Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 15:21
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
krijg ik vandaag te horen wanneer mijn toetsweek is en ja precies onder carnaval! wat vinden jullie er nu van de moslims krijgen vrij voor de ramadam en wij met carnaval geen vrij is nog mee te leven maar er rond die tijd maar ff een toetsweekje in te gooien!!

gegroet
Advertentie
Oud 13-01-2005, 15:30
PV
PV is offline
Ik heb gewoon vakantie met carnaval.. toetsen kan je ook van te voren alvast leren, dan hoef je er tijdens carnaval niet zo veel aan te doen. En een toets duurt vast niet de hele dag?
Was het trouwens niet zo dat regio noord een week later vakantie heeft, omdat carnaval meer iets voor het zuiden is?
Oud 13-01-2005, 16:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 13-01-2005 @ 16:30 :
Ik heb gewoon vakantie met carnaval.. toetsen kan je ook van te voren alvast leren, dan hoef je er tijdens carnaval niet zo veel aan te doen. En een toets duurt vast niet de hele dag?
Was het trouwens niet zo dat regio noord een week later vakantie heeft, omdat carnaval meer iets voor het zuiden is?
Ik heb ook vaak zat geen vakantie gehad met carnaval en ik woon in het westen. In het dorp naast ons vieren ze gewoon carnaval, dus het is niet zo dat wij geen vakantie hebben omdat we het niet vieren.
Oud 13-01-2005, 17:36
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
mijn toetsweek is er net voor
Oud 13-01-2005, 18:21
Verwijderd
jeuzus bij ons sluiten er zelfs bedrijven en winkels voor carnaval
Oud 13-01-2005, 19:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
vijf schreef op 13-01-2005 @ 19:21 :
jeuzus bij ons sluiten er zelfs bedrijven en winkels voor carnaval
Inderdaad, bij ons ook, tenminste op carnavalsmaandag en -dinsdag dan he
Oud 13-01-2005, 20:13
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
nja bij ons in het dorp vieren ze dus ook carnaval! en dinsdags heb ik direct alweer een toets eerste uur weet je hoe kloten met een dikke kater... en dat die moslims wel vrij krijgen voor hun feesten niks tegen hun hoor maar dit is toch ook een feets voor katholieken!
Oud 13-01-2005, 21:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 13-01-2005 @ 21:13 :
nja bij ons in het dorp vieren ze dus ook carnaval! en dinsdags heb ik direct alweer een toets eerste uur weet je hoe kloten met een dikke kater... en dat die moslims wel vrij krijgen voor hun feesten niks tegen hun hoor maar dit is toch ook een feets voor katholieken!
Dan maar op maandag alleen 's middags en 's avonds feesten en niet 's nachts. Of wat minder alcohol nuttigen. Dat zijn de twee beste mogelijkheden om wat meer fit op het tentamen te verschijnen.
Oud 13-01-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 13-01-2005 @ 21:13 :
dan ga je niet he, en ga je voor de herkansing.. ik mag hopen dat je hiervoor kiest, want het is maar een paar dagen per jaar carnaval
Oud 13-01-2005, 21:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 13-01-2005 @ 16:21 :
krijg ik vandaag te horen wanneer mijn toetsweek is en ja precies onder carnaval! wat vinden jullie er nu van de moslims krijgen vrij voor de ramadam en wij met carnaval geen vrij is nog mee te leven maar er rond die tijd maar ff een toetsweekje in te gooien!!

gegroet
Je hebt hier wel een goed punt, maar waar zit je op school? Ik bedoel dat wanneer je boven de rivieren op school zit is het wel logisch.

Maar het valt me nu pas op ja..
Oud 14-01-2005, 08:52
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
`zit in twente op school roc... van almelo
Oud 14-01-2005, 12:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 14-01-2005 @ 09:52 :
`zit in twente op school roc... van almelo
Dat maakt het iets begrijpelijker in het opzicht van de school, maar nog altijd oneerlijk, zo zijn er wel meer dingen waarmee katholieken gediscrimineerd worden.
Met carnaval krijgen katholieken op een niet-katholieke school niet vrij maar moslims met het suikerfeest wel, en iedereen mag carnaval een achterlijk inteelt feest noemen maar als je wat over het suikerfeest zegt....

Maar het is nou eenmaal zo, ik denk dat er weinig aan te doen valt.
Oud 14-01-2005, 23:08
Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-01-2005 @ 13:21 :
Dat maakt het iets begrijpelijker in het opzicht van de school, maar nog altijd oneerlijk, zo zijn er wel meer dingen waarmee katholieken gediscrimineerd worden.
Met carnaval krijgen katholieken op een niet-katholieke school niet vrij maar moslims met het suikerfeest wel, en iedereen mag carnaval een achterlijk inteelt feest noemen maar als je wat over het suikerfeest zegt....

Maar het is nou eenmaal zo, ik denk dat er weinig aan te doen valt.
Ik vind het beetje onzin om het discriminatie te noeme..
bij ons krijge moslims helemaal geen vrij voor het suikerfeest.. en de moslim leerlingen neme zich daar ook geen vrij voor..

En om ff in jullie context te blijven: waarsgijnlijk is degene die je vakantie/toetsweek heeft ingeroosterd gewoon katholiek...?
dus katholiek discrimineert katholiek...zoals jij het iig zegt..

en ook al is degene die het zo bed8 heeft geen katholiek...
het is geen discriminatie tis gwoon een domme regeling en ga nou niet over moslims zeike van hun krijge wel 1 dag vrij en wij moete toetse gaan make onder carneval (wat ze in Twente of waar dan ok boven de rivieren helemaal niet zo vieren.)
Oud 14-01-2005, 23:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-01-2005 @ 13:21 :
Dat was bij ons helemaal niet zo .
Bovendien vraag ik me af of je carnaval en het suikerfeest zoals ze tegenwoordig gevierd worden wel met elkaar kan vergelijken.
Carnaval heeft allang zijn betekenis als christelijk feest verloren. Katholieken in het noorden, oosten en westen vieren het bijna niet meer. In het zuiden wordt het nog wel gevierd, maar niet alleen door katholieken. Het is geen katholiek feest meer, het is een volksfeest geworden van een bepaalde regio.
Het suikerfeest daarentegen wordt nog wel enkel door moslims gevierd en ook met nog steeds met een gedachte die gerelateerd is aan de Islam.
Oud 14-01-2005, 23:20
Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2005 @ 00:18 :
Bovendien vraag ik me af of je carnaval en het suikerfeest zoals ze tegenwoordig gevierd worden wel met elkaar kan vergelijken.
Carnaval heeft allang zijn betekenis als christelijk feest verloren. Katholieken in het noorden, oosten en westen vieren het bijna niet meer. In het zuiden wordt het nog wel gevierd, maar niet alleen door katholieken. Het is geen katholiek feest meer, het is een volksfeest geworden van een bepaalde regio.
Het suikerfeest daarentegen wordt nog wel enkel door moslims gevierd en ook met nog steeds met een gedachte die gerelateerd is aan de Islam.
Helemaal mee eens, tenminste iemand die nog goed nadenkt hier
Oud 15-01-2005, 16:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2005 @ 00:18 :
Alsof kerstmis bij hedendaagse jongeren nog wordt gevierd met de gedachte aan god, mensenleed, enz. Wel meer als carnaval dat klopt maar pasen of hemelvaart dan?

@ naiveling: Het feit dat ze boven de rivieren geen carnaval vieren is omdat ze protestants zijn, logisch dan vier je dat niet, maar je viert ook geen suikerfeest? Ik vind dat Katholieken recht hebben op vrij met carnaval en hoe je dat feest ziet, als excuus om jezelf lam te zuipen of het om echt katholieke redenen doet vind ik niet belangrijk..is elke moslim zo fanatiek met het suikerfeest of de ramadam?
Oud 15-01-2005, 16:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 15-01-2005 @ 17:22 :
Alsof kerstmis bij hedendaagse jongeren nog wordt gevierd met de gedachte aan god, mensenleed, enz. Wel meer als carnaval dat klopt maar pasen of hemelvaart dan?
je hebt gelijk wat betreft kerstmis: ook dat is een volksfeest geworden en heeft zijn betekenis allang verloren. Dat is ook de reden waarom niet alleen christenen vrij krijgen, maar ook mensen van andere religies: het is een volksfeest. In dat opzichte staan carnaval en kerstmis dus gelijk aan elkaar. Verschil is alleen dat kerstmis nationaal gevierd wordt, omdat het een nationaal (zelfs internationaal) volksfeest is. Carnaval is alleen een volksfeest van beneden de rivieren en dus krijgen ook alleen de mensen die daar wonen vrij.
Oud 15-01-2005, 17:09
Naïveling
Naïveling is offline
ik vind het natuurlijk kut voor de mensen die met carneval geen vrij krijgen, gun het ze van harte, maar wat ik idioot/stom vind is dat ze het discriminatie gaan noeme...
Oud 15-01-2005, 18:44
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
bij ons in twente het dorp waar ik zlef woon daaar vieren ze wel carnaval optocht enzo! op zich voor de grote van het dorp heel groots en gezellig! dan hebben we oldenzaal hiero nog met een erg grote optocht albergen en raalte... tuurlijk hier is het niet zo dat ieder gezin het viert maar toch nog wel redeliojk geviert wordt!
Oud 15-01-2005, 18:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 15-01-2005 @ 19:44 :
bij ons in twente het dorp waar ik zlef woon daaar vieren ze wel carnaval optocht enzo! op zich voor de grote van het dorp heel groots en gezellig! dan hebben we oldenzaal hiero nog met een erg grote optocht albergen en raalte... tuurlijk hier is het niet zo dat ieder gezin het viert maar toch nog wel redeliojk geviert wordt!
ik zat op een katholieke school en zelfs daar hebben ze na een paar jaar carnaval afgeschaft. Ze vonden het onzin om ons vrij te geven voor iets wat allang z'n christelijke betekenis had verloren.
Ook het carnavalsfeest wat normaal gevierd werd, werd toen afgeschaft.

Regels voor berichten