Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 23:08
Anders toch ik
Anders toch ik is offline
Ik ben een jongen, A, en ik begin verliefd te worden op een meisje, B. Maar B is gek op een jongen, C, die ze tot nu toe alleen nog maar via internet kent, maar met wie ze binnenkort af gaat spreken, en dat gaat dus waarschijnlijk haar laatste dag als vrijgezel worden...

B ziet mij als goede (beste) vriend, en dat zijn we ook van elkaar. We hebben bv al afgesproken dat we in de vakantie bij elkaar blijven in de weekenden en dat soort dingen... maar iets in mij zegt dat ik meer van haar wil...

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 23:11
AngelLena
AngelLena is offline
Haar eerlijk vertellen over je gevoelens voor haar en je absoluut niet opdringen aan haar, haar laten weten dat je achter elke keuze staat die zij maakt. Meer kan je niet doen.
Oud 29-05-2004, 23:12
Anders toch ik
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 00:11 :
Haar eerlijk vertellen over je gevoelens voor haar en je absoluut niet opdringen aan haar, haar laten weten dat je achter elke keuze staat die zij maakt. Meer kan je niet doen.
Ik wou mezelf sowieso al nie opdringen... vind ook wat er tussen ons is te mooi om kwijt te raken, en ben bang dat dat toch gebeurt als ik het haar vertel
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Anders toch ik schreef op 30-05-2004 @ 00:12 :
Ik wou mezelf sowieso al nie opdringen... vind ook wat er tussen ons is te mooi om kwijt te raken, en ben bang dat dat toch gebeurt als ik het haar vertel
Risico zit er altijd in ja. Maar het belangrijkste is (vind ik) dat je eerlijk blijft tegenover jezelf. Vrienden komen en gaan. Jij blijft bij jezelf. Als je je gevoelens voor haar achterhoud of erover liegt, ben je dan eerlijk tegenover jezelf? Nee, want je doet niets anders dan ze gruwelijk onderdrukken wat het alleen maar erger maakt. En tegenover haar is het ook niet eerlijk want je hebt altijd iets voor haar verzwegen wat haar wel degelijk veel aangaat. Daarbij loop je het risico dat je misschien wel een mooie liefde laat lopen, het komt nogal eens voor dat als je het eenmaal vertelt hebt, het ineens wederzijds blijkt te zijn.
Oud 29-05-2004, 23:16
Anders toch ik
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 00:15 :
Risico zit er altijd in ja. Maar het belangrijkste is (vind ik) dat je eerlijk blijft tegenover jezelf. Vrienden komen en gaan. Jij blijft bij jezelf. Als je je gevoelens voor haar achterhoud of erover liegt, ben je dan eerlijk tegenover jezelf? Nee, want je doet niets anders dan ze gruwelijk onderdrukken wat het alleen maar erger maakt. En tegenover haar is het ook niet eerlijk want je hebt altijd iets voor haar verzwegen wat haar wel degelijk veel aangaat. Daarbij loop je het risico dat je misschien wel een mooie liefde laat lopen, het komt nogal eens voor dat als je het eenmaal vertelt hebt, het ineens wederzijds blijkt te zijn.
Nou, tis gelukkig geen kwestie van "altijd verzwegen", meer dat het nu ineens komt zegmaar

Maar inderdaad, ik denk dat ik het haar dan maar zal vertellen... maar voor of na zaterdag?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:20
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Anders toch ik schreef op 30-05-2004 @ 00:16 :
Nou, tis gelukkig geen kwestie van "altijd verzwegen", meer dat het nu ineens komt zegmaar

Maar inderdaad, ik denk dat ik het haar dan maar zal vertellen... maar voor of na zaterdag?
Waar jij je het beste bij voelt. Het probleem met voor zaterdag is dat zij zich dan misschien schuldig voelt om met die jongen te meeten. Het probleem met na zaterdag is dat je dan misschien te laat bent, of haar date moet tegenvallen.

Als je van de week een mooi moment ziet, gewoon vertellen, durf je het niet persoonlijk aan dan kan het ook wel in een smsje oid met daarbij de uitleg wel dat je het eng vond om het haar persoonlijk te vertellen en het vandaar op deze manier doet.

En als er zich geen geschikt moment voordoet, kan je ook wachten tot na haar date, vragen hoe het was, hopen dat het vreselijk saai was en het dan vertellen.
Oud 29-05-2004, 23:22
Anders toch ik
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 00:20 :
Waar jij je het beste bij voelt. Het probleem met voor zaterdag is dat zij zich dan misschien schuldig voelt om met die jongen te meeten. Het probleem met na zaterdag is dat je dan misschien te laat bent, of haar date moet tegenvallen.

Als je van de week een mooi moment ziet, gewoon vertellen, durf je het niet persoonlijk aan dan kan het ook wel in een smsje oid met daarbij de uitleg wel dat je het eng vond om het haar persoonlijk te vertellen en het vandaar op deze manier doet.

En als er zich geen geschikt moment voordoet, kan je ook wachten tot na haar date, vragen hoe het was, hopen dat het vreselijk saai was en het dan vertellen.
Mezelf kennende wacht ik tot na zaterdag en hoop ik dat het tegenviel
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Anders toch ik schreef op 30-05-2004 @ 00:22 :
Mezelf kennende wacht ik tot na zaterdag en hoop ik dat het tegenviel
Wat je ook doet: ik wens je heel veel succes toe, meer kan ik niet doen
Oud 29-05-2004, 23:33
Anders toch ik
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 00:30 :
Wat je ook doet: ik wens je heel veel succes toe, meer kan ik niet doen
Dank je
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:44
Anders toch ik
[00:39:00] B: als je voor elkaar bestemd bent dan eindig je
roch bij elkaar vroeg of laat
[00:39:06] B: (tenmisnte daar geloof ik in)
[00:39:12] A: *grin*
[00:39:17] A: ik ook
[00:39:22] A: leuke gedachte
[00:39:52] A: :$
[00:39:58] B: nou daar geloof ik gewoon in
[00:40:08] B: en als wij voor elkaar bestemd zijn
[00:40:16] A: jup, er zijn gewoon bepaalde combinaties,
daar valt niet tegen te vechten
[00:40:23] B: dan pff zullen we misschien een paar
virendjes en vriendinnetjes verslijten e
[00:40:25] A: moet je ook nie doen
[00:40:32] B: nd an toch wel eindeingen met elkaar
[00:40:32] A: *grin*
[00:40:37] A: daarom
[00:41:04] A: uiteindelijk belanden Waren toch wel bij
elkaar
[00:41:33] B: daarom
[00:41:40] B: heb ik het volste vertrouwen in
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 07:02
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Weet je, dat ze die jongen van het internet in het echt gaat ontmoeten, kan ook in je voordeel werken. Want misschien valt hij wel enorm tegen in het echt. Dat kan (ik spreek uit ervaring ).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 08:08
Anders toch ik
Citaat:
Jetteke schreef op 30-05-2004 @ 08:02 :
Weet je, dat ze die jongen van het internet in het echt gaat ontmoeten, kan ook in je voordeel werken. Want misschien valt hij wel enorm tegen in het echt. Dat kan (ik spreek uit ervaring ).
Dat hoop ik stiekum toch wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 09:24
Dzjes
Dzjes is offline
Nujah ,veel geluk
Heb je het haar al verteld..?
*is het volledig met AngelLena eens*
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:07
Circles
Circles is offline
Als je eenmaal in de vrienden-zone zit kom je daar nooit meer uit.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:15
Verwijderd
fout... Ik verkeer al 14maanden met wat vroeger een heel goeie vriendin van mij was.
Ik vind het ook (uit eigen ervaring) de meest verstandige en stabiele relaties.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:25
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Anders toch ik schreef op 30-05-2004 @ 09:08 :
Dat hoop ik stiekum toch wel een beetje
Ik duim met je mee
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:30
annetjuh
annetjuh is offline
haar het vertellen.
maar het kan zijn dat ze jou als beste maat ziet (half broeder figuur)
en dat ze er niet aan kan denken om iets met jou te hebben enzo.
vertel het haar. je wordt er in ieder geval niets slechter van en voor haar is het een compliment dat je haar leuk vind.
Oud 30-05-2004, 13:17
stout!
stout! is offline
Citaat:
Circles schreef op 30-05-2004 @ 11:07 :
Onzin. Ik ken genoeg mensen die verliefd zijn geworden op een goede vriend of vriendin. Waaronder ik zelf.
Oud 30-05-2004, 14:23
seba
seba is offline
gewoon voor gaan : ) je leeft maar 1 keer, als jullie echt goed bevriend zijn gaat die band wel niet verdwijnen.
Oud 30-05-2004, 14:24
seba
seba is offline
Citaat:
Doet me denken aan Friends serie 3 waarin Joey aan Ross zegt : You are in the friend zone now , it's too late to ask Rachel out
Oud 30-05-2004, 14:24
stout!
stout! is offline
Citaat:
seba schreef op 30-05-2004 @ 15:23 :
gewoon voor gaan : ) je leeft maar 1 keer, als jullie echt goed bevriend zijn gaat die band wel niet verdwijnen.
Dit moet ik ook even in mijn eigen hooft proberen te prenten.
Oud 30-05-2004, 14:25
stout!
stout! is offline
Citaat:
seba schreef op 30-05-2004 @ 15:24 :
Doet me denken aan Friends serie 3 waarin Joey aan Ross zegt : You are in the friend zone now , it's too late to ask Rachel out
En kijk wat er tussen die twee allemaal nog opgebloeid is. Die hele friendzone waar je niet meer uitkomt is imo echt onzin.
Oud 30-05-2004, 15:49
Circles
Circles is offline
Citaat:
stout! schreef op 30-05-2004 @ 14:17 :
Onzin. Ik ken genoeg mensen die verliefd zijn geworden op een goede vriend of vriendin. Waaronder ik zelf.
zonder uitzonderingen geen regel
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 16:04
Maija
Maija is offline
ik zou er echt voor gaan, (en donderdag of vrijdag voordat ze gaat), maar (als jullie met zn tweedjes alleen zijn) zeggen:
Ik hoop dat zaterdag alles goedgaat, je weet nooit wat er kan gebeuren, en ik zal het heel erg vinden als het tegenvakt, daar ben je veels te leuk voor...

en dan kijken hoe ze reageert
Oud 30-05-2004, 16:59
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Oh? Toch ben ik al ruim 2 en half jaar samen met een jongen die voorheen mijn beste vriend was. En nog altijd geen wolkje aan de lucht. De vonk kan gewoon zomaar ineens overslaan en daar doe je niets tegen.
Oud 30-05-2004, 17:50
justlikeme!
justlikeme! is offline
ey ik heb precies hetzelfde gehad bij een goede vriend van mij. We waren echt beste maatjes, altijd lachen gieren brullen bij wijze van spreken, we konden echt overal over praten. Tot hij op een gegeven moment tegen mij vertelde dat hij verliefd op me was.. Ik had het al wel een beetje aan zien komen, en het was niet wederzijds, dus ik heb hem dat gewoon uitgelegd.. Het was echt heel sneu voor hem, hij was helemaal aan het huilen enzo.. Vond het ook helemaal niet leuk om hem te kwetsen, maar het moet gewoon van twee kanten komen.. Hij begreep dit wel, en wilde gewoon doorgaan met gek doen.. En toen heb ik tegen hem gezegd dat ik dat een heel goed plan vond, maar dat hij aan moest geven waar de grens lag.. Ik bedoel, voorheen ging het wel eens zo van : heej schat enzo, maar ik kon me best voorstellen dat hem dat kwetst.. Maar dat wilde hij niet, hij wilde gewoon gek blijven doen enzo....

Nou... uit mijn verhaal komt wel naar voren dat het dus best goed kan gaan, als je zoiets verteld... Het ligt er ook aan hoe die vriendin van jou is en hoe ze op zoiets zou reageren.. Maar ik zou het haar gewoon vertellen, want als je het niet doet krijg je er later zeker spijt van..!

En: blijf altijd in geloven dat de waren elkaar wel vinden! als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn komen jullie elkaar wel weer tegen...!!!
succes..!
Oud 30-05-2004, 18:04
stout!
stout! is offline
Citaat:
Circles schreef op 30-05-2004 @ 16:49 :
zonder uitzonderingen geen regel
Met teveel "uitzonderingen" ook geen regel.
Oud 30-05-2004, 18:49
Circles
Circles is offline
Citaat:
stout! schreef op 30-05-2004 @ 19:04 :
Met teveel "uitzonderingen" ook geen regel.
heel slimme meid
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:19
Thompie
Thompie is offline
en wat zal het geworden zijn, zal de date van B & C tegengevallen zijn en heeft A geluk.
Of heeft A vette pech, want B & C vinden elkaar wel leuk.

Ben benieuwd meestal is geen nieuws goed nieuws.......Hopen dat dat hier ook het geval is
Reageren

Regels voor berichten