Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 09:46
Mu
Mu is offline
Waar ik een gruwelijke hekel aan heb, is software die denkt mijn computer te kunnen claimen. Dan hebben we het dus veelal over Microsoft-software, zoals MSN. Van die programma's die automatisch in gebruik genomen worden bij het laden van hotmail en outlook en dan niet gesloten kunnen worden omdat het "in gebruik is door een een ander programma".

Van die software die je niet kunt verwijderen, zoals weer MSN Messenger. (Kan tegenwoordig wel geloof ik).

Software die onnodig mijn computer wil herstarten na installatie of zelfs deïnstallatie (heb je ooit zoiets debiels gehoord; je deïnstalleert en de (de)installer zegt: uw computer moet opnieuw opgestart worden om de installatie te voltooien!).

Of dan dit, van die trial software die het saven van bestanden disablet. Of software die je speelduur beperkt, of je maar een aantal malen het programma laat gebruiken.

Kijk, nagscreens en 30-days trials, ok, maar van dat soort beperkingen: fuck it!

Of nee, dan van die programma's die geschreven zijn voor de meest debiele gebruikers. Denk aan Windows en Office enzo. "Wilt U help van de Office-assistent?" => "Help bij het verstoppen van een komkommer in een reet ja "...walgelijk gewoon!

Wat zijn jouw grootste ergernissen? Of heb ik alles al opgenoemd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 09:57
zazzie
zazzie is offline
geen software ergenissen hier, als iets me niet bevalt dan pas ik het desnoods in de source aan

wat me wel ergert zijn software patenten, waardoor het voor free software onmogelijk wordt gemaakt om bepaalde technieken te gebruiken.
of gesloten bestandsformaten, bah!
Oud 25-05-2004, 10:00
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik erger me er niet aan ik ben het zo gewoon soms heb ik wel een hekel aan windows, maar dat heeft niet direct iets te maken met dat het van microsoft afkomt. Soms wil het gewoon eff niet werken zoals ik het wil of blijft de pc hangen

ik erger me vooral aan sites, en dan vooral sites waar je moet inloggen voordat je een bestand ( zoals een demo ) kunt downloaden, of een site waar je overrompeld wordt door de pop-ups en banners.

Voor de rest kun je toch een hoop zelf wel regelen. Als je niet wil dat msn bij het opstarten ook opstart kun je dat uitvinken etc etc...

En ja, dat met die trials heb je nou eenmaal, ik bedoel die schrijvers van die software willen hun software ook liever verkopen, dan gratis op het internet te zetten. Vandaar dat trials maar beperkt zijn, en vaak na 30 dagen verlopen.

En over office, ja ik vind die office assistent ook irritant maar waar ik me nog veel meer aan erger is dat bij mij wanneer ik 1 regel in Word getypt heb, er gevraagt wordt of ik het 1 of het ander wil installeren. En ik typ redelijk snel dus druk dan elke keer perongeluk op "Enter" En ja hoor dan krijg je het weer gaat ie weer zoeken... schiet het weer niet op... etc
Vooral op school erger ik me hieraan, die pc hangt meteen een paar minuten.
Oud 25-05-2004, 10:02
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:46 :

"Wilt U help van de Office-assistent?" => "Help bij het verstoppen van een komkommer in een reet ja "...walgelijk gewoon!

Oud 25-05-2004, 10:06
Mu
Mu is offline
ja evil_angel, dat installeren is ook irritant, auto correctie enzo, of van dat soort dingen.

Wat ook zo erg is zijn van die programma's die serieus denken dat je hun readme file wil lezen na het installeren!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:12
freyk
freyk is offline
Voor iedere probleem is wel een oplossing
Heb je last van popups -> gebruik een popupbanner, scan je pc op spy- adware of gebruik meteen een andere browser! (zoals Mozilla Firefox)

Heb je last last van trails -> gebruik ze dan niet, download dan gewoon meteen de volledige versie

Als je problemen hebt met een installatie -> lees goed wat er staat, er bestaat altijd wel een optie waar je dat kan uitschakelen.

Als je het office assistentje wil verwijderen kan dat ook heel makkelijk, rechtermuis, Opties en dan "Office Assistent Inschakelen" uitvinken. Of verwijder hem desnoods in de setup!
  • Tip: Na de installatie van een programma, kan je hem daarna, als beste, hem gaan configureren!
En als je problemen hebt, post je ze gewoon op dit forum

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:23
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 10:46 :

Software die onnodig mijn computer wil herstarten na installatie of zelfs deïnstallatie (heb je ooit zoiets debiels gehoord; je deïnstalleert en de (de)installer zegt: uw computer moet opnieuw opgestart worden om de installatie te voltooien!).
Wat is daar nu zo vreemd aan ? Het is bij sommige programma's toch logisch dat je opnieuw moet opstarten vooraleer iets volledig geinstalleerd of verwijderd is.

Of het dan goede software is als het een reboot nodig heeft voor installatie/deinstallatie, das een heel ander verhaal

Verder weinig tot geen frustraties op softwaregebied
Oud 25-05-2004, 10:28
Verwijderd
'Stickey Keys'
Fading menu's
Standaad MS-Geluid

Allemaakl zut dat standaard aan staat. Rot op met dat spul, geef me de mogelijkheid om het tijdens de installatie al uit te zetten of zet het staandaard UIT.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 11:54
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 25-05-2004 @ 11:23 :
Wat is daar nu zo vreemd aan ? Het is bij sommige programma's toch logisch dat je opnieuw moet opstarten vooraleer iets volledig geinstalleerd of verwijderd is.

Of het dan goede software is als het een reboot nodig heeft voor installatie/deinstallatie, das een heel ander verhaal

Verder weinig tot geen frustraties op softwaregebied
vind jij dat niet vreemd dan? ik vind het alleen nodig om te herstarten als ik hardware wissel of als ik een kernel wissel. rebooten omdat er een programmatje geinstalleerd wordt, dat is toch pure waanzin. alsof windows dat programma niet uit het geheugen kan halen ofzo
Oud 25-05-2004, 12:02
freyk
freyk is offline
Offtopic: Ik vind het niet vreemd. Want zover ik het weet
wanneer je iets installeert of hardware toevoegt word het weggeschreven in het register.
Iedere keer wanneer je windows opstart worden de instellingen in je register opgeladen (dus ook de nieuwere instellingen).
Oud 25-05-2004, 12:14
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
zazzie schreef op 25-05-2004 @ 12:54 :
vind jij dat niet vreemd dan? ik vind het alleen nodig om te herstarten als ik hardware wissel of als ik een kernel wissel. rebooten omdat er een programmatje geinstalleerd wordt, dat is toch pure waanzin. alsof windows dat programma niet uit het geheugen kan halen ofzo
Citaat:
freyk schreef op 25-05-2004 @ 13:02 :
Offtopic: Ik vind het niet vreemd. Want zover ik het weet
wanneer je iets installeert of hardware toevoegt word het weggeschreven in het register.
Iedere keer wanneer je windows opstart worden de instellingen in je register opgeladen (dus ook de nieuwere instellingen).
Oud 25-05-2004, 12:20
Mu
Mu is offline
Dat is echt Windows '95-filosofie, dat je moet rebooten voor registry values.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:28
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 13:20 :
Dat is echt Windows '95-filosofie, dat je moet rebooten voor registry values.
Bijna, voor de wat zwaardere registry values

Ennuh, als je hierop verder wilt gaan, gebruik de offtopic-optie of open een andere topic
Oud 25-05-2004, 12:33
Mu
Mu is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-05-2004 @ 13:28 :
Offtopic:
Bijna, voor de wat zwaardere registry values

Ennuh, als je hierop verder wilt gaan, gebruik de offtopic-optie of open een andere topic

Offtopic: Volgens mij gaat het meer om DLL-files die geladen moeten worden ofzo. Als ik niet reboot op advies van de installer, doet het programma het vaak gewoon, maar heel soms krijg ik een DLL-error.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:54
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 13:33 :
Offtopic: Volgens mij gaat het meer om DLL-files die geladen moeten worden ofzo. Als ik niet reboot op advies van de installer, doet het programma het vaak gewoon, maar heel soms krijg ik een DLL-error.
Offtopic: Luister nou maar gewoon naar de installatieprogramma, zo kan je problemen, met het programma wat je installeert, voorkomen.
En er zijn zelf installatieprogramma waar je kan kiezen of je nu of later wil herstarten.
Oud 25-05-2004, 12:56
Mu
Mu is offline
Offtopic:

Citaat:
freyk schreef op 25-05-2004 @ 13:54 :
Offtopic: Luister nou maar gewoon naar de installatieprogramma, zo kan je problemen, met het programma wat je installeert, voorkomen.
En er zijn zelf installatieprogramma waar je kan kiezen of je nu of later wil herstarten.
ja dat is maar beter ook..."klik op OK om nu te rebooten" => sucks
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:27
Krekker
Krekker is offline
Ik erger me vooral aan de absurd hoge prijzen van software. En dan gaan ze ook nog janken dat mensen illegaal downloaden .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:31
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krekker schreef op 25-05-2004 @ 16:27 :
Ik erger me vooral aan de absurd hoge prijzen van software. En dan gaan ze ook nog janken dat mensen illegaal downloaden .
En
Aan mensen die niet goed zoeken!
(ligt aan de software van hun hersenen )

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:46
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik had gisteren toch iets irritants: ik download iets van een bepaalde site: je krijgt dan zo´n schermpje met 4 knoppen ofzo (openen, opslaan, opslaan als, anuleren ofzo)... ik druk opslaan als en dan onder een bepaalde naam naar de received files. Je krijgt dan zo´n schermpje met de tijd, de download snelheid en zo´n balkje. Als hij dan bij 99% is komt er een ander schermpje voor waarin staat dat die die gedownloade file in de goede map aan het zetten is. In dat schermpje zit maar één knop: anuleren. Dit schermpje komt voor alle programma´s, dus ook voor msn. Druk ik net op enter om een bericht weg te sturen, komt dat venstertje ervoor.... dus druk ik automatisch op anuleren (dus door dat enter drukken).... weg download... kon ik weer opnieuw beginnen....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:12
dafelix
dafelix is offline
na installatie: "U MOET UW PC AFSLUITEN! U HEEFT 5 SECONDEN OM ALLES OP TE SLAAN VOOR HET SYSTEEM ZICH AFSLUIT"

of "Druk op o.k. om uw PC opnieuw op te laten starten", waar je geen cancel hebt... *grr*

in 9/10 gevallen is dit bij deze programma's helemaal niet nodig

Of, er zit in de setup een optie 'geen start-menu item maken', die ik selecteer en vervolgens alsnog een start-menu item krijg.
Meestal kun je bij de setups niet kiezen dat je geen start-menu item wil, dus maak ik maar een 'SPAM'-map in me startmenu, zodat ik daar geen last van heb

Of nog erger, een deinstallatie die alleen via het start-menu kan worden aangeroepen *gromble*

of programma's die zich zover in je PC nestelen, dat wat je ook doet je constant de logo's van het programma ziet

Voor rest heb ik weinig problemen met software, op kleine details na

EDIT: Of van die programma's die je hele register volkalken. waarom doen ze dat toch?
Oud 26-05-2004, 17:26
Verwijderd
restarten van je pc
kutaddprogrammas die erbij zitten anders werkt t zelf niet
cdkeys
programmas die niet weg willen
de asociale hoge kosten van software
software die je pc laten crashen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:54
Martin
Martin is offline
Proggies die "meeliften"
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:20
D@mien
D@mien is offline
- Adware
- trial-software die eigenlijk niet te gebruiken zijn vanwege de restricties (alleen een simulatie van de werking)
- Software die nog grotendeels in je register achterblijft na et deinstallen...en dan natúúrlijk nog een key in je 'Run' waardoor je bij elke reboot van je bak een bericht krijgt dat die file niet gevonden is (wat je dus weer via oa msconfig uit de wereld moet helpen)
Oud 29-05-2004, 18:37
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Krekker schreef op 25-05-2004 @ 16:27 :
Weet je hoeveel tijd het kost om een goed en bugloos programma te maken op bais van een idee....

Goede software mag best duur zijn, als er maar geen servicecontract aan vast zit.
Oud 29-05-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 29-05-2004 @ 19:37 :
Weet je hoeveel tijd het kost om een goed en bugloos programma te maken op bais van een idee....

Goede software mag best duur zijn, als er maar geen servicecontract aan vast zit.
Windows is te duur voor wat je krijgt..
Het is goed, maar doordat de afname groot is kan de prijs makkelijk omlaag..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten