Advertentie | |
|
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=hoofddoek
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=hoofddoek
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nooit problemen gehad met Moslims die hoofddoekjes ophebben, Joden die keppeltjes ophebben of Christenen die kruisjes dragen aan hun ketting. Tolerant is de sleutel, en die moet weer onnieuw uitgevonden worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien: ik stoor me er niet aan. Ik draag zelf ook hangers met een kruis en een pentagram, wat dan ook een geloofsuiting is. Hoe ver wil je gaan? Een ketting kun je verbergen, mag je die dan wel dragen en een hoofddoek,keppel of burka niet omdat je het niet kunt verbergen? Dan is er nog een zin van je die me stoort: Ik ben tegen alle (uitingen van) geloof Pardon? Dat is toch iets wat je zelf mag weten? 't lijkt dan een beetje op een dictatuur waar je niets mag. Nederland is vooralsnog een vrij land, hoor. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Al vind ik wel dat als er iets verboden zou worden, het wel gelijk rechtgetrokken moet worden..... : "of alles, of niets." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Is een moslima geen moslima meer als ze haar hoofddoek omwisselt voor een politiepet? Is een blanke agent neutraal als hij geen religieuze symbolen draagt maar wel een hekel heeft aan zwarten en daar ook extra achter aan zit?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hoe zit het met een rechter die onder zn toga een kruisje draagt? Wordt dat gecontroleerd? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben in iedergeval van mening dat het me niet handig lijkt wanneer er een openbaar verbod komt, omdat je zo een hoop woede hierover ontwikkeld en een belangrijk recht in Nederland, namelijk het recht van vrijheid van godsdiens, helemaal in het niets drijft. Aan de andere kant zit ik soms te denken dat het geen kwaad kan wanneer er grotere gelijkheid op bijvoorbeeld scholen getrokken worden, waarbij dus alle opzichtige dingen (denk aan geloofsuitingen maar ook andere dingen zoals bijvoorbeeld piercings of tatoeages) verboden moeten worden. Ik denk dat dat zeker op de bassischool geen kwaad kan; wat meer gelijkheid waardoor je misschien ook wat meer discipline kweekt. (maar dit is eigenlijk weer een ander onderwerp) Toch vind ik wel dat áls er zo'n verbod komt, ook echt álles verboden moet worden, in ieder geval de dingen die duidelijk zichtbaar zijn (ik vind daar ook hakenkruizen en dergelijke onder vallen). Zoals je misschien wel ziet heb ik zelf niet echt een duidelijke mening hierover en daarom waren wij benieuwd hoe jullie erover dachten. Groetjes Kim |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet toch niet waarom het jou niet stoort. Ik vind het gewoon belachelijk dat sommige mensen meer rechten hebben dan anderen omdat ze een bepaald geloof aanhangen. Of moet ik omdat vrijheid van godsdienst in de grondwet staat nu mijn mening aanpassen? En ik vind het uitermate vervelend om een gesprek te voeren met mensen met een hoofddoek op, net als ik dat irritant vind bij mensen met een zonnebril of een pet op met de klep tot op hun kin.
||
Citaat:
||
Citaat:
En waarom is het vervelend om een gesprek te voeren met iemand met een hoofddoek op? Is het noodzakelijk om naar iemands haren te kijken terwijl je met die persoon praat?
|||
Citaat:
Meer rechten is overdreven denk ik wel, maar ik spreek vanuit mijn eigen ervaring, iemand bij mij in de klas met hoofddoek kan dat ding gewoon ophouden tijdens praktijk, en er zijn gewoon dingen waarbij dat ding gevaarlijk is. Dan voert iemand anders die handelingen uit voor haar, vind ik niet terecht, of je doet het zelf of je haalt een nul, klaar. Misschien een beetje flauw voorbeeld. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Mensen worden dan wel beperkt in hun vrijheid en dat kan ethisch gezien in NEderland helemaal niet
||
Citaat:
|
![]() |
|
|