Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 12:27
lachuh
lachuh is offline
Hé mensen. Voor school moeten wij een verslag maken en daarvoor hebben wij jullie mening nodig over een stelling.
Onze stelling is: de foto's van de mishandelden Irakezen hadden niet mogen worden gepubliceerd uit respect voor de slachtoffers.
Geef jullie mening!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 13:20
jamstalkershome
jamstalkershome is offline
Nee, Tenzij iemand daar toestemming voor heeft gegeven
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 13:42
Femic
Femic is offline
Oneens. Ik vind dat ze wel geplaatst moeten worden zodat iedereen kan zien wat een honden die Amerikaanse soldaten zijn, als er alleen was gezegd: er zijn foto's van mishandelingen gaat iedereen denken: ach, het zal wel meevallen. Nu kan iedereen met eigen ogen zien hoe erg het is. Daarbij wordt de privacy beschermd door de gezichten onherkenbaar te maken.
Oud 29-05-2004, 14:37
Verwijderd
ik vind dat het twee kanten heeft:

aan de ene kant: die slachtoffers verdienen respect, het zijn ook mensen. het had gewoon nooit mogen gebeuren.
aan de andere kant: die soldaten hebben dit gedaan, het moest ooit naar buiten komen. ze worden nu beter behandelt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:09
cyntha
cyntha is offline
Ja, die hadden nooit gepubliceerd mogen worden. De slachtoffers verdienen ook respect, het zijn ook gewoon mensen. En dus hoeft niet iedereen te zien hoe ze mishandeld zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 08:49
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
FMathers schreef op 29-05-2004 @ 14:42 :
Oneens. Ik vind dat ze wel geplaatst moeten worden zodat iedereen kan zien wat een honden die Amerikaanse soldaten zijn, als er alleen was gezegd: er zijn foto's van mishandelingen gaat iedereen denken: ach, het zal wel meevallen. Nu kan iedereen met eigen ogen zien hoe erg het is. Daarbij wordt de privacy beschermd door de gezichten onherkenbaar te maken.

Oud 31-05-2004, 18:38
hasna2
hasna2 is offline
Ik ben het niet helemaal eens met de stelling. Ik denk dat door het niet herkenbaar maken van de gezichten van de Irakezen de privacy al bewaard is en daardoor hebben ze wel rekening gehouden met de slachtoffers.
Daarbij komt dat veel mensen zoiets hebben van eerst zien dan geloven en door de foto's te publiceren kan je pas echt aantonen dat het echt gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:03
Marion&Marian
Marion&Marian is offline
Citaat:
Onze stelling is: de foto's van de mishandelden Irakezen hadden niet mogen worden gepubliceerd uit respect voor de slachtoffers.
Ik ben het er mee eens, dat de foto's en beelden niet gepubliceerd hadden mogen worden. Dat is voor de nabestaande verschrikkelijk, om te weten dat iedereen kan zien hoe je kind word onthoofd. Ik vind wel dat de media het moet vertellen, wat er gebeurd, maar dan natuurlijk zonder beelden. De beelden moeten gaan naar de desbetreffende in Amerika, zoals het hoogerechtshof. Zodat zij met eigen ogen zien, wat er daar gebeurd.

Marian
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 10:18
Femic
Femic is offline
Citaat:
Marion&Marian schreef op 31-05-2004 @ 21:03 :
Ik ben het er mee eens, dat de foto's en beelden niet gepubliceerd hadden mogen worden. Dat is voor de nabestaande verschrikkelijk, om te weten dat iedereen kan zien hoe je kind word onthoofd. [...]
niet om het 1 of ander, maar hebben de amerikanen kindjes onthoofd? nee dus... even nadenken voor je op een stelling reageert!
Oud 01-06-2004, 11:34
Hases
Hases is offline
Het is misschien wel erg gruwelijk, maar het is tog welhet leven. De mensen die de martelingen hebben gezien,hebben het nog veel erger meegemaakt.
Je moet dan maar zelfbepalen of je het wilt zien of niet,ik persoonlijk hoef het niet te zien, je krijgt er alleen maar nachtmerries van, maar als mensen er iets mee willen doen,door bijvoorbeeld een actie tegen deze gruwelijkheden op te starten is het misschien wel handig als hier beeldmateriaal bij is,zodat de mensen ook weten waartegen ze dan actie voeren.
Het is sowieso slecht dat er mensen zijn gemarteld, maar daar kunnen wij nix meer aan doen,alleen zorgen dat het niet meer gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:17
schrubbie
schrubbie is offline
ik ben het met de stelling eens. zoiets laat je toch niet zien? ik vind dat je respect moet hebben voor de slachtoffers én voor de nabestaanden. als je zoiets op tv laat zien, dan zijn er altijd weer mensen die het voorbeeld gaan volgen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten