Dit klinkt eerder als het quasi paardeneigenaar.
Tuurlijk heb je goede mensen ertussen zitten hoor, ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Die was helemaal blij als ik haar paard overdag aandacht wilde geven. In ruil daarvoor kreeg ik een kluisje voor mn spullen op de manege en ook heel veel respect. Ook mocht ik wel eens uitstappen, maar omdat het paard nog midden in z'n inrijtraining zat, mocht ik er nog niet op rijden.
Maar ik kreeg wel respect!
Er zijn ook paardeneigenaren, vooral op manege's, die een achterlijke hoge dunk van zichzelf hebben en zich voordragen als de algemene 'snob'.
Je doet nooit wat goed in hun ogen. Ik kreeg zelfs commentaar van ze, dat ik mijn paard eens goed op z'n lazer moest geven, toen ze d'r voetje niet wilde geven. Ik ben blij dat ik daar niet naar geluistert heb!
Andere mensen op de manege die je elke dag wel ziet zeggen altijd hoi en hallo. Die mensen doen dat niet, nee, die zijn daar zogenaamd te goed voor.
Die hangen roddelend en lachend in de kantine over de laatste roddels op de manege en kijken dan net in jouw richting. Vervolgens staan hun paarden te vereenzamen in de stal.
Maargoed, ik uitte hierbij gelijk m'n irritaties over dit soort mensen. Ik zou er mee kappen, of het nou leuk is of niet, ze maakt keiharde misbruik van je. Of je stelt voor om regels te maken. Je betaald er zelfs voor! Je bent geen slaaf! Je bent een meid van 15, vergeet dat niet!