Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 23:58
sn0w
sn0w is offline
ik ken een jongen waar ik bevriend mee ben. ik ken m pas sinds de kerstvakantie, maar sinds die tijd gaan we heel vaak met elkaar om. en hij vond mij al die tijd leuk, hij was helemaal gek van me, iedereen wist dat, maar ik niet!!
en precies met nieuwjaar, ga ik met een vriend van hem. en hij was helemaal overstuur en in een dip. hij ging naar huis zonder jas en zonder fiets (die had ie bij mij laten staan). de volgende dagen kwam ie zn bed niet uit, tot ie weer naar school moest.

ik kreeg wat met zijn vriend. ik dacht dat het wel weer goed ging en dat ie over mij heen was. inmiddels ging het uit tussen mij en zn vriend.
en daarna probeerde hij weer mij te versieren om het zo maar te zeggen. hij vond me nog steeds leuk, maar ik hem niet!
maar ondertussen kreeg hij steeds meer dalen en depressieve buien, vooral als we uit gingen en dat duurde dan ongeveer tot de helft van de week en dan kreeg ik weer vrolijke smsjes van m of ik zin had om wat leuks te doen. en ik vond dat natuurlijk leuk, ik wist niet dat hij me weer/nog steeds leuk vond. maar ondertussen worden die buien steeds erger, ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik hem niet leuk vind, dat ik gewoon vrienden met hem wil zijn!

alleen nou ben ik bang dat zijn depressieve buien door mij komen, of is dat egoitisch om te denken... datt hij mij zo leuk vond dat hij er nog niet overheen is???

ik word er namelijk helemaal gek van en ik ben niet de enige en hij doet bijna geen leuke dingen meer met vrienden enzo en zo raakt ie ze allemaal kwijt! en ik ben bang dat het dan door mij komt, ook al kon ik er niet veel aan doen

beetje vaag onsamenhangend verhaal, maarja
Oud 23-05-2004, 02:12
HeiNZ
HeiNZ is offline
Het zal iig niet erg bevorderlijk voor hem zijn, maar écht depressieve buien komen niet omdat jij niet z'n vriendinnetje wilt zijn denk ik zo. Maar er is nog wel een hoop verschil tussen dat, en dat-ie gewoon heel cliché liefdesverdriet heeft

Het laatste stukje, over dat hij ook geen dingen meer met vrienden doet, klinkt opzich wel alsof er meer aan de hand is. Maar ik denk niet dat het verstandig is als jij daar persoonlijk achteraan gaat, schakel eens wat andere mensen in om met hem te praten?
Oud 23-05-2004, 10:18
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
kheb juist hetzelfde gehad. Ik had ook zo een vriend, hij zat al heel lang zot van me maar ik wilde gewoon vrienden blijven. Ik kon me er altijd heel goed mee amuseren maar hij had ook van de vreselijke depressieve buien, die echt niet normaal meer waren. Ik heb toen ook iets met een vriend van hem gehad en toen heeft hij geprobeerd zelfmoord te plegen ik was natuurlijk enorm verschoten. Het ging uit tussen mij en die vriend en hij was nog altijd zo vreselijk depressief. En ipv in te zien dat het aan hem lag dat hij niet meer normaal reageerde, dacht ik oooh wat ziet hij me graag. Dus probeerde ik het toch met hem. In het begin was hij heeel gelukkig maar dan kwamen de depressieve buien weer waar ik helemaal zot van kwam. Die jongen had gewoon zelfmedelijden altijd vond hij wel iets om depressief over te zijn. Dus trek het je niet aan, jij staat niet in om hem goed te doen voelen, en door er iets mee te beginnen is het niet zeker dat hij opeens weer happy gaat worden, maar jij waarschijnlijk wel ongelukkig...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
jij, of liever gezegd zijn onbeantwoorde leifde voor jou, is wellciht de aanleiding tot de depressieve periodes. Maar ik denk niet dat het de oorzaak is. Er zal meer in zijn hoofd fout zitten.
Oud 23-05-2004, 10:55
sn0w
sn0w is offline
Citaat:
Maar ik denk niet dat het verstandig is als jij daar persoonlijk achteraan gaat, schakel eens wat andere mensen in om met hem te praten?
Er valt niet met hem te praten.. ik ben niet de enige die het geprobeerd heeft.
Iemand heeft ook al gezegd dat ie misschien eens met een psychiater moet gaan praten ofzo, of met iemand anders.

Citaat:
Die jongen had gewoon zelfmedelijden altijd vond hij wel iets om depressief over te zijn. Dus trek het je niet aan, jij staat niet in om hem goed te doen voelen, en door er iets mee te beginnen is het niet zeker dat hij opeens weer happy gaat worden, maar jij waarschijnlijk wel ongelukkig...
Bij hem is er ook altijd wel wat om depressief te zijn.. als twee vrienden van hem ruzie hebben trek hij zich dat aan en is ie meteen weer triest. Ik ben echt niet van plan om wat met hem te beginnen, vooral niet als hij zo raar doet, en ook gewoon omdat ik hem als 'gewone' vriend wil en niet als vriend.

Citaat:
jij, of liever gezegd zijn onbeantwoorde leifde voor jou, is wellciht de aanleiding tot de depressieve periodes. Maar ik denk niet dat het de oorzaak is. Er zal meer in zijn hoofd fout zitten.
Ik ken m eigenlijk pas een half jaar, maar voor zover ik weet had hij voor hij mij kende niet van die periodes. Ze zijn pas begonnen toen ik wat met zijn vriend kreeg.. Dat denk ik tenminste. Er zal ongetwijfeld meer in zijn hoofd zitten, maar toch heb ik het idee dat het door mij komt. Ik heb al meer afstand van hem genomen, een tijd geleden zagen we elkaar wel drie of vier keer in de week, maar zijn buien worden steeds erger en hij heeft ook geen zin meer om dingen te doen en houd iedereen op een afstand..

ik probeer wel om me er niet te veel van aan te trekken, maar dat is erg moeilijk
Oud 24-05-2004, 12:23
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Ik weet het, het is heel moeilijk om het je niet aan te trekken. Je voelt je schuldig en wilt niet dat iemand zo kapot gaat door jou. Maar het is echt je schuld niet dat moet je je goed inprenten. Hij beslist om z'n hoofd te laten hangen, en zo te doen, het is zijn eigen keuze. Hij mag al blij zijn dat je hem zo steunt en helpt. Veel mensen komen tegen dat ze verliefd zijn op iemand maar het niet wederzijds is, daarom begint toch niet iedereen zo te doen. En vaak zijn die mensen dan ook veel minder begaan met de andere persoon als jij met hem bent. Dus maak je echt geen zorgen, het is jouw schuld echt wel niet
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:05
belledonne
belledonne is offline
idd, jij kan er nix aan doen als hij zichzelf kapot maakt.. als je hem steunt zoveel als je kan en wil, dan heb je alles gedaan wat je kon. het is zijn taak om er echt wat aan te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten