wat minder opvalt.
Ja, vind ik ook.

Ik heb dat ook hoor, ik ben best dun maar ik heb wel een buikje (bij mij is het wel vet ). Dat hebben wel meer mensen. Ik vind het juist wel leuk. Jij wil het weg hebben, maar als het door die spastische darm komt krijg je het denk ik gewoon niet weg. Als je verder een beetje dikker wordt dan valt het vast iets minder op.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
als je verhoudingen mis zijn schiet je niets op met afvallen want dan verlies je vet op de verkeerde plaats waardoor de dunne delen nog dunner worden en de dikke delen dus nog dikkel lijken. Buikspoieroefeningen zijn een goed idee omdat je daarmee de vetverbranding bij je "probleemzones" stimuleert
Oud 16-05-2004, 09:41
snoopy
snoopy is offline
nah... ik heb ook dat t ene deel van m'n lichaam dikker is dan t andere. Dat hoort zo
Oud 16-05-2004, 13:43
Verwijderd
is ook een van de dingen waar ik me het ergste aan erger, m'n buik.. Ook z'n buikje wat gewoon niet bij de rest lijkt te passen. maarja, als ik probeer af te vallen, wordt niet alleen m'n buikje platter, maar ook m'n voorgevel, en daar zit ik nie op te wachten :/ Kzou het proberen met buikoefeningen, is ook wat ik ga doen maar
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je zegt zelf dat je een spastische dikke darm hebt en dat het daardoor komt. Daar doe je dus echt niets aan hoor. Of je moet het middeltje hebben gevonden waardoor je spastische darm over gaat. Maar met afvallen of buikspieroefeningen doe je er echt niets tegen.
Ik heb het ook en mijn buik is dus ook vrijwel altijd opgezet waardoor het voor mijn gevoel dik lijkt...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:16
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik denk dat het je bouw is en doordat het ook door je spastische darm komt denk ik dat je er vrij weinig aan kunt doen.. Je kunt inderdaad buikspieroefeningen doen, daar wordt je buik misschien niet dunner van, maar wel gespierder en zo wat strakker.

Ik heb juist een dunne buik (al zeg ik het zelf), maar ik heb heupen en daardoor vrij brede benen. Ik probeer wat af te vallen, zodat m'n benen ook wat dunner worden, maar moet dat niet teveel doen omdat het gewoon ongezond zou zijn (je ziet m'n ribben en heupbotten nu wel, weeg 60-61 kg bij 183 cm).
Dus: heeft iemand misschien tips waardoor je benen dunner worden zonder te hoeven afvallen?

Uiteindelijk is het waarschijnlijk het beste (hoe moeilijk het ook is) om het te proberen te accepteren.
Oud 16-05-2004, 19:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-05-2004 @ 19:16 :
Ik denk dat het je bouw is en doordat het ook door je spastische darm komt denk ik dat je er vrij weinig aan kunt doen.. Je kunt inderdaad buikspieroefeningen doen, daar wordt je buik misschien niet dunner van, maar wel gespierder en zo wat strakker.

Ik heb juist een dunne buik (al zeg ik het zelf), maar ik heb heupen en daardoor vrij brede benen. Ik probeer wat af te vallen, zodat m'n benen ook wat dunner worden, maar moet dat niet teveel doen omdat het gewoon ongezond zou zijn (je ziet m'n ribben en heupbotten nu wel, weeg 60-61 kg bij 183 cm).
Dus: heeft iemand misschien tips waardoor je benen dunner worden zonder te hoeven afvallen?

Uiteindelijk is het waarschijnlijk het beste (hoe moeilijk het ook is) om het te proberen te accepteren.
Nu praat je jezelf erg tegen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:18
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2004 @ 20:11 :
Nu praat je jezelf erg tegen...
Ja over m'n eigen beeld van mezelf he?
(of als je bedoeld de reactie op miros: ik bedoel te accepteren dat je geen extreem dunne buik zult krijgen, je kunt het wel wat 'verbeteren' maar misschien niet zo 'perfect' krijgen als je zelf zult willen)
en over mezelf: ook ik moet mezelf eigenlijk accepteren, (dan ben je uiteindelijk gelukkiger met jezelf), maar dat lukt me niet (of ik wil het niet). Dus ik probeer eerst wat af te vallen..

Regels voor berichten