Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 13:43
A Narrator
A Narrator is offline
Ik ben bezig met een klein persoonlijk onderzoek naar UFOs, nadat ik al een paar sites had doorgelezen kwam iets heel interessants tegen. Nazi UFOs het schijnt dat de Nazis voor en in de Tweede Wereldoorlog bezig waren om een Schotel-achtig vliegtuig te maken. Eén van de mensen die dit project steunde was (één van mijn persoonlijke Oorlogshelden) Ernst Udet.
Voor degene die niet weet wie dit is hier een korte biografie:

Ernst Udet werd geboren in 1896 hij was gefascineerd met vliegen en vliegtuigen. In de Eerste Wereldoorlog werd hij piloot in de Duitse Luchtmacht. Hij werd de op één na beste piloot van de Duitsers.(Met die één bedoel ik dus de Rode Baron.)
Na WOI werd Udet stuntpiloot.
Toen kwam Adolf Hitler aan de macht. Udet werd benoemd tot Generaal van de Luftwaffe. In 1941 pleegde hij zelfmoord omdat Hermann Göring hem niet wou ontheffen uit zijn functie. Dit werd door de Duitse Propaganda Machine al gauw vervormt tot het verhaal dat hij bij een Testvlucht was omgekomen.

Hier volgt een link om iets meer te weten te komen over Nazi UFOs. http://www.burlingtonnews.net/ufonazi.html
Nou wat vinden jullie ervan? Zou het waar zijn of zijn het leugens, hadden ze gevlogen of zouden ze als een baksteen uit de lucht zijn gevallen? Zou deze uitvinding de uitkomst van WWII beïnvloed kunnen hebben? De foto's liegen er niet om.

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 14:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 13:51
A Narrator
A Narrator is offline
Hier volgen een paar foto's:

P.S: Op die site staan nog een paar interessante pics.

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:57
Daevrem
Daevrem is offline
Vliegende schotel project.

Ja het bestond. De amerikanen hebben dacht ik alles meegenomen. Net als alle rakketten.

Maar die dingen vlogen dacht ik niet al te best.
Oud 10-06-2004, 14:34
I love stars
I love stars is offline
Verklaart wel de hoeveelheid Ufo meldingen in de jaren 50 enzo. De amerikanen gingen er gewoon mee experimenteren.
Oud 10-06-2004, 19:32
A Narrator
A Narrator is offline
Als iemand hier iets meer van weet of een paar goede sites kent over dit onderwerp willen die dan iets van zich laten horen?
Ik zou het erg op prijs stellen. Alvast bedankt!
Oud 10-06-2004, 21:58
Stff
Stff is offline
kantel dioe bovenste foto en het lijkt een luchtinlaat van een jet-motor
Oud 11-06-2004, 10:51
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 10-06-2004 @ 14:43 :
Hij werd de op één na beste piloot van de Duitsers.(Met die één bedoel ik dus de Rode Baron.)
Hoezo op één na beste als hij het overleefde en de Rode Baron niet?

On-topic:

De bovenste 2 plaatjes zijn géén fotos.
De onderste 3 zijn vaag.
Het zijn allemaal verschillende modellen, en niet één lijkt qua vorm of afmeting op de bouwtekening.
Dat maakt het niet geloofwaardiger.
Oud 11-06-2004, 11:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 10-06-2004 @ 20:32 :
Als iemand hier iets meer van weet of een paar goede sites kent over dit onderwerp willen die dan iets van zich laten horen?
Ik zou het erg op prijs stellen. Alvast bedankt!
http://www.skepsis.nl/nazi-ufo.html
http://www.project1947.com/fig/1948air.htm
http://www.buforadio.com/ufofilespennsylvania/id22.html

De Amerikaanse 'Flying Flapjack'

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:55
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 11-06-2004 @ 11:51 :
Hoezo op één na beste als hij het overleefde en de Rode Baron niet?

On-topic:

De bovenste 2 plaatjes zijn géén fotos.
De onderste 3 zijn vaag.
Het zijn allemaal verschillende modellen, en niet één lijkt qua vorm of afmeting op de bouwtekening.
Dat maakt het niet geloofwaardiger.
OK dan plaatjes inplaats van fotos.
En Udet was een Ace maar niet de beste Duitse Ace dat was de Rode Baron. De Rode Baron had dus de meeste vliegtuigen neergehaald, meer dan Udet zelf. Ik denk dat ik het nu wel goed heb uitgelegd, of niet?

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:22
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:42
Daevrem
Daevrem is offline
Ik dacht dat een van de grote mensen bij Northrop een obsessie had voor vliegende vleugels. Zeg maar halve schotels. Vandaar ook de B2.
Oud 12-06-2004, 13:34
A Narrator
A Narrator is offline
Op vele sites word ook gepraat over Death Rays, dit schijnt een soort laser te zijn ze waren van plan om deze op de Schotel te plaatsen. Wat denken jullie hiervan?
Het is trouwens algemeen bekend dat de Nazis heel ver waren als het ging om technologie.
Oud 12-06-2004, 14:01
Verwijderd
De meeste nazi-wetenschappers zijn na WOII naar de VS vertrokken, dus je kunt er gerust vanuit gaan dat niets tot nauwelijks kennis van de nazi's verloren is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:21
Gatara
Gatara is offline
Wat ik me overigens afvraag is waarom men heeft geprobeerd een schotel te maken? Wat was de achterliggende gedachte hierbij? Waarom zou dat beter zijn dan een langwerpig vliegend voorwerp?
Oud 12-06-2004, 22:28
A Narrator
A Narrator is offline
Misschien om angst in te boezemen bij de Vijandelijke Piloten.
Oud 13-06-2004, 08:10
Daevrem
Daevrem is offline
Dat weet ik eigenlijk niet. Maar airodynamisch is het een ontwerp het zowel veel voordelen als veel nadelen. Vliegende schotels hadden toen in iedergeval nog niets met UFOs te maken. Trouwens zijn er wel veel UFO's gezien door Amerikaanse piloten. Die werden Foo Fighters genoemd. De Amerikanen dachten altijd dat het geheime duitse vliegtuigen waren. Maar ik dacht dat dat later niet zo bleek te zijn. Ze werden trouwens over de hele wereld door alle partijen gezien.

De nazi's hadden ook wat met occulte en spirituele zaken. Hitler was dacht ik erg bijgelovig en hij liet duitse wetenschappers en archeologen zoeken naar de Ark van Noah, de Spear of Destiny, die Hitler gevonden schijnt te hebben. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

En over die zogenaamde basis in Alaska, voordat iemand anders er over begint, ik heb ergens gelezen dat de nazi's daar wel degelijk heengevlucht zijn en dat de amerikanen ze later nog aangevallen hebben. Ik kan nog wel even achterhalen welke admiraal er bevel had over die missie.
Oud 13-06-2004, 16:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 12-06-2004 @ 23:28 :
Er zijn angstaanjagender dingen dan rondjes hoor . Waarom bewonder je die kerel eigenlijk zo?
Oud 13-06-2004, 17:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 12-06-2004 @ 23:28 :
Mm. Maar waarom dan een vliegende schotel en niet een vliegend voorwerp in de vorm van een prehistorische vogel?

Denk dat de idee van een vliegende schotel al eerder bestond, maar ik vraag me af waardoor.
Oud 13-06-2004, 18:00
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-06-2004 @ 17:06 :
Waarom bewonder je die kerel eigenlijk zo?
Nou dat weet ik zelf eigenlijk niet. Ik heb eens iets over hem gelezen. Daarna heb ik voor Geschiedenis een werkstuk over hem gemaakt. (Waar ik een 9,5 voor had )
Hij fascineerd me gewoon.
trouwens hij was het eigenlijk helemaal niet eens met Hitler. Hij is alleen maar Generaal van de Luftwaffe geworden, omdat door het Verdrag van Versailles de Duitse luchtmacht afgeschaft was.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 11-06-2004 @ 22:55 :
OK dan plaatjes inplaats van fotos.
En Udet was een Ace maar niet de beste Duitse Ace dat was de Rode Baron. De Rode Baron had dus de meeste vliegtuigen neergehaald, meer dan Udet zelf. Ik denk dat ik het nu wel goed heb uitgelegd, of niet?
Mja, volgens mij ben je niet de beste als je sneuvelt.
Die death ray, komt die niet direct uit The War of the Worlds?
Oud 13-06-2004, 19:52
A Narrator
A Narrator is offline
Ja, dat was mij ook al opgevallen. De Death Ray is ook een Martiaans wapen in de film War of the Worlds.
Oud 13-06-2004, 19:56
Daevrem
Daevrem is offline
Ze hadden tientallen bizarre projecten en ontwerpen die ze nog niet eens voor een promiel konden uitvoeren. Dat ze misschien een project voor een death ray hadden, wat ook nog goed een gerucht of fabeltje kan zijn, wil nog helemaal niet zeggen dat ze iets hadden dat leek op iets wat je een death ray zou kunnen noemen.
Oud 13-06-2004, 22:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 13-06-2004 @ 20:52 :
Ja, dat was mij ook al opgevallen. De Death Ray is ook een Martiaans wapen in de film War of the Worlds.
Maar da's dus een boek ui 1899 Gremlin. Pre-nazi.
Had je wat aan de sites?

En waarom vind je informatie over dit soort dingen nou alléén op particuliere sites, onwetenschappelijk, onvolledig, onzorgvuldig en onbetrouwbaar? Als er ook maar een klein beetje waarschijnlijkheid was dat dit echt zo zou zijn zou er toch ook wel serieus, geïnstitutionaliseerd onderzoek naar zijn gedaan?
Oud 13-06-2004, 22:06
EggeD
EggeD is offline
We are here waiting
A few know this place
With our lens we’re looking
Scrutinize the space

Flying cigars
A given name for UFOs
Flying cigars
Fire this one and watch the show

In the sky dancing
They are telling a story
Back and forward moving
An awesome scenery

Flying cigars
The coolest name for UFOs
Flying cigars
Up in the sky, anything goes

Makes me high!
Turns me on!

There are some making loops
There are some spinning ‘round
There are some caught in flames
And some land on the ground

Flying cigars

Give me a ride to Mars on these flying cigars
Oud 14-06-2004, 13:23
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ben benieuwd hoe Voivod klinkt maar niemand die het heeft.
Oud 14-06-2004, 13:42
12345678
12345678 is offline
Als je dead rays e.d. interessant vindt moet je eens zoeken op 'Nikola Tesla' + 'dead ray'. Veel plezier met lezen!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:43
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 13-06-2004 @ 23:04 :
Maar da's dus een boek ui 1899 Gremlin. Pre-nazi.
Had je wat aan de sites?

En waarom vind je informatie over dit soort dingen nou alléén op particuliere sites, onwetenschappelijk, onvolledig, onzorgvuldig en onbetrouwbaar? Als er ook maar een klein beetje waarschijnlijkheid was dat dit echt zo zou zijn zou er toch ook wel serieus, geïnstitutionaliseerd onderzoek naar zijn gedaan?

Over dat van van War of the Worlds, het zijn eigenlijk twee boeken deel I The Coming of the Martians datteerd uit 1898, en deel II The Earth under the Martians datteerd uit 1899.
En de term Death Rays word in het boek helemaal niet gebruikt, de Death Rays zijn uit de film van 1953. In het boek word alleen de term Heat Ray gebruikt. O ja, de schrijver is H.G.Wells.

En over dat laatste ik heb vaak genoeg naar Discovery gekeken om te weten dat de Nazis met heel veel bizarre experimenten bezig waren zoals het oproepen van Geesten. Niemand weet of dit is gelukt maar er word gezegd dat veel informatie door de VS word achtergehouden. Je moet maar eens de serie Unsolved History kijken op Discovery.

Waarom?
Waarom niet?!

Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:23
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 14-06-2004 @ 14:23 :
Ben benieuwd hoe Voivod klinkt maar niemand die het heeft.
Je moet er zin in hebben, 't is knappe metal, voor in de gare ochtend, best ritmisch. Die knaap van Metallica is er tegenwoordig bassist.
Oud 14-06-2004, 22:27
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
EggeD schreef op 14-06-2004 @ 23:23 :
Je moet er zin in hebben, 't is knappe metal, voor in de gare ochtend, best ritmisch. Die knaap van Metallica is er tegenwoordig bassist.
Het schijnt idd de moeite waard te zijn ja
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 14-06-2004 @ 20:43 :

Over dat van van War of the Worlds, het zijn eigenlijk twee boeken deel I The Coming of the Martians datteerd uit 1898, en deel II The Earth under the Martians datteerd uit 1899.
En de term Death Rays word in het boek helemaal niet gebruikt, de Death Rays zijn uit de film van 1953. In het boek word alleen de term Heat Ray gebruikt. O ja, de schrijver is H.G.Wells.

LOL

Omdat je alleen de film noemde dacht ik je iets nieuws te vertellen
Je hebt helemaal gelijk jongen . Ik heb het ook gelezen, maar dacht dat hun wapen wel death ray heette.

Maar zouden de nazi's nou de enigen zijn geweest? Ik bedoel, meestal is het zo dat in oorlogen beide partijen naarstig zoeken naar nieuwe superwapens. Naar grote sterkere stalen kanonnen in de 19e eeuw (schreef Jules Verne 'n boek over, titel kwijt), naar betere vliegtuigen bijvoorbeeld in WO I, en atoomwapens in WOII.
Oud 16-06-2004, 16:31
A Narrator
A Narrator is offline
Maar stel je eens voor dat het gelukt was om een Schotel-achtig vliegtuig te maken zo ongeveer in 1944, denken jullie dat dit de oorlog veranderd zou kunnen hebben? De BF-109 zou natuurlijk al gauw een Vliegende Schotel aan zijn zijde gehad hebben of vervangen worden door de nieuwkomer.
Natuurlijk is dit een beetje vage vraag maar wie weet?

P.S. LOL Ik vond het boek heel goed!
Oud 19-06-2004, 14:17
A Narrator
A Narrator is offline
Oud 21-06-2004, 23:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 16-06-2004 @ 17:31 :
Maar stel je eens voor dat het gelukt was om een Schotel-achtig vliegtuig te maken zo ongeveer in 1944, denken jullie dat dit de oorlog veranderd zou kunnen hebben? De BF-109 zou natuurlijk al gauw een Vliegende Schotel aan zijn zijde gehad hebben of vervangen worden door de nieuwkomer.
Natuurlijk is dit een beetje vage vraag maar wie weet?

P.S. LOL Ik vond het boek heel goed!
Ik denk dat als ze zoiets echt gingen gebruiken het niet lang hún geheime wapen zou zijn. Zolang zoiets een project is, een prototype, valt het top secret te houden. Maar als hij in massaproductie wordt genomen valt amper te voorkomen dat vijandelijke spionnen er vroeg of laat ook weten hoe ze te bouwen. 1944 zou toch ook te laat zijn geweest om het tij te keren, als zo'n wapen een strategisch voordeel had moeten wezen, zouden ze het voor the Battle of Britain en voor de aanval op Rusland moeten hebben.
Oud 22-06-2004, 20:23
A Narrator
A Narrator is offline
Stel je eens voor dat The Battle of Britain gewonnen was door de Duitsers! Allemaal dankzij een modern stukje techniek.
Maar ik denk zelf dat een Vliegende Schotel als wapen en een laser genaamd de Death Ray erg beangstigend moet zijn voor Tweede Wereldoorlogse piloten en soldaten, of niet?!
Oud 23-06-2004, 18:38
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 22-06-2004 @ 21:23 :
Stel je eens voor dat The Battle of Britain gewonnen was door de Duitsers! Allemaal dankzij een modern stukje techniek.
Maar ik denk zelf dat een Vliegende Schotel als wapen en een laser genaamd de Death Ray erg beangstigend moet zijn voor Tweede Wereldoorlogse piloten en soldaten, of niet?!
Ach, alleen in de beginperiode. Dan heb je zo'n geruchtenfase, en boezemt zo'n nieuw wapen angst in. Later is het normaal, want dood door schotel is net zo dood als dood door tank, raket, bommenwerper of mitrailleur. Wat zeg ik , net zo dood als door knuppel of dolk.
Oud 23-06-2004, 19:06
A Narrator
A Narrator is offline
Maar de manier van het dood gaan meest beangstigende:
Stel je voor dat je in zo'n kist zit, in de verte zie je een raar vormig soort toestel. Opeens verstijf je van schrik, je had andere piloten alleens horen praten over Vliegende Schotels, Foo Fighters, dat ze kwamen even stil bleven hangen en toen met een duizelingwekkende snelheid verdwenen. Zou dit...nee dat kan niet.
Je begint te vuren op de steeds groter wordende Schotel. Voordat je ziet of je goed en wel geraakt hebt flitst er iets op je af, overal om je heen is hitte en vuur. Met een haastige blik uit de Cockpit zie je de Schotel langs je heen schieten. Weer volgt er een flits, je voelt nu het vuur overal aan je lichaam likken en je beseft dat de dood nabij is...

OK misschien een beetje overdreven maar toch, zo'n scenario kan er rond hebben gespookt in de hoofden van piloten die verhalen hoorden over UFO's.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 01:29
Daevrem
Daevrem is offline
Een UFO/Foo Fighter is wel even wat anders dan een duitse vliegende schotel.
Oud 24-06-2004, 17:50
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 24-06-2004 @ 02:29 :
Een UFO/Foo Fighter is wel even wat anders dan een duitse vliegende schotel.
Zover ik weet juist niet. De piloten konden vanuit hun vliegtuigen lichtgevende bollen zien, ze wisten niet wat het waren. Dat maakt ze in de eerste instantie al een UFO. Ook dachten sommige dat deze UFO/Foo Fighters wel eens een geheim Duits wapen konden zijn.
Vele zeiden ook dat het gewoon bolbliksems waren, niks bedreigends dus...
Oud 24-06-2004, 20:03
Not for Sale
Not for Sale is offline
"Gewone bolbliksems" zijn anders ook een fenomeen waar we geen verklaring voor hebben...
Oud 24-06-2004, 20:53
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel dat wanneer de duitsers schotelvormige vliegtuigen hadden men gelijk wist dat dat een duits vliegtuig was. En waarschijnlijk ook niet eentje met bijzondere prestaties of mogelijkheden. Niets engs aan.

Die UFO's daarintegen... Als de duitsers schotelvormige vliegtuigen hadden is dat totaal wat anders als duitsers die Foo Fighters besturen. Dat was mijn punt.
Oud 25-06-2004, 16:12
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 10-06-2004 @ 14:43 :
Ik ben bezig met een klein persoonlijk onderzoek naar UFOs, nadat ik al een paar sites had doorgelezen kwam iets heel interessants tegen. Nazi UFOs het schijnt dat de Nazis voor en in de Tweede Wereldoorlog bezig waren om een Schotel-achtig vliegtuig te maken. Eén van de mensen die dit project steunde was (één van mijn persoonlijke Oorlogshelden) Ernst Udet.
Voor degene die niet weet wie dit is hier een korte biografie:

Ernst Udet werd geboren in 1896 hij was gefascineerd met vliegen en vliegtuigen. In de Eerste Wereldoorlog werd hij piloot in de Duitse Luchtmacht. Hij werd de op één na beste piloot van de Duitsers.(Met die één bedoel ik dus de Rode Baron.)
Na WOI werd Udet stuntpiloot.
Toen kwam Adolf Hitler aan de macht. Udet werd benoemd tot Generaal van de Luftwaffe. In 1941 pleegde hij zelfmoord omdat Hermann Göring hem niet wou ontheffen uit zijn functie. Dit werd door de Duitse Propaganda Machine al gauw vervormt tot het verhaal dat hij bij een Testvlucht was omgekomen.
[afbeelding]

Hier volgt een link om iets meer te weten te komen over Nazi UFOs. http://www.burlingtonnews.net/ufonazi.html
Nou wat vinden jullie ervan? Zou het waar zijn of zijn het leugens, hadden ze gevlogen of zouden ze als een baksteen uit de lucht zijn gevallen? Zou deze uitvinding de uitkomst van WWII beïnvloed kunnen hebben? De foto's liegen er niet om.
Dit is zeker intressant ergens ben ik er ook helig vanovertuigd dat ze die vorm uit oude geschriften hebben van de azteken en/of de egyptenaren... aangezien er daar ook al vliegende voorwerpen worden afgebeeld in dezelfee schotel vorm.......

ach jah het bewijs zullen we waarschijnlijk pas krijgen als het te laat is als we er mee geconfronteerd zijn..... zodat er geen paniek reacties zullen onstaan...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:22
A Narrator
A Narrator is offline
Eerder werd de opmerking gemaakt dat na WOII de Amerikanen alles meegenomen hebben. Dit zal wel de UFO-koorts veroorzaakt kunnen hebben. Stel je voor dat de Amerikanen hebben proberen te vliegen met deze Schotels...
Testvluchten van de Schotels kunnen gezien zijn door burgers, deze burgers weten niets van een testvlucht af dus zij denken meteen aan Aliens en zo'n dingen.
Misschien een beetje onwaarschijnlijk maar het zou kunnen.
Oud 04-07-2004, 22:29
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb met eMule een documentaire gedownload over die Nazi UFO's. Wel duitstalig, maar erg interresant.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:07
A Narrator
A Narrator is offline
Lijkt me wel interessant ja.
Maar er is één ding dat ik moet weten, word Ernst Udet er ook in genoemd?!

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 02:35
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 24-06-2004 @ 21:03 :
"Gewone bolbliksems" zijn anders ook een fenomeen waar we geen verklaring voor hebben...
Jawel hoor. Men heeft ze zelfs al kunstmatig gecreëerd in een laboratorium. Men weet dus hoe 't werkt en hoe 't opgewekt wordt.
Oud 23-07-2004, 12:56
A Narrator
A Narrator is offline
Was dat niet ook zo'n project van Nikolai Tesla?
Oud 23-07-2004, 13:51
p-chez
p-chez is offline
Nou, nee. Eh misschien Tesla ook wel natuurlijk. Maar wat ik zag was op Discovery. Gewoon een of andere Amerikaanse dude in zijn eigen laboratorium. Kon aan de lopende band bolbliksems maken.
Oud 24-07-2004, 10:41
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 13-06-2004 @ 09:10 :

En over die zogenaamde basis in Alaska, voordat iemand anders er over begint, ik heb ergens gelezen dat de nazi's daar wel degelijk heengevlucht zijn en dat de amerikanen ze later nog aangevallen hebben. Ik kan nog wel even achterhalen welke admiraal er bevel had over die missie.

Misschien heeft dit plaatje er iets mee te maken.
Oud 24-07-2004, 10:53
A Narrator
A Narrator is offline
Dit is ook wel interessant:

En één Amerikaanse soldaat vond twee Duitse Ere Medailles die nog nooit waren gezien. Sommige denken dat dit Medailles waren voor Schotel Piloten.
Oud 24-07-2004, 11:11
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
p-chez schreef op 23-07-2004 @ 14:51 :
Nou, nee. Eh misschien Tesla ook wel natuurlijk. Maar wat ik zag was op Discovery. Gewoon een of andere Amerikaanse dude in zijn eigen laboratorium. Kon aan de lopende band bolbliksems maken.
Op zich kan dat best Nikola Tesla zelf zijn geweest. Ik heb een boek waarin hij op een foto in zijn eigen laboratorium zit te lezen bij het licht van kunstmatig door hem opgewekte bliksems. Hij was afkomstig uit Joegoslavië en vertrok in 1884 met een aanbevelingsbrief voor Edison naar de Verenigde Staten. Tesla bleef echter niet lang bij Edison omdat Edison in tegenstelling tot Tesla niet bereid was om met wisselstroom te werken. Tesla verkocht daarop zijn wisselstroomsysteem aan de Amerikaanse fabrikant George Westinghouse, vandaar dat men sindsdien van het Tesla-Westinghouse wisselstroomsysteem sprak.
Reageren

Regels voor berichten