Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() MWD en SPH zijn breed...MWD richt zich ook niet echt op wat jij wil, volgens mij...dat richt zich veel meer op (volwassen) mensen begeleiden en ook veel op juridische dingen, iig op het invullen van formulieren, aanvragen van dingen, enz. Voor de klas haal je ook meer uit kinderen dan alleen maar lesgeven btw. ![]() Als ik lees wat jij wil, dan zou ik MWD sowieso schrappen, blijven Pabo en SPH dus nog over. Dan maak ik het toch weer moeilijker door als nog een derde opleiding aan te dragen: hbo pedagogiek. Heb je van de verschillende opleidingen als folders doorgelezen, ben je al naar open dagen geweest? Misschien kan je ook nog een dag meelopen bij één of twee (of drie) van die opleidingen, dan krijg je ook weer een beter beeld. (Ik heb twee jaar pabo gedaan en doe nu pedagogiek, als je daar vragen over hebt: stel ze maar. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je ziet wat er is met een kind en gaat daarvoor een behandelplan maken. Bij kinderen kom je dan al snel uit bij de opvoeding omdat daar nou eenmaal een hoop mis kan gaan. Je zoekt uit wat er kan veranderen dat goed is voor een kind en moet dit over brengen op de ouders en met hen uitvoeren. Op die manier help je een kind. Dat is wat vaak voorkomt tenminste en dan ben je dus zowel met het kind als met de ouders bezig. Ik weet overigens niet of je op de HBO ook verschillende richtingen hebt? Een richting als leerproblemen of onderwijskunde lijkt me wel iets voor de topicstarter. Maar is dat bij jullie (of in andere plaatsen dat jij misschien weet?) ook aanwezig?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de Hogeschool Rotterdam had je eerst twee richtingen: orthopedagogiek en onderwijskunde, maar dat is met ingang van vorig jaar (het jaar dat nu dus het tweede jaar is, zeg maar) samengevoegd tot één algemene opleiding. In Tilburg hebben ze volgens mij nog wel verschillende richtingen. (In Rotterdam zijn er wel verschillende afstudeerrichtingen btw, maar dat is pas van toepassing in het vierde jaar.) Onderwijskunde was bij ons btw volgens mij niet zo zeer gericht op het basis-/middelbaar, maar meer in het algemeen op leerprocessen (leek mij helemaal niks ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Opleidingskunde lijkt me ook helemaal niks. Gaat ook over volwassenen die leren in bedrijven enzo. Ik vind het ook niet zo goed bij pedagogische wetenschappen passen. Gezinspedagogiek, onderwijskunde en leerproblemen lijken me de leukste richtingen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meer informatie over dat jaar is te lezen op: http://www.hogeschool-rotterdam.nl/index.php?nid=89 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat SPH zich meer op kinderen met een handicap richt dan pedagogiek (weet het eigenlijk wel zeker), wij kunnen nl wel stage lopen op een reguliere basisschool, op de kinderopvang, enz. terwijl studenten van SPH dat niet kunnen. Voor het werken op een leefgroep wordt volgens mij wel weer vaker SPH gevraagd, maar dat kan ook wel met pedagogiek. Bij SPH moet je volgens mij ook verplicht stages lopen in bepaalde werkvelden (je kunt niet alleen maar bij kinderen stage lopen, maar moet ook bv. bij ouderen, gehandicapten, verslaafden (niet altijd en en) stage hebben gelopen tijdens je opleiding). Ben je al eens naar een open dag van pedagogiek geweest? Dat zou ik dan zeker eens doen, mede om wat Balance zegt. Ik had ook een verkeerd beeld bij hbo pedagogiek (ondanks een open dag ed), maar nu ik het doe blijkt dit voor mij echt de juiste opleiding te zijn. Je mag best eens een dagje mee lopen als je dat wilt (al hebben we niet zoveel les en ook niet meer zo lang, maar goed, dan krijg je wel een beetje een indruk (al is pedagogiek niet echt representatief voor de opleiding ben ik bang, maar goed ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
pff sorry als de reply een beetje warrig is, heb net driekwartier in een ontzettend hete trein gezeten ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Den Haag, Utrecht of Amsterdam? welke studentenstad?? lauraa_aaa | 1 | 15-03-2013 17:50 | |
Studeren |
hbo toegepaste psychologie Verwijderd | 7 | 09-10-2007 14:43 | |
Studeren |
hbo pedagogiek -vragen- + welke hogeschool? Sannefloor | 1 | 15-05-2007 16:42 | |
Studeren |
Propedeuse Toegepaste Psychologie IcedEarth | 10 | 04-12-2005 22:20 | |
Algemene schoolzaken |
HBO SPH en dan psychologie nlblue-eyes | 31 | 10-02-2004 08:50 | |
Algemene schoolzaken |
25 interview vragen voor iemand die... squeezer | 8 | 19-09-2003 18:26 |