Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk is nix meer fout dan dit. Hoe kan je ingods naam vrij en kritisch worden opgeleid als de leraar zijn eigen mening niet meer mag verkondigen in de les en als de feiten niet optafel gelegt mag worden. Dit is dan geen vrijheid. Mulinationals de school uit!! We moeten stoppen met het verkopen van het onderwijs. Onderwijs is een recht.. Vooral onderwijs is denk het belanrijkste. Hoe ken je ingodsnaam goed beoordelen als je mening als word beinvloed door de dagelijkse propaganda op school. Het is tijd dat mensen de openbare ruimtes terug gaan eisen. Thuis krijg je dagelijks propaganda te verwerken, zelfs als loonslaaf mag je als je gaan pinnen na een scherm kijken waar reclame op staat. ER zijn zelf plannen om in de ruimte reclame te maken dat de hele wereld er naar kan kijken*. Dit is echt te ziek van worden, waar is de onafhankelijkheid? Waar is onze vrijheid als we als produkten zelf worden gezien. Waarom word van ons verwacht dat we lopende de reclame borden moeten zijn. Slenter maar door je school en tel hoeveel logo's je ziet van diverse merken. Het is werkelijk om gek te worden.
*= Dit heb ik uit het boek Jihad vs Mcworld |
![]() |
|
![]() |
Er moet een systeem komen dat diegene met de beste kwaliteit/prijs-verhouding sponsor is en evt. een reclamebord op school neer mag zetten.
Als het over computers gaat of lesmateriaal, dan zie ik geen problemen. Ook niet als een school alleen maar coca-cola verkoopt omdat dat goedkoper is dan pepsi en omdat de meeste andere cola's niet graag door jongeren gekocht worden. Maar maatregelen zoals het verbieden van een pepsi-shirt op een cocacola-school ofzo zijn belachelijk en moeten verboden worden.(..maar goed, dan gaan we weer meer richting het topic kan de school bepalen wat je draagt?). Multinationals die bepalen wat er op school op tv bekeken wordt of soortelijke onzin moet sowieso verboden worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() - de bedrijven vinden het goede reclame - de school heeft over meer lesmateriaal/methodes de beschikking - de overheid hoeft minder geld uit te geven Alleen moeten ze inderdaad niet moeilijk gaan doen als de school een philips-televisie heeft, maar gesponsord wordt door Sony. Als ze die voorwaarden gaan stellen zou ik als school verstandig zijn en de deal laten zitten. |
![]() |
||
Citaat:
het gaat er juist om dat in de school alleen nog sony te vinden is en geen concurent. tenminste... ik neem aan dat het alleen dan aantrekkelijk is voor sony of een ander merk. En dat, lijkt mij, komt niet ten goede aan het onderwijs...
||
Citaat:
Is het verstandig om het bedrijfsleven zich met de scholen te laten bemoeien? Ik geloof van wel, maar in zekere mate. Het is natuurlijk van de gekke als je geen pepsipet op cocacola school (die namen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben tegen gesponseerde scholen. De overheid moet maar weer `ns flink geld in het onderwijs steken, dan hoeven scholen niet meer gesponsord te worden. Jonge kinderen zijn makkelijk te beinvloeden. Zeker omdat onderwijs een soort neutraliteit van kennis uitstraalt of de pretentie heeft dat te doen. Ik ken dat de jongsten in onze samenleving toch een beetje beschermd moeten worden tegen agressieve reclame en zeker binnen schoolverband.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja maar nou is het voorbeeld van sony niet zo erg natuurlijk. Maar het kan ook zo ver gaan dat het lesmeteriaal afhankelijk is van een sponsor. Dat wordt echt een zooitje als een school dan af gaat op de goedkoopste, want lesmateriaal moet gekozen worden om de kwaliteit, niet vanwege de voordeeltjes die er voor de school bij komen! D'r is btw al zat 'verborgen' reclame in lesmateriaal hoor. Ik herrinner me bijvoorbeeld een geschiedenisboek met een plaatje van bijna een hele bladzijde, met daarop iemand die cocacola drinkt vlak voor een groot cocacola bord. ![]() Vink behoorlijk achterlijk, want zodra je één maal op zo'n manier laat reclame maken, volgen d'r al gauw meer van dit soort voorbeelden natuurlijk!!!
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() kwaliteitis verrekte subjectief, dat stel je niet zomaar vast. Want niemand is onafhankelijk en objectief. En 'goedkoop' hangt ook niet alleen af van louter de geldprijs maar ook van andere voorwaarden. Verder begrijp je absoluut niet wie de machthebbers zijn in deze situatie. Dat zijn zonder twijfel de multinationals, de kapitalisten. Wat scholen inleveren is niet slechts het advertentie-oppervlak; maar hun hele openheid, diversiteit, keuzevrijheid, identiteit! Iets wat cultureel of academisch is wordt per definitie opgeheven door vermerking!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Engels] Debat Engelsleak | 2 | 07-06-2011 17:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Van Boxtel : "Schaf religieus gebonden onderwijs af", Undeclinable | 129 | 30-04-2002 13:50 |