Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag mij juist af.. als ik dan bekende boeken (uit media en zo) op de lijst zet en daarnaast ook onbekende auteurs of iedereen dan niet zal grijpen naar die eerste reeks boeken... Uiteraard hangt dat ook een beetje af van de mate waarin je hen kan overtuigen ook eens de onbekende auteurs aan te durven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Expressief laten voorlezen is volgens mij evenveel tijd verspilling als in stilte laten lezen want lezen kunnen leerlingen zelf, maar ze doen het niet als ze geen zin hebben. Thuis laten lezen en dan klassikaal bespreken kan een oplossing zijn, of er een uitgebreide test over geven, of op het examen zetten en in detail vragen dat ze het wel moeten lezen. Denk ik.
||
Citaat:
Gaat weer goed he LUH? ijsje? Nog even over de boeken voor die leeslijst. Logisch lijkt het me wanneer je niet de meest bekende en favoriete boeken neemt, aangezien die toch wel gelezen worden. Ik zou denk ik heel veel verschillende soorten boeken op die lijst zetten. Veel variatie, veel keuze. Mensen hebben dan ook beter de mogelijheid een boek te lezen dat ze ook echt leuk vinden en omdat ze meerdere boeken moeten lezen leren ze ook veel verschillende boeken en schrijfstijlen kennen, waardoor ze misschien ook een ander zicht krijgen op literatuur. Dan weten ze tenminste dat er meer bestaat dan 'de avonden' van Reve, die over het algemeen als saai betiteld wordt. Maar goed, naar mijn mening dus net zo veel variatie in de bekendheid van schrijvers, als in het soort boek (stijl, onderwerp), als in jaar van uitgave, als in kwaliteit, al vind ik dat je bij dat laatste toch wel uit moet kijken, te slecht mag het niet worden en liever 70% goede kwaliteit 20% gemiddeld en 10% echt wat minder ofzo, ik noem maar iets. En over de teksten lezen. thuis laten lezen, tsja, en dan? ze moeten er dan wel wat mee doen en inderdaad iets wat ze niet van internet kunnen halen ofzo. Thuis lezen doen ze niet zo snel. In stilte laten lezen. ze zullen waarschijnlijk gaan zitten kliederen op een blaadje of zitten bedenken wat ze na school zullen gaan doen, gaat niet werken denk ik. Als een docent het voorleest, het een beetje leuk kan brengen, er eventueel wat extra's bij verteld kan dat heel leuk zijn, mensen kunnen om het luisteren bijna niet heen, al nemen ze er minder van op dan wanneer ze het ook zelf lezen, maar ja, dat doen ze toch in geen geval. Door een lln voor laten lezen is trouwens geen goed plan, want vaak onverstaanbaar en monotoom. Charlotte oh ja, en verder, LUH, ik had dat ook leuker gevonden. ijsje? cultuurbarbaar.
||
Citaat:
![]() maar je hebt zeker gelijk! ik werd ook niet zo blij van on the beach van nevil shute. SF is slecht, echt ohhhhw. Charlotte
|
|