Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 10:38
Qamra
Qamra is offline
Hmm beetje stomme vraag, maar ik kan zelf geen oorzaak/oplossing vinden.

Als ik me net geschoren heb (benen, armen, handen (tsja, ik heb pech, er groeit nou eenmaal veel donker haar en mijn huid is zeer licht..)) en de dagen dat je huid glad is, is mijn huid zo gevoelloos. Broeken voelen naar aan, sokken zitten rot, met je handen door je haar gaan is irritant om maar niet te spreken van lichte aanrakingen van iemand anders die anders o-zo fijn zijn.

Zou het komen doordat je haren een onderdeel zijn van je tastzintuig? Maar dan zou je er toch aan moeten wennen (lippen, knieholten, voetzolen en vingertoppen zijn ook compleet haarloos, daar voel ik prima mee)?

Of ben ik in het bezit van een rare productiefout? Wat kan ik ertegen doen??

*clueless*
Oud 30-05-2004, 10:40
Verwijderd
'Gevoelloos'...? 'k weet niet precies wat je daar mee bedoeld/hoe het voelt (als het gevoelloos is, dan zou je toch juist niks moeten voelen...?), maar ik vind het ook altijd apart aanvoelen als ik me net geschoren heb, maar ik vind het juist wel een fijn gevoel.

Ik zou niet weten waar het door kan komen... Helaas. Misschien eens ontharingscrème proberen ofzo? Misschien dat je er dan geen last van hebt?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:50
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2004 @ 11:40 :
'Gevoelloos'...? 'k weet niet precies wat je daar mee bedoeld/hoe het voelt (als het gevoelloos is, dan zou je toch juist niks moeten voelen...?), maar ik vind het ook altijd apart aanvoelen als ik me net geschoren heb, maar ik vind het juist wel een fijn gevoel.
Hmmja, hoe leg ik dat uit. Heb je wel eens een panty onder een dunne broek aan? Zo'n gevoel is het. Je voelt aanraking (van je broek, van een bewegende sok, van je hoofdhaar, van iemand anders) maar je kunt het verder niet thuis brengen (uiteraard wel via geestelijke redenatie, je kunt niet met je been bij je hoofdhaar, dus dat is het niet ) alszijnde een broek, een bewegende sok, je haar of iemand anders. Het voelt allemaal hetzelfde.

En ik ben allergisch voor ontharingscreme, plus dat bij alle manieren van ontharing gebeurd, behalve mijn lady-shave... Maar dan wordt het niet glad.. *ungh*

Oh, het schiet me ineens te binnen; het is dat gevoel van die creme die je op je hand krijgt voordat er een infuus in gaat.
Oud 30-05-2004, 10:53
Verwijderd
Das hetzelfde gevoel als wat ik heb, alleen ik vind het dus fijn. Van die crème op m'n hand heb ik nog nooit gehad. Maar je bedoeld meer verdoofd dus?

Allergisch voor alle ontharingscrème's? Ladyshave is met zo'n epileergebeuren oid of hoe dat ook heten mag? En/of heb je dat nog niet geprobeerd? Of heb je het daar dus ook bij?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:59
memory
memory is offline
Ja, ik heb dat ook (als ik mijn baard scheer weliswaar ). Volgens mij komt het doordat je haren weerstand voelen als je er over wrijft. Als de haren weg zijn, voel je ook die weerstand niet meer.
Oud 30-05-2004, 11:12
cyntha
cyntha is offline
Ja, dat heb ik ook als ik mijn benen net geschoren heb. Ik vind het altijd wel fijn voelen, heb eigenlijk geen idee wat je er aan zou kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:15
Balance
Balance is offline
Ik ken idd het gevoel, maar ik vind het altijd wel lekker. Mijn gedachten verbinden dat gevoel met 'yes, mijn benen zijn weer glad', dus voor mij is het een positief gevoel
Raar voelt het idd wel.

Overigens: je schrijft dat je het niet hebt als je met een lady-shave scheert, alleen dan worden je benen niet glad. Volgens mij heb je dan óf een slechte lady-shave óf je scheert er niet goed mee. Mijn benen worden namelijk wel super glad en ik heb ook heel vervelend haar, dus daar zal 't niet aan liggen. Met andere lady-shave(s?) krijg ik ze ook niet glad, dus ga misschien eens op zoek naar een andere!
Alleen ik vrees dat als je ze daarmee eenmaal glad krijgt, dat je dan júist weer dat gevoel krijgt...
Oud 30-05-2004, 12:18
Verwijderd
Helpt het ook niet als je het insmeert met iets na het scheren?

Ik masseer mijn benen na het scheren altijd, daarna voelen ze precies hetzelfde als voor het scheren, alleen gladder...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:20
Briseïs
Briseïs is offline
Dat gevoel heb ik ook, en vind het ook niet echt fijn. Ik scheer alleen mn benen, dus gelukkig heb ik het alleen daar. Ik denk ook niet echt dat je er wat aan zou kunnen doen.
Oud 30-05-2004, 14:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-05-2004 @ 13:15 :

Overigens: je schrijft dat je het niet hebt als je met een lady-shave scheert, alleen dan worden je benen niet glad. Volgens mij heb je dan óf een slechte lady-shave
Klopt Een Rowenta Lisséa.. Maar die gebruik ik niet meer sinds ik scheermesjes heb ontdekt.

En ik smeer ze altijd in met creme/bodybutter/bodylotion (wat ik het eerste tegen kom), anders krijg ik ingegroeide haren en dat ik misschien nóg irritanter dan die gevoelloosheid.

Maar ik ben niet de enige dus.
Oud 30-05-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 30-05-2004 @ 13:15 :
Ik ken idd het gevoel, maar ik vind het altijd wel lekker. Mijn gedachten verbinden dat gevoel met 'yes, mijn benen zijn weer glad', dus voor mij is het een positief gevoel
Raar voelt het idd wel.

Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:39
Snuitermans
Snuitermans is offline
Om een of andere duistere reden heb ik dat gevoel af en toe bij mijn tandenborstel als de handeling nog moet gebeuren. Naar gevoel inderdaad, en ik heb ook geen wat je eraan kan doen.

Waarschijnlijk komt het omdat je eraan gaat denken en daarmee jezelf onbewust dat irritante gevoel gaat voorstellen.. althans denk ik.
Oud 30-05-2004, 21:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb het altijd met m'n broeken. Voelt zo vreemd om m'n geschoren beentjes. Meestal is dat de volgende dag al minder omdat er dan al kleine stoppeltjes zijn. (Alleen met lichte broeken trouwens, linnen en dun katoen)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:38
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
goede scheerschuim en juiste creme (voor na het scheren) is gewoon een must.
Oud 31-05-2004, 09:51
Upke
Upke is offline
Dat gevoelloze gevoel klopt wat je zegt. Maar dat komt omdat de haartjes dan weggeschoren zijn. Haren op de huid zorgen ook deels dat je iets voelt, zoals wrijving. Als je da haren wegscheert tjah, dan scheer je dus zeg maar iets weg waar je deels mee voelt. Snap je wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:40
SaWeeT¥
SaWeeT¥ is offline
uhmm ik heb zelf ook een vraag..
kschaam mij ervoor..mijn moeder heeft nooit uitgelegd hoe k me bene oksels moet scheren... en k wil da want kvind da vies..maar kheb bij ons in de badkamer scheermes liggen en zown blok voor te scheren maar kweet echt niet hoe k ermee moet omgaan want als k het nat maak en dan erop smeer schuimt het maar wil k het wegscheren dan gaaat het niet weg..wat moet k doen?!?!?!?!

ik had ook gehoord dat je het met vloeibare zeep kan doen maar HOE???

Kan iemand mij helpen

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:54
REIE
REIE is offline
Citaat:
SaWeeT¥ schreef op 01-06-2004 @ 21:40 :
uhmm ik heb zelf ook een vraag..
kschaam mij ervoor..mijn moeder heeft nooit uitgelegd hoe k me bene oksels moet scheren... en k wil da want kvind da vies..maar kheb bij ons in de badkamer scheermes liggen en zown blok voor te scheren maar kweet echt niet hoe k ermee moet omgaan want als k het nat maak en dan erop smeer schuimt het maar wil k het wegscheren dan gaaat het niet weg..wat moet k
Huid eerst wassen, beetje drogen, vochtig houden maar niet nat, scheerzeep aanbrengen (eert ff in je handen laten schuimen) dan tegen de haarrichting in scheren dacht ik zo. (nette baantjes trekken en een pietsie drukken)
Oud 01-06-2004, 20:56
SaWeeT¥
SaWeeT¥ is offline
Citaat:
REIE schreef op 01-06-2004 @ 21:54 :
Huid eerst wassen, beetje drogen, vochtig houden maar niet nat, scheerzeep aanbrengen (eert ff in je handen laten schuimen) dan tegen de haarrichting in scheren dacht ik zo. (nette baantjes trekken en een pietsie drukken)

kan dat ook met vloeibare zeep?want we hebbe alleen zown blok als da nat is schuimt dat
Oud 01-06-2004, 21:05
SaWeeT¥
SaWeeT¥ is offline
of niet?
Oud 02-06-2004, 07:00
SaWeeT¥
SaWeeT¥ is offline
lo0w?
Oud 02-06-2004, 10:26
SaWeeT¥
SaWeeT¥ is offline
weet hie rniemand antwoord op

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 10:29.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 16:48
SaWeeT¥
SaWeeT¥ is offline
????????????
Oud 02-06-2004, 16:57
Liss
Liss is offline
Citaat:
SaWeeT¥ schreef op 01-06-2004 @ 21:56 :
kan dat ook met vloeibare zeep?want we hebbe alleen zown blok als da nat is schuimt dat
Kan ook wel ja, maar het hoort juist een beetje te schuimen.
En als je het 1 keer vraagt is het ook wel duidelijk hoor
Oud 02-06-2004, 17:03
Dís
Dís is offline
hmm vloeibare zeep...
kan je probere,maar je huid kan er wel door geirriteerd raken eh.
slimmie
koop stiekem scheerschuim
of tis binnekort vaderdag,koop hem een grote bus en gebruik ze ook
Oud 04-06-2004, 16:07
yael
yael is offline
Misschien moet je een keer harsen of epileren.

Regels voor berichten