Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 18:08
Zegiklieverniet
Zegiklieverniet is offline
De vriendin van een jongen die ik ken is 2 maanden zwanger, ze weet het nu al een een paar weken en sinds ongeveer 1,5 week weet ze het zeker en heeft ze ook besloten de baby te houden.

Op een forum waar ik redelijk actief ben houdt ze iedereen op de hoogte van alle nieuwtjes, haar vriend weet echter nog van niets.

Het is haar al door meerdere mensen aangeraden het hem zo snel mogelijk te vertellen, toch heeft ze dat nog niet gedaan.
Ze lijkt er smoesjes voor te verzinnen en praat er liever niet meer over (over het vertellen aan haar vriend).

Ik heb best goed contact met haar vriend en vind het erg lullig voor hem dat hij als enige van niets lijkt te weten, terwijl het zijn hele leven zal veranderen.
Ik haal het niet in mijn hoofd om het aan hem te vertellen, want ik wil voor haar niet alles verpesten en me er niet zo erg mee bemoeien dat ik misschien hun relatie bemoeilijk.

Wel vind ik dat ze het absoluut zo snel mogelijk moet vertellen.

Hoe kun je iemand overtuigen en laten inzien dat zoiets echt belangrijk is, of stel ik me aan en zou jij het niet erg vinden als je het pas veel later hoorde en de beslissing ook al buiten jou om genomen was?

In de eerste instantie wilde ze het hem niet vertellen omdat ze zich niet wilde laten beďnvloeden, ze wilde zelf beslissen wat ze er mee aan moest. De keus is dus inmiddels gemaakt en toch heeft ze het de laatste keer dat ze elkaar zagen niet verteld.
Via MSN of de telefoon wil ze niet, wat wel begrijpelijk is, omdat het niet een kleinigheid is die je de ander verteld.

Vind jij dat het meisje een dergelijke beslissing geheel alleen kan maken, zonder haar vriend daar bij te betrekken?
Hun relatie is, zover ik weet, prima.

Nouja goed, ik denk er redelijk veel over na als ik met hem praat enzo, dus ik wilde het even opschrijven op een plek waar toch niemand weet om wie het gaat.

Misschien dat iemand nog een zinnig advies heeft.

Mijn bek houden tegen hem doe ik wel, al vind ik het moeilijk en vervelend om zoiets te verzwijgen.
Haar dwingen kan ik natuurlijk niet, maar ik zou toch graag horen dat ze het hem vertelt heeft en natuurlijk het liefst zo snel mogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 18:17
Duifje
Duifje is offline
Op je eerste vraag zou ik geen antwoord weten. Dat meisje zit in een ernstig lastige situatie en zal zelf moeten gaan inzien dat ze het hem wel zal moeten vertellen. Ik vind overigens niet dat je je aansteld, en dat je in een lastige positie zit. Ik kan me ook goed voorstellen dat je haar een max van een week geeft en het anders hem zelf vertelt. Kom op zeg, het is belachelijk dat iedereen het weet behalve hij.

Ten tweede vind ik wel dat zij alleen mag beslissen het te houden. Ook als hij dit niet wil, hij kan er tenslotte voor kiezen er verder niets van te willen weten. (Hoe laf ik dat dan ook vind) Dan nog vind ik dat zij er voor kan kiezen het te houden. De relatie is dan vanzelf sprekend wel over. Lijkt me...
Oud 24-05-2004, 18:32
dark princess
dark princess is offline
Ze zal het hem uiteindelijk toch moeten vertellen, hij zal het toch een keer moeten merken. Over een aantal maanden zie je denk ik toch wel wat en aan andere dingen kan je zoiets ook wel merken lijkt mij.

Maar ik vind het ook te erg dat ze het hem niet vertelt en het ergste is dat ze het de rest van de wereld (bij wijze van) wel vertelt...

Ik zou trouwens niet weten hoe je haar zover kan krijgen om het hem te vertellen.
Oud 24-05-2004, 18:36
Verwijderd
Als zij het niet aan haar vriend verteld, zou ik het doen.
Die beste jongen word vader! Dat is niet zomaar iets en heeft daarom het recht om dit zo snel mogelijk te weten.
Dat meisje heeft een paar steekjes los.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:39
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Zegiklieverniet schreef op 24-05-2004 @ 19:08 :
Hoe kun je iemand overtuigen en laten inzien dat zoiets echt belangrijk is, of stel ik me aan en zou jij het niet erg vinden als je het pas veel later hoorde en de beslissing ook al buiten jou om genomen was?

Ik denk niet dat je veel kan doen, maar vooral praten met haar.. haar overtuigen dat ze het aan haar vriend moet vertellen als ze echt van hem houdt. Samen zullen ze er toch wel iets op vinden? Ik zou het ook zeker niet aan die jongen zelf gaan vertellen, het zijn in principe je zaken niet,.. maar als dit nog lang aansleept moet iemand het hem vertellen.. ook al ben jij dat. Dit is voor jou ook een zeer lastige positie, maak dit duidelijk aan je vriendin. Ik zou het ook helemaal niet leuk vinden als ik in de plaats van die vriend was, ik zou vooral ontgoocheld zijn dat ze het niet aan me wou komen vertellen. Hiermee kwetst ze de jongen ook.

Vind jij dat het meisje een dergelijke beslissing geheel alleen kan maken, zonder haar vriend daar bij te betrekken?

Ik begrijp wel dat zij er eerst wat over wou nadenken, en dat uiteindelijk de definitieve keuze bij haar ligt. De jongen heeft ook hierin zeggenschap natuurlijk,maar de moeder kiest uiteindelijk nog altijd over haar eigen lichaam.. (oneerlijk voor de man, ik weet het..maar als zij écht dit kind wil houden is het haar keuze)

Nouja goed, ik denk er redelijk veel over na als ik met hem praat enzo, dus ik wilde het even opschrijven op een plek waar toch niemand weet om wie het gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:49
Rosaatje
Rosaatje is offline
Het is natuurlijk aan haar om te beslissen wanneer ze het tegen haar vriend zegt, maar het zal er toch van moeten komen en hoe eerder hoe beter, lijkt me, anders geeft dat alleen maar spanningen in hun relatie en heeft hij ook nog tijd om aan het idee te wennen voordat het kind er is.
Als hun relatie echt zo goed is, zal zijn reactie wel meevallen, toch? Misschien schrikt hij (logisch), maar als hij van haar houdt zal hij haar beslissing (hopelijk) respecteren... jij kunt haar erop wijzen dat je het belangrijk vindt dat ze het zegt, ook omdat je er zelf bij betrokken bent doordat je haarzelf en haar vriend goed kent en de situatie er zo voor jou ook niet gemakkelijker op wordt.

Ik vind wel dat jíj het in ieder geval niet tegen hem moet zeggen, dan lijkt het alsof je haar niet vertrouwt en kom je tussen hen in te staan.
Wat is eigenlijk haar reden om het nog niet gezegd te hebben? Is het juiste moment nog niet gekomen of is ze bang voor zijn reactie? Het wordt pas echt pijnlijk als hij het 'via via' hoort, misschien kun je dat ook zeggen. Ze heeft dan niet alleen het 'probleem' van een zwangerschap, maar ook nog een probleem met haar vriend en dat kan ze er nu waarschijnlijk niet bij gebruiken.
Het lijkt me niet leuk als ik pas later achter zoiets kwam, dat geeft toch een vertrouwensbreuk.

Ik vind wel degelijk dat een meisje zelfstandig kan beslissen om het kind te houden, maar dan moet ze ook de verwekker ervan op de hoogte brengen, die heeft recht om te weten wat er namens hem op de wereld wordt gezet.

Sterkte/succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:26
Zegiklieverniet
Zegiklieverniet is offline
Bedankt allemaal voor jullie mening en advies.

Citaat:
Rosaatje schreef op 24-05-2004 @ 19:49 :

Wat is eigenlijk haar reden om het nog niet gezegd te hebben? Is het juiste moment nog niet gekomen of is ze bang voor zijn reactie? Het wordt pas echt pijnlijk als hij het 'via via' hoort, misschien kun je dat ook zeggen. Ze heeft dan niet alleen het 'probleem' van een zwangerschap, maar ook nog een probleem met haar vriend en dat kan ze er nu waarschijnlijk niet bij gebruiken.
Het lijkt me niet leuk als ik pas later achter zoiets kwam, dat geeft toch een vertrouwensbreuk.
In het begin wilde ze eerst wat rust om zelf de keuze te kunnen maken en ze wilde hem niet onnodig laten stressen.
Nu is het juiste moment er nog niet geweest...
Maar dan denk ik vertel het dan meteen en draai er niet teveel omheen, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt..de perfecte omstandigheden voor zoiets zijn moeilijk, maar zolang je alleen met je vriend bent kun je er over beginnen, maar ik denk dat ze niet goed durft ofzo..en hoe langer ze wacht etc.

Je hebt idd gelijk, het zou naar zijn als hij het via via zou horen, al is die kans voorlopig niet zo groot, want ik hou mijn mond wel en de anderen die het weten kennen hem (voor zover ik weet) niet. Maar toch, het is wel iets wat ik haar kan adviseren, het zeggen voordat hij het misschien van iemand anders hoort en om zijn vertrouwen niet teveel te schaden.

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:51
Dark Angel
Dark Angel is offline
Klinkt alsof ze hem alle keuze uit handen wil houden. Natuurlijk mag zij uiteindelijk beslissen of ze het kind houd of niet, maar als een jongen was zou ik daar op z'n minst over mee willen praten. In zo'n situatie zou ik me bijzonder verraden voelen en de relatie waarschijnlijk verbreken.

In een volwaardige een eerlijke relatie kan je zoiets belangrijks niet voor jezelf houden. Je krijgt SAMEN een kind. Als ik die jongen was zou dit voor mij heel sterk een teken zijn dat m'n mening en inbreng volstrekt niet telde.
Oud 24-05-2004, 20:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Niet dat het er veel mee te maken heeft, maar hoe oud zijn ze eigenlijk? Je hebt het over 'meisje' daar maak ik uit op dat ze nog best jong is? Dat lijk me de situatie namelijk alleen nog maar lastiger maken....
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:15
Roos
Roos is offline
Ik zou haar voor de keus stellen:

"Of jij vertelt het hem binnen 2 dagen, of ik doe het".

Dit kan ze toch niet maken? Die jongen wordt vader en 100en mensen weten het (via een forum), behalve hijzelf! Ik snap dat het moeilijk is, als het meisje je vriendin is, maar toch..
Oud 24-05-2004, 20:31
luchtballon
luchtballon is offline
Kinderen maak je met z'n tweeen en dus heeft hij het recht om het te weten.
Ik vind niet dat je zo'n beslissing alleen mag nemen. Haar vriend kan haar natuurlijk nooit dwingen abortus te plegen, maar hij heeft er wel degelijk iets over te zeggen want hij wordt vader, dat is niet zomaar iets! Hij heeft dan ook opeens een hoop verantwoordelijkheden, en hun relatie wordt misschien serieuzer/ definitiever dan hij zou willen. Ze zijn -waarschijnlijk- nog jong en eigenlijk nog niet aan kinderen toe. Dat kan je echt niet maken om het niet te zeggen.

Dit zou ik ook tegen haar zeggen om d'r te overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:58
Cthulhu
Cthulhu is offline

Ik vind niet dat jij het recht hebt haar voor de keuze te stellen (zoals andere mensen aangaven: "als jij het niet vertelt doe ik het"). Tuurlijk mag hij het wel weten, maar zoiets is ook voor haar wellicht niet makkelijk te vertellen. Het enige wat je kan doen is haar aanmoedigen het te vertellen lijkt me. Ik zou het wel erg vinden zoiets zo laat te horen, maar je kan die beslissing toch niet voor iemand anders maken.
Misschien is ze bang dat hij haar zou willen overtuigen het kind niet te houden? Ze weet het pas anderhalve week zeker. Hoe vaak zien ze elkaar?

Het is wel jammer dat ze haar vriend er zo expliciet buiten laat, maar wat de beslissing van hun samen ook is, de uiteindelijke keuze ligt nog altijd bij haar.
Oud 24-05-2004, 21:10
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
holy shit zeg....wat voor relatie heb je als je je vriend niet wil vertellen dat je zwanger bent????

en zeker niet als je het aan de erst van d wereld wel verteld...

stom...

mja...daar los je ook nix mee op....

vertel het anders zelf voorzichtig aan hem?
Reageren

Regels voor berichten