Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2001, 13:57
musti
musti is offline
Moet een huistaak maken. En het lukt me ff ni om het antwoord te vinden ? wie helpt ?

Je hebt een rechthoekige weide die afgespannen wordt met 1000m draad. Wat is hier nu het functievoorschrift van de oppervlakte van deze weide. Dus
f(x)= ...

bv. De lengtes is alletwee 200 m en de breedtes 600 m. Dat maakt dus samen de omtrek van 1000 m.

We hadden ook een andere oefening gehad, die ik wel kon dus kunnen jullie je hierop misschein baseren. Je hebt ook een rechthoek maar deze keer tegen een muur. Je moet die rechthoek omtrekken met 10 m draad. Dan zijn de lengtes gelijk aan x en de breedte(de muur dus niet, want telt ni mee) gelijk aan 10-2x en dan krijg je uiteindelijk dus het voorschrift om de oppervlakte te berekenen
f(x)=x(10-2x)
Oud 10-10-2001, 15:39
Je hebt een rechthoekige weide die afgespannen wordt met 1000m draad. Wat is hier nu het functievoorschrift van de oppervlakte van deze weide. Dus
f(x)= ...

umm, zoiets als:

f(x)= x * (0.5*(1000-2x));
?
x is de lengte.., van 1 tot 997 '-)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 16:03
WorldWideErroR
WorldWideErroR is offline
f= 2*x * (1000-2*x)
lengte is 1000-2*x
breedte is x