Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2004, 18:53
Verwijderd
ik werk bij de konmar en mijn rooster is altijd maar een week, dinsdagavond of woensdag, van te voren bekend

nou breekt straks de vakantie weer aan en wil ik graag wel leuke dingen plannen en soms ook over een langere periode van een week

nou vroeg ik me af of je werkgever niet verplicht is om het rooster eerder bekend (behalve als je vaste dagen en uren hebt) te maken, want op deze manier kun je eigenlijk niks plannen

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2004, 19:00
Boozle
Boozle is offline
Je kan toch gewoon zeggen ik wil die en die datum vrij want dan ga ik dit en dat doen. En als ie dom doet meld je je sochtends gewoon ziek (ik weet het, het is niet netjes, maar in de vakantie moet je ook leuke dingen kunnen doen)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:03
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Boozle schreef op 20-05-2004 @ 20:00 :
Je kan toch gewoon zeggen ik wil die en die datum vrij want dan ga ik dit en dat doen. En als ie dom doet meld je je sochtends gewoon ziek (ik weet het, het is niet netjes, maar in de vakantie moet je ook leuke dingen kunnen doen)
Ziek melden is het stomste wat je doet. Je hebt er ook jezelf mee. Je kan je baantje kwijtraken, mensen vertrouwen je niet meer enz. Kortom slecht voor je carierre.
Wat je beter kan doen is op tijd je vakantie aanvragen (de tijd die ervoor staat in de CAO) en als ze moeilijk doen zeggen dat je het op tijd had aangevraagd en gewoon niet komen.
Zo doe ik het tenminste altijd en nooit problemen gehad, terwijl ik wel altijd eerlijk was.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:09
Auntie M
Auntie M is offline
Ik heb ooit eens ergens gewerkt waar ze een 24-uurs rooster hebben. Als je inderdaad tijdig doorgeeft wanneer je vakantie zou willen hebben, kunnen ze daar rekening mee houden.
Eigenlijk werkt het overal zo, ook banen waar er niet met roosters gewerkt wordt.

Ziekmelden is inderdaad het stomste wat je kunt doen als je je zin niet krijgt.
Oud 20-05-2004, 20:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ze kunnen je niet verplichten om de dagen die je normaal NIET werkt te gaan werken. Als je vaste dagen hebt.

Stel je werkt normaal op donderdag en zaterdag. En ze plannen je zonder overleg extra in op Maandag, Dinsdag en Woensdag, ben je niet verplicht om deze uren te werken geef dit dan natuurlijk wel aan dat je dan b.v. niet KAN.

En jah uit me hoofd is de regel dat roosters er 2 weken van te voren dienen te hangen. Altans dat is bnij ons zo maar dat gebeurd ook bij ons (Albert Heijn) zelden tot nooit.
Ga me er misschien binnenkort zelf mee bezig houden

Heb je geen vaste dagen zeg ze dan van te voren dat je bepaalde dagen niet kan werken.

hopelijk heb je hier iets aan.

grtz
ivo

P.s. Volgens mij gaat het gewoon om 1 dag ofzo dat hij dan iets planned en opeens moet werken. Het gaat niet om een "lange" vakantie want die heeft die al lang gemeld (hoop ik voor hem )
Oud 20-05-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-05-2004 @ 21:24 :
Ze kunnen je niet verplichten om de dagen die je normaal NIET werkt te gaan werken. Als je vaste dagen hebt.

Stel je werkt normaal op donderdag en zaterdag. En ze plannen je zonder overleg extra in op Maandag, Dinsdag en Woensdag, ben je niet verplicht om deze uren te werken geef dit dan natuurlijk wel aan dat je dan b.v. niet KAN.

En jah uit me hoofd is de regel dat roosters er 2 weken van te voren dienen te hangen. Altans dat is bnij ons zo maar dat gebeurd ook bij ons (Albert Heijn) zelden tot nooit.
Ga me er misschien binnenkort zelf mee bezig houden

Heb je geen vaste dagen zeg ze dan van te voren dat je bepaalde dagen niet kan werken.

hopelijk heb je hier iets aan.

grtz
ivo

P.s. Volgens mij gaat het gewoon om 1 dag ofzo dat hij dan iets planned en opeens moet werken. Het gaat niet om een "lange" vakantie want die heeft die al lang gemeld (hoop ik voor hem )
hij is een zij

en het gaat me idd gewoon om dagjes plannen

mijn vakantie ed heb ik allang geregeld

bedankt in iedergeval
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 02:33
p-chez
p-chez is offline
Bestaat er daar niet iets van een vakantie-beschikbaarheidsrooster die je kunt invullen en inleveren? Dat is bij de AH wel zo.

Hebben ze dat niet, is dat achtelijk. Dan zou ik alsnog een lijstje maken met dagen dat je niet beschikbaar bent. In overleg, natuurlijk.
Oud 21-05-2004, 08:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je bent toch een parttime kracht? Dan mag je gewoon een maand van te voren (of zelfs later) zeggen op welke datum je graag vrij wilt hebben omdat je dan iets gaat doen. Als hij dan het rooster gaat maken, kan hij daar rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 09:49
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 20-05-2004 @ 19:53 :
ik werk bij de konmar en mijn rooster is altijd maar een week, dinsdagavond of woensdag, van te voren bekend

nou breekt straks de vakantie weer aan en wil ik graag wel leuke dingen plannen en soms ook over een langere periode van een week

nou vroeg ik me af of je werkgever niet verplicht is om het rooster eerder bekend (behalve als je vaste dagen en uren hebt) te maken, want op deze manier kun je eigenlijk niks plannen

alvast bedankt
heb je er vorige vakantie ook gewerkt?

Ik werk ook in een supermarkt en zij hebben vaak begin juli de roosters voor de hele vakantie klaarliggen..
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 21-05-2004 @ 10:49 :
heb je er vorige vakantie ook gewerkt?

Ik werk ook in een supermarkt en zij hebben vaak begin juli de roosters voor de hele vakantie klaarliggen..
ja vorig jaar heb ik er ook gewerkt en blijft gewoon gelden dat je een week van te voren je rooster weet

voor de mensen die denken dat ik niet vrij kan vragen voor vakantie etc dat heb ik allang gedaan dat is het probleem niet

maar ik wil graag een keer een dagje naar amsterdam etc , ik moet straks hospiteren en dan zal ik regelmatig op en neer naar utrecht moeten en ik ben bezig met mijn rijbewijs

opzich lukt het wel als je het een week van te voren weet, maar als je het een maand van te voren weet kun je veel beter plannen en afspraken maken. daarom vroeg ik het me af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten