Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2001, 18:47
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Weet iemand hier toevallig wat de veranderingen in de bloedsomloop van een baby, direct na de geboorte, zijn ???
Ik kan het echt nergens in m'n boek vinden .. en ik heb morgen een tentamen bio en daarvoor moet ik al m'n opdrachten af hebben ,anders krijg'k een 1.0 .. (ben al de hele middag bezig vanaf 1 uur .. damnd)

Alvast superrr bedankt !!

røbert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2001, 15:48
autodropje
autodropje is offline
ik hoop dat ik nog op tijd ben:

voor de geboorte zit er een opening tussen de beide boezems van het hart. De longen zijn dan nog niet functioneel en krijgen slechts een klein gedeelte van het bloed.

Na de geboorte gaat de opening tussen beide boezems in het hart dicht en krijg je twee bloedsomlopen
de kliene bloedsomloop, het zuurstofarme bloed stroomt via de rechter kamer naar de longen en na de opname van zuurstof keert het bloed terug naar de linker kamer.

de grote bloedsomloop, zuurstofrijk bloed gaat via de linker kamer de aorta in, naar de slagaders en organen. Na uitwisseling van stoffen keert het zuurstofarme bloed terug naar de rechterboezem van het hart.

(zie ook BINAS tabel 82 C1 en C2)
Oud 21-06-2001, 15:51
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Khad al wat verzonnen en ingeleverd maar toch heel errug bedankt !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 17:52
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
r0bert schreef:
Khad al wat verzonnen en ingeleverd maar toch heel errug bedankt !
ok

Reageren

Regels voor berichten