Ik heb me laten registreren als donor. Als ik dood ben heb ik niks meer aan mijn organen/weefsels, daarom mogen ze van mij alles gebruiken om een ander een aangenamer/verlengd leven te geven. Tenminste, ik geloof dat je na je dood niks meer voelt. Het leven houd gewoon op en er is dan niks meer, althans je hebt niks meer aan je lichaam misschien dat de ziel nog uittreed ofzo.

Maar in ieder geval om nog ff terug te komen op de hoofdvraag van dit topic. Ik denk wel dat er veel meer mensen donor worden als je het geen-bezwaar-systeem in voert. Het gaat dan op een gegeven moment gewoon worden dat je geregistreerd staat als donor. Toch heb ik het liever niet. Ik vind dat je de keuze aan de mensen zelf moet overlaten. Het is een norgal enge keuze voor vele mensen o.a omdat de dood iets onbekends is en ook vaak het geloof hele andere theorieen erop na houdt. Als mensen donor willen worden dan kunnen ze door een simpel formulier in te vullen dat zo regelen. Meerderdeel van de mensen is géén donor, dus waarom dan automisch iedereen als donor registreren. Bovendien kunnen mensen het ook een eng idee vinden. Stel nou dat je bezwaar niet goed door gekomen is.
Doeg Magisch Sterretje*