Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 14:16
Isa
Isa is offline
of dat is iig een onderdeel van de perfecte samenleving. eens/oneens? waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2002, 15:06
beuk
beuk is offline
En in welk opzicht gaan die mensen dan beter functioneren?
Oud 04-05-2002, 15:24
Doc
Doc is offline
Je stelling is nogal ruim, dus als ik er met deze omschrijving op moet reageren, dan is het Oneens!

Stel je eens voor dat het hele kabinet aan de blow zou zitten tijdens een vergadering, dan zou er al helemaal niets gedaan worden, dan was er niet eens meer tijd voor de bureaucratie, dus zou alles nog langer gaan duren...
Oud 04-05-2002, 16:26
PiNoW
PiNoW is offline
oneens
Oud 04-05-2002, 20:32
HOND!
HOND! is offline
gedeeltelijk eens , deze stelling is dus een onderdeel van dat iedereen voor zichzelf bepalen wat hij neemt en wat hij gebruikt.
daar ben ik mee eens , ben niet eens dat iedereen aan de drugs moet om daar "beter" ( hoezo functioneer je beter van drugs??) van de worden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
beuk schreef:
En in welk opzicht gaan die mensen dan beter functioneren?
in welk opzicht je maar wilt. heb je energie nodig dan neem je een stimulant, wil je ontspannen neem je een verdovend middel heb je wat kracht nodig neem je cocaine. zoiets.
mijn idee is overigens gebaseerd op een aflevering vabn Sliders, waarbij er een samenleving was waar iedereen drugs van de farmaceutische industrie gebruikt.

Citaat:
Doc schreef:
Je stelling is nogal ruim, dus als ik er met deze omschrijving op moet reageren, dan is het Oneens!
Stel je eens voor dat het hele kabinet aan de blow zou zitten tijdens een vergadering, dan zou er al helemaal niets gedaan worden, dan was er niet eens meer tijd voor de bureaucratie, dus zou alles nog langer gaan duren...
als je vergadert hoor je neit te ontspannen, dan hoor je dus een drug te nemenwaardoor je je kan focussen op de vergadering.

Citaat:
Pinow schreef:
oneens
waarom?

Citaat:
HOND! schreef:
gedeeltelijk eens , deze stelling is dus een onderdeel van dat iedereen voor zichzelf bepalen wat hij neemt en wat hij gebruikt.
daar ben ik mee eens , ben niet eens dat iedereen aan de drugs moet om daar "beter" ( hoezo functioneer je beter van drugs??) van de worden.
soms mis je bepaalde vaardigheden en die kun je dan met drugs krijgen, zo functioneer je beter van drugs.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 22:53
Hannibal
Hannibal is offline
Een erg zieke gedachte
Oud 05-05-2002, 07:24
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Een erg zieke gedachte
Waarom??
Oud 05-05-2002, 18:46
K
K is offline
dat is echt een te vet id
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:52
psilo
psilo is offline
in de jaren '60 waren er plannen om acid door het amsterdamse leiding water te doen
Oud 05-05-2002, 18:59
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
psilo schreef:
in de jaren '60 waren er plannen om acid door het amsterdamse leiding water te doen
yup
en daarom is het nu illegaal
dat was een dreigement van een extremistische groepering ofzo.
vandaar dus...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:03
Danny
Danny is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
of dat is iig een onderdeel van de perfecte samenleving. eens/oneens? waarom?
Oneens..

Over het algemeen gesproken zorgt drugs niet voor het beter functioneren van de mens. (en dan spreek ik me nog zachtjes uit)
Oud 05-05-2002, 19:04
Danny
Danny is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

in welk opzicht je maar wilt. heb je energie nodig dan neem je een stimulant, wil je ontspannen neem je een verdovend middel heb je wat kracht nodig neem je cocaine. zoiets.
Als ik energie nodig heb dan denk ik dat ik maar wat vroeger me nest in moet duiken.. ontspannen doe ik wel door lekker te sporten. Heb ik kracht nodig? Dan zorg ik voor goede voeding en goede rust. Maar nee, daar hoort drugs dus NIET bij IMO.

Danny
Oud 05-05-2002, 19:19
psilo
psilo is offline
Citaat:
Jantje het Zonnekind schreef:

yup
en daarom is het nu illegaal
dat was een dreigement van een extremistische groepering ofzo.
vandaar dus...
ja zoiets
naja, anders was het ook wel illegaal geworden
Oud 05-05-2002, 19:23
red violin
red violin is offline
Het zou inderdaad voor iedereen goed zijn als de maatschappij drugs gebruikt om er een missende vaardigheid mee te compenseren. In werkelijkheid denk ik dat dit nooit te realiseren valt, want er zijn teveel negatieve gevolgen van drugs, zoals de verslavende factor, slecht voor de gezondheid. Ik denk dat veel mensen niet goed met drugs kunnen omgaan om verschillende redenen, dus daarom denk ik dat de maatschappij niet beter, juist slechter zal worden als iedereen drugs zou gaan gebruiken. Ik denk wel dat een verstandige gebruiker beter zou kunnen functioneren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:06
Verwijderd
oneens. wat bedoel je met drugs? alleen softdrugs of ook andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:10
Griller
Griller is offline
Citaat:
snees schreef:
oneens. wat bedoel je met drugs? alleen softdrugs of ook andere dingen.
alles... dat heeft ie net gezegd.

Maar ik ben het er niet mee eens want alle mensen reageren verschillend op drug en zoiezo vind ik niet dat iedereen aan de drugs moet gaan . Het is slecht voor je gezondheid en je doet dat simpelweg dingen die je lichaam eigenlijk niet aankan en daarmee sloop je je lichaam DMV. overbelasting en schadelijke stoffen.
Oud 09-05-2002, 16:07
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
haha, wat een onzin, waar haal je dat vandaan

iig. oneens
Oud 18-05-2002, 17:36
ook harrie
ook harrie is offline
oneens, niemand voert dan geen fuck meer uit en het boeit ook niemand niet, dan is zo al het eten op enzo
Oud 18-05-2002, 22:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
ook harrie schreef:
oneens, niemand voert dan geen fuck meer uit

hoe kom je erbij? nu voeren mensen juist dingen niet uit omdat ze geen puf hebben ofzo, iets wat met drugs op te lossen valt.

en het boeit ook niemand niet, dan is zo al het eten op enzo
zorg dat je een drug neemt die serotonine verhoogt en dat zal er juist voor zorgen dat je minder trek krijgt in lekker eten. geen vette nutteloze Amerikanen meer. gewoon gezonde mensen en je hoeft er niet eens verlangens om te eten voor te onderdrukken.

ik heb zojuist trouwens op discovery een docu gezien over agressie, het blijkt dat agressieve mensen heel erg vaak weinig serotonine hebben, zorg er dus met drugs of elektronica voor dat dat serotoninegehalte weer op peilm komt en de criminaliteit zal dalen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 00:27
miep
miep is offline
dat is de grootste onzin die ik in m'n hele leven heb gehoord...
Oud 22-05-2002, 16:28
Internationalist
Internationalist is offline
De perfecte samenleving heb je pas als een ieder kan doen wat hem of haar goed dunkt met daarbij het besef niemand te willen kwetsen .

Maarja, klaarblijkelijk kan noch God, noch Allah noch jij en noch ik daar iets aan doen
Oud 23-05-2002, 10:58
notbonefish
notbonefish is offline
een woord: Koffie
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:55
Verwijderd
het zou handig zijn een soort wiet te ontwikkelen met heel veel THC en heel weinig CBD -> een minder lam, meer opgewekt gevoel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:14
K
K is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

ik heb zojuist trouwens op discovery een docu gezien over agressie, het blijkt dat agressieve mensen heel erg vaak weinig serotonine hebben, zorg er dus met drugs of elektronica voor dat dat serotoninegehalte weer op peilm komt en de criminaliteit zal dalen.
Hoe noemen ze dit nou ookweer? CREPE!!!!
Tuurlijk niet, dat is toch altijd in combinatie met een rede voor agressivitieit. Serotonine is een stof die je plezierig laat voelen. Maar als je je niet plezierig voelt, wil dat toch niet zeggen dat je agressief wordt. Als je drugs gebruikt om je serotonine omhoog te gooien, zal de tijd erna je serotoninegehalte weer lager zijn dan normaal. Dat is bij de meeste drugs zo, het moment dat je het gebruikt en het voelt is het vet, de tijd erna is het 2x zo kut. Zo ervaar ik het tenminste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten