Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 11:04
ObidosMusic
ObidosMusic is offline
De popsterrenwereld is voor de sensatie en roddelpers een geweldige onuitputtelijke bron om hun bladen mee vol te krijgen. Een huwelijk tussen 2 sterren bijvoorbeeld of juist een scheiding. Ook misdragingen doen het goed of liefdesaffaires. Zo was bijvoorbeeld Gun's & Roses begin jaren 90 vaak in de aandacht door de zoveelste vechtpartij of arrestatie. En het gaan en staan tussen Puff Daddy en Jennifer Lopez werd door de media zeer breed uitgemeten.

Opvallend is dat het vrijwel nooit danceartiesten zijn die je in dat soort artikelen ziet. Hoewel het vast niet allemaal lievertjes zijn trekken ze die aandacht niet vaak naar zich toe. Je hebt in de jaren 90 de relaties van Bjork met Goldie en Tricky gehad. Het huewelijk van Norman Cook. Soms kwam The Prodigy in opspraak en Moby kan er ook wel wat van als het om opvallende acties gaat. Verder hoor je er eigenlijk nauwelijks wat over.

Wat vinden we hier eigenlijk van?

Ik vind het zelf wel goed dat het zo is. Vaak zie je dat artiesten meer aandacht krijgen dan ze eigenlijk verdienen door huna acties. Verder heeft het natuurlijk allemaal niks met muziek te maken. Het zal me persoonlijk ook een worst wezen hoe het priveleven van een of andere producer eruit ziet. Soms is het wel interessant te lezen in een interview wie de persoon eigenlijk is maar meer ook niet. Het is veel interessanter te weten hoe de nieuwe cd van de audio Bullys gaat klinken dan bijvoorbeeld welk schandaal ze nu weer hebben gemaakt.
Een klein nadeeltje wat ik mischien zier is dat het wel moeilijker is voor danceartiesten om uit de schaduw van aandachtsgeile sterren uit andere stijlen te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 11:10
Escapism
Escapism is offline
respect voor de persoon die de moeite gaat nemen dit te lezen
Oud 28-05-2004, 11:11
Verwijderd
Denk omdat het komt dat danceartiesten simpelweg niet in de media wíllen staan. De gemiddelde pop"artiest" die in de roddelbladen komt moet het niet echt hebben van hun geweldige muziek dus moeten wel op een andere manier aandacht trekken.

Of het is omdat danceartiesten niet tot de verbeelding spreken waar rocksterren als GnR en diva's ala mevrouw Lopez dat wel doen. Iedereen kent wel de vooroordelen over rockers. Dat soort gedrag trekt mensen aan dus als het dan ook nog wordt bevestigd willen de mensen dat natuurlijk wel lezen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:14
little nemo
little nemo is offline
dr zijn ook niet zoveel wereldberoemde danceartiesten
Oud 28-05-2004, 11:14
ObidosMusic
ObidosMusic is offline
Citaat:
Escapism schreef op 28-05-2004 @ 12:10 :
Reageer dan niet

Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-05-2004 @ 12:11 :
Denk omdat het komt dat danceartiesten simpelweg niet in de media wíllen staan. De gemiddelde pop"artiest" die in de roddelbladen komt moet het niet echt hebben van hun geweldige muziek dus moeten wel op een andere manier aandacht trekken.

Of het is omdat danceartiesten niet tot de verbeelding spreken waar rocksterren als GnR en diva's ala mevrouw Lopez dat wel doen. Iedereen kent wel de vooroordelen over rockers. Dat soort gedrag trekt mensen aan dus als het dan ook nog wordt bevestigd willen de mensen dat natuurlijk wel lezen.
Het heeft inderdaad met de doelgroep temaken denk ik. Mensen die b.v. de Privé, Story of Party lezen hebben totaal geen interessen in wat er allemaal gebeurd in de dance wereld. Het zijn ook vaak vrouwen van wat oudere leeftijd die dat soort bladen lezen met hun roddelgenen. Ikzelf vind het prima zo, want wie zit er nou te wachten op de bullshit van die dramaqueens?

Citaat:
little nemo schreef op 28-05-2004 @ 12:14 :
dr zijn ook niet zoveel wereldberoemde danceartiesten
Wat dacht je van Paul Oakenfold, Tiësto, Gabriel & Dresden, Markus Schulz en Deep Dish?

Vrij bekende mensen, en niet alleen in de landen waar dance/trance populair is
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:20
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
ObidosMusic schreef op 28-05-2004 @ 12:14 :
Reageer dan niet

xxx

RobinEscapism
Oud 28-05-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 28-05-2004 @ 12:10 :
Thx.

En popmuziek (dan bedoel ik dus de popmuziek die geen 'dance' is) is altijd al expressionistischer geweest in image en looks enzo. Een DJ/producer ziet er gewoon zelden interessant genoeg uit voor media aandacht. Uitzondering is Yoji Biomehanika.

Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:34
ObidosMusic
ObidosMusic is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-05-2004 @ 12:26 :
Thx.

En popmuziek (dan bedoel ik dus de popmuziek die geen 'dance' is) is altijd al expressionistischer geweest in image en looks enzo. Een DJ/producer ziet er gewoon zelden interessant genoeg uit voor media aandacht. Uitzondering is Yoji Biomehanika.

[afbeelding]
Volgens mij gaat het niet zozeer om de looks van een bekendheid/producer. Ik denk gewoon dat de danceartiesten te weinig "boeiends" meemaken voor de media/consument. Ik denk trouwens ook niet dat Yoji meer aandacht krijgt dan een Tiesto of Oakenfold.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:39
Verwijderd
Nee dat niet maar hij ziet er wel cool uit dat bedoel ik. En mijn persoonlijke mening is dat popartiesten al helemaal niks boeiends meemaken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:20
Carn
Carn is offline
tja, een beetje -serieuze- muzikant (dus geen popster die aan de touwtjes hangt van de platenmaatschappij) is vaak niet mediageil, lijkt me simpel.
Oud 28-05-2004, 12:32
EggeD
EggeD is offline
Haha weet je dat ik toentertijd toen ik nog google had ed. echt iets van die Biomehanika had gedownload in de veronderstelling dat ie wel iets cools zou produceren ? Mooi niet dus...
Oud 28-05-2004, 12:34
Verwijderd
Hehe ja idd
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 28-05-2004 @ 13:20 :
tja, een beetje -serieuze- muzikant (dus geen popster die aan de touwtjes hangt van de platenmaatschappij) is vaak niet mediageil, lijkt me simpel.
Ding dong. Onzin post #1
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:43
DeadNation
DeadNation is offline
Carn heeft gelijk. Ze moeten publiciteit krijgen, omdat anders de plaat niet goed genoeg verkoopt.......maar of ze dat graag doen is een ander verhaal.

Ik denk van niet. Ik zou t liefst enkel met muziek bezig zijn zonder m'n tijd te verspillen aan interviews, publieke verschijningen en andere crap.
Oud 28-05-2004, 12:45
Verwijderd
Bullcrap, mediageilheid en muzikale kwaliteiten staan los van elkaar. Zo van het puntje van m'n hoofd waren keith richards en mick jagger ook uiterst mediageil, en dat zijn ook geen touwtjeshangende popsterren wel?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:49
EggeD
EggeD is offline
Het is lastig een fijne, selecte doelgroep te kweken als je wat afwijkt van de norm. Ik kan groepen noemen die heel origineel met muziek omspri/ongen maar die nooit enige bekendheid hebben genoten. Een beetje mediageilheid had bij hen geen kwaad gekund, al was het niet alleen om de "plaatverkoop" - niet iedereen is zo gierig - dan wel om de mensen iets nieuws te laten horen, dat verdienen ze tenslotte wel in deze enge poptijden.
Reageren

Regels voor berichten