Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 22:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Stel:

Er is een jongen van een jaar of 17. Altijd opgewekt geweest, vrolijk, genietend van het leven. Hij straalde dit ook uit en liep altijd rond met een glimlach op z'n gezicht. Hij zag alles van de positieve kant.

Maar die jongen had nog nooit een vriendin gehad. Hij keek eens om hem heen en zag dat al zijn (vaak jongere) vrienden wel allemaal al relaties hadden gehad of nog steeds aan de vriend(in) waren. Er kwamen een paar meiden waar hij echt stápelverliefd op werd, maar die wezen hem stuk voor stuk af. Intussen begon onze positivo zich steeds maar af te vragen hoe het zou zijn om, net als de rest, liefde te voelen.

Langzaam maar zeker komt hij door al die afwijzingen en onbeantwoorde liefdes in een steeds pessimistischer stemming. Hij gelooft niet meer dat een vriendin, dat liefde, voor hem is weggelegd. Hij hoopt nergens meer op. Dan vraagt hij anderen om raad. Die antwooren stuk voor stuk: "Het ligt aan je houding. Je moet alles positiever zien. Meiden vallen niet op van die pessimistische jongens. Je moet gewoon vrolijk in het leven staan. Dat straal je dan uit en dán wordt je aantrekkelijk!" (vooral op het forum is dit advies gebruikelijk)

Huh? Wat? Leg me uit: wát klopt hier niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 22:23
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
De gedachte dat je op je 17/18de al meerdere relaties achter de rug moet hebben. Het is nou eenmaal niet makkelijk om echt iemand te vinden die bij je past. En er is ook leven zonder een vriendin hoor. Het ligt ook helemaal niet aan de persoon die je bent of je wel of niet een vriendin hebt (ok je extreme gevallen maar over het algemeen). En je moet er vooral niet pessimistisch door worden.

volgens mij gaat dit over jezelf
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
wat klopt hier niet? je gebruikt het verkeerde vertellersperspectief

maar jij hebt het dus over een zogenaamde cirkelredenering
je hebt nooit een vriendin --> je wordt pessimistisch --> daardoor krijg je geen vriendin

is dat echt zo? straal je dat pessimisme werkelijk uit? Ik geloof niet dat ik dat namelijk ooit herkend heb in iemand.
Tja, wat kan je er aan doen?
Die gedachte loslaten dat 'het moet'
tuurlijk is er naast die gedachte ook nog het willen.. maar de heersende normen en waarden spelen zeker ook mee

Het komt ooit wel, toch? tenminste, dat hoop ik zelf ook Ik kijk altijd naar de volwassenen om me heen. Leraren ofzo Voor mij doorgaans toch ook niet het toppunt van aantrekkelijkheid , maar ze hebben wel allemaal een levenspartner!
Dan moet het ons toch ooit ook 'lukken', denk je niet?
Oud 24-05-2004, 22:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 24-05-2004 @ 23:45 :
wat klopt hier niet? je gebruikt het verkeerde vertellersperspectief

maar jij hebt het dus over een zogenaamde cirkelredenering
je hebt nooit een vriendin --> je wordt pessimistisch --> daardoor krijg je geen vriendin

is dat echt zo? straal je dat pessimisme werkelijk uit? Ik geloof niet dat ik dat namelijk ooit herkend heb in iemand.
Ik straal het niet met opzet uit. Ik probeer niets te laten merken, maar volgens anderen straalt het wel van me af. Ik loop bijvoorbeeld niet meer met die stralende glimlach rond, nee. En als het onderwerp ter sprake komt met vrienden/vriendinnen, toon ik me realistisch, wat anderen dan weer pessimistisch noemen.

Maar het ging mij om die rare redenatie die ik mensen -vooral op dit forum- hoor maken: iemand komt hoe dan ook niet aan een vriendin al-ie positief in het leven staat, wordt daardoor steeds pessimistischer omdat het niet lukt, en dan zeggen mensen dat het daardoor komt en dat je positief moet zijn. HALLO, was ik dat misschien niet de vorige 17 jaar?

Dus: wie legt me deze rare redenatie uit?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:06
Verwijderd
Je gaat ervan uit dat iemand van 17/18 al een vriendin moet hebben, dat is natuurlijk al onzin.
Verder is het natuurlijk niet zo dat je, wanneer je een weekje lekker optimistisch bent, je meteen een vriend(in) hebt. Zoiets duurt een tijdje, ligt er ook maar net weer aan wie jij bent en wie die toekomstige liefde is.

Er is niet 1 formule om liefde te vinden, dus men kan je niet vertellen wat je moet doen. Mja, het beste is gewoon te zijn wie je bent, hoe cliché ook, dan krijg je iemand die jóu echt leuk vindt, ook al duurt het nog een jaar... of nog twee jaar...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:12
Verwijderd
(En is het over het algemeen niet zo dat de vrolijke, spontane mensen eerder een vriend(in) hebben dan de wat minder vrolijke en meer introverte personen? Dus op zich is het advies 'wees niet zo pessimistisch' niet heel gek... er vallen minder mensen op pessimistisch dan op optimistisch, iig op de korte termijn denk ik. Op lange termijn kan je dus beter heel cliché jezelf zijn... En als 17-jarige ben je nog niet zo heel lang op de markt he...)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-05-2004 @ 00:12 :
(En is het over het algemeen niet zo dat de vrolijke, spontane mensen eerder een vriend(in) hebben dan de wat minder vrolijke en meer introverte personen? Dus op zich is het advies 'wees niet zo pessimistisch' niet heel gek... er vallen minder mensen op pessimistisch dan op optimistisch, iig op de korte termijn denk ik.
Waarom heb ik daar dan de vorige 17 jaar niets van gemerkt? Kijk, dit bedoel ik dus met die kromme redenatie.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 00:14 :
Waarom heb ik daar dan de vorige 17 jaar niets van gemerkt? Kijk, dit bedoel ik dus met die kromme redenatie.
Omdat je de vorige 17 jaar 0 tot 17 jaar oud was, hoe lang ben je dan écht serieus op 'de markt' om een vriendin te krijgen? Twee? Drie hooguit?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
je snapt het toch wel? wil je het nou niet snappen?
mensen die vrolijkheid, spontaniteit en een beetje zelfverzekerdheid uitstralen liggen gewoon beter in de markt

je moet niet in het verleden gaan denken in de zin van toen was ik wel positief, waarom toen niet
bovendien ben je indsdien ook in andere opzichten sterk veranderd neem ik aan

en ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen
Oud 24-05-2004, 23:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 25-05-2004 @ 00:18 :
je snapt het toch wel? wil je het nou niet snappen?
mensen die vrolijkheid, spontaniteit en een beetje zelfverzekerdheid uitstralen liggen gewoon beter in de markt

je moet niet in het verleden gaan denken in de zin van toen was ik wel positief, waarom toen niet
bovendien ben je indsdien ook in andere opzichten sterk veranderd neem ik aan

en ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen
Het viel me gewoon opeens op, hier op het forum. Het is gewoon krom.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 00:22 :
Het viel me gewoon opeens op, hier op het forum. Het is gewoon krom.
Krom omdat jíj geen vriendin hebt? Misschien helpt het bij anderen wel, maar duurt het bij jou gewoon langer. Ik ken ook een hele berg van jongens van 18/19 die nog steeds vriendinloos is. Niet iedereen van 18 heeft een vriendin (gehad), man, je bent nog maar hooguit 3 jaar bezig, je hebt nog enorm wat jaren te gaan. Je leven is nog aan het beginnen!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:34
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Ik begrijp precies wat je bedoelt, alleen tel bij jouw leeftijd nog even 10 jaar op en je krijgt mijn situatie.

Mijn situatie is identiek aan de jouwe alleen dan op 27 jarige leeftijd. Ik heb me er nooit druk om gemaakt en ik stond positief in het leven, maar het maakt je inderdaad kapot als je zoveel mensen hebt ontmoet in je leven en nog nooit is er een meisje geweest die jou heel leuk vond, die jou speciaal vond en die naar jou verlangde. Ook al ben je zo sociaal en spontaan. Terwijl je om je heen ziet hoe alle mensen stuk voor stuk vriendjes en vriendinnetjes krijgen.

Op een gegeven moment kún je het gewoon niet meer positief inzien. Ja, dat maakt je kapot, hoe positief je ook in het leven stond. Liefde is gewoon een primaire levensbehoefte, en zonder kun je niet.
Oud 25-05-2004, 07:23
Gast
Gast is offline
Kheb dr ook wel een tijdje mee gezeten. Alleen waren er (gelukkig) veel minder mensen in mijn directe vreindengroep die wél een relatie hadden. Desondanks miste ik het wel...

Door me te focussen op andere dingen (school, vrienden, hobby's whatever) was ik er dan minder mee bezig. Dat hielp soieso, maar toen besefte ik dat ik twee dingen kon doen:

Mezelf compleet gek maken door continu te leven naar één ding: een relatie, liefde etc. En daardoor niet bepaal vrolijk te worden. Of gewoon m'n dageljkse leven lijden, het van me af (proberen te) zetten. Me niets aantrekken van de rest. En zien wat er op m'n pad komt. Om het maar zo te zeggen. Nu is er een hoop veranderd in m'n vriendengroep het laatste jaar en dat hielp ook bleek achteraf. (M'n oude 'vrienden' hielden me dus expres nogal klein en ik kon daardoor minder mezelf zijn) Maar op deze manier stond ik weer een stuk positiever in m'n leven. Vergelijken met anderen helpt geen drol. Iedereen is anders en door continu anderen, die misschien door toeval iets verder zijn dan jou, met jezelf te vergelijken kom je niets verder. (Tenminste dat is mijn kleine beetje ervaring )

Ik ben nu 19 en heb dus net m'n eerste relatie achter de rug. Op m'n 17e begon ik er idd ook een btje mee te lopen. Maar ik ging gewoon weer lekker stappen, lol maken etc. En ineens was ze daar! Ging dus eigelijk allemaal vanzelf. Misschien moet je het jezelf dus iets minder proberen aan te trekken.

Just my 2 cents...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:07
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 00:14 :
Het is niet zo dat als je positief in het leven staat en dat uitstraald dat je dan gegarandeerd een vriendin krijgt.

Maar je zal er wss meer kans op maken, dan als je met een negatieve uitsraling erbij loopt.
Oud 25-05-2004, 09:14
JCG
JCG is offline
Citaat:
MarkB schreef op 24-05-2004 @ 23:20 :
hele verhaal
Hoe kom je aan mijn verhaal
Oud 25-05-2004, 09:44
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
ironflower schreef op 25-05-2004 @ 10:07 :
Het is niet zo dat als je positief in het leven staat en dat uitstraald dat je dan gegarandeerd een vriendin krijgt.

Maar je zal er wss meer kans op maken, dan als je met een negatieve uitsraling erbij loopt.
Je anders voor doen dan dat je bent, terwijl iedereen zeikt dat je jezelf moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:47
Luna
Luna is offline
Ik denk dat je niet zo dramatisch moet doen. Je bent immers pas 18 en hebt nog een heel leven voor je. Je zit nu pas op een kwart van je leven en hebt echt nog je hele leven voor je om mensen te ontmoeten en misschien ook wel de liefde van je leven...
Mijn neef is al jaren werkelooos omdat hij geen baantje kan vinden, maar denk je nou echt dat hij zn hele leven werkeloos blijft..? Ik denk het niet. De een heeft gewoon wat eerder geluk dan de ander..
Oud 25-05-2004, 12:29
Rosaatje
Rosaatje is offline
Weet je, het komt allemaal goed. Ik weet zeker dat jij op een dag tegen een meisje aanloopt, in haar ogen kijkt en dat zij je de rottige gevoelens van die tijd zonder vriendin in één week laat vergeten en jou gelukkig zal maken.
Een leuke uitstraling is inderdaad belangrijk, maar het is niet zo dat je per definitie daarmee liefde vindt, hoewel het wel omgekeerd zo kan zijn.
Verder, tja, blijf je vrolijke zelf, juist wanneer je niet op zoek bent en je leven zonder iemand als compleet ziet dan komt ze vast onverwacht een keer de hoek om lopen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
JCG schreef op 25-05-2004 @ 10:14 :
Er zat geen copyright op.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:18
Verwijderd
Hee MarkB, ik denk dat het moeilijk te vertellen wat er niet aan klopt. Je zult je vast van binnen goed voelen, maar dat van buitenaf anders uitstralen? Misschien ben je te verlegen? Ik had dat namelijk wel, ik zag om me heen dat zelfs de lelijkste meisjes een vriendje hadden, maar dat was omdat zij zichzelf opdrongen of een vlotte babbel hadden..
Anderen zeggen het komt nog wel, je bent pás 17/18 (doe niet zo dramatisch), maar dat zijn wel de mensen die of al een vriend(in) hebben of gehad hebben. Ik weet bijna zeker dat die mensen ook zouden gaan denken wat is er mis met me, ik ben 'al' 18, bijna iedereen heeft een vriend(in) en ik nog niets, nooit gehad.
Beetje vaag opgeschreven misschien, maar ga gewoon happy door met je leven en leuke dingen doen, wie weet loop je snel tegen haar aan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:55
stout!
stout! is offline
Misschien ben je stiekem te verongelijkt. Je vindt dat er toch onderhand al wel iemand verliefd op je had moeten worden en zo werkt het gewoon niet. Ik weet dat het moeilijk is om los te laten, het lijkt onlogisch (Het idee van een vriendin loslaten omdat je een vriendin wilt). Maar probeer te relaxen.
Als jij er al geen vertrouwen in hebt dat je leuk genoeg bent en dat het goed gaat komen, waar moeten die potentiële verliefde meisjes dan op afgaan? Iedereen wordt teleurgesteld, maar laat die teleurstelling alsjeblieft niet je wereldbeeld vormen.
Ik geloof dat het goedkomt, als je het zelf aandurft. En ik zeg dat niet vanuit de positie van iemand die al sinds haar 15e aan de relatie is, ik had tot mijn 18e ook nog nooit een vriendje gehad. En natuurlijk dacht ik af en toe; doe ik iets verkeerd?
Het antwoord was ja. Voor een relatie deed ik inderdaad iets verkeerd, ik stootte het af omdat ik er nog niet aan toe was terwijl ik wel dacht dat ik ernaar verlangde. Stiekem verlangde ik naar zelfbevestiging, en zekerheid. Op het moment dat ik die in andere dingen ging zoeken (vriendschap, een heel nieuw leven opbouwen) werd ik volwassener en zekerder en nu heb ik bij wijze van spreken aan elke vinger een jongen. Ik heb aan het begin van dit jaar een relatie gehad totdat ik besefte dat ik voornamelijk met die relatie bezig was om aan mezelf te bewijzen dat ik het kon. Maar het benauwde me en ik moest mezelf nog beter leren kennen. Dus nu ben ik wéér alleen maar ik kijk er zo anders tegenaan. Natuurlijk verlang ik af en toe naar een vriendje, ik denk dat elke vrijgezel dat af en toe wel heeft. Soms heb je gewoon behoefte aan warmte en geborgenheid. Maar dat is geen basis voor een relatie, en bevestiging ook niet.
"Bedenk dat de beste relatie tussen twee mensen er een is waarin het elkaar liefhebben groter is dan het elkaar nodig hebben."
Het is misschien een beetje een warrig verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oud 25-05-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 14:01 :
Er zat geen copyright op.
niet erg aardig ofwel
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:16
stout!
stout! is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 25-05-2004 @ 15:13 :
niet erg aardig ofwel
Lijkt me een grapje hè?
Oud 25-05-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
niet erg aardig ofwel
Oh jee....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:11
Luna
Luna is offline
Citaat:
niet erg aardig ofwel
Oud 25-05-2004, 16:38
Vissertje
Vissertje is offline
als iemand onzeker over zichzelf is en niet lekker in zn/haar vel zit dan zie je dat aan de uitstraling. want onzekerheid/ niet lekker in vel zitten is niet aantrekkelijk. daarom als je uitstraalt dat je goed in het leven staat laat je zien dat je een positieve partner bent, en dat is aantrekkelijker
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:56
elledc
elledc is offline
Misschien zeggen ze dit omdat ze je niet genoeg kennen. Je was positief, nu minder, omdat je je afvraagt wanneer je een vriendin zal hebben. Stel jezelf niet teveel die vraag. Plots kan alles veranderen, maar maak je vooral niet te druk om die ene gedachte dat iedereen wél iemand heeft maar jij niet...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:29
Jules
Jules is offline
Citaat:
De jongen in kwestie is ongeduldig / kijkt teveel naar zijn vrienden / heeft de juiste persoon simpelweg nog niet ontmoet.
Oud 25-05-2004, 17:40
justlikeme!
justlikeme! is offline
de mensen in je omgeving hebben aan de ene kant wel gelijk. Als je pessimistisch bent, straal je dat ook uit. Misschien niet bewust, maar toch valt het voor anderen wel op. Maar als jij hiervoor wel altijd heel erg optimistisch e.d. was, dan ligt het daar dus niet aan.. maar je moet wel onthouden dat liefde niet te dwingen valt.. Toen ik een jaar of 14/15 was, dacht ik ook dat ik nooit een vriendje zou krijgen, omdat verscheidene vriendinnen dit al wel hadden. Maar toch ben ik op een gegeven moment echt een schat van een jongen tegen gekomen, en daar is het ook wat mee geworden.. Hij was stapel op mij, ik op hem.... Wat ik hiermee wil zeggen is dat liefde dus niet te dwingen valt, en dat het er moet zijn.. je wilt het graag, maar het moet ook van de andere kant komen, en dat is er niet altijd... Maar onthoud 1 ding: jou tijd komt echt nog wel.. je komt haar dan misschien niet nu tegen, maar ik weet zeker dat er een tijd komt, waarbij ook jij liefde zult krijgen van iemand die stapelgek op je is.. En zolang je dat maar onthoud, en ook uitstraalt, weet ik zeker dat het je gaat lukken!!!!

en 1 tip: kijk niet naar anderen.. daar doe je jezelf echt geen goed mee, je voelt je eerder nog ongelukkiger, omdat zij misschien al wel een vriendin hebben, maar jij nog niet... Het is lang niet altijd goed om op zo'n jonge leeftijd al een vaste relatie te hebben hoor!!

Liefs Jola
Oud 25-05-2004, 17:43
Gruppie
Gruppie is offline
Ik begrijp je wel (ik heb toen ik 16 was een relatie gehad en ben nu weer dik anderhalf jaar vrijgezel).. Maar ik heb ook het gevoel dat andere mensen er een probleem van maken:

Ik heb 'vrienden' die ik niet wekelijks zie( eigenlijk meer mensen waar ik vroeger veel mee omging), die om de week op msn vragen; ' hoe is t in de liefde?" ... vaak zijn dat mensen die continu een vriend/ vriendin hebben en blijkbaar geen leven kunnen hebben zonder vriend of vriendin.. Ik heb verschillende vrienden van mijn leeftijd die nog nooit gezoend hebben; eentje is superwanhopig en helemaal jongensgek (wat eigenlijk gewoon een beetje zielig is), maar anderen zijn er net als ik niet zoveel met 'het hebben van een relatie' bezig..

Maar uit je verhaal concludeer ik dat jij t wel erg vindt om vrijgezel te zijn tja ik heb niet echt een advies. Gewoon genieten van het leven en dan kruist er echt wel een meisje je pad, waar het helemaal mee klikt!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:50
Verwijderd
Het is niet zo dat je opeens vriendinnen krijgt als je positief gedrag vertoond. De kans dát je een vriendin krijgt, wordt alleen kleiner als je als een depressieve chagrijn rondloopt.

Nou ja...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:05
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
uhm volgens mij had je 2 maanden gelden ook al zo'n topic: de eeuwige vrijgezel ofzo...

Ik vind dat je weer een beetje wanhopig doet... maar ja zo word er ALTIJD gereageerd op het forum. Ik reageer ook weer zo maar dat is gewoon hoe het volgens mij ook echt in elkaar zit. En ik vind die reacties normaal, het is gewoon zo! Ik ga echt niet voor een jongen die wanhopig achter elk meisje de ware zoekt...

Liefde is niet iets om naar te zoeken.
Liefde overkomt je

klinkt cliché maar het is echt waar!
Oud 25-05-2004, 18:28
Verwijderd
Niet zoeken, het komt afgezaagd over, maar het klopt waarschijnlijk wél. Je moet gewoon zoveel mogelijk nieuwe mensen leren kennen, meer met jezelf bezig zijn om minder snel verliefd te worden en dan gebeurt het vanzelf wel een keer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:46
Verwijderd
ach, bij mij in de klas zitten genoeg gasten die hardstikke positief in het leven staan, wel liefde zoeken maar toch afgewezen worden
ik wil je dus niet het standaard advies geven, want het is gewoon niet altijd zo, ik viel ook niet op mijn vriend omdat hij zo 'vrolijk' in het leven stond, hij is eerder het tegenovergestelde. Het is maar waar een meisje op valt, en ja, veel meiden zien je als 'goede vriend maar niks meer' daar komt in de loop der tijd waarschijnlijk wel verandering in. Misschien waren er wel meisjes die je leuk vonden, maar was je met andere meisjes bezig en zag je hen niet.
Er moet gewoon net dat beetje extra komen, en ook die jongens bij mij in de klas die nog nooit een vriendin hebben gehad hebben wel genoeg vrienden en vriendinnen, ooit heeft een vriendin misschien wel van, zo nou, eigenlijk vind ik hem wel heel erg aardig..
Niemand verwacht dat er wel eens mensen op hem/haar verliefd zijn, dat verwacht ik ook niet, maar ik ben zelf ook op de lelijkste mensen verliefd geweest, en dat verwachten zij waarschijnlijk ook niet..

ok, lang verhaal, misschien heb je er iets aan, misschien niet. Maar geef de moed niet op. Zorg in ieder geval dat je je vrienden niet verliest
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:04
De Dood
De Dood is offline
Citaat:

het hart van de dode man!

o kut dat was een andere mop
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:42
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 25-05-2004 @ 10:44 :
Je anders voor doen dan dat je bent, terwijl iedereen zeikt dat je jezelf moet zijn.
Haha, ja...das ook weer zo.
Maar ik heb een motivatie:

Stel je loopt rond met een negatieve uitstraling, de kans dat je dan eerder een vriendin krijgt is naar mijn mening kleiner. Dus daardoor wordt je nog depressiefer etc etc etc.

Maar als je je even anders voor doet dan dat je bent, oftewel je probeert jezelf een positieve uitstraling te geven. Dan zijn is er meer kans op het tegenkomen van een vriendin. En daardoor wordt je vanzelf positiever en uiteindelijk kom je dus uit je depressie en wordt het allemaal leuk en fijn...

Jammer dat het zo vaak in de theorie niet gaat.

Ts: Ik zou toch proberen je er niet zo druk om te maken en idd gewoon positief blijven en dat ook uitstralen. En tuurlijk je kan op zn tijd een dip hebben. Maar je bent nog maar 17, je hele leven ligt nog voor je. (vast niet wat je wilt horen...)
Oud 25-05-2004, 20:53
Emilia
Emilia is offline
Hm dit herken ik. Behalve dat pessimisme, daaraan geef ik me niet over, nooit!
Ik ben best gelukkig met mijn 'leventje alleen' en ben blij dat ik - wanneer dan ook - kan kiezen wat ik doe. Objectief gezien heb ik alles; een studie die me niet 100, maar 200 % ligt en waarin ik loon naar werken krijg, lieve ouders, broer en zussen en een schitterende vriendin. En toch... knaagt er soms iets. Je mag je geluk daar echter niet laten van afhangen. Het is normaal dat je opmerkt dat er heel veel mensen zijn die wel een vriend(in) hebben, maar er zijn zeker evenveel mensen zonder!
Het is ook normaal dat je bij jezelf wilt nagaan hoe het toch komt (wat jij met dit topic wil doen), maar stel dat je een antwoord krijgt dat zeer waarschijnlijk aan de oorsprong ligt van je 'probleem' [Er zijn pas problemen als jij ze maakt.], zou je jezelf dan veranderen? Spontaniteit is misschien een oorzaak, maar als je uit jezelf niet spontaan bent, zal het zeker niet aanslaan. Wat ik hiermee wil zeggen: blijf jezelf. Blijf die positivo van het begin van het verhaal. Dat trekt veel meer aan dan wat je hier probeert te onderzoeken.
Oud 25-05-2004, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 25-05-2004 @ 19:05 :
uhm volgens mij had je 2 maanden gelden ook al zo'n topic: de eeuwige vrijgezel ofzo...
Uhm, nee... dat was een half jaar geleden ofzo. Dat topic was alleen maar de mededeling en vraag naar 'lotgenoten', waar velen op reageerden. Deze topic heeft echt een aanleiding, namelijk dat ik me een paar dagen geleden realiseerde dat die redenatie (positief=vriendin) in veel gevallen (zoals in mijn geval) krom is. Daarom vroeg ik of iemand me dat eens kon uitleggen.

En, ja, het was ontzettend cliché.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:19
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 22:03 :
Uhm, nee... dat was een half jaar geleden ofzo. Dat topic was alleen maar de mededeling en vraag naar 'lotgenoten', waar velen op reageerden. Deze topic heeft echt een aanleiding, namelijk dat ik me een paar dagen geleden realiseerde dat die redenatie (positief=vriendin) in veel gevallen (zoals in mijn geval) krom is. Daarom vroeg ik of iemand me dat eens kon uitleggen.

En, ja, het was ontzettend cliché.
De redenering positief ingesteld/vrolijk -> vriend(in) is inderdaad 'krom'. Het gebeurt zelden dat ik slecht gezind ben en ALS het gebeurt, zie je dat niet aan mij. Ach laat het rusten!
Oud 25-05-2004, 23:14
flipvla
flipvla is offline
.. ik denk dat het niet alleen is of je "vrolijk" in het leven staat, er zijn allerlei factoren waarom je wel/niet een vrien(in) hebt.
positiviteit is natuurlijk altijd leuk, veel mensen houden van vrolijkheid, dus trekt dit natuurlijk ook aan.
maar ook andere dingen..
durf je onbekende mensen aan te spreken? ben je goed in een gesprek beginnen. en dan: klikt het?
Ben je wel/niet goed in diepzinnige gesprekken? Etc.
Het ligt er maar aan op wat voor type het meisje/de jongen valt..

Maar 1 dingetje: als je je tegen anderen desperate opstelt en negatief praat over het feit dat jij nou nog steeeeds geen relatie hebt, dat schrikt af! Zeg nou zelf, zou jij met zo'n persoon uitwillen?

maar goed, mijn ideetjes

en jaja, helaas wel weer van iemand die zelf wel relaties heeft gehad/nu heeft.. maar tot mijn 17e had ik ook nog nooit een vriendje gehad hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:28
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
JCG schreef op 25-05-2004 @ 10:14 :
/insert new age.

Met dat verschil ook dat ik nu nog altijd wel vrij positief door 't leven ga, ik heb plezier, leer nog altijd nieuwe mensen kennen die me (denk ik) toch wel appreciëren en me niet gaan mijden ofzo, maar dat ik toch wel redelijk realistisch praat over relaties: ik weet dat ik blijkbaar moeilijk (niet dus ) aan 'n vriendin geraak en ik weet dus dat ik nooit ineens 3-4-5 vriendinnen na elkaar ga verslijten (zo ben ik ook niet).

The nice guys finish last-theorie klopt ook niet echt, heb genoeg nice guys-vrienden die wél één of meerdere serieuze relaties hebben gehad, alleen is 't wel 'n feit dat niet zo nice-guys iets directer op de bal spelen, meer durf hebben en dus gewoon sneller weten waar ze aan toe zijn.

Het je negatief uitlaten over 't feit dat je nog geen vriendin gehad hebt, waarover flipvla 't heeft, ik weet niet goed wat ze bedoelt. Heb je 't er dan over dat je jezelf dan zou afschilderen als de zielepeut die maar nooit aan 'n vriendin geraakt en je bent nog zo lief en en en... met dan 'n " " gezichtje erbij?
Maar zou je je dan nooit mogen uitlaten over 't feit dát je nog nooit 'n vriendin hebt gehad en helemaal in jezelf keren? Je kan er dan beter normaal over praten en door 'n dialoog met anderen (of eventueel jezelf) misschien uitkomen dat 't niet aan jezelf ligt en dat je gewoon nog geen juist meisje/juiste jongen bent tegengekomen, zo opnieuw 'n positiever zelfbeeld krijgen en weer ietsje beter op de markt komen te liggen?
Reageren

Regels voor berichten