Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het ging mij om die rare redenatie die ik mensen -vooral op dit forum- hoor maken: iemand komt hoe dan ook niet aan een vriendin al-ie positief in het leven staat, wordt daardoor steeds pessimistischer omdat het niet lukt, en dan zeggen mensen dat het daardoor komt en dat je positief moet zijn. HALLO, was ik dat misschien niet de vorige 17 jaar? Dus: wie legt me deze rare redenatie uit? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar je zal er wss meer kans op maken, dan als je met een negatieve uitsraling erbij loopt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het is niet zo dat je opeens vriendinnen krijgt als je positief gedrag vertoond. De kans dát je een vriendin krijgt, wordt alleen kleiner als je als een depressieve chagrijn rondloopt.
Nou ja... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het hart van de dode man! ![]() o kut dat was een andere mop ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb een motivatie: Stel je loopt rond met een negatieve uitstraling, de kans dat je dan eerder een vriendin krijgt is naar mijn mening kleiner. Dus daardoor wordt je nog depressiefer etc etc etc. Maar als je je even anders voor doet dan dat je bent, oftewel je probeert jezelf een positieve uitstraling te geven. Dan zijn is er meer kans op het tegenkomen van een vriendin. En daardoor wordt je vanzelf positiever en uiteindelijk kom je dus uit je depressie en wordt het allemaal leuk en fijn... Jammer dat het zo vaak in de theorie niet gaat. Ts: Ik zou toch proberen je er niet zo druk om te maken en idd gewoon positief blijven en dat ook uitstralen. En tuurlijk je kan op zn tijd een dip hebben. Maar je bent nog maar 17, je hele leven ligt nog voor je. (vast niet wat je wilt horen...)
||
Citaat:
En, ja, het was ontzettend cliché. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Met dat verschil ook dat ik nu nog altijd wel vrij positief door 't leven ga, ik heb plezier, leer nog altijd nieuwe mensen kennen die me (denk ik) toch wel appreciëren en me niet gaan mijden ofzo, maar dat ik toch wel redelijk realistisch praat over relaties: ik weet dat ik blijkbaar moeilijk (niet dus ![]() The nice guys finish last-theorie klopt ook niet echt, heb genoeg nice guys-vrienden die wél één of meerdere serieuze relaties hebben gehad, alleen is 't wel 'n feit dat niet zo nice-guys iets directer op de bal spelen, meer durf hebben en dus gewoon sneller weten waar ze aan toe zijn. Het je negatief uitlaten over 't feit dat je nog geen vriendin gehad hebt, waarover flipvla 't heeft, ik weet niet goed wat ze bedoelt. Heb je 't er dan over dat je jezelf dan zou afschilderen als de zielepeut die maar nooit aan 'n vriendin geraakt en je bent nog zo lief en en en... met dan 'n " ![]() Maar zou je je dan nooit mogen uitlaten over 't feit dát je nog nooit 'n vriendin hebt gehad en helemaal in jezelf keren? Je kan er dan beter normaal over praten en door 'n dialoog met anderen (of eventueel jezelf) misschien uitkomen dat 't niet aan jezelf ligt en dat je gewoon nog geen juist meisje/juiste jongen bent tegengekomen, zo opnieuw 'n positiever zelfbeeld krijgen en weer ietsje beter op de markt komen te liggen? ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |