Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 18:18
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Ik moet met 3 anderen voor het eindexamenproject een expositie maken voor kinderen tussen de 14 en 16 jaar. Het gaat over griezels.

En nu moeten we ook iets over de geschiedenis van het onderwerp vertellen. De geschiedenis van een aantal griezels en de geschiedenis van griezelfilms. Nu heb ik heel internet afgestruind (voor mijn gevoel ) en niets kunnen vinden.

Help?
Oud 11-06-2004, 15:10
alpha
alpha is offline
Griezels zijn nou eenmaal niet een woord die veel mensen gebruiken, tenminste, ik gebruik het nooit. Vandaar is er natuurlijk ook niets tot bijna niets over te vinden.

Dus als je eens gaat zoeken op andere termen zoals 'spoken' of 'thrillers' oid?
Oud 13-06-2004, 18:03
Freule
Freule is offline
Je moet zoeken naar verschillende 'bekende' griezels.
Zoals bijvoorbeeld Einstein en Dracula. Ook naar soorten griezels, bijvoorbeeld: vampieren, spoken en dergelijke. Ik heb vroeger ooit op de basisschool een sprookje gehad dat ging over de Witte Wieven (ik weet niet of ik het zo goed schrijf) Volgens mij was dit een of ander geschiedenisfabeltje, maar wel griezelig.

Hopelijk kun je er wat mee.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 14:04
Verwijderd
zoals hier voor gezegt, kijk eerst maar eens welke griezel je wilt doen, das alvast hoofdstuk 1, welke griezels zijn er allemaal?
daarna ga je op een paar dieper in door de sprookjes en verhalen ervan te vertellen, hoofdstuk 2.
dan ga je in hoofdstuk 3 het principe van hororfilms vertellen, waarom ze worden gemaakt, wat het doel ervan is.
in hoofdstuk 4 kies je een aantal films uit: bijv. blair witch, scream etc. om meer op in te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten