Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 17:19
justlikeme!
justlikeme! is offline
Heeej!!

ik wou eigenlijk wel eens van jullie weten hoe jullie het examen nu, na de eerste week zien.. Ikzelf heb namelijk vrijdag alle 2 examens gehaald (en de rest van de week ook al) waardoor ik nu echt denk dat ik er al ben en kan dus helemaal geen motivatie meer opbrengen om te gaan leren. Echt flink fout dus want als die norm aan de strenge kant komt, dan is het nog twijfelen of ik wel slaag.. hebben jullie dat ook?
Oud 31-05-2004, 17:35
brennie xx
brennie xx is offline
dat heb ik nou ook. hoef er nu nog maar 2 waarvoor ik ook niks hoef te doen dus dat scheelt! ben al een btje vakantie aant vieren...
Oud 31-05-2004, 17:37
justlikeme!
justlikeme! is offline
haha nou het probleem bij mij is dat ik bio nog heb ... En als ik engels onvoldoende haal heb ik dus sowieso al 2 onvoldoendes, want bio wordt hoe dan ook de onvoldoende... Maar ik ga er toch vanuit dat ik het wel ga halen.. maar tegelijkertijd vindi k dat ik er te makkelijk over denk ... lekker tegenstrijdig weer... haha
Oud 31-05-2004, 17:55
Nebula
Nebula is offline
Ja, dat heb ik ook ja.
Voor Nederlands en Engels ben ik sowieso wel geslaagd; voor geschiedenis zeer waarschijnlijk. Filosofie weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat ik daar ook wel een goed genoeg cijfer voor heb.
Nu heb ik dus nog wiskunde, aardrijkskunde en Frans. Frans en wiskunde gaan ook wel lukken denk ik (ik ben nu wiskunde nog aan het overkijken en daar hoef ik maar een 3.3 voor te halen). Maar van aardrijkskunde ben ik niet zo zeker, vooral omdat ik daar dit jaar gewoon vrijwel niks aan heb gedaan. Dat zou ik afgelopen weekend dus heel fanatiek gaan leren, maar ik heb vrijwel geen flikker gedaan.
Ik heb tótaal geen zin meer om te leren.
Oud 31-05-2004, 17:57
Balance
Balance is offline
Er heerst bij klasgenoten nogal een 'we hebben het bijna af' stemming.
Bijna iedereen heeft nog maar 1 of 2 examens en dus is het leren een beetje weg.

Ik heb er nog 4, maar doe dus vrolijk mee in die stemming. Dat zorgt ervoor dat ik het allemaal niet meer heel serieus neem idd.
Terwijl 4 nog meer dan genoeg is om op te zakken..
Oud 31-05-2004, 18:08
Arox
Arox is offline
Ik heb wel al zoiets van: het einde is in zicht. Ik was erg optimistisch aan het begin, maar nu komen die zenuwen toch wel. Hoeveel punten heb ik nou echt? en al dat soort vragen
Oud 31-05-2004, 18:25
Verwijderd
ik ben blij dat ik woensdag mn laatste heb. alleen dat is biologie, en ik kan gewoon niet meer leren. ik lees alles, maar het dringt gewoon niet meer door. dat vind ik wel vervelend. want ik moet een goed cijfer halen. en inderdaad denk ik ook een beetje nonchalant af en toe. ik stond er niet heel sterk voor, maar wat ik heb nagekeken op internet zag er goed genoeg uit. dus ik laat het af en toe ook een beetje hangen. *slechte Marlies*. maar dan morgenmiddag na Engels nog maar even flink de beuk erin.
Oud 31-05-2004, 18:27
Verwijderd
Af en toe ben ik wat nonchalant, er ligt echt geen druk meer op me, ik heb niet door dat ik morgen wiskunde en duits heb maar ik moet wel mn best doen, dus ik ben nu braaf oefenexamens aan het maken.
Oud 31-05-2004, 18:40
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
justlikeme! schreef op 31-05-2004 @ 18:37 :
haha nou het probleem bij mij is dat ik bio nog heb ... En als ik engels onvoldoende haal heb ik dus sowieso al 2 onvoldoendes, want bio wordt hoe dan ook de onvoldoende... Maar ik ga er toch vanuit dat ik het wel ga halen.. maar tegelijkertijd vindi k dat ik er te makkelijk over denk ... lekker tegenstrijdig weer... haha
nou bij mij is het zo dat ik heb nu 1 onvoldoende, voor ENG haal ik zowiezo een onvoldoende en dan heb ik BIO nog
Oud 31-05-2004, 19:25
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
schijt alleen voor wiskunde
Oud 31-05-2004, 19:25
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Heb er nog twee en kan me echt niet aanzetten tot leren, maar dat heb ik altijd.
Oud 31-05-2004, 19:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 18:57 :
Er heerst bij klasgenoten nogal een 'we hebben het bijna af' stemming.
Bijna iedereen heeft nog maar 1 of 2 examens en dus is het leren een beetje weg.

Ik heb er nog 4, maar doe dus vrolijk mee in die stemming. Dat zorgt ervoor dat ik het allemaal niet meer heel serieus neem idd.
Terwijl 4 nog meer dan genoeg is om op te zakken..
ja, ik heb hetzelfde... nouja, nog 3 dan, maar ook genoeg om te zakken, terwijl heel veel na engels klaar zijn, of hooguit nog 1 vak na engels hebben...
Oud 31-05-2004, 19:50
Briseïs
Briseïs is offline
Ik had dat al voor de examens. Ik was er zeker van dat ik zou slagen, dus heb ik echt heel einig geleerd. Ik slaag nu ook nog wel, maar met veel slechtere cijfers dan ik verwacht/gehoopt had..
Oud 31-05-2004, 19:51
idontcare
idontcare is offline
voor mij werden wiskunde, m&o en eco1,2 een probleem, maar die heb ik nu dus al gehad en ik kan weinig meer aan die cijfers veranderen denk ik zo (ja okee behalve heel veel klagen )
alleen engels en ak, en daar mag ik onder de 4 voor halen dus eigenlijk hoef ik vrij weinig nog te doen..

ik heb er gewoon GEEN zin meer in
Oud 31-05-2004, 20:00
L1
L1 is offline
dat heb ik ook wel een beetje, ben overal voor geslaagd (denk ik)

Engels zal wel lukken, maar Ak wordt wat moeilijker
Oud 31-05-2004, 20:02
never mind
never mind is offline
zelfde idee, heb gehad:
nederlands : wel voldoende
economie : wel voldoende
gs : waarschijnlijk wel voldoende (zou gek vinden als t niet zo was... )
engels : zit op t randje
filosofie : waarschijnlijk wel mn 3,1 anders laat ik het gewoon vallen.

Er vanuitgaande dat ik geschiedenis heb gehaald (engels mag onvol) moet ik nu nog halen:
4,1 op ak
1 op wisk
1 op kgs

dat is niet erg motiverend
Oud 31-05-2004, 20:06
miss Elise
miss Elise is offline
heb ik ook. ben voor nl, gs en eng zoiezo geslaagd en voor eco waarschijnlijk ook.
maarja, morgen wiskunde eng!! en daarna ak, echt zon vak waarvan ik t idee heb dat ik nix hoef te doen heeeeel fout
Oud 31-05-2004, 20:25
nienie
nienie is offline
Tja, ik ben eigenlijk ook te nonchalant: ik heb nog scheikunde (m'n slechtste vak, ik sta er wel een 7 voor maar toch) en Grieks (erg veel leerwerk) maar ik zit de hele dag al van alles te doen in plaats van leren. (dit forum is ook verslavend...)
Oud 31-05-2004, 21:14
miss Elise
miss Elise is offline
Citaat:
nienie schreef op 31-05-2004 @ 21:25 :
Tja, ik ben eigenlijk ook te nonchalant: ik heb nog scheikunde (m'n slechtste vak, ik sta er wel een 7 voor maar toch) en Grieks (erg veel leerwerk) maar ik zit de hele dag al van alles te doen in plaats van leren. (dit forum is ook verslavend...)
een 7 voor je slechtste vak dan mag je dr ook wel makkelijk over denken
Oud 31-05-2004, 21:24
Renmaestro
Renmaestro is offline
hm, ik dacht er vanaf het begin al makkelijk over, hopelijk is dat gegrond en slaag ik dit jaar
Oud 31-05-2004, 21:25
Liss
Liss is offline
Dat doe ik niet alleen nu met mn examens, maar al langer
Heb er altijd eigenlijk gewoon makkelijk over gedacht van dat doe ik wel even enzo, daardoor ben ik ook op de mavo terecht gekomen geloof ik
Nu doe ik havo examen en eerlijk gezegt ben ik afgelopen twee jaar niet in mijn denken veranderd, misschien dat dat nog komt volgend jaar, op het vwo.
Met examens heb ik toch ook wel eerder de neiging er (misschien) te makkelijk over te denken. Heb ook wel wat aan mn examens gedaan hoor, maar als ik ga leren komt er gewoon erg weinig in het examen terug, vind dat ze meer algemene dingen vragen en je er dus eigenlijk weinig aan hebt te gaan leren.
Dat is altijd al zo geweest bij examens, vooral bij vakken als wiskunde en economie enzo en omdat je zoiets gewoon al van tevoren weet denk ik er te makkelijk over en doe ik er vrij weinig voor en dat gaat deze week denk ik niet veranderen ook, omdat ik toch al bijna zeker weet dat ik slaag, als ik twee 1en haal niet.. mja misschien moet ik toch nog even iets gaan doen dan
Oud 31-05-2004, 21:47
nienie
nienie is offline
Citaat:
miss Elise schreef op 31-05-2004 @ 22:14 :
een 7 voor je slechtste vak dan mag je dr ook wel makkelijk over denken
Sorry, het was niet arrogant bedoeld Die 7 heb ik trouwens vooral te danken aan de hoge cijfers voor de PO's, m'n toetsen zijn zelden hoger dan 6,5 geweest.
Oud 01-06-2004, 20:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
nienie schreef op 31-05-2004 @ 22:47 :
Sorry, het was niet arrogant bedoeld Die 7 heb ik trouwens vooral te danken aan de hoge cijfers voor de PO's, m'n toetsen zijn zelden hoger dan 6,5 geweest.
al zou je die cijfers wél aan de toetsen te danken hebben: dan weet je tenminste waar je de afgelopen jaren voor hebt gewerkt!
Oud 01-06-2004, 20:38
annetjuh
annetjuh is offline
ik ben bang dat ik dingen verkeerd heb nagekeken en dat ik nu echt de lul ben
Oud 01-06-2004, 22:00
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 01-06-2004 @ 21:38 :
als je ze verkeerd hebt nagekeken heb je niet het goede aantal punten berekend

wel goede dingen ingevuld op examen? die 2 leraren die dr nog een avondje aan gaan zitten, zullen het vast wel goed nakijken
Advertentie
Oud 02-06-2004, 10:37
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Bij mij hangt het van m'n laatste examen af of ik een herkansing heb of in één keer geslaagd ben... Dus ik moet zeker nog goed leren.
Oud 02-06-2004, 11:02
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb er sowieso al de hele tijd makkelijk over gedacht maar nu heb ik helemaal geen zin meer in leren voor AK.
Ik heb veel meer zin om overmorgen op vakantie te gaan
Oud 02-06-2004, 14:26
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 02-06-2004 @ 12:02 :
Ik heb er sowieso al de hele tijd makkelijk over gedacht maar nu heb ik helemaal geen zin meer in leren voor AK.
Ik heb veel meer zin om overmorgen op vakantie te gaan
gepost om 12:02 op 2 juni??? toen was ik al best wel klaar met ak maken ?
Oud 02-06-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 02-06-2004 @ 15:26 :
gepost om 12:02 op 2 juni??? toen was ik al best wel klaar met ak maken ?
ik denk dat ze vmbo (of havo) doet. Ze is 15.
Oud 02-06-2004, 16:22
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-06-2004 @ 15:48 :
ik denk dat ze vmbo (of havo) doet. Ze is 15.
goeie

Oud 02-06-2004, 18:00
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 02-06-2004 @ 17:22 :
goeie

haha

Nou ik heb het iig gehaald vandaag geloof ik! Echt triest joh, ik heb helemaal niet geleerd voor bio, maar als het ff meezit ga ik een 5,4 halen, en dat betekend een 5,5 op mijn eindlijst.... Whaah

Mijn motivatie was vanaf vrijdag ver te zoeken, maar goed: ik heb gelukkig gehaald !

Jullie??
Oud 02-06-2004, 20:02
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 01-06-2004 @ 21:38 :
ja ik ook maar ik heb echt streng nagekeken met het idee, liever tegenvallen dan meevallen..
maar ik denk er echt niet te makkelijk over
toen ik hier zat, zag ik allemaal dingen en dan dacht ik WTF is dat nou weer
Advertentie

Regels voor berichten