Advertentie | |
|
![]() |
||
Waar ben je bang voor, wat is de reden dat je niks meer wilt...?
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
't is idd een stap, maar ik blijf er toch over na denken... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ervaringen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Dat is negatief en positief. Het zou ook kunnen betekenen dat je nu een betere therapeut vindt die jou wel kan helpen. Ik geloof dat ik je niet kan overtuigen. Denk er goed overna en ook over de toekomst (hoe groot is de kans dat het afneemt? hoe goed kan ik ermee leven op dit moment?)
|||
Wat ik me afvroeg terwijl ik las... Kan jij de gedachten waaruit de angsten voortkomen relativeren?
Citaat:
per se te weten dat het niet goed met je gaat, lijkt me? Dan zal het zielig gevonden worden en/of anders behandeld worden ook niet zo snel gebeuren, denk ik..? Die angst om niet serieus genomen te worden is logisch, zeker gezien het verleden... Toch vraag ik me af in hoeverre die angst je ervan af 'mag' houden om hulp te zoeken. Niet alleen omdat je er al een behoorlijke tijd mee loopt, maar ook omdat (ik denk dat) het ronduit zónde is om zolang ermee te (blijven) lopen... Als jij de kans krijgt uit te leggen waar je mee zit, in welke mate enz, (desnoods op papier, met je vriend erbij?), denk je dan dat je huisarts je serieus neemt? Ik denk nl dat als je dan samen met de huisarts op zoek gaat naar geschikte hulp ed, hij/zij misschien wel (ongeveer) kan aangeven waarmee je zit ed, dat het serieus is. Dan is de kans dat je niet serieus genomen wordt ook wat kleiner? Citaat:
zelf moet doen, absoluut. Maar een ander kan je daarbij wel helpen, je evt bijsturen, enz... Praten kan je ook met je (beste) vriend, maar bedenk je dan wel/ook dat praten niet de enige manier is waarop je geholpen kunt worden... Maar dan 'moet' je er wel voor openstaan, vertrouwen durven en willen opbouwen ed, denk ik. Wíl je geholpen worden, of zou je liever eerst zelf zoveel mogelijk gedaan hebben, en dan pas hulp zoeken? (uit angst om niet serieus genomen te worden, omdat je moeite hebt met vertrouwen, enz?)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het gaat niet zo goed Verwijderd | 6 | 21-05-2007 12:53 | |
Liefde & Relatie |
het gaat niet goed.. :( Leon1986-7 | 21 | 21-01-2006 14:01 | |
Psychologie |
Het gaat niet echt makkelijk... *Ster* | 7 | 15-06-2005 20:04 | |
Psychologie |
Het gaat niet goed :( *Speechless* | 15 | 28-04-2004 19:26 | |
Liefde & Relatie |
Het gaat niet goed tussen mijn vriend en mij Stefanie | 15 | 29-03-2004 16:00 | |
Psychologie |
Het gaat niet goed met me °Mel° | 13 | 26-05-2002 17:24 |