Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 14:13
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik was net op www.examen.nl op het forumpje daar en daar werd dit gezegd:

dit staat op de LAKS site

Er komen bij het LAKS erg veel vragen binnen over de grafische rekenmachine. Deze is sinds dit jaar ook toegestaan bij de economische vakken op havo en vwo.
Sinds dit jaar is de grafische rekenmachine ook toegestaan bij de economische vakken (economie en M&O) op havo en vwo. Eerder was dit vanaf de invoering van de Tweede Fase toegestaan bij wiskunde en enkele andere exacte vakken op deze onderwijsniveaus. Er zijn echter veel onduidelijkheden over wat er allemaal wel en niet is toegestaan met betrekking tot het geheugen van de machines. Het examenbesluit zegt hierover dat het geheugen niet hoeft te worden gewist. Dat betekent dat je ook gebruik mag maken van het geheugen, je mag er dus dingen inzetten. Pas daarmee alleen op dat je niet eindeloos aan het zoeken bent, want dat kost veel kostbare tijd. En het blijft daarmee altijd beter om te leren. Wat een verdere beperking is dat niet uit de antwoorden op het examen mag blijken dat je programma's die je zelf hebt toegevoegd op de grafische rekenmachine. Als je bijvoorbeeld een programma hebt dat de ABC-formule automatisch voor je uitrekent mag je niet als antwoord geven 'gegevens in programma in GR ingevoerd en dit is het antwoord'. Je moet altijd de berekening erbij geven

nu kan ik dit niet vinden op de site van het Laks en ook nergens anders, of het nou toegestaan is of niet om je geheugen van je GR te gebruiken. en ik heb weinig zin om voor verrassingen te staan als ik t toch gebruik.

weet iemand er wat meer over? en misschien ook een betrouwbare bron?
Advertentie
Oud 27-05-2004, 14:16
justlikeme!
justlikeme! is offline
als dat op de laks site staat, dan is het wel betrouwbaar toch?? en ik heb het gevraagd aan mijn leraar en hij zei dat we legaal formules en begrippen in de rekenmachine mochten zetten...!
Oud 27-05-2004, 14:17
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
justlikeme! schreef op 27-05-2004 @ 15:16 :
als dat op de laks site staat, dan is het wel betrouwbaar toch?? en ik heb het gevraagd aan mijn leraar en hij zei dat we legaal formules en begrippen in de rekenmachine mochten zetten...!

ja maar IK kan het niet terugvinden op de LAKS site... misschien dat het aan mij ligt..
Oud 27-05-2004, 14:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 27-05-2004 @ 15:13 :
Het examenbesluit zegt hierover dat het geheugen niet hoeft te worden gewist. Dat betekent dat je ook gebruik mag maken van het geheugen, je mag er dus dingen inzetten.
het staat er toch gewoon letterlijk in?

En anders mag je het verder vragen in de al-bestaande topics over economie.

Regels voor berichten