Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 15:44
Kadaver
Kadaver is offline
Veel mensen maken gebuik van een reisgids als ze gaan reizen. De Lonely Planet is erg populair.

Onlangs ben ik eens gaan reizen met een vriend van mij zonder een reisgids en in eerste instantie zonder kaart (ergens tussen Nanchang en Jiujiang, Oost China). Je hebt dus totaal geen idee over routes/verblijfmogelijkheden/bezienswaardigheden etc.

En ik moet zeggen dat het een van mijn leukste tripjes is geworden. Er is namelijk meer avontuur: veel meer rondzwerven, liften, op plekken komen waar nooit toeristen komen. Ook kom je dichter in contact met de bevolking omdat je van alles moet vragen...(in het chinees, leuk en frustrerend tegelijk )

Het heeft natuurlijk ook veel nadelen: je reist minder effecient, loopt kans om mooie bezienswaardigheden te missen, etc. Maar het avontuurlijke, het echte ontdekken is voor mij toch zwaarder gaan wegen.

Zijn er mensen die dit ook wel eens gedaan hebben? Vertel je ervaringen
Advertentie
Oud 31-01-2005, 16:40
Verwijderd
Ik ben van plan om na de zomervakantie een lange periode naar Japan te gaan. Ik heb daar zelf wel een reisgids voor (van Lonely Planet ja ), omdat daar zeker nuttige dingen in staan, niet alleen de bezienswaardigheden, maar ook dingen die je kunnen helpen daar rond te komen, advies over de omgang met mensen daar, enz.
En het helpt me een plan te maken wat ik daar wil doen.
Als ik daar eenmaal ben, kan ik altijd nog zien in hoeverre ik me aan dat plan houd.
Oud 02-02-2005, 13:07
Cartosa
Cartosa is offline
Een reisgids (ik ga voor rough guide) is ook geen bijbel he, zelf een goed hotel/herberg vinden is altijd cool maar om 4h s nachts bij aankomst zelf gaan zoeken is vrij zinloos he Ik vind het heel handig dat die reisgidsen vaak tot in detail uitleggen hoe bv het treinwezen in mekaar zit, of wat je in land x het beste doet bij verlies van iets etc.
Oud 07-02-2005, 18:57
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik ga over 2 jaar backpakken met 1 van mijn beste vrienden die in Nederland ook woont.
We gaan waarschijnelijk naar aus.En ik verlang er helemaal naar.
En willen ongeveer een half jaar weg blijven of korter.
En natuurlijk gewoon op zijn boeren manier.Pannen mee tenten mee bla bla bla komt allemaal wel goed

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 18:59.
Oud 22-02-2005, 21:16
Femic
Femic is offline
Ik ga deze zomer 6 weken backpacken in Australië en ik heb een Lonely Planet gekregen van m'n stiefpa en daar ben ik erg blij mee! Als je zo kort de tijd hebt, wil je niet te veel tijd verspillen met zoektochten

Regels voor berichten