Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2001, 09:56
Raham
Raham is offline
Ik lag laatst TV te kijken, Discovery Channal, en het ging over de bijbel. Je weet wel; hoe of wat. Waar stond de berg waar Mozes zijn 10 geboden haalde. Waar is de heilige Arc, de Heilige Graal. Wat si er waar van het Judas verhaal. Koning Herodes, Jonas die naar Nineveh moest etc.

Op dat moment, ergens tijdens het Mozes verhaal, viel mijn bijbel in de kast om en stoote mijn deo-spray van de plank. Maar die bijbel stond er al meer dan een maand onaangeraakt. What does this mean???
Oud 28-10-2001, 11:28
SnoepieMan
SnoepieMan is offline
dat je een heele scheve kast hebt.. of dat je dit verzint of dat er hogere krachten bezig zijn
Oud 28-10-2001, 13:33
Raham
Raham is offline
Ik verzin t niet... Maarja, je moet me dan gewoon maar ff geloven.
Oud 28-10-2001, 14:08
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
ik denk dat je op dit forum gewoon altijd maar er vanuit moet gaan dat iets waar is

dit gaat over mystiek en dus tuurlijk klinkt alles ongeloofwaardig maar jij was dr niet bij en degenen die t schrijft wel

en op dit topicjeik geloof niet in de bijbelse god en de bijbel , maar ik denk dat t daarentegen wel heel toevallig is verder .. ik geloof bovendien WEL dat veel verhalen in de bijbel waar zijn

welk stukje van mozes was t nou precies ? en viel je bijbel nog open ofzo ?
Oud 30-10-2001, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Raham schreef:
Ik lag laatst TV te kijken, Discovery Channal, en het ging over de bijbel. Je weet wel; hoe of wat. Waar stond de berg waar Mozes zijn 10 geboden haalde. Waar is de heilige Arc, de Heilige Graal. Wat si er waar van het Judas verhaal. Koning Herodes, Jonas die naar Nineveh moest etc.

Op dat moment, ergens tijdens het Mozes verhaal, viel mijn bijbel in de kast om en stoote mijn deo-spray van de plank. Maar die bijbel stond er al meer dan een maand onaangeraakt. What does this mean???
Ik denk dat je bijbel de deo nodig had... LOL...
Nee, ff serieus... Best vaag dat ie zomaar omviel... Naja, ik weet het ook niet. Maar een scheve kast is geen optie.

Oud 30-10-2001, 22:36
Verwijderd
Puur toeval heet zoiets
Oud 31-10-2001, 14:47
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
nare man schreef:
Puur toeval heet zoiets
Nah, we zijn hier op een mystiek-forum duzzeh...ja

Toeval bestaat niet Nothing happens without a reason zullen we maar zeggen.

Maar wat het betekende, ik zou het niet weten
Oud 02-11-2001, 21:19
harrypjotter
harrypjotter is offline
Normaal antwoord: toeval

Antwoord voor dit forum: Een teken dat je niet fris ruikt??
Oud 13-11-2001, 15:11
elsbizkit
elsbizkit is offline
je moet eerst naar je hele leven kijken. Als j bv best verkeerd hebt geleeft wil het misschien iets duidelijk maken.
Oud 13-11-2001, 15:22
Noortjuh
Noortjuh is offline
Citaat:
elsbizkit schreef:
je moet eerst naar je hele leven kijken. Als j bv best verkeerd hebt geleeft wil het misschien iets duidelijk maken.
Ja maybe...
Oud 13-11-2001, 15:29
legatus
legatus is offline
het leven: SAMENLOOP VAN OMSTANDIGHEDEN

oja... wat doet je deo bij de bijbel... of is dat als in exelcis DEO
Oud 19-11-2001, 23:09
god of chill
god of chill is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
ik denk dat je op dit forum gewoon altijd maar er vanuit moet gaan dat iets waar is

dit gaat over mystiek en dus tuurlijk klinkt alles ongeloofwaardig maar jij was dr niet bij en degenen die t schrijft wel

en op dit topicjeik geloof niet in de bijbelse god en de bijbel , maar ik denk dat t daarentegen wel heel toevallig is verder .. ik geloof bovendien WEL dat veel verhalen in de bijbel waar zijn

welk stukje van mozes was t nou precies ? en viel je bijbel nog open ofzo ?

alle mythen en bijbelverhalen (en verhalen uit overige religies) bevatten een kern van waarheid. elke religie heeft die verhalen alleen zo veranderd (misschien door tijd) dat die kernen moeilijk te vinden zijn.

en niets op dit forum klinkt ongeloofwaardig.
de realiteit is niet ongeloofwaardig. (mijn mening)

(beetje off-topic, sorry)

Oud 20-11-2001, 12:28
mp5
mp5 is offline
ik was laatst aan het bidden

en toen begon er iets aan me te zuigen

ja het was GOD

allemachtig
Oud 23-11-2001, 08:50
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Raham schreef:

Ten eerste, waarom staat die bijbel onaangeraakt?!?!
Ten tweede: ik denk dat (als er een boodschap is) je de bijbel maar weer eens op moet pakken en beginnen te lezen. Misschien wil God je duidelijk maken dat je hem te veel verwaarloosd heb. Ik wil niet zeggen dat je hem verwaarloosd hebt, ik weet daar helemaal niets van af, dus kom niet bij mij aan met tegenwerpingen. Back to the point: ik denk dat er bedoelt wordt dat je je wat meer in de bijbel en God moet verdiepen.
(ik ben geen expert, bij lange na niet, ik gok maar een beetje eigenlijk)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
greetzzz
Oud 24-11-2001, 13:45
GeritoDM
GeritoDM is offline
tussen haakjes: deus is God in 't Latijn, en deo is door God...

maar goed, ik zou es zeggen, ga es lezen in die Bijbel.
Oud 27-11-2001, 18:54
JediJoel
JediJoel is offline
Kheb wat na zitten te denken, sloeg je bijbel nog ergens open? Als je nog weet waar, mail het me ff, dan kijk ik nog ff of ik er iets uit op kan makuh. Mijn e-mail:
JediStorms@myself.com
greetzzz
Oud 28-11-2001, 20:10
love_will_never_die
love_will_never_die is offline
Denk dat het een teken is van God dat je toch maar is in je bijbel moet gaan lezen.

xje
Oud 28-11-2001, 23:13
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik moet gewoon lachen om al die reacties zeg
Maar ja denk dat het toeval is.. of anders ga toch de bijbel maar is lezen
Oud 29-11-2001, 13:41
Raham
Raham is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Ik moet gewoon lachen om al die reacties zeg
Maar ja denk dat het toeval is.. of anders ga toch de bijbel maar is lezen
Ik ook. Ikben verder ook HELEMAAL niet gelovig, maar het PARANORMALE daarentegen is wel nog wat vaag voor mij....

Oud 30-11-2001, 09:40
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Raham schreef:
Ik ook. Ik ben verder ook HELEMAAL niet gelovig.
In dat geval: Ga ZEKER in je bijbel lezen. Misschien vindt je daar het antwoord.

Citaat:
maar het PARANORMALE is daarentegen nog wel wat vaag voor mij....
Voor iedereen. Ik heb er zelf ook moeite mee, en voor mij helpt het dat ik niet de enige ben.
Oud 30-11-2001, 09:47
Verwijderd
Je kan het niet verklaren, je kan het dus beter van bijde kanten geloven. Het is stupide te zeggen dat het een goddelijke boodschap is, terwijl je geen bewijzen hebt.

Hetzelfde geld voor het geloven van toeval, hier heb je ook geen bewijzen voor. Een antwoord hierop zul je waarschijnlijk nooit krijgen, maak je er maar niet zo druk over :-)
Oud 30-11-2001, 11:05
Verwijderd
mesgien moet je es de bijbel gaan lezen?
Oud 30-11-2001, 18:55
Mind Bomb
Mind Bomb is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Je kan het niet verklaren, je kan het dus beter van bijde kanten geloven. Het is stupide te zeggen dat het een goddelijke boodschap is, terwijl je geen bewijzen hebt.
het SCHIJNT (naar men zegt) dat goddelijke boodschappen vaak geen bewijs achterlaten. Dat is de ESSENTIE van GELOVEN...

Citaat:
Ulfheidin schreef:
Hetzelfde geld voor het geloven van toeval, hier heb je ook geen bewijzen voor. Een antwoord hierop zul je waarschijnlijk nooit krijgen, maak je er maar niet zo druk over :-)
Geloven in (niet van) toeval? Dat bestaat niet. We hebben het niet over EEN toeval, maar over het begrip toeval. Dit begrip is net zo abstract als het begrip "tijd", maar ik hoor niemand zeggen "ik geloof niet in tijd." Mensen die beweren niet in TOEVAL te geloven moeten maar eens wakker worden: dit is een cosmos. in de enorme zeeen van tijd en ruimte kan het regelmatig voorkomen dat iets opmerkelijks gebeurd in een typische situatie, dit heet TOEVAL. Of mensen naou in een god geloven, of in een destiny of helemaal nix --> toeval is een door de mens bedacht begrip dat kan worden toegepast, en bestaat dus gewoon.
En NEE: natuurlijk kan je niet bewijzen dat iets toeval is, net zo min als je kan bewijzen dat iets voorbestemd is.
Oud 30-11-2001, 18:57
Raham
Raham is offline
Citaat:
sjek schreef:
mesgien moet je es de bijbel gaan lezen?
Ik weet meer uit de bijbel dan menig Nederlander.
Oud 30-11-2001, 19:57
fraiser
fraiser is offline
Wel een beetje vreemd ma ja zoek er maar niet te veel achter het was waarschijnlijk gewoon toeval....
Advertentie
Oud 25-05-2004, 20:16
Verwijderd
ja het was gewoon toeval denk ik
Oud 25-05-2004, 22:40
Verwijderd
God vond je stinken.
Oud 25-05-2004, 22:42
Shade
Shade is offline
Citaat:
sjek schreef op 25-05-2004 @ 21:16 :