Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 15:31
latino-gurl
latino-gurl is offline
door myn eigen broer.....ik weet niet hoe ik verder moet, ik denk er elke seconde waarin ik niets doe aan, en wil hem helemaal vermijden.vooral omdat hij doet alsof er niets is gebeurd..en iedereen hem een schat vind, omdat hij zo lief uitziet en doet...maar als we alleen zijn, schreeuwt ie alleen tegen me,
ik ben egt KK bang van hem, maar wil niet dat mijn moeder ervanaf komt te weten
Oud 03-06-2004, 15:55
Quiana
Quiana is offline
Woon je (wonen jullie) nog thuis, of?

...

Ik denk iig dat het geen overbodige luxe zou zijn om hulp te zoeken, (voor jezelf dus; je weet niet hoe je verder moet, gaat/bent kapot, enz), daarvoor kan je bijv naar de huisarts gaan, zodat je doorverwezen kan worden.
Oud 03-06-2004, 16:25
leucomelas
leucomelas is offline
das toch echt niet goed... licht iemand in die je vertrouw, verte het desnoods je moeder.... of ga naar je huisarts, je vertrouiwenspersoon op school of bel de kindertelefoon *ja, je bent nog 18*
Oud 03-06-2004, 16:26
coopergirl
coopergirl is offline
...Waarom vind je het per se noodzakelijk dat je moeder er niet achter komt? Heb je niet zo'n intense band (affiniteit) met haar of wil je haar 'sparen'?
Je broer of wie-dan-ook heeft absoluut niet het recht jou te vernederen! Wanneer je je probleem met iemand bespreekbaar maakt, loop je er in ieder geval niet meer 'alleen' mee rond... Dat kan wellicht iets opluchten (?). Verder lijkt het mij sowieso verstandig het met iemand te bespreken die invloed heeft op jullie thuissituatie zodat het stopt.. Dit kan namelijk echt niet....

Succes, en een heleboel sterkte.
Oud 03-06-2004, 17:32
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
latino-gurl schreef op 03-06-2004 @ 16:31 :
door myn eigen broer.....ik weet niet hoe ik verder moet, ik denk er elke seconde waarin ik niets doe aan, en wil hem helemaal vermijden.vooral omdat hij doet alsof er niets is gebeurd..en iedereen hem een schat vind, omdat hij zo lief uitziet en doet...maar als we alleen zijn, schreeuwt ie alleen tegen me,
ik ben egt KK bang van hem, maar wil niet dat mijn moeder ervanaf komt te weten
hoe misbruikt?
Verbaal of fysiek?
Oud 03-06-2004, 17:47
belledonne
belledonne is offline
vertel het, anders blijf je veel te lang met dit probleem zitten en wordt het alleen maar erger. maakt niet uit aan wie, kan ook aan een vriend of kennis ofzow.. maar doe er iets mee!!!

sterkte
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:23
latino-gurl
latino-gurl is offline
ik heb het aan 2 vriendinnen verteld,...maar ze weten niet of ze het moeten geloven of niet...hij lijkt zo onschuldig..drm heb ik problemen om het aan iemand te vertellen...ik ga nu wel naar een psycholoog (via school)...mijn ouders wil ik egt sparen.. maar het doet zoveel pijn om met hetzelfde persoon in hetzelfde huis te wonen...elke dag..
Oud 05-06-2004, 11:55
Master_Freak
Master_Freak is offline
Citaat:
latino-gurl schreef op 05-06-2004 @ 12:23 :
ik heb het aan 2 vriendinnen verteld,...maar ze weten niet of ze het moeten geloven of niet...hij lijkt zo onschuldig..drm heb ik problemen om het aan iemand te vertellen...ik ga nu wel naar een psycholoog (via school)...mijn ouders wil ik egt sparen.. maar het doet zoveel pijn om met hetzelfde persoon in hetzelfde huis te wonen...elke dag..
Neem het geschreeuw op of zo??
Oud 06-06-2004, 08:41
Verwijderd
waarom wil jij je ouders sparen, jij zit in de problemen, en je bent ook hun kind, ik denk dat het voor hun veel moeilijker is als ze er later achter komen, dan wanneer je het nu doet.

Je broer moet je zeker niet sparen, ongeacht wat andere mensen van hem denken, tegen jou is hij een klootzak, en stelt hij zich respectloos op, en daarover mag hij best ( eventueel door anderen ) best de les gelezen krijgen.

Kies voor jezelf, en niet voor je ouders en broer, das veel belangrijker, ook voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:02
Uziel
Uziel is offline
Je moet echt met je ouders praten inderdaad...

En je moet het ook absoluut niet laten omdat je eigenlijk toch je broer wilt sparen ofzo...

Laat hem maar voelen wat hij jou heeft aangedaan.

En je ouders geloven je echt wel

Sterkte!
Oud 06-06-2004, 22:04
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Dit is heftig, het is goed dat je gaat praten met een psycholoog, hij/zij kan je vast verder helpen, en zeggen wat je beter wel en beter niet kunt doen. Persoonlijk denk ik, hoe moeilijk het ook is, je de last van je schouder moet praten. Vertel het tegen de mensen waarvan je het meest houd. Hoogst waarschijnlijk nemen ze het je in dank af. Zodat er ook hulp gezocht kan worden voor je broer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten