Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 18:16
Da_Suuz
Da_Suuz is offline
OP school moeten wij gaan debatteren over beveiliging op school (met detectiepoortjes en camera's enzo)... Nou wil ik weten; wat vindt jij daar nou van?
Oud 15-05-2004, 18:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik blijf het belachelijk vinden dat er naar aanleiding van 1 enkele gebeurtenis ineens een drang is om dit soort maatregelen te nemen. Als scholen onveilig zouden zijn, zouden deze maatregelen al genomen moeten zijn.

Camera's doen op veel scholen hun werk goed, tenminste, wel op de middelbare scholen waar ik gezeten heb. Maar verder moeten ze dan ook niet gaan. Ik vind dat er een beetje hysterisch gedaan wordt. Als je iemand kapot wil schieten, doe je dat toch gewoon, of je op school nou gecontroleerd wordt of niet. Daar helpen die kutpoortjes echt niet tegen...
Oud 15-05-2004, 18:22
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Oh enne... Spelfout in de topictitel... Het doet pijn... Zo'n pijn...
Oud 15-05-2004, 18:24
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Gelukkig is het bij ons op school nog niet zo ver, ik moet er ook niet aan denken om overal camera's te hebben hangen en eventuele detectie poortjes. Ik zit daar op school en niet in een gevangenis.
Oud 15-05-2004, 18:26
Isa
Isa is offline
opflikkeren met die zooi.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:50
Verwijderd
Wat voor effect heeft het beveiligen van scholen met detectie poortjes?

Vind je het fijn om te weten dat er gecontroleerd moet worden omdat er mensen bij jou op school zitten die misschien wel wapens dragen. Ik zelf ga me meer onveiliger voelen dan veilig.
Eigenlijk geld voor mij hier de regel : wat niet weet wat niet deert.

Natuurlijk is het fijn als er geen wapens op school gedragen worden, maar wat je er tegen doet, het gebeurt toch wel en ik denk dat meer beveiliging zeker bij mij op school tot meer agressie zal leiden en het gebruik van wapens juist zal bevorderen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:58
professor2
professor2 is offline
weg met die dingen ik zit op school niet in een militair kamp of een fort

misschien is het voor iedereen ook fijn om te weten dat het
terra college beveliging had ! (en heeft)
poortjes camera en zelfs agenten/beveligings mensen

met andere woorden als je echt wat wilt help eht ook nog geen flikker
maar dat hebben de populistische idioten die eht land regeren maar even vergeten want camera's enz geven een veilig gevoel
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 21:01
Nate
Nate is offline
Werkt alleen maar averechts.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 21:14
dutch gamer
dutch gamer is offline
Eerlijk gezegd vind ik dat er best controle moet komen wie het schoolterrein op komt. Bij ons op school lopen er soms al mensen van andere scholen die toch niks te maken hebben met de regels van onze school en die soms de sfeer best wel verzieken. Als een leraar mensen van andere scholen ziet lopen worden ze ook weggestuurd, maar lang niet alle leraren weten van iemand of hij (of zij) nou van een andere school komt, of dat hij gewoon in een klas zit waar de leraar nog nooit les aan heeft gegeven.
Er hoeft dus niet gecontroleerd te worden op wapens, maar wel op wie er het terrein op komt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:55
Da_Suuz
Da_Suuz is offline
OK thnx voor de reacties, ga vooral zo door! Maar ff ander vraagje tussendoor: Welke maatregelen werken volgens jullie dan wél tegen een onveilig gevoel en geweld e.d. op school?
Oud 15-05-2004, 23:22
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
het is op havo/vwo scholen totaal overbodig.
ik weet niet hoe het zit op mavo scholen, misschien dat het er daar wel slecht aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 08:48
El_Nour
El_Nour is offline
Ik vind het wel een goed idee. Neem een willekeurige MBO school in Amsterdam en daar gebeurd toch echt wel het een en ander.
Oud 16-05-2004, 09:30
Mu
Mu is offline
Ik vind het een goed idee. Ze moeten wel zien hoe ze dat gaan uitwerken. Misschien mensen in een uniform, maar je kunt ook mensen in burger nemen bijvoorbeeld.

Ik weet niet of de mensen hierboven denken dat een school zo'n fijne plek is voor kinderen maar dat valt behoorlijk tegen. Ik ben regelmatig bang geweest om naar school te gaan en ik ben regelmatig bedreigd met fysiek geweld. En ik zat op een gymnasium. Occasionally heb ik zelfs een aantal mensen klappen verkocht omdat ze me bleven lastigvallen. Ik heb zelfs eens gehad dat iemand M&Ms naar me aan het gooien was. Toen ik er wat zei, had ik opeens ruzie met een gast van 1.93. Nee, dat is dan leuk. Lijkt me heerlijk om gewoon van die gasten met knuppeltjes daar neer te zetten die ook flink mogen meppen als er iets gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 09:46
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mu schreef op 16-05-2004 @ 10:30 :
Ik vind het een goed idee. Ze moeten wel zien hoe ze dat gaan uitwerken. Misschien mensen in een uniform, maar je kunt ook mensen in burger nemen bijvoorbeeld.

Ik weet niet of de mensen hierboven denken dat een school zo'n fijne plek is voor kinderen maar dat valt behoorlijk tegen. Ik ben regelmatig bang geweest om naar school te gaan en ik ben regelmatig bedreigd met fysiek geweld. En ik zat op een gymnasium. Occasionally heb ik zelfs een aantal mensen klappen verkocht omdat ze me bleven lastigvallen. Ik heb zelfs eens gehad dat iemand M&Ms naar me aan het gooien was. Toen ik er wat zei, had ik opeens ruzie met een gast van 1.93. Nee, dat is dan leuk. Lijkt me heerlijk om gewoon van die gasten met knuppeltjes daar neer te zetten die ook flink mogen meppen als er iets gebeurt.
je hebt het nu over pesten daar heb ik ook ervaring mee gehad maar tog vind ik die beveiliging niet de oplossing als ze echt wat tegen je hebben pakken ze je buiten school wel het is beter om op een andere manier te proberen opte lossen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 09:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 16-05-2004 @ 09:48 :
Ik vind het wel een goed idee. Neem een willekeurige MBO school in Amsterdam en daar gebeurd toch echt wel het een en ander.
ik zal je niet tegen spreken de vraag is of dit de oplossing is
ik vind van niet
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 11:06
Winner
Winner is offline
Ik vind alles best zolang ze maar mogen fouilleren (het liefst lang en vaak).
Oud 16-05-2004, 11:35
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Winner schreef op 16-05-2004 @ 12:06 :
Ik vind alles best zolang ze maar mogen fouilleren (het liefst lang en vaak).
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 11:51
Winner
Winner is offline
Citaat:
professor2 schreef op 16-05-2004 @ 12:35 :
Kun je je er nou helemaal niks bij voorstellen? Denk 'humor'...
Oud 16-05-2004, 11:54
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Winner schreef op 16-05-2004 @ 12:51 :
Kun je je er nou helemaal niks bij voorstellen? Denk 'humor'...
Citaat:
ik ben gek
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:33
I love stars
I love stars is offline
Helpen niet en maken de misdaad mischien zelfs groter , omdat de leerlingen het dan als een spel gaan zien om juist iets te doen.

En als er iemand dood moet of in elkaar geslagen , doodgestoken en al het andere gruwelijke dingen die kunnen gebeuren , kunnen ze dat makelijk buiten schooltijd doen?!

school wordt dan een gevangenis!!
Oud 16-05-2004, 17:45
Spoonie
Spoonie is offline
op onze school hebben ze al jaren camera's en ze hebben wel eens hun nut je went er aan en stoort echt niet zoveel als mensen denken.

Ik vind alleen dat als je de school binnen wil je een pasje ofzo moet laten zien, dan hou je de niet uitgenodigde gasten ook buiten.
Oud 16-05-2004, 18:38
f_ckedup
f_ckedup is offline
Detectiepoortjes vin ik wel wat te ver gaan.. Camera's snap ik wel, dan weten ze wie.. Maar ik denk dat het ook zeker aan de school ligt waar je op zit.
Oud 16-05-2004, 21:56
Shitonya
Shitonya is offline
Gestoord
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
ConcordDawn schreef op 16-05-2004 @ 00:22 :
het is op havo/vwo scholen totaal overbodig.
Lekker generaliserend, alsof daar nooit iets gebeurd
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 11:46
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Ik zit op het MLO In Hengelo. Wij hebben nu al 2 jaar bewaking op school rondlopen, vanwege spanningen tussen moslims en ccchristenen. (volgens mij). En het is gewoon wel een feit dat het heel wat rustiger is geworden. We hebben geen detectiepoortjes en van dat soort onzin. (Wel 1 of 2 camera's bij de fietsenstalling)
De beveiliging was in t begin echt verschrikkelijk. We mochten niet met een broodje door de gang lopen, mits er een doekje over heen lag . Maar nu zijn die mensen echt heel relaxed.
Oud 17-05-2004, 16:06
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 17-05-2004 @ 12:35 :
het is wle zo dat er veel minder dingen gebeuren en bijna geen stelselmatige problemen zijn

wat is er eigenlijk mis met generaliseren ?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 05:51
Nate
Nate is offline
Citaat:
Als ik zeg dat olifanten groter zijn dan muggen, begin je dan ook te mauwen over generaliseren?

Op HAVO/VWO scholen zijn nou eenmaal minder problemen dan op het VMBO. Kun je kermen wat je wilt maar dat doet er weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 07:10
snoodaard
snoodaard is offline
Misschien weer een halve maatregel. Pak het probleem eens bij de wortel aan.

Als je op een bepaalde school met een hoog gehalte herrieschoppers eerst eens kijkt naar de achtergrond van deze mensen. Als het hier daadwerkelijk voornamelijk om de wat minder theoretische opleidingen gaat zorg dan dat je een voorbeeldfiguur weet te scheppen in een van de leraren/leraressen. Dit dmv bijvoorbeeld een leraar - of iemand die een significante rol speelt in de sociale gemeenschap bij het onderwijs te betrekken - met dezelfde achtergrond, het lijkt me dat het communiceren met deze leerlingen hem of haar een stuk beter af zal gaan. Stukje sociale controlle.

Verder moeten alle blagen niet blaten over de mate van controlle. Het schijnt nodig te zijn, simpel zat.
Oud 18-05-2004, 09:17
Verwijderd
Wat een gezeur, is er criminaliteit, dan is het niet goed, is er beveiliging is het ook niet goed
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Er loopt op het VMBO nou eenmaal veel meer tuig rond.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 18-05-2004 @ 10:42 :
Er loopt op het VMBO nou eenmaal veel meer tuig rond.
Dat is zeker waar, maar worden havo/vwo scholen daar nu ineens heilig door?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:04
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
gewoon hard nodig deze beveiliging! Zelfs op gymnasiums kunnen van die gefrustreerde hangbangers rondlopen die op een dag helemaal los gaan en hoop mensen vermoorden... (wel ver gezocht maar het kan mensen... en niet alleen op VMBO scholen)
Oud 18-05-2004, 11:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 18-05-2004 @ 11:51 :
Dat is zeker waar, maar worden havo/vwo scholen daar nu ineens heilig door?
Nee, maar er loopt over het algemeen wel minder tuig rond waardoor het veiliger is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:35
Nate
Nate is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 18-05-2004 @ 12:04 :
gewoon hard nodig deze beveiliging! Zelfs op gymnasiums kunnen van die gefrustreerde hangbangers rondlopen die op een dag helemaal los gaan en hoop mensen vermoorden... (wel ver gezocht maar het kan mensen... en niet alleen op VMBO scholen)
Ook beveiliging kan daar niets tegen doen en daar is het ook niet voor. Op straat kan ook elk moment een mafkees z'n dubbelloops tevoorschijn trekken; staat ook niet op elke straathoek een agent, wel?

Het gaat hier meer om 'casual violence', van het soort 'effe turkje in mekaar beuken'. Niet om gepland granatengooien. Daar doe je weinig tegen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:40
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat moet, dat moet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:05
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Nate schreef op 18-05-2004 @ 14:35 :
Ook beveiliging kan daar niets tegen doen en daar is het ook niet voor. Op straat kan ook elk moment een mafkees z'n dubbelloops tevoorschijn trekken; staat ook niet op elke straathoek een agent, wel?

Het gaat hier meer om 'casual violence', van het soort 'effe turkje in mekaar beuken'. Niet om gepland granatengooien. Daar doe je weinig tegen.
Oke mee eens, maar wanneer een portier geweld constateer dan kan er direct ingegrepen worden bijv. door een alarm. Dan kunnen mensen vluchten naar buiten en dat voorkom dat er meerdere slachtoffer vallen.
Oud 18-05-2004, 15:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 18-05-2004 @ 12:04 :
Jeps, zie Erfurt vorig jaar (wanneer was dat... ).
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nate schreef op 18-05-2004 @ 14:35 :

Inderdaad, daar kan de aanwezigheid van beveiligingsmensen wel preventief bij werken.

Ik moet zeggen dat het per regio ook heel erg wisselt, geloof ik. Zo heb ik een jaartje MBO (MTS) gedaan in Zwolle, zeevaartopleiding, op de locatie waar ook o.a. werktuigbouwkunde, luchtvaarttechniek en installatietechniek zaten. Niet het leukste soort, zou je denken. Dat valt dus best mee: in dat hele jaar is er daar nooit iets negatiefs voorgevallen, voor zover ik weet. Zijn nooit spanningen tussen bevolkingsgroepen geweest (we hadden dan ook hooguit een stuk of 4 allochtonen op de hele school ), en nooit diefstal of vechtpartijen ofzo. Iedereen gedroeg zich altijd gewoon zoals het hoort.

Denk dat het ook wel met leeftijd en levenservaring te maken heeft: twee dingen die de gemiddelde (lage) VMBO-er niet heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:35
Da_Suuz
Da_Suuz is offline
Je kan wel zeggen dat je het bij de bron aan moet pakken, maar wat doe je in de tussentijd? Detectiepoortjes, camarabeveiliging, kluisjescontrole... Het lijkt allemaal wel kut (is het misschien ook wel in het begin), maar het is wel voor het beste... Je kan een geweldadige actie beter voorkomen... En het is waar, als iemand een ander persoon dood wil oid kan dat ook buiten school, maar door de scholen beter te beveiligen beperk je wel het gebied waarin dit soort acties gepleegd kunnen worden...
Oud 19-05-2004, 09:45
EJT
EJT is offline
Ik ben er tegen. Ik denk dat ze het inderdaad voor het beste doen, maar ikzelf zou het niks vinden. Camera's hebben we alleen in de fietsenstalling...Onze school is erg klein (600 leerlingen max) en iedereen kent elkaar..de kans dat er bij ons iets fout gaat is miniem.

Bovendien is de school bijna failliet, dus kunnen ze het niet betalen
Oud 19-05-2004, 10:14
Verwijderd
[SIZE=0.5]reageerd over algemeen op TS...[/SIZE]

Ik begrijp de reden waarom de scholen ineens zoveel voorzorgsmaatregelen nemen. Al vind ik dat ze daar veel te laat mee zijn. Als je de criminaliteit op scholen wil terugdringen, zou dit een landelijke actie moeten worden, maar dit gebeurd niet. Op deze manier krijg je dus scholen met een hoge kwantiteit aan criminaliteit , en scholen met een lage kwantiteit.
De beveiliging had dus moeten komen voordat zulke incidenten, als de afgelopen steekpartij, plaats hadden kunnen vinden.
Ik vind ook dat de leerlingen zich niet zo aan moeten stellen, je weet nooit wanneer en door wie er iets als een steekparij gaat gebeuren, en het is dan beter om te voorkomen dan te genezen...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
snoodaard schreef op 18-05-2004 @ 19:10 :
Misschien weer een halve maatregel. Pak het probleem eens bij de wortel aan.

Als je op een bepaalde school met een hoog gehalte herrieschoppers eerst eens kijkt naar de achtergrond van deze mensen. Als het hier daadwerkelijk voornamelijk om de wat minder theoretische opleidingen gaat zorg dan dat je een voorbeeldfiguur weet te scheppen in een van de leraren/leraressen. Dit dmv bijvoorbeeld een leraar - of iemand die een significante rol speelt in de sociale gemeenschap bij het onderwijs te betrekken - met dezelfde achtergrond, het lijkt me dat het communiceren met deze leerlingen hem of haar een stuk beter af zal gaan. Stukje sociale controlle.

Verder moeten alle blagen niet blaten over de mate van controlle. Het schijnt nodig te zijn, simpel zat.
Mja jajaja,.. denk niet dat dit zal lukken.

Maare ben jij stoned. Normaal ga je nooit zo diep.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 18:30
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Ibanez320fa schreef op 17-05-2004 @ 12:46 :

De beveiliging was in t begin echt verschrikkelijk. We mochten niet met een broodje door de gang lopen, mits er een doekje over heen lag . Maar nu zijn die mensen echt heel relaxed.
Wij mogen met niet meer dan 3 SKATERS bijelkaar in een groepje staan
Leuk, dat hokjes gedoe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten