![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als ik jou was zou ik je toch even beter laten informeren bij de dokter voordat jij zwanger gaat worden, tenzij jij het niet erg vindt als je kind allerlei afwijkingen heeft...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wist wel dat het mocht ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
In alle boeken die ik lees staat niks over dat twee glazen wijn mag als je zwanger bent...wel 'gewoon' (als je niet zwanger bent dus). Maar goed, iemand die verpleegkunde doet en iemand met zelf een kind zullen er ongetwijfeld meer van af weten dan ik, lijkt me. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tsja, wat niet mag he...
Je doet er gewoon verstandiger aan om de alcohol te laten staan aangezien dit een verhoogde kans geeft op afwijkingen bij het kind. Zelfs met een twee glazen per dag (en of dat nou wijn of bier is...) is het risico, zij het minimaal, verhoogd. Bij een grotere inname van alcohol stijgt het risico of afwijkingen aanzienlijk. Voor roken geldt hetzelfde, alhoewel men roken beter helemaal kan vermijden tijdens de zwangerschap (en daarna natuurlijk ook, maar dat is weer een andere discussie...).
|
Ik heb ook niet gedronken en niet gerookt.. Ik drink en rook zowieso niet, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik het niet gedaan...
Maar het kan allemaal wel.. ik persoonlijk neem het risico ook niet...Maar het feit dat je gewoon drinkt of rookt hoeft niet persee schadelijk te zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het hoeft niet schadelijk te zijn, maar het kan wel. Ik vind iemand die dat risico dan maar neemt om heel eerlijk te zijn niet echt een goed begin maken als verantwoordelijke ouder... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu zal 1 glas wijn niet veel teweegbrengen, maar ik loop dat risico liever niet - en jij dus ook niet. Ik vind het ook raar dat sommige mensen dat risico niets kan schelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ouders die roken of moeders die drinken tijdens een zwangerschap zouden ze gewoon moeten vervolgen voor kindermishandeling. Echt, als je dat nog niet eens over hebt voor je kind. Hoe gaat dat later dan zijn, als je misschien nog grotere opofferingen moet maken. Hele dag in de creche dumpen of bij de ouders...
edit: ok, misschien wel sterk uitgedrukt, maar ik kan me daar echt in opwinden als ik een zwanger vrouw b.v. in een auto zie stappen vol rook, omdat de beide "ouders" (als ze zich zo durven noemen), volle bak zitten te roken... Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 14:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Alcohol naar 18 bassiebe | 63 | 22-11-2015 17:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4 Heksjuh | 500 | 05-08-2011 11:26 | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #13 blauw engeltje | 500 | 14-01-2011 08:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Lieverdjes Ieke | 0 | 08-04-2004 20:00 | |
Drugs & Alcohol |
Willen jullie zien hoe de Amerikanen gebrainwashed worden? Isa | 31 | 27-03-2003 17:35 | |
Psychologie |
seroxat? shy girl | 15 | 08-10-2002 20:26 |