Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 22:21
Ghireft
Ghireft is offline

Ghireft - Depht Sond 703
doel opslaan als..

Het nummer heeft een beetje experimentele IDM stijl.

graag uw reacties
Oud 24-05-2004, 22:40
konflict
konflict is offline
klinkt tof, doet me erg aan autechre en d'atachi denken.. jammer dat er niet wat meer melodie inzit, het zou wel mooi zijn als je er opeens ergens in het midden een melodie tevoorschijn kwam die het geheel wat meer structuur zou geven. nu hoeft dat natuurlijk niet persé, zeker niet in deze stijl, maar da's mijn persoonlijke voorkeur.

welke granulizer heb je gebruikt? oja, probeer de master volume wat lager te zetten of gooi er een limiter op, het clipt nogal op bepaalde stukken.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:45
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
toen ik het downloadde viel het wel op meteen. vet geluid op het begin wat mij doet denken aan afbrokkelend water, ja dat roept het bij me op vraag niet waarom

die kreunende synth vind ik vet vooral omdat ie steeds (onverwacht) terug komt. wel mis ik op sommige punten een melodie maar dat experimentele compenseert dat wel weer. het vetste vind ik als alles een geheel vormt bass/drum/synth.

vet vind ik ook die melodie @ 3:25, heel subtiel gedaan

de outro vind ik een beetje bot, maar dat heeft wel wat

o, en wat heb je gebruikt voor deze track?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:00
Ghireft
Ghireft is offline
Hmm ja thanks, deze track heeft bewust niet veel melodie omdat ik een beetje wilde experimenteren en kijken wat jullie ervan vinden. Gelukkig dat het in goede toonaarden valt en het klopt wel dat ae een invloed vormt.

@konflict: over die clipping ja kweet het maar de track heb ik pas af en ben nog te lui geweest om er wat aan te doen
maar ik heb geen granulizer gebruikt voor de intro dat is gewoon een synth alleen dan wat uitversterkt waardoor je dat heldere krijgt, anders was het wat gekraak.

@hiimnora: Grappige interpretatie van het geluid en dat van op 3:25 heb ik bewust zo gedaan.

wat ik gebruik heb ik al gezegd in dat electro/idm topic op Muziek maar goed: cubase sx en renoise.
Oud 24-05-2004, 23:03
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
hmm oja sorry vergeten
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:31
konflict
konflict is offline
welke synth heb je dan gebruikt? want het begint klinkt toch echt precies alsof dat met een granulizer is gedaan, maar dat wil ook niet alles zeggen natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 11:18
Tricks'
Tricks' is offline
achja, het is denk ik gewoon niet mijn smaak.. in mijn oren klinkt het toch echt alsof ik tussen een paar hardwerkende bouwvakkers loop. Er zit geen lijn in, niets wat me aan muziek laat denken. en dat terwijl ik toch vrij veel warp-records dingen hier heb.
Oud 25-05-2004, 11:52
konflict
konflict is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 25-05-2004 @ 12:18 :
achja, het is denk ik gewoon niet mijn smaak.. in mijn oren klinkt het toch echt alsof ik tussen een paar hardwerkende bouwvakkers loop. Er zit geen lijn in, niets wat me aan muziek laat denken. en dat terwijl ik toch vrij veel warp-records dingen hier heb.
het is ook niet echt met warp-dingen te vergelijken denk ik, als ik dit hoor moet ik aan labels als skam en planet-mu (en dan vooral d'atachi) denken bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:39
EggeD
EggeD is offline
Ik ben geen veelvuldig IDM-luisteraar, maar soms kan ik het waarderen. De intro van dit werkje spreekt me aan, maar hoewel het allemaal leuk wordt uitgewerkt mist het nummer daarna iets van een pakkend ritme - dat zal wel de bedoeling zijn, maar enfin - en krijgt een wat zeurderig karakter. Het heeft wel iets experimenteels en dat waardeer ik altijd (: Ik ben het met Nora eens over de outro, ik had dat wat strakker gemaakt, je hebt er een phaser of flanger doorzitten lijkt wel. Toch goed gedaan !
Oud 25-05-2004, 22:17
Verwijderd
Tjah, IDM, nooit begrepen (neen, wel begrepen, nooit begrepen waarom), zal ook nooit gebeuren, dus ik ga niet zeggen wat ik hier echt van denk .
Al denk ik dat dit qua IDM zelfs wat ver gezocht is.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 23:27
Verwijderd
link werkt niet meer....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 23:43
konflict
konflict is offline
Citaat:
alluman schreef op 26-05-2004 @ 00:27 :
link werkt niet meer....
lycos is even down voor onderhoud ofzo..

@ lynchpin; dit valt nog wel mee qua vergezocht, het kan echt nog veel erger.. over het algemeen vind ik dit ook minder leuk om naar te luisteren, het ligt een beetje aan m'n bui. bij zulke muziek gaat het niet om melodieen of de structuur van het nummer maar meer om 'sounddesign' en experimenteren met geluid en opbouw, en dat kan ik wel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:25
JoeyB
JoeyB is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 25-05-2004 @ 12:18 :
ja dat idee heb ik dus ook. Het doet me totaal niet denken aan muziek alleens soms hele korte stukjes waar iets in zit.

Heheh je kinderen zullen hier maar naar gaan luisteren man.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:25
Ostard
Ostard is offline
prut muziek, je kan beter op een pan in de regen gaan meppen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:17
Ghireft
Ghireft is offline
Citaat:
konflict schreef op 25-05-2004 @ 00:31 :
welke synth heb je dan gebruikt? want het begint klinkt toch echt precies alsof dat met een granulizer is gedaan, maar dat wil ook niet alles zeggen natuurlijk..
de Delta III van linplug geloof ik
Oud 27-05-2004, 14:18
Ghireft
Ghireft is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 25-05-2004 @ 23:17 :
Tjah, IDM, nooit begrepen (neen, wel begrepen, nooit begrepen waarom), zal ook nooit gebeuren, dus ik ga niet zeggen wat ik hier echt van denk .
Al denk ik dat dit qua IDM zelfs wat ver gezocht is.
nouja zo vergezocht is het niet, vooral als je bedenkt dat relatief bekende IDM artiesten misschien wel verder gezochte releases of nummers hebben.
Oud 27-05-2004, 14:19
Ghireft
Ghireft is offline
Citaat:
JoeyB schreef op 26-05-2004 @ 15:25 :
ja dat idee heb ik dus ook. Het doet me totaal niet denken aan muziek alleens soms hele korte stukjes waar iets in zit.

Heheh je kinderen zullen hier maar naar gaan luisteren man.
ik heb liever dat mijn kinderen naar deze muziek luisteren dan naar die Ski-Hut rotzooi van jou.
Oud 27-05-2004, 14:20
Ghireft
Ghireft is offline
Citaat:
Ostard schreef op 26-05-2004 @ 21:25 :
prut muziek, je kan beter op een pan in de regen gaan meppen.
aan de hand van andere posts van je neem ik je sowieso niet serieus en na het zien van je fragile-site al helemaal niet. dus even goede vrienden
Oud 27-05-2004, 15:17
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
@Konflict:

ik snap best dat het om opbouw moet gaan en 'sounddesign' maar dan moet Ghireft het niet presenteren als een 'beat' met duidelijke bass en snare accenten.. ik vind het persoonlijk ook een beetje too-much naar mijn smaak, hoewel het qua geluid wel cool klinkt. Ik ben toch iemand die net iets meer voor de 'gestructureerde' beat gaat of juist helemaal voor de noize/ambient/soundscape en niet iets wat het beiden net niet is.

Ik ga binnenkort ook maar eens wat posten, ben de laatste tijd weer flink aan het klooien.
Oud 27-05-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ghireft schreef op 27-05-2004 @ 15:18 :
nouja zo vergezocht is het niet, vooral als je bedenkt dat relatief bekende IDM artiesten misschien wel verder gezochte releases of nummers hebben.
Lol, zeer vreemd, maar ik begin het te apprecieren .
Was me in het begin nogal "out there", maar als je stopt met zoeken naar een melodie, beat of whatever en je gewoon neerlegt bij de geluidpatronen die je voorgeschoteld krijgt, is het best luisterbaar!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:25
Ghireft
Ghireft is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 27-05-2004 @ 16:57 :
Lol, zeer vreemd, maar ik begin het te apprecieren .
Was me in het begin nogal "out there", maar als je stopt met zoeken naar een melodie, beat of whatever en je gewoon neerlegt bij de geluidpatronen die je voorgeschoteld krijgt, is het best luisterbaar!
haha, dat vind ik leuk om te horen. opzich wel apart dat als je muziek luisterd dan sowieso altijd naar bepaalde kenmerken zoekt. zoals ritme en melodie. ik vind het erg leuk om te experimenteren met wat er nog meer zou kunnen zijn behalve de 2 net genoemde dingen.
Reageren

Regels voor berichten