Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 13:33
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Een vraagje!
ik dacht dat je bij ce van en/du/fa mag alleen woordenboek fa-ne gebruiken (of en-ne / du-ne)
maar ik hoorde van iemand dat je beiden kanten mag gebruiken...als het maar 1 woordenboek is (2 delig)

ik weet niet zeker..ben een beetje confused...dus dacht ff aan jullie vragen

alvast tanx

bye
Advertentie
Oud 11-05-2004, 13:46
Fantôme
Fantôme is offline
hoi.

zover ik weet mag je maar één woordenboek gebruiken en deze mag niet dubbelzijdig zijn. je mag voor bijv. duits dus ned -> duits of duits -> ned meenemen. het handigste bij teksten is dan natuurlijk duits ==> Nederlands.
twee 'helften' of een 'dubbel' woordenboek is niet toegestaan.

liefs, wen
Oud 11-05-2004, 13:48
Verwijderd
Je mag een eendelig woordenboek gebruiken.. Dus alleen fa-ne, etc.. Ik heb t ergens gelezen.. Kan t alleen nu niet vinden.. Zal de site ff opzoeken!
Oud 11-05-2004, 13:55
Verwijderd
Jeah, heb t gevonden.. Op www.kennisnet.nl.. zal ff kopieëren wat er staat: Moderne vreemde talen 1,2; A Leesvaardigheid; Toegestaan is een eendelig woordenboek vreemde taal-Nederlands of eentalig vreemde taal of een woordenlijst vreemde taal-Nederlands. De aanwezigheid van een afdeling Nederlands-vreemde taal, een opzoekgrammatica of soortgelijke bijlage in datzelfde deel is geen belemmering. Niet toegestaan is een elektronisch woordenboek.
Suc6!
Oud 11-05-2004, 14:10
Liss
Liss is offline
Toen ik examen deed heb ik gewoon twee woordenboeken gebruikt, twee kanten op dus.
Oud 11-05-2004, 14:12
Balance
Balance is offline
Maar je hebt toch niks aan een woordenboek Nederlands-Vreemde Taal?
Oud 11-05-2004, 19:46
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
iedereen bedankt!!!!

ja ik weet dat je nix aan het aan Ne-vreemde taal...maar ik wilde het weten...want mijn leraar En (en ook afdelingsleider) zei dat je dubbelzijdig woordenboek mag gebruiken...en leraar Frans zei dat het niet mocht...dus ik wist niet wie gelijk had...daarom vroeg ik het aan jullie ....

en bedankt....voor repliezzzz
Oud 12-05-2004, 09:36
Verwijderd
Oke, als we het toch over woordenboeken hebben
Wij moeten onze Binas en Biodata inleveren. Ik neem aan zodat je er niet in kan schrijven ofzo?
Waarom is dat niet met de woordenboeken? Of is dit ook zo en komt dat nog ofzo? Want daar kan je toch ook dingen inzetten?Kijk, met Frans ofzo dan kan je moeilijker spieken omdat je toch niet weet wat je krijgt, maar de rijtjes met ansi etc etc die kan je dan desnoods achterin schrijven zodat je het niet zo hoeft op te zoeken ofzo?
Oud 12-05-2004, 11:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 12-05-2004 @ 10:36 :
Oke, als we het toch over woordenboeken hebben
Wij moeten onze Binas en Biodata inleveren. Ik neem aan zodat je er niet in kan schrijven ofzo?
Waarom is dat niet met de woordenboeken? Of is dit ook zo en komt dat nog ofzo? Want daar kan je toch ook dingen inzetten?Kijk, met Frans ofzo dan kan je moeilijker spieken omdat je toch niet weet wat je krijgt, maar de rijtjes met ansi etc etc die kan je dan desnoods achterin schrijven zodat je het niet zo hoeft op te zoeken ofzo?
woordenboeken kunnen ook gecontroleerd worden.
Beetje jammer, want dat betekent dat ik behoorlijk moet gaan gummen (er zitten nogal veel aantekeningen en spiekbriefjes in uit vorige toetsen )

Maar met een leestoets heb je verder helemaal niks aan spiekbriefjes etc in je woordenboek. Ik zou niet weten wat ik daar nog in moest schrijven (en wat bedoel je met 'ansi'?)
Oud 13-05-2004, 12:32
dls
dls is offline
Je mag op je examen 1 BAND gebruiken. Dus 1 kaft, ook al zitten er 10 woordenboeken in. Dat mag wel
Oud 13-05-2004, 22:24
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2004 @ 12:15 :
woordenboeken kunnen ook gecontroleerd worden.
Beetje jammer, want dat betekent dat ik behoorlijk moet gaan gummen (er zitten nogal veel aantekeningen en spiekbriefjes in uit vorige toetsen )

Maar met een leestoets heb je verder helemaal niks aan spiekbriefjes etc in je woordenboek. Ik zou niet weten wat ik daar nog in moest schrijven (en wat bedoel je met 'ansi'?)
ja precies....!
Loontjuh wat kun jij vaak ofzo zeggen joking
Oud 14-05-2004, 03:38
Verwijderd
Citaat:
~some1-nice~ schreef op 13-05-2004 @ 23:24 :
ja precies....!
Loontjuh wat kun jij vaak ofzo zeggen joking
krijg je als je iets vaags wilt uitleggen
naja, t is wel beetje overbodig, het was meer een vraag uit nieuwsgierigheid, maarja, je krijgt vaak wel rijtjes (denk hierbij dus aan de gatenteksten) en dan moet je een woord invoegen en vaak aan het begin van de zin. En dan krijg je zoiets als: ansi, donc, car etc etc. Kijk, de meesten weet ik wel, maar zoiets zou je dan achterin kunnen zetten, en dat scheelt je dan weer opzoeken toch?

Zo ~some1-nice~, geen een keer gebruikt
Oud 14-05-2004, 20:32
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-05-2004 @ 04:38 :

Zo ~some1-nice~, geen een keer gebruikt [/B]
lol !
Oud 15-05-2004, 00:07
Tribe_Punker19
Tribe_Punker19 is offline
Citaat:
~some1-nice~ schreef op 11-05-2004 @ 14:33 :
Een vraagje!
ik dacht dat je bij ce van en/du/fa mag alleen woordenboek fa-ne gebruiken (of en-ne / du-ne)
maar ik hoorde van iemand dat je beiden kanten mag gebruiken...als het maar 1 woordenboek is (2 delig)

ik weet niet zeker..ben een beetje confused...dus dacht ff aan jullie vragen

alvast tanx

bye
bij ons mag je bij engels gewoon ne-en en en-ne meenemen, ook al zijn t 2 boeken
Oud 15-05-2004, 21:01
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Tribe_Punker19 schreef op 15-05-2004 @ 01:07 :
bij ons mag je bij engels gewoon ne-en en en-ne meenemen, ook al zijn t 2 boeken

nou daarom was ik ook in de war....dat je bij En wel mag en bij andere niet...!
Oud 16-05-2004, 10:35
alpha
alpha is offline
bij ons krijg je je woordenboek/binas/atlas of whatever. Dat voorkomt een heel gedoe, wat een onduidelijkheid!
Oud 18-05-2004, 12:04
b2k_lay_d
b2k_lay_d is offline
bij ons mocht dat niet

we hadden het nagevraagd..
maar is wel handig als je NL-frans en frans-NL hebt
vind ik tenminset
mjah ben nu in de war
Oud 19-05-2004, 08:45
Babette
Babette is offline
Citaat:
alpha schreef op 16-05-2004 @ 11:35 :
bij ons krijg je je woordenboek/binas/atlas of whatever. Dat voorkomt een heel gedoe, wat een onduidelijkheid!
Oud 19-05-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Tribe_Punker19 schreef op 15-05-2004 @ 01:07 :
dan zou ik als ik jou was nog eens de examendingen doorlezen. daar staat nl dat je een vreemde taal - nederlands woordenboek mag meenemen óf een combinatie (dus in 1 bundel)...
Oud 19-05-2004, 22:27
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
ja precies..!
Oud 23-05-2004, 13:05
Daangerous
Daangerous is offline
das dus genaaid, want ik heb alleen zo'n dubbel woordenboek
Oud 23-05-2004, 13:18
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 23-05-2004 @ 14:05 :
das dus genaaid, want ik heb alleen zo'n dubbel woordenboek
Dat mag dan toch of zit ik er nu naast.
Oud 23-05-2004, 13:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wij hebben maar iets van 10 engelse woordenboeken op school dus dat wordt lastig...
Nederlands hebben we volgens mij helemaal niet of misschien 2 exemplaren in de mediatheek.
Alleen Frans en Duits zou bij ons gaan denk ik.
Oud 23-05-2004, 19:50
ladii_inge
ladii_inge is offline
Ik weet niet of iemand dit al gezegd heeft.. .zal vast wel maar ik heb geen zin om alle reacties te lezen bij mijn examen frans (vorige week dinsdag) mocht je er één woordenboek bij houden.. maakt niet uit wat er instaat... als er dus ne-fr en fr-ne in staat mocht het.. twee losse woordenboeken mochten niet...
Advertentie

Regels voor berichten