Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 13:25
Verwijderd
De Dk is net een grote familie, vandaar dat ik wil toasten...

Nee, bullshit.

Maar ik vroeg me af: wat denken jullie van familie? Daarmee bedoel ik niet het eigen gezin, maar die aanhangsels als 'neef', 'oom' etc.

Is er juist een sterke band omdat het familie is? Zien jullie elkaar vaak? Of ben je meer het type 'het is dat ik in die familie geboren/geadopteerd ben, ik had ze zelf niet uitgekozen.

Met andere woorden: is bloed dikker dan water of water dikker dan bloed?

En waarom natuurlijk

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 13:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 13:26
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-05-2004 @ 14:25 :

Of ben je meer het type 'het is dat ik in die familie geadopteerd ben, ik had ze zelf niet uitgekozen.

Hoewel, dat geldt niet voor allemaal natuurlijk

Waarom: omdat sommige ooms/tantes compleet gestoord zijn, en sommigen nogal hebberig
Oud 25-05-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 25-05-2004 @ 14:26 :
Hoewel, dat geldt niet voor allemaal natuurlijk

Waarom: omdat sommige ooms/tantes compleet gestoord zijn, en sommigen nogal hebberig
Dat kan natuurlijk ook, ik zal het even aanpassen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:31
Verwijderd
Ik gebruik het stel mislukkelingen totdat ik op volle kracht ben, dan vermoord ik ze allemaal.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:32
schietgeweer
schietgeweer is offline
Vanwege familiecapsones waar ik geen deel aan had maar toch voor gestraft word kunnen een paar familieleden mij al een aantal jaar de rug op. Zij eerst moeilijk doen, best hoor, maar ze moeten niet denken dat ik ze dan nog als 'eigen vlees en bloed' zie. Flikker toch op zeg... Verder is alles koek en ei.
Oud 25-05-2004, 13:32
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-05-2004 @ 14:28 :
Dat kan natuurlijk ook, ik zal het even aanpassen
En stieffamilie?

Daar ben ik namelijk wel blij mee
Oud 25-05-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 25-05-2004 @ 14:32 :
En stieffamilie?

Daar ben ik namelijk wel blij mee
^o)

Meldt dat dan meteen, doos.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:34
jet
jet is offline
ik heb alleen een opa.. thats it, beide ouders enig kind, en mn andere opa en oma zijn al dood, en deze oma ook

maar mijn opa is heel lief
Oud 25-05-2004, 13:34
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-05-2004 @ 14:33 :
^o)

Meldt dat dan meteen, doos.
Ik ben ook geadopteerd hoor (daarna zijn mn ouders gescheiden en is mijn moeder hertrouwd).

Mijn familie is gewoon een bijeengeraapt zootje
Oud 25-05-2004, 13:35
schietgeweer
schietgeweer is offline
Zo he wat lees ik fucking slecht. Nee, met mijn eersterangs familieleden is alles koek en ei.
Oud 25-05-2004, 13:36
Verwijderd
Ik heb vrijwel geen contact met ooms, tantes en kinderen... ook met opa's en oma niet. Als ik ze 1 keer per jaar zie, is het veel.
Waarom ik ze niet zoveel zie? Ze zijn echt heel anders allemaal. De ene zijde (vaderskant) is ontzettend gelovig, in hun ogen doen mijn ouders alles al verkeerd (gescheiden, ze wonen samen) en mijn zus en ik al helemaal (we studeren en wonen ook allebei praktisch samen). Mijn vader gaat wel nog veel met 1 broer om en met zijn vrouw, maar aangezien ik niet meer thuis woon, zie ik ze niet vaak. En ook hun kinderen niet.

De andere zijde (moederskant dus) is grotendeels vrij a-sociaal. Daar klikt het gewoon niet mee. Dat is echt zo'n trainingspakken-familie

De ene familie is dus vrij elitair, de andere helemaal niet. 'Mijn' gezin zit daar echt tussenin.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 25-05-2004 @ 14:34 :
Ik ben ook geadopteerd hoor (daarna zijn mn ouders gescheiden en is mijn moeder hertrouwd).

Mijn familie is gewoon een bijeengeraapt zootje
Ja, maar ik bedoel, het was in één reply te combineren. En uiteraaaaaaard vallen alle uitzonderingen eronder. Dat jij dan weer meteen moet replyen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:41
Briseïs
Briseïs is offline
Mijn moeder heeft twee zussen, waarvan een gezin heeft. Die zie ik regelmatig, en het contact is goed. Mijn tante is mijn moeders beste vreindin, en mijn neefje en nichtje zijn leuk.

Mijn vader heeft zes broers en zussen, maar ze wonen allemaal wat verder weg, dus ik zie ze vrij weinig. Maar als ik ze zie, is het contact wel meteen goed, het verwaterd nooit echt. Mijn vader heeft wel ruzie met een van zijn broers, maar dat is nooit echt 'actief', ze kunnen wel normaal met elkaar omgaan met anderen erbij.
Oud 25-05-2004, 13:42
Yvat
Yvat is offline
Ik zie m'n familie redelijk vaak, 1x per week minimaal. Iedereen kan het goed met elkaar vinden en het is meestal heel gezellig.

Volgend jaar komt m'n tante met haar gezin achter ons huis te wonen en dat hoeft dan net weer niet voor mij
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-05-2004 @ 14:25 :
Maar ik vroeg me af: wat denken jullie van familie? Daarmee bedoel ik niet het eigen gezin, maar die aanhangsels als 'neef', 'oom' etc.
Nou, de broer van m'n vader is gewoon een ontzettend domme vent. Echt, wonderbaarlijk, volgens mij heeft m'n vader de goeie, en m'n oom de slechte genen gekregen ofzo. Nou, dat hele gezin is niks anders dan een stel lompe boeren, en we minimaliseren het contact daarmee ook zo veel mogelijk.

Van m'n moeders kan heb ik niet veel familie, maar die zijn weer wel leuk. Maarja, die komen ook uit Den Haag en Hilversum.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-05-2004 @ 14:36 :

De andere zijde (moederskant dus) is grotendeels vrij a-sociaal. Daar klikt het gewoon niet mee. Dat is echt zo'n trainingspakken-familie

Tokkies?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:45
Mu
Mu is offline
Ma níggaz are thicker than blood.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:46
Verwijderd
puur biologisch gezien heb ik vrij veel verwanten ja.......
Familie, neuh daar moet en wil ik het niet meer van hebben....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:49
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-05-2004 @ 14:37 :
Ja, maar ik bedoel, het was in één reply te combineren. En uiteraaaaaaard vallen alle uitzonderingen eronder. Dat jij dan weer meteen moet replyen
Ik ben nu eenmaal de uitzondering op de regel

En ik moet natuurlijk wel mijn reputatie als spamslet hooghouden
Oud 25-05-2004, 13:49
cyntha
cyntha is offline
Ik zie mijn familie bijna nooit, maar drie of vier keer per jaar. Vind dat helemaal niet erg, ik heb niet z'on geweldige familie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:50
MieX
MieX is offline
Citaat:
jet666 schreef op 25-05-2004 @ 14:34 :
ik heb alleen een opa.. thats it, beide ouders enig kind, en mn andere opa en oma zijn al dood, en deze oma ook

maar mijn opa is heel lief
eindelijk iemand met een kleinere familie dan ik, die ben ik nog nooit tegengekomen

Ik heb 3 ooms (2 broers van mn vader, moeder was altijd alleen thuis), 1 tante, 1 neefje, 2 oma's en een halve opa (hij weet niet echt meer dat ik zijn kleindochter ben), met die mense voel ik wel een band, maar die band heb ik net zo sterk met goede vrienden van mn ouders
Oud 25-05-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 25-05-2004 @ 14:49 :
Ik ben nu eenmaal de uitzondering op de regel

En ik moet natuurlijk wel mijn reputatie als spamslet hooghouden
Hmm... als je het hier blijft doen, ga ik eens NSB'ertje spelen

Nu weer ontopic mensen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:52
Verwijderd
Ik heb 3 ooms aan mn moeder's kant, waarvan met eentje geen contact meer sinds een ruzie tussen zijn vriendin (mijn "stieftante") en mijn moeder. Dat had vooral te maken met het feit dat deze vriendin van mijn oom niet zo van kinderen hield. En ook al waren wij heel lief als kind zijnde ( ), op een gegeven moment wilden zij niet meer dat wij meegingen op bezoek. Mijn oom gaf haar helaas gelijk en toen heeft mijn moeder (en de rest van de familie) contact verbroken.

Kwamen we er laatst achter via een krant dat ie een winkel heeft in Amersfoort, niet ver van mijn school Wat 'n toeval.

Overigens wel nog goed contact met de andere ooms en tantes, en neven en nichten, al zie ik hen niet zo heeeeel vaak.

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:58
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zie mijn familie heel weinig, alleen met verjaardag, want zo supergezellig zijn ze niet. Alleen met een tante + oom en nichtje ga ik regelmatig om.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:00
Kuzco
Kuzco is offline
Mijn familie is er eentje van het vreselijkste soort.
We hebben dan ook geen contact meer met ze.
Oud 25-05-2004, 14:01
Verwijderd
Ik ben niet zo gek op mijn familie. Gelukkig zie ik ze ook alleen maar bij speciale gelegenheden.
De aangetrouwde versie is echter nog erger.

Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:07
Lionheart
Het is familie, er is een band.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Lionheart schreef op 25-05-2004 @ 15:07 :
Dat vroeg ik niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:10
Verwijderd
Ik kan het best goed met mijn familie vinden, alleen zien we elkaar eigenlijk op typische familiedaagjes enz.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sensual schreef op 25-05-2004 @ 14:49 :
Ik zie mijn familie bijna nooit, maar drie of vier keer per jaar. Vind dat helemaal niet erg, ik heb niet z'on geweldige familie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:17
Sharin
Sharin is offline
Ik heb een best grote familie, heleboel nichtjes/neefjes. Ben de derdejongste van een hele rij... Xie ze heel vaak op verjaardagen en dan zijn d'r nog twee gezamelijke vakanties. Niet dat ik daar echt blij mee ben, want ik kan niet zo goed met ze opschieten. Alleen met een paar nichtjes en neefjes heb ik nog wel lol, maar mijn ooms en tantes zijn superoverdreven en lijken nogal veel lol te hebben in leedvermaak. Ik sluit me niet zo aan bij hun ideeën.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:18
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik zie mn familie niet zo vaak. Komt doordat de familie van mn moeders kant ver weg woont en van mn vaders kant zie ik ze niet zo vaak, omdat mn ouders gescheiden zijn. Daar kom ik eens 2 x in t jaar ofzo.....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:31
Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb een zeer kleine familie, om precies te zijn; ouders, broer, oom, tante, nichtje en oma. Dus 4 familieleden buiten mijn eigen gezin. Deze mensen zie ik eigenlijk alleen tijdens verjaardagen en verder heb ik er niet echt een band mee.
Ik heb dus eigenlijk nooit een soort familie-gevoel gehad. Ik vind het ook niet belangrijk. Mijn eigen gezin is veel belangrijker.

Wel ben ik af en toe een klein beetje jaloers op mensen die een hele grote familie hebben en daardoor veel meer bezoek krijgen op verjaardagen enzo.
Maarja, je kunt niet alles hebben
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:36
Tahvall
Tahvall is offline
familie interesseert me helemaal niks.
Als ik een van hen niet meer zou zien, dan lig ik daar geen moment wakker van.
Ik heb ze zelf niet uitgekozen, het hoort erbij, en dat is precies zoals ik het zie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:36
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
een positieve?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:38
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Op familiedagjes, waarop ik dus neef en nicht enzo zie had ik 1 hoofdgesprekspartner waar ik het heel goed mee kon vinden, dit was de vriend van mn nicht. Inmiddels is het uit tussen die twee, maar ik kakn het meestal wel goed vinden met mn nichten.
Ik heb geen extra goede band met mn familie en zie ze niet heel vaak.......
Oud 25-05-2004, 14:51
zwoesj
zwoesj is offline
Bloed is dikker dan water omdat het een andere samenstelling heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:33
Quiana
Quiana is offline
Ik heb een (erg) grote familie, die over een (erg) groot gebied
verspreid is.

Met de familie die in het buitenland woont heb ik vrij weinig en
vooral oppervlakkig contact, maar áls we eens bij elkaar zijn,
klikt het wel heel erg goed. Dat zal ongetwijfeld ook wel komen
doordat ik ook een redelijk lange tijd bij een aantal familieleden
heb gewoond ed, en doordat iedereen erg z'n best doet een
goede sfeer te behouden. (het zou zonde zijn om een rotsfeer te creëren als je maar eens in de zoveel jaar de kans hebt om elkaar te zien ed.)

Het contact met familie die in Nederland woont is erg wisselend,
er zijn een aantal familieleden waar ik vrij goed contact mee heb,
en een aantal waar ik eigenlijk vrij weinig mee heb... Sommigen
heb ik ook al een behoorlijke tijd niet meer gezien.

Of ik een goede band heb met familieleden hangt heel erg van
de omstandigheden en die persoon af, eigenlijk.
Oud 25-05-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:39
Outlaw
Outlaw is offline
Ik heb zeer weinig familie, en met de familie die ik al heb heb ik zeer weinig contact.
Oud 25-05-2004, 15:41
jet
jet is offline
Citaat:
MieX schreef op 25-05-2004 @ 14:50 :
eindelijk iemand met een kleinere familie dan ik, die ben ik nog nooit tegengekomen

Ik heb 3 ooms (2 broers van mn vader, moeder was altijd alleen thuis), 1 tante, 1 neefje, 2 oma's en een halve opa (hij weet niet echt meer dat ik zijn kleindochter ben), met die mense voel ik wel een band, maar die band heb ik net zo sterk met goede vrienden van mn ouders
noem je dat klein
Oud 25-05-2004, 15:42
Sjoerd
Sjoerd is offline
Van Beide families zijn ze oké, behalve een nicht, die is arrogant, asociaal en gewoon vervelend, die mag ik niet erg graag..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:53
beer-tender
beer-tender is offline
het kan me niet echt schelen eigenlijk. Waarom? weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
De ene kant bestaat een zooi nutteloze ruziemakers en de andere kant spoort niet. Wij zijn het enige normale gezin in de familie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:18
Verwijderd
mijn familie is op zich ok. zie ze maar heel weinig. een deel heeft het hoog in de bol, en het andere deel is verwend. vervolgens zijn er ook nog ooms en tantes die het leuk vinden om elkaar te doodzwijgen, en communiceren doen we tegenwoordig alleen nog via de kinderen. *goh, wat heeft die een leuk jurkje aan hè? ja, enig. *stilte* goh. haar haar zit ook leuk. ja. *

maar ze zijn wel lief hoor. iedereen heeft zo zn goede eigenschappen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:24
Verwijderd
Met mijn opa en oma heb ik regelmatig contact en ik zie ze toch wel 1 keer in de 2 maanden. Mijn ooms en tantes zie ik bijna nooit (afgezien van 2) omdat mijn ouders jarenlang ruzie met hun hebben gehad. Alleen op begrafenissen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:30
Paris
Paris is offline
Ik heb nog één oma en daar heb ik wel een goede band mee. Ze is ook gewoon heel aardig. Met sommige van mijn tantes en ooms kan ik wel goed opschieten met anderen wat minder, maar het is toch familie. Dan ga je er natuurlijk toch mee om en geef je er natuurlijk toch om. Of ik ze uitgekozen had weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:34
Ghost
Ghost is offline
ik zie ze alleen op de verjaardag van m'n moeder of iets dergelijks... m'n eigen verjaardag vier ik niet voor familie, en familieuitjes etc ga ik ook niet heen

ik heb er niets mee
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:40
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Vaderskant:

Best wel oke. De meeste kleinkinderen zijn wel aardig, maar helaas een stuk ouder. Ooms en tantes zijn ook best te hebben. Behalve 1 truttige en 1 bitch.

Moederskant

Minder groot, minder contact, best leuke mensen ook wel. Maar ze wonen in Frankrijk, dus ja.
Oud 25-05-2004, 19:44
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Mijn pa vind ik maar en mijn ma is heel relax (al maakt ze vanalles kwijt en ontkent ze vanalles). Mijn broer kan ik het wel goed mee vinden (al heeft hij het nogal HEEL ERG VEEL over Giel Beelen - als je 'niek de muziekfreak' of 'farce' hoort langskomen als luisteraar, dan is dat mijn broer ).

Voor de rest zie ik mijn familie zelden, behalve de 'schoonfamilie'. Ik kan het wel vinden met het broertje van mijn vriendin en probeer dat jong met veel moeite op het rechte pad te krijgen.
Reageren

Regels voor berichten