Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 13:26
Elvira
Elvira is offline
Tijdens de zwangerschap is het niet goed om alcohol te drinken, so they say....
Maar vanaf welke maand gaat dat dan in en om hoeveel alcohol per dag of per week praten die mensen?
De ene persoon weet vanaf maand 1 dat ze zwanger is en stopt met drinken en de ander komt er pas in de 4e maand achter en stopt dan pas met drinken. Wanneer kan het kwaad en wanneer niet?
Oud 27-05-2004, 13:34
Gothic
Gothic is offline
het kan kwaad vanaf het moment dat je zwanger bent... Zelfs als je bv een maand nog niet doorhebt dat je zwanger bent, kan alcohol al voor afwijkingen zorgen...
Oud 31-05-2004, 10:18
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Het kan altijd kwaad, maar het is niet zo dat het bij voorbaat al voor afwijkingen zorgt
Je mag alcohol drinken, maar maar 1 glaasje per week ofzo...
Groetjes Yvonne
Oud 31-05-2004, 10:22
Verwijderd
is altijd slecht, maar t lijkt me t slechtste als je pas zwanger bent, dus als t kindje nog t hardste groeid.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:56
Dzjes
Dzjes is offline
Het is altijd slecht voor het kindje , het komt sowieso in zijn/ haar bloedbaan.. daarom denk ik dat het het ergst is als de vitale delen aan het vormen is..
Maar in principe is het dus nooit goed, aangezien het kindje op 9maanden een immense ontwikkeling moet doorstaan.
Oppassen met alcohol dus.. 1 glaasje per week ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:08
Miracle
Miracle is offline
Als je iets goeds wil doen voor je kindje: slik foliumzuur!
Oud 31-05-2004, 12:55
Verwijderd
Vooral in de tijd dat de hersenen zich ontwikkelen, geloof ik, maar ik heb geen idee wanneer die daarmee beginnen...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 31-05-2004 @ 13:08 :
Als je iets goeds wil doen voor je kindje: slik foliumzuur!
Het beste is om daar al mee te beginnen als je gaat proberen om zwanger te raken.
Oud 01-06-2004, 13:26
Elvira
Elvira is offline
Ok thnx, het was niet voor mij hoor. Ik begin nog niet aan een kind. Maar veel mensen hier in deze omgeving zijn slecht bezig. Mensen gaan hier zelfs zwanger uit in een discotheek vol rook en shit. Anyway thnx
Oud 01-06-2004, 13:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Elvira schreef op 01-06-2004 @ 14:26 :
Ok thnx, het was niet voor mij hoor. Ik begin nog niet aan een kind. Maar veel mensen hier in deze omgeving zijn slecht bezig. Mensen gaan hier zelfs zwanger uit in een discotheek vol rook en shit. Anyway thnx
Niet roken, drinken, blowen of koffie drinken zorgen voor genoeg jodium, anders kan je een dwerg krijgen...
Oud 01-06-2004, 14:17
rare kwast
rare kwast is offline
alcohol gebruik wordt pas gevaarlijk voor je kindje als je echt iedere dag 3 glazen drinkt
je mag best 1 a 2 glazen wijn per dag!
maar gewoon niet TE veel, maar das logisch toch?
Oud 01-06-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 01-06-2004 @ 15:17 :
alcohol gebruik wordt pas gevaarlijk voor je kindje als je echt iedere dag 3 glazen drinkt
Ik dacht dat alcohol hoe dan ook niet goed is voor het kindje, zeker niet als het nog flink aan het ontwikkelen is...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-06-2004 @ 15:17 :
NEE, alcohol is vanaf dag 1 gevaarlijk. En 2 glazen wijn per dag dat is echt ontzettend slecht en veroorzaakt allerlei afwijkingen...

als ik jou was zou ik je toch even beter laten informeren bij de dokter voordat jij zwanger gaat worden, tenzij jij het niet erg vindt als je kind allerlei afwijkingen heeft...
Oud 01-06-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-06-2004 @ 17:18 :
NEE, alcohol is vanaf dag 1 gevaarlijk. En 2 glazen wijn per dag dat is echt ontzettend slecht en veroorzaakt allerlei afwijkingen...

als ik jou was zou ik je toch even beter laten informeren bij de dokter voordat jij zwanger gaat worden, tenzij jij het niet erg vindt als je kind allerlei afwijkingen heeft...
Dan dacht ik het toch goed
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 10:20
mammie_yvonneke
Alcohol mag gerust tijdens een zwangerschap, en roken ook.. het KAN afwijkingen veroorzaken...maar ik ben toch ook kerngezond, en mijn zusje ook? Onze moeder rookte als een ketter tijdens beide zwangerschappen...
Alcohol mag je inderdaad 2 glazen wijn per dag....dat is echt zo staat heel veel boeken die ik lees...
Alles mag maar met mate....
Oud 02-06-2004, 13:15
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
uhm..... ik krijg les van een dokter dus die zal het wel weten
Oud 02-06-2004, 13:20
mammie_yvonneke
Citaat:
rare kwast schreef op 02-06-2004 @ 14:15 :
uhm..... ik krijg les van een dokter dus die zal het wel weten
Ja ik dacht al ben ik nou gek
Ik wist wel dat het mocht
Oud 02-06-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 02-06-2004 @ 11:20 :
Alcohol mag gerust tijdens een zwangerschap, en roken ook.. het KAN afwijkingen veroorzaken...maar ik ben toch ook kerngezond, en mijn zusje ook? Onze moeder rookte als een ketter tijdens beide zwangerschappen...
Alcohol mag je inderdaad 2 glazen wijn per dag....dat is echt zo staat heel veel boeken die ik lees...
Alles mag maar met mate....
Het kan...dat zou voor mij (meer) dan genoeg reden zijn om het dus niet te doen... Dat jij en je zusje gezond zijn zegt niet echt iets...kwestie van geluk, zou ik zeggen...

In alle boeken die ik lees staat niks over dat twee glazen wijn mag als je zwanger bent...wel 'gewoon' (als je niet zwanger bent dus). Maar goed, iemand die verpleegkunde doet en iemand met zelf een kind zullen er ongetwijfeld meer van af weten dan ik, lijkt me. Maar dan nog, ik zou het nooit doen, stel dat jij (en je kind) toevallig wel in de groep vallen waarbij het mis gaat...dat zou ik mezelf nooit vergeven. Een kind is me toch meer waard dat een sigaret of een glas alcohol.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:27
Markiex
Markiex is offline
Tsja, wat niet mag he...

Je doet er gewoon verstandiger aan om de alcohol te laten staan aangezien dit een verhoogde kans geeft op afwijkingen bij het kind. Zelfs met een twee glazen per dag (en of dat nou wijn of bier is...) is het risico, zij het minimaal, verhoogd. Bij een grotere inname van alcohol stijgt het risico of afwijkingen aanzienlijk.
Voor roken geldt hetzelfde, alhoewel men roken beter helemaal kan vermijden tijdens de zwangerschap (en daarna natuurlijk ook, maar dat is weer een andere discussie...).
Oud 02-06-2004, 13:40
mammie_yvonneke
Ik heb ook niet gedronken en niet gerookt.. Ik drink en rook zowieso niet, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik het niet gedaan...
Maar het kan allemaal wel.. ik persoonlijk neem het risico ook niet...Maar het feit dat je gewoon drinkt of rookt hoeft niet persee schadelijk te zijn
Oud 02-06-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 02-06-2004 @ 14:40 :
Ik heb ook niet gedronken en niet gerookt.. Ik drink en rook zowieso niet, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik het niet gedaan...
Maar het kan allemaal wel.. ik persoonlijk neem het risico ook niet...Maar het feit dat je gewoon drinkt of rookt hoeft niet persee schadelijk te zijn
Ik drink en rook ook niet.

Het hoeft niet schadelijk te zijn, maar het kan wel. Ik vind iemand die dat risico dan maar neemt om heel eerlijk te zijn niet echt een goed begin maken als verantwoordelijke ouder... Je gaat je kind toch niet blootstellen aan iets wat schadelijk 'kan zijn'...?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:48
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 08:46 :
Het hoeft niet schadelijk te zijn, maar het kan wel. Ik vind iemand die dat risico dan maar neemt om heel eerlijk te zijn niet echt een goed begin maken als verantwoordelijke ouder... Je gaat je kind toch niet blootstellen aan iets wat schadelijk 'kan zijn'...?
Oud 02-06-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 02-06-2004 @ 14:40 :
En gebruiken van drugs tijdens een zwangerschap hoeft ook niet schadelijk te zijn, maar de kans dat het schadelijk is, is er wel. Kindjes waarvan de moeder heeft gerookt of gedronken krijgen vaak aandachtsproblemen, volgens een kinderpsychologie boek van me. Dat zijn inprincipe geen enorme afwijkingen, die kinderen kunnen gewoon op groeien enzo. Maar het zíjn wel afwijkingen.

Nu zal 1 glas wijn niet veel teweegbrengen, maar ik loop dat risico liever niet - en jij dus ook niet. Ik vind het ook raar dat sommige mensen dat risico niets kan schelen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:53
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-06-2004 @ 14:49 :
Nu zal 1 glas wijn niet veel teweegbrengen, maar ik loop dat risico liever niet - en jij dus ook niet. Ik vind het ook raar dat sommige mensen dat risico niets kan schelen.
Dat vind ik dus ook raar. Elke ouder wilt toch het beste voor je kind. Dan lijkt het mij dat je tijdens de zwangerschap stopt met drinken en roken. Ook al zal 1 glas wijn of 1 sigaret niet veel teweegbrengen, de kans is er altijd.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:01
Auryon
Auryon is offline
Ouders die roken of moeders die drinken tijdens een zwangerschap zouden ze gewoon moeten vervolgen voor kindermishandeling. Echt, als je dat nog niet eens over hebt voor je kind. Hoe gaat dat later dan zijn, als je misschien nog grotere opofferingen moet maken. Hele dag in de creche dumpen of bij de ouders...

edit: ok, misschien wel sterk uitgedrukt, maar ik kan me daar echt in opwinden als ik een zwanger vrouw b.v. in een auto zie stappen vol rook, omdat de beide "ouders" (als ze zich zo durven noemen), volle bak zitten te roken...

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Auryon schreef op 02-06-2004 @ 15:01 :
Ouders die roken of moeders die drinken tijdens een zwangerschap zouden ze gewoon moeten vervolgen voor kindermishandeling. Echt, als je dat nog niet eens over hebt voor je kind. Hoe gaat dat later dan zijn, als je misschien nog grotere opofferingen moet maken. Hele dag in de creche dumpen of bij de ouders...

edit: ok, misschien wel sterk uitgedrukt, maar ik kan me daar echt in opwinden als ik een zwanger vrouw b.v. in een auto zie stappen vol rook, omdat de beide "ouders" (als ze zich zo durven noemen), volle bak zitten te roken...
Mijn vader heeft ook gerookt, wat niet automatisch betekend dat hij geen goede ouder is (geweest). Je maakt geen goede start als verantwoordelijke ouder, maar het zegt niet altijd meteen ook iets over je verdere functioneren als ouder, denk/vind ik.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:26
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 15:05 :
Mijn vader heeft ook gerookt, wat niet automatisch betekend dat hij geen goede ouder is (geweest). Je maakt geen goede start als verantwoordelijke ouder, maar het zegt niet altijd meteen ook iets over je verdere functioneren als ouder, denk/vind ik.
Het is idd niet helemaal zo zwart als ik het voorstel (sorry, beetje laten gaan ). Maar ik snap gewoon niet echt hoe mensen zoiets over hun hart krijgen...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:32
rare kwast
rare kwast is offline
ik zou persoonlijk ook niet roken of drinken!! (of drugs e.d)

het is trouwens vaak nog beter om te blijven roken dan te stressen!

Regels voor berichten