Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 16:36
dUSK
dUSK is offline
Ik heb een vreselijk gebrek aan zelfzekerheid (maar ik toen dit niemand) . Als iemand me lastig valt laat ik ze doen, gewoon omdat ik vlogens mij te laf ben ofzo. Ik snap ook vaak niet waarom ik zo op een conflict reageerde want als ik alleen ben dan ligt de oplossing voor de hand en dan denk ik zo van waarom heb ik me niet verdedigd? Volgens kom mij kom ik zwak over voor andere mensen, ik zou graag ook sterker in men schoenen staan. Bestaat er heirvoor een oplossing of blijve mensen die onzeker zijn gewoon onzeker?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 16:43
lady_x
lady_x is offline
Het is, ik ken dat gevoel, vervelend als je onzeker bent, je kan jezelf sterker voordoen en er iets aan doen maar ik denk dat die onzekerheid nooit totaal verdwijnt. Als ik een vriendje heb dan voel ik me minder onzeker en voel ik me sterker, het hangt ook af van de situatie maar je kan er echt iets aan doen door wat je wil ook in daden om te zetten. Het is al een begin dat je weet dat je dingen anders wilt aanpakken, de volgende stap is om het ook zo in het echt te doen...
Oud 07-05-2002, 17:57
dUSK
dUSK is offline
Misschien zou ik agressiever moete zijn?Ik heb agressie, ik kan ze gewoon niet uite, ik krop ze op en regeer ze dan op mezelf af.

Ik denk gewoon dat ik de moed niet heb agressief te zijn op diegene die die agrssie heeft opgewekt!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:01
lady_x
lady_x is offline
Ik zou zeggen, kom wat meer op voor jezelf, voor wie je bent en als je zin hebt agressie te uiten als iets je niet aanstaat, toon dat en denk niet aan hoe ze dat zouden opnemen, ik denk het beste is gewoon jezelf te zijn... Gemakkelijker gezegd dan gedaan uiteraard...
Oud 08-05-2002, 07:55
Verwijderd
Citaat:
dUSK schreef:
Misschien zou ik agressiever moete zijn?Ik heb agressie, ik kan ze gewoon niet uite, ik krop ze op en regeer ze dan op mezelf af.

Ik denk gewoon dat ik de moed niet heb agressief te zijn op diegene die die agrssie heeft opgewekt!
Je laat dus over je heen lopen. Bekend fenomeen; je wil wel wat terug doen, maar je durft het niet. Net op het moment dat je denkt van "nu ram ik terug", lijkt het alsof je aan de grond vastgenageld bent. Echt vervelend gevoel..

Ik weet niet wat je ertegen kunt doen, had er vroeger ook vaak last van. Het is dat ik nu nooit meer in die situatie kom eigenlijk :/

Wel doe ik aan Taekwondo, onder andere zodat ik aan het lichamelijke contact wen. Ik word daar ook vaak genoeg in het hoekje getrapt, maar juist doordat ik eraan wen doe ik steeds meer terug
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 11:41
dUSK
dUSK is offline
Je begrijpt wel hoe ik me voel, maar, Taekwondo zal ni veel helpe...ik kan egt wel vechten, maar ik kan me gewoon nooit late gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 11:56
Elv
Elv is offline
Citaat:
dUSK schreef:
Je begrijpt wel hoe ik me voel, maar, Taekwondo zal ni veel helpe...ik kan egt wel vechten, maar ik kan me gewoon nooit late gaan.
Houd dat dan maar liever zo. Daar heeft nl niemand wat aan. Taekwondo mag je btw volgens mij ook niet eens op straat gebruiken, tis niet bedoeld om te vechten. Vechten lost ook niks op.
Oud 09-05-2002, 18:22
dUSK
dUSK is offline
Maar als je nooit vecht hoe win je dan respect van mensen?

Nu denkt gewoon iedereen dat ik zwak ben en dat ze zomaar over me heen kunnen lopen.

Misschien zou ik eerst wa meer zelfrepect moeten hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten