Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 15:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik weet best dat er over dit onderwerp al eerder topics zijn geweest, maar ik denk toch dat deze een ander tintje krijgt.

Volgend jaar ga ik ook studeren, in Utrecht wel te verstaan.
Bij studeren hoort toch ook een klein beetje een studentenvereniginig of in elk geval wil ik me er wel bij aansluiten.
Nu bestaan er natuurlijk een hoop vooroordelen over bepaalde studentenverenigingen waardoor je misschien wel een andere keuze zult maken dan goed zou zijn.

In Utrecht heb je bijvoorbeeld UVSV, het vrouwencorps zeg maar, Veritas, van oorsprong katholiek en corporaal, maar ook bijvoorbeeld BITON, schijnt een beetje alternatief te zijn en HISTOS, een zeilvereniging die heel actief is.
Ik ben eens gaan zoeken op internet, vind UVSV zo kil aandoen, geeft ook weinig informatie, terwijl Vertias me een stuk gezelliger leek. BITON vond ik ook zo fout nog niet en HISTOS leek me geweldig.

Nou heb ik, voor mijn gevoel in elk geval, nogal een sociale druk.
Mijn broer vind absoluut dat ik me aan moet sluiten bij de UVSV, mijn ouders zeggen dat ze steeds zeggen dat ik me neutraal op moet stellen, maar zeggen intussen wel steeds dat Veritas katholiek is en dat daar dus misschien niet 'mijn type mensen' rondlopen, dat ik bij UVSV zo goed kan gaan netwerken, er vast heel verschillende mensen rondlopen, jaarclubs altijd leuk zijn en ik dan tenminste in een van die huizen kan gaan wonen, dat HISTOS vast gezellig is, maar vast duur steeds naar de loosdrechtse plassen en de Kaag.
Kortom, eigenlijk willen ze gewoon dat ik lid word van de UVSV, al willen ze dat niet toegeven.

Nou is mijn vraag aan jullie, letten jullie ook zo erg op vooroordelen bij het kiezen van een studentenvereniging, bezwijken jullie ook onder 'sociale druk' of volgen jullie ook de traditie van de familie ipv echt je eigen keuzes te maken?
Hoe ervaar je het als er inderdaad steeds aangegeven wordt dat je eigenlijk naar een bepaalde vereniging moet (en dat op het moment dat je aangeeft dat je dat zo ervaart dat absoluut ontkent wordt)
Oud 05-05-2004, 16:14
martijn1985
martijn1985 is offline
Mijn familie heeft geen studerende traditie, laat staan een van een studentenvereniging. Ik denk ook dat dat meer voorkomt bij het corps, dan daarbuiten. Ik ben lid van ASV Hendrik, in Groningen. Hendrik staat vooral bij ouderejaars nog steeds bekend als een christelijke vereniging (wat we sinds 2002 niet meer zijn), en daarom vinden de meesten Hendrik nogal saai. Ik ben in de KEIweek (de introductieweek van studerend groningen) bij Hendrik langsgeweest, en vond het toen erg leuk. Dus nee: ik laat me niet leiden door vooroordelen.
Oud 05-05-2004, 16:42
Balance
Balance is offline
Mijn broer zit niet bij een studentenvereniging en mijn ouders hebben überhaupt nooit gestudeerd, dus dat is makkelijk. Ik mag kiezen wat ik wil en ik ga straks met de EL-CIDweek (introductieweek Leiden) eens goed rondkijken.
Wat jou betreft zou ik ten eerste niet afgaan op wat men op internet zegt. Ieders beleving is anders en een site is maar een site. Ga bij de verenigingen zelf langs en kijk hoe het er écht aan toe gaat. Als iets op internet kil overkomt, kan het in werkelijkheid gigantisch gezellig zijn, dus ga in ieder geval overal kijken. En verder zou ik je toch aanraden om te kiezen wat bij jou past. Jij moet het er gezellig hebben, niet je broer of je ouders.
Oud 05-05-2004, 17:27
Charlottetje
Charlottetje is offline
natuurlijk ga ik ook gewoon de UIT-dagen doen (Utrechtse Introductie Tijd)
En natuurlijk is internet niet representatief, maar die site in combinatie met mijn vooroordelen...
Eigenlijk zou ik moeten doen wat ik zelf wel, dus als het t 'katholieke' Veritas wordt, zou ik dat gewoon moeten doen, maar misschien krijg ik dat ook wel weer heel lang te horen en is het dan toch beter te kiezen voor iets dat ook wel gezellig en leuk is, maar iets minder dan je eigenlijk zou willen om beter binnen je familie te staan.
Oud 05-05-2004, 17:47
martijn1985
martijn1985 is offline
als jouw familie moeilijk gaat doen over jouw keus van je studentenvereniging dan vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. Het gaat er toch om dat hun dochter een leuke studententijd krijgt?

Maar, je hebt zoals je zelf zegt, vooroordelen over UVSV. Dat lijkt mij sowieso geen basis voor een keuze. Als nou eens wacht met kiezen tot na de UITdagen? En er dan nu dus ook écht niet over na gaat denken.
Oud 05-05-2004, 19:52
Verwijderd
UVSV het vrouwencorps 'zeg maar'?

Veritas 'corporaal'?

Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 20:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
nee, aan de hand van vooroordelen mag ik ook niet kiezen natuurlijk, maar toch.

2x uhuh UVSV is het vrouwencorps en Veritas is corporaal.
(jaja, ik weet het, jij vindt mij geen corps typje, ben ik misschien ook niet, maar ja, wat moet je anders? Hoe zie jij mij dan eigenlijk wel, altijd leuk om te weten)
Oud 05-05-2004, 21:09
charly not
charly not is offline
Je moet je sowieso niet (proberen) te laten beïnvloeden door je ouders. Mijn vader, opa en overgrootopa hebben ook bij het corps gezeten. Mijn moeder niet, maar was wel altijd te vinden op de desbetreffende feestjes. Ik hoor er wel verhalen over en ook vrienden van mij zitten bij verschillende verenigingen, maar ik weet niet of ik überhaupt wel tussen die mensen pas. Ik denk dat je gewoon in de introductieweek moet gaan kijken waar de mensen rondlopen die bij jou passen. En ik kan je vertellen... dat merk je snel genoeg! Mensen moeten je aanspreken, je moet je op je gemak voelen.. als dat zo is; dan is het goed!
Laat je niet beïnvloeden, en kies waar jij je goed bij voelt.. Anders ga je een ontzettende kut tijd tegemoet!!!

succes
Oud 05-05-2004, 22:37
Denise84
Denise84 is offline
Veritas is echt niet zo katholiek meer. Ik ken de gewoonten er niet hoor, ben er alleen een keer geweest toen er een feestje was.

Er is ook nog Unitas. Lopen ook leuke mensen rond.

Ik denk dat je gewoon eens goed moet kijken tijdens de UIT-dagen, dan introduceren de verenigingen zich en mag je een kijkje nemen.

UVSV is statusgericht, Vertias wat minder en Unitas nog minder, volgens mij. Maar ik studeer niet in Utrecht, heb er alleen een paar vriedinnetjes wonen.
Oud 06-05-2004, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 05-05-2004 @ 21:15 :
nee, aan de hand van vooroordelen mag ik ook niet kiezen natuurlijk, maar toch.

2x uhuh UVSV is het vrouwencorps en Veritas is corporaal.
(jaja, ik weet het, jij vindt mij geen corps typje, ben ik misschien ook niet, maar ja, wat moet je anders? Hoe zie jij mij dan eigenlijk wel, altijd leuk om te weten)
Nee hoor, ik weet niet of je wel of niet een corpstype bent, alleen ik zou je wel willen aanraden ALS je bij het UVSV intro gaat lopen, Veritas dan niet 'corporaal' te noemen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:02
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-05-2004 @ 01:30 :
willen aanraden ALS je bij het UVSV intro gaat lopen, Veritas dan niet 'corporaal' te noemen
hmm, oke...
Oud 06-05-2004, 12:58
Verwijderd
Zeker niet nu ze bij Veri die nieuwe introductieregels hebben
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 13:17
Charlottetje
Charlottetje is offline
hoezo nieuwe introregels? vertel!
Oud 06-05-2004, 15:14
Verwijderd
Niet meegekregen? Aangezien CS Veritas een aantal keer over de schreef is gegaan tijdens de introductie (dat wil zeggen, naar het oordeel van de UU en de HvU) zetten veel sponsors hun subsidie stop. Daardoor liep men dus veel geld mis. Die subsidies zijn weer opgestart doordat er een nieuw introductieplan is gekomen, waar de ontgroening nogal in is gewijzigd. Geen vernederingen meer, geen uitwassen, etc. Een paar goeie vrienden van mij zitten erbij en die balen er ook ontzettend van
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 16:09
watervlo
watervlo is offline
Ik vind het een beetje onzin die studentenverenigingen. Ik zou niet weten waarom ik bij een studentenvereniging zou moeten zitten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 18:26
martijn1985
martijn1985 is offline
@watervlo:

het is ook geen kwestie van moeten, maar het is wel ontzettend leuk. Dr zijn idd zat studenten (in Groningen meen ik iets van 80%) die geen lid zijn, en een leuke studietijd hebben. Maar, voor mij, lid worden van een vereniging is een van de beste keuzes die ik het laatste jaar gedaan heb.
Oud 06-05-2004, 18:31
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
watervlo schreef op 06-05-2004 @ 17:09 :
Ik vind het een beetje onzin die studentenverenigingen. Ik zou niet weten waarom ik bij een studentenvereniging zou moeten zitten.
Hier sluit ik mij bij aan. Laatst kreeg ik nog een enqueteformulier daarover nav de negatieve groei van het aantal nieuwe leden bij de studentenvereniging. Maar goed, dat even terzijde.

Als je echt lid wilt worden bij een studentenvereniging zou ik als ik jou was bij zoveel mogelijk studentevereningen langsgaan tijdens het introductieweek om een indruk te krijgen van die vereningen. Het is denk ik toch wat anders dan wat je op de site ziet.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:28
Caballero
Caballero is offline
Gewoon gaan kijken, als je in een stad komt waar je verder niemand kent, dan lijkt het mij ook verstandig om bij een vereniging te gaan. Er zit vast wel wat bij wat je leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:49
DeuS
DeuS is offline
Ik heb zelf ook een tijdje gestudeerd in Utrecht en dus ook de UIT-dagen gelopen.
Tijdens de uitdagen krijg je de gelegenheid om bij elke vereniging te kijken en met de leden te praten.
En voorzover ik met veritijnen heb gesproken (= leden van Veritas) Ze kwamen mij niet erg gelovig over.
Ik studeer nu in Leiden en ben daar lid van SSR-L. Van oorsprong een strenge gereformeerde vereniging maar tegenwoordig een beetje neigend richting het alternatieve.

Dus: kijk gewoon lekker rond en maak er een leuke week van.
Oud 07-05-2004, 11:36
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
watervlo schreef op 06-05-2004 @ 17:09 :
heb jij ooit de vraag anders geprobeerd te stellen ??? Bijvoorbeeld -- Waarom zou ik NIET bij een studentenvereniging gaan ??? Gewoon om een keertje te proberen, om te weten wat het is en wat het allemaal inhoudt, en als het echt niet leuk is dan gewoon stoppen. Zo simpel is het toch.

Martijn1985 : voor zover ik het weet zijn er in Groningen zeker minder dan 80% geen lid, ik dacht ergens rond de helft ofzo....maar ik kan ook ernaast zitten.....op de technische universiteiten ligt dat aantal juist hoog - inderdaad rond de 80% - maar niet bij de algemene uni's

Charlottetje: Laat je mening in geen geval beinvloeden door je (voor)ouders. Jij moet bij een vereniging gaan waarbij jij het gevoel hebt dat daar leuke mensen bij zitten, je moet nooit kijken naar een soort vereniging(corps/niet-corps) en dat soort dingen. En er is veel veranderd sinds de tijd dat je ouders gingen studeren, dus je hoeft zeker geen keuze's te maken die ze ook gemaakt hebben. Natuurlijk hebben ze mooie tijd gehad bij UVSV bijvoorbeeld, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn dat je daar ook naar je zin hebt. Kies het vereniging die je zelf gaaf vindt, veel succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:43
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
born2dance schreef op 07-05-2004 @ 12:36 :
heb jij ooit de vraag anders geprobeerd te stellen ??? Bijvoorbeeld -- Waarom zou ik NIET bij een studentenvereniging gaan ??? Gewoon om een keertje te proberen, om te weten wat het is en wat het allemaal inhoudt, en als het echt niet leuk is dan gewoon stoppen. Zo simpel is het toch.
Er zijn zoveel dingen die je kan doen. Als je je bij alles afvraagt waarom je het niet zou doen in plaats van de meer logische vraag waarom je het wel zou doen heb je maar een druk leven.

Vraag jij je bijvoorbeeld bij elke thread die je leest af waarom je zou reageren of waarom je niet zou reageren?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:21
sublime
sublime is offline
veritas heeft net zo goed jaarclubs, maar als het probleem voor je ouders is dat dat katholiek is, is er altijd nog de tegenhanger unitas. die verenigingen lijken volgens mij best wel op elkaar, al lijkt unitas mij minder ballerig. ook is unitas wat kleiner, wat ook een voordeel kan zijn (en ook bij unitas jaarclubs en traditionele mores) bij veritas merk je er trouwens niks meer van, van het katholieke, volgens mij tenminste niet...

bij veritas worden niet alle meisjes toeglaten (te veel vrouwelijke leden)

uvsv, tja, als het je ligt is het wat natuurlijk, maar ik ben er bvorig jaar tijdens de UIT geweest en vond het allemaal erg gemaakt en gespeeld over komen. iedereen gedraagt zich zoals ze zich moet gedragen bij een dergelijke vereniging.

BITON is heel gezellig, daar ben ik van overtuigd - mn broer is lid van een zuster vereniging en heb ook vrienden bij BITON (ook bij unitas trouwens) - maar wel veel alternatievelingen, dus dat moet je ook weer liggen, het kan er erg vaag aan toe gaan, daar.
BITON heeft trouwens geen ontgroening.

HISTOS laat ook maar een beperkt aantal leden toe, je moet sowieso al kunnen zeilen en dan nog komt niet iedereen binnen, heb ik begrepen

dan heb je ook nog internationale verenigingen; AEGEE zou ik ook eens naar kijken, erg actief in zowel binnen als buitenland en er lopen allerlei mensen rond (en je kunt goedkoop naar het buitenland )

maar advies, doe mee aan de UIT en ga overal zelf kijken. laat je alleen niet te erg beïnvloeden door je mentoren (ik had 2 unitassers en werd bijna lid van Unitas )

(ik kan evt emailadressen voor je regelen van leden van unitas, biton en aegee.. als je dat wilt (om vragen te stellen oid) moet je het maar even laten weten...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 18:17
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-05-2004 @ 13:43 :
Er zijn zoveel dingen die je kan doen. Als je je bij alles afvraagt waarom je het niet zou doen in plaats van de meer logische vraag waarom je het wel zou doen heb je maar een druk leven.

Vraag jij je bijvoorbeeld bij elke thread die je leest af waarom je zou reageren of waarom je niet zou reageren?
heel erg makkelijk gezegd dit. Ik geef wel toe, mij redenatie is makkelijk af te kraken. Maar ik bedoelde eigenlijk dat er zat mensen zijn die echt de hele introductie en een paar weken daarna zitten te twijfelen of ze nou bij een vereniging moeten of niet. Tegen die mensen zeg ik dan, tsjonge jonge durf gewoon een van de eerste zelfstandige stappen in je leven te nemen en word gewoon lid, als het niet bevalt ga je toch gewoon weg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:30
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
born2dance schreef op 07-05-2004 @ 19:17 :
heel erg makkelijk gezegd dit. Ik geef wel toe, mij redenatie is makkelijk af te kraken. Maar ik bedoelde eigenlijk dat er zat mensen zijn die echt de hele introductie en een paar weken daarna zitten te twijfelen of ze nou bij een vereniging moeten of niet. Tegen die mensen zeg ik dan, tsjonge jonge durf gewoon een van de eerste zelfstandige stappen in je leven te nemen en word gewoon lid, als het niet bevalt ga je toch gewoon weg.
Hier kan ik mij wel in vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 22:15
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
sublime schreef op 07-05-2004 @ 14:21 :

maar advies, doe mee aan de UIT en ga overal zelf kijken. laat je alleen niet te erg beïnvloeden door je mentoren (ik had 2 unitassers en werd bijna lid van Unitas )
Ik had 2 USC'ers (weet geen ander woord dan corpsballen ), maar ben lid geworden van Biton. Laatste tijd niet meer vaak geweest, omdat ik het nu heel druk heb met studie, en die gaat bij mij voor.
Zoals al eerder gezegd, moet je echt bij de UIT-dagen overal gaan kijken. Dan kom je het meest over de verenigingen en hun sfeer te weten. En je kunt je gelijk inschrijven.
Weet wel dat als je bij het UVSV gaat, dat je enorm veel verplichtingen hebt en er dus veel tijd&geld aan kwijt bent. Bij verenigingen met jaarclubs ben je vaak verplicht minstens 1x per week aanwezig te zijn.
Veel plezier in Utrecht iig!!
Oud 07-05-2004, 22:58
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
madwoman schreef op 07-05-2004 @ 23:15 :
Bij verenigingen met jaarclubs ben je vaak verplicht minstens 1x per week aanwezig te zijn.
geloof mij op mijn woord - bij GEEN enkele vereniging in dit land ben je tot iets verplicht behalve kennismakingstijd en contributie betalen. Dus ook niet tot de kroegavonden.
Het is wel meestal zo dat om jaarclubs te vormen moet je elkaar toch beetje kennen en daarvoor zijn jaarclubavonden eenmaal in de week. Je mag vervolgens zelf weten of je naartoe gaat of niet, maar het is wel aan te raden als je je lichtingsgenoten wil leren kennen en in een superleuke jaarclub terecht wil komen.
Wat mij betreft mogen die avonden juist vaker dan eenmaal per week plaatsvinden, ik vind ze superleuk en heb zeker naar me zin met mijn jaarclub.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 09:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
van UVSV krijg ik ook inderdaad een beetje dat gespeelde, verplichte en kille gevoel.
Histos, ik weet dat daar een loting is (je hoeft niet te kunnen zeilen geloof ik) maar ik kan zeilen, dus dat zit wel goed.
Heb net van iemand ook over Veritas gehoord dat daar ook helemaal geen mensen meer zitten die allemaal van oorsprong katholiek zijn. Leek me ook al zo raar als dat werkelijk zo zou zijn, maar goed.

Ik ga zeker gewoon de UIT doen en proberen overal langs te gaan (maar dat schijnt ook van je mentoren af te hangen hoe makkelijk dat gaat)
Natuurlijk moet ik gewoon mijn eigen keuzes maken, normaal doe ik dat ook, maar dit keer krijg ik wel heel erg het 'moeten' gevoel.

@sublime, lief dat je die mailadressen aanbied, ik zal er nog eens over nadenken....(ben nooit zo goed in specifieke vragen stellen over zoiets)
Oud 10-05-2004, 21:54
Charlottetje
Charlottetje is offline
Heb nu trouwens maar het boek MORES gekocht, van Onno te Rijdt met als subtitel: "Adembenemende en beklemmende roman over het studentencorps"
Dat eerste jaar, dat moet zo rampzalig zijn...
okeoke, het is een boek, maar toch, klinkt erg zoals alle verhalen.
Oud 11-05-2004, 10:20
aquafemme
aquafemme is offline
Ik studeer nu bijna 2 jaar in utrecht, en ik hou niet van jaarclubjes.*walg*
Vermaak me hier prima, en dat zonder vereniging!

Oud 11-05-2004, 11:08
Gaea
Gaea is offline
Hoe alternatief is Cleopatra in Groningen? En zitten daar alleen linkse of rechtse mensen of een mengsel? en hoe ballerig zijn Unitas en Dizkartes??
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:32
martijn1985
martijn1985 is offline
Unitas S.G is vrij ballerig, en hun societeit is lelijk en valt min of meer uit elkaar. Dizkartes gaat wel, qua ballerigheid, t is iig minder dan unitas. Cleo heeft de naam alternatief te zijn, maar ik heb verder geen ervaring met Cleo.
Oud 11-05-2004, 12:22
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 11-05-2004 @ 12:32 :
Unitas S.G is vrij ballerig, en hun societeit is lelijk en valt min of meer uit elkaar.
Ik vind Unitas helemaal niet ballerig. En Cleopatra is wel vrij alternatief, ik ken wel wat mensen die erbij zitten en je kan er wel het label alternatief aan hangen.
Oud 11-05-2004, 12:57
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Uhm mensen let bij t lezen wel ff op over welke stad het gaat, want ik merk dat Unitas wordt gebruikt voor zowel een vereniging in Utrecht als in Groningen. Voor zover ik weet hebben deze twee verenigingen niet zo heel veel met elkaar te maken.

Ik weet dat USG (unitas groningen) lid is van FUB (federatie van Unitates en bonden). Het zal best wel een leuke vereniging zijn, maar alleen moeten ze niet zo gaan zeuren tegen mensen/verenigingen omdat ze denken dat ze geweldig zijn. Ze denken dat ze met hun paar jaar die ze inmiddels bestaan helemaal het einde zijn en gaan zonder nadenken beledigingen uitdelen.
Oud 12-05-2004, 21:48
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
sublime schreef op 07-05-2004 @ 14:21 :

HISTOS laat ook maar een beperkt aantal leden toe, je moet sowieso al kunnen zeilen en dan nog komt niet iedereen binnen, heb ik begrepen

[/B]
Histos laat idd maar 110 leden per jaar toe, maar je hoeft niet persé te kunnen zeilen. Je moet het alleen leuk vinden. En ze hebben ook geen ontgroening, alleen een onwijs leuk introductiekamp dat voornamelijk bestaat uit zeilen en feesten
Oud 12-05-2004, 21:56
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeuS schreef op 12-05-2004 @ 22:48 :
maar je hoeft niet persé te kunnen zeilen.
ik vroeg het 2weken geleden nog aan een lid en zij zei dat ze momenteel bij voorkeur zeilers aannemen...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:01
sublime
sublime is offline
Citaat:
Gaea schreef op 11-05-2004 @ 12:08 :
Hoe alternatief is Cleopatra in Groningen? En zitten daar alleen linkse of rechtse mensen of een mengsel?
ik denk meer linkse, maar het is vrij gemengd. alleen is het wel een vereniging waar echt de vagere types komen, je moet er van houden. mn broer is er lid en er lopen echt Hele Vage mensen rond, maar tis er ook zeker erg gezellig
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 21:03
kamiquani
kamiquani is offline
Ik zou gewoon zeggen dat je veel moet rondkijken. Probeer vooral ook overdag met mensen van verenigingen te praten, s'avonds op de feestjes hebben ze alleen maar verkooppraatjes

Dat boek "Mores" is inderdaad maar gewoon een boek, je zal snel genoeg zien dat het allemaal wel meevalt. Vergeet alleen niet dat in elke vereninging (UVSV/Veritas zijn allemaal 1000+ leden ofzo) mensen zullen zijn die vooroordelen die je misschien nu hebt zullen bevestigen, zeker als je er naar gaat zoeken. Bij elke vereniging die zo groot is kun je het wel naar je zin hebben, uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat goed voelt en waar je de mensen (die je spreekt, want je spreekt tijdens de UITdagen natuurlijk maar een verschrikkelijk beperkt deel) het leukst vind (al is het op het eerste gezicht.....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 21:21
kamiquani
kamiquani is offline
En wat betreft je familie, tja, ik kan niet zeggen dat je in een makkelijk pakket zit. De meeste mensen hebben toen ze gingen studeren sowieso nog niet veel beslissingen genomen tegen de wil van hun ouders dus dat werkt wel een barriere op...

Leg je ouders gewoon uit dat je wilt dat ze je beslissing respecteren wat je ook kiest en dat ze er op moeten vertrouwen dat je een goede beslissing neemt. Verder kun je het je ouders niet echt kwalijk nemen dat ze je beslissing proberen te beinvloeden. Dat ze daarbij hun eigen ervaring van vroeger gebruiken is eigenlijk ook heel gewoon. Dat jij je beinvloed voelt door wat ze zeggen en dat als "sociale druk" ervaart is ook heel gewoon, praat er gewoon met ze over en vertel ze niet dat ze niets meer mogen zeggen, maar gewoon dat ze je beslissing moeten respecteren etc.

Succes, als je nog meer input wil kan je altijd mailen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-05-2004 @ 20:52 :
Veritas 'corporaal'?
*grin*

Charlottetje: Kijk ook eens naar Unitas, wat ik daar van gezien heb zitten d'r hele normale mensen op. Geen idee hoe het daar met de intro zit, ze hebben ook een waarschuwing gekregen, maar waren altijd wat minder erg dan Veritas.

Een andere optie is misschien bij een studentensportvereniging te gaan, bijvoorbeeld hockey (USHC) of roeien (Orca / Triton).

Tenslotte: sommige verenigingen eisen erg veel van je tijd op, vooral in het begin. Ik ken een aantal gevallen van mensen die gewoon alleen door hun vereniging hun eerste jaar niet gehaald hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:19
Chimera
Chimera is offline
Lijstje:
http://www.hogeschool.info/verenigin...rland/hvu.html
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:09
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-05-2004 @ 15:18 :

Tenslotte: sommige verenigingen eisen erg veel van je tijd op, vooral in het begin. Ik ken een aantal gevallen van mensen die gewoon alleen door hun vereniging hun eerste jaar niet gehaald hebben.
Dat hangt ook wel een beetje van jezelf af hoor. Een paar studiegenootjes van mij zijn dit jaar lid geworden van Vindicat en ze gaan het jaar gewoon halen .
Oud 14-05-2004, 21:07
Kozak
Kozak is offline
Als je een foto van jezelf post kan ik wel redelijk goed schatten of je erbij past.
Als je graag neukt of geneukt wilt worden. Check.
Redelijk mollig. Check.
Glanzend voorhoofd. Check.
Hippe kleding. Check.
Doet aan hockey, tennis. Check.
Schorre wiskheystem. Check.
Oud 15-05-2004, 10:32
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Kozak schreef op 14-05-2004 @ 22:07 :
Als je een foto van jezelf post kan ik wel redelijk goed schatten of je erbij past.
Als je graag neukt of geneukt wilt worden. Check.
Redelijk mollig. Check.
Glanzend voorhoofd. Check.
Hippe kleding. Check.
Doet aan hockey, tennis. Check.
Schorre wiskheystem. Check.

Whahahahhaha

"als je bij een echte studentenvereniging gaat moet je er wel rekening mee houden dat je zo wie zo 10 kilo aankomt!"
Oud 15-05-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Kozak schreef op 14-05-2004 @ 22:07 :
Ik weet niet hoe dat bij Albertus zit maar ik sta toch in Utrecht altijd weer verbaasd over de mensen die zich bij het corps of bij Veritas hebben aangemeld en ook lid zijn geworden. Nou niet bepaald 'die' types.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-05-2004 @ 12:15 :
Ik weet niet hoe dat bij Albertus zit maar ik sta toch in Utrecht altijd weer verbaasd over de mensen die zich bij het corps of bij Veritas hebben aangemeld en ook lid zijn geworden. Nou niet bepaald 'die' types.
Ach ja, het is zo fijn je vast te kunnen klampen aan vooroordelen. Alle hockeyers zijn echte kakkers, en alle verenigingsstudentes hebben een schorre stem en zijn te dik. Tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:31
Esmée
Esmée is offline
Als je niet zeker bent van het UVSV moet je het niet doen, als je bij een corps gaat moet je er wel echt van overtuigd zijn dat dat je ding is (vind ik).
Veritas heeft in de praktijk niets meer met katholicisme te maken, het is gewoon van huis uit een katholieke vereniging, net als de andere AHC-verenigingen (bijv. Albertus in Groningen). Als je het corps net iets te vindt, maar wel een vereniging wil met een beetje tradities en zo zou ik voor een AHC-vereniging kiezen, in jouw geval dus Veritas. AHC is net zo goed netwerken, clubs etc. dus wat dat betreft zit je daar ook wel oke.
En anders Unitas, schijnt ook erg gezellig te zijn, gewoon leuke vereniging zonder al te veel gedoe.

De kleinere verenigingen moet je maar net van houden, kan me bijv. niet voorstellen dat iemand het leuk heeft bij Hendrik in Groninen, maar dat is gewoon persoonlijk.

In je introductieweek zal je overal weer meer over te weten komen en heb je ook snel genoeg door waar jouw type mensen rondlopen, doe gewoon wat je zelf het leukst lijkt!
Oud 15-05-2004, 19:17
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Esmée schreef op 15-05-2004 @ 18:31 :

De kleinere verenigingen moet je maar net van houden, kan me bijv. niet voorstellen dat iemand het leuk heeft bij Hendrik in Groninen, maar dat is gewoon persoonlijk.
Ik voel me toch gedwongen om nu even te reageren

Ik kan je -als Hendrikker zijnde- melden dat Hendrik een ontzettend leuke vereniging is, en waar ik het absoluut heel erg naar mijn zin heb. De grootte van de vereniging zegt vrij weinig over hoe leuk het is.
Oud 15-05-2004, 21:29
Kozak
Kozak is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-05-2004 @ 12:15 :
Ik noemde alleen de prominenste dames. Meestal veranderen ze uiteindelijk hier wel in. Als je in de aanmeldingsrijen gaat staan verbaas je idd meestal over de varieteit onder de aanmelders.
Oud 16-05-2004, 19:18
Bravo
Bravo is offline
Ik studeer in Rotterdam en wil bij een studentenvereniging maar ik ben me ook nog aan het oriënteren.
Oud 16-05-2004, 20:31
P&C
P&C is offline
ik ga volgend jaar studeren in utrecht (mocht ik er ingeloot worden)
en ik weet bijna zeker dat ik bij t USC ga...
WAAROM?
mn broer zit daar, ben paar x meegeweest op vrienden en broertjes dagen, ik ken paar van zn clubgenootjes, en t is gewoon mooie vereniging
Reageren

Regels voor berichten