Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 20:45
miesjah
miesjah is offline
Ok ik zal maar beginnen: ik heb nu bijna twee hele jaren een lieve vriend, de laatste maanden ben ik wat aan het twijfelen. Ik heb het gevoel dat óf hij óf ik verander. Kortom: ik weet het niet meer. Nu zijn er ook allemaal gekke dingen in mijn familie aan de hand: mijn oom is erg ziek, gaat dood, dat is iemand om wie ik erg veel geef/gaf. Verder zit ik nu net zoals velen met een havo examen, iets wat hij ook heeft. Zorgt voor veel stress..
Mja en daarnaast: ik mis hem niet meer.. hij kan een week weg zijn zonder dat ik em echt mis (ok ik denk wel aan hem, maar niet echt meer zovan: 'ik wil bij je zijn')... Verder: ja we hebben ruzie, soms erg, soms minder. We verschillen heel veel en soms is dat leuk maar soms begrijpen we niks van elkaar: opzich frustrerend.

Nu zou je zeggen: het is niet meer leuk, maak het uit!

Maar twee jaar is veel hoor dat gooi je niet zomaar weg.. Vind ik. Ik heb het er al heel vaak met hem over gehad laatste maanden en we komen telkens weer tot het punt dat we elkaar toch niet kwijt willen. Maar een/twee week later zijn we dan weer met dezelfde discussie bezig.... Aan de ene kant wil ik em dus echt niet kwijt, maar aan de andere kant... ik weet het niet meer hoor
Objectief advies graag...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 20:53
Verwijderd
nou, je doet nu je havo examen? dat betekent dat je 17 bent? klopt dat? Veels te jong om een langdurige serieuze relatie voort te zetten. Volgend jaar ga je misschien lekker studeren en op kamers wonen... Mij lijkt het een mooi moment voor een nieuw begin! Een beetje feest vieren en genieten van je studententijd, dan heb je echt geen vriend nodig! Dumpen dus die handel! Zeker als jullie de laatste tijd veel ruzie hebben! Want een relatie moet niet al te serieus zijn En waarom ga je in hemelsnaam verder als je hem niet eens mist als hij er niet is?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:02
miesjah
miesjah is offline
bijna 17 zelfs....
Ja ik weet niet waarom ik er mee stop, maar ben opzich gewoon een serieus type, niet zon standaart havo-meisje,volwassener dan mijn klasgenootjes zegmaar.

Ja waarom ik er niet mee stop: het is moeilijk om na 2 jaar achter iets heel vanzelfsprekends een punt te zetten soms snap ik mezelf ook niet en 'ik hou wel van em'... dat kan ik met zekerheid zeggen... ik geef wel om em ik wil het beste voor em, ik kan me eindeloos zorgen om hem maken als het maar een beetje niet-goed dreigt te gaan. Maar al dat verliefde gevoel is verdwenen, geen kriebels enzo meer...

..

ik kán er gewoon geen einde aan maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:05
cyntha
cyntha is offline
Het klinkt niet echt leuk meer.. Ik snap wel dat je in twee jaar tijd veel met elkaar meemaakt en elkaar dus niet zomaar kwijt wilt. Maar je zegt dat het telkens weer op dezelfde discussie uitdraait. Je bent 17 dat is nog vroeg om al een vaste relatie met iemand te hebben en je mist hem niet eens als je hem een tijdje niet ziet, dat klopt niet. Ik zou het uitmaken, dat zal de eerste weken wel flink klote zijn maar je kunt dan altijd nog vrienden blijven. Zo schiet het toch ook niet op.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
miesjah schreef op 28-05-2004 @ 22:02 :
bijna 17 zelfs....
Ja ik weet niet waarom ik er mee stop, maar ben opzich gewoon een serieus type, niet zon standaart havo-meisje,volwassener dan mijn klasgenootjes zegmaar.

Ja waarom ik er niet mee stop: het is moeilijk om na 2 jaar achter iets heel vanzelfsprekends een punt te zetten soms snap ik mezelf ook niet en 'ik hou wel van em'... dat kan ik met zekerheid zeggen... ik geef wel om em ik wil het beste voor em, ik kan me eindeloos zorgen om hem maken als het maar een beetje niet-goed dreigt te gaan. Maar al dat verliefde gevoel is verdwenen, geen kriebels enzo meer...

..

ik kán er gewoon geen einde aan maken ofzo
misschien is een komende ruzie een prima aanleiding succes houden van zonder verliefd zijn dat doe je maar op je 40ste
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:07
luchtballon
luchtballon is offline
Maar je moet ook helemaal niet verwachten nog verliefd te zijn na 2 jaar

Als 'het gevoel' helemaal weg is, en jullie eigenlijk alleen nog maar vrienden zijn die sex hebben zou ik het uitmaken, hoe moeilijk dat op dat moment ook kan zijn. Je wordt er denk ik niet gelukkiger van om het aan te houden. En ook als je weer verliefd wil zijn, moet je denk ik op zoek naar iemand anders.

Maar als je gewoon van hem kunt houden en kunt accepteren dat verliefdheid niet altijd blijft, dan kan het toch wel goed komen.

Ik vind trouwens dat een serieuze relatie op je 16e wel kan.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:15
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als je nu al meerdere malen hebt getwijfeld over je relatie, dan zal je dat zeker nog wel meerdere malen doen ook. En het wordt alleen maar erger tenzij jullie er echt iets aan veranderen. Bovendien ben je idd nog jong en kom je volgend jaar in een nieuwe wereld terecht (de wereld van het studeren).

Ik zou er een einde aan maken. Hij zal er toch niet zo van schrikken omdat jullie het al vaker besproken hebben en hij zelf ook straks een ander leven krijgt.

anders is het een kwestie van drastisch veranderen, of een tijdje ermee stoppen om te ontdekken wat je nu in elkaar mist.
Oud 28-05-2004, 21:19
Verwijderd
Goh ik ziet precies met hetzelfde probleem..... het heerst ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:22
miesjah
miesjah is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 28-05-2004 @ 22:19 :
Goh ik ziet precies met hetzelfde probleem..... het heerst ofzo
jeeh lotgenootje
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 22:04
ABrules
ABrules is offline
waarom heb je een relatie waarvan je niet zeker weet dat je hem wil hebben?

twijfelen doe je niet voor niets... maar ja, dit is iets wat je zelf moet bepalen en wij kunnen niet zeggen wat het beste is voor jou, maak die keuze zelf... mij lijkt het alleen niet prettig om redenen te zoeken om bij iemand te zijn...

zoals je zelf al argumenten geeft>>

Citaat:
Nu zou je zeggen: het is niet meer leuk, maak het uit!
en vervolgens begin je zelf te zeggen waarom je nog wel bij hem wil blijven... ga even bij je na of je dat vaker doet...

en iedereen vind zichzelf 2 jaar ouder dan zijn/haar leeftijd genootjes dus dat hoef je hier ook niet te zeggen is niemand van onder de indruk...

objectief gezien dan
Oud 28-05-2004, 22:19
miesjah
miesjah is offline
Citaat:
ABrules schreef op 28-05-2004 @ 23:04 :

en vervolgens begin je zelf te zeggen waarom je nog wel bij hem wil blijven... ga even bij je na of je dat vaker doet...

en iedereen vind zichzelf 2 jaar ouder dan zijn/haar leeftijd genootjes dus dat hoef je hier ook niet te zeggen is niemand van onder de indruk...

objectief gezien dan
doe ik wel vaker ja ... Eerst stelling vervolgens stelling afkraken...

en ja leeftijd is misschien wel waar

ja... mja het is me wel duidelijk wat ik eigenlijk moet doen...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 22:20
ABrules
ABrules is offline
oké... en vraag dan gewoon volgende keer dat je niet weet hoe je het wil doen en waar je de moed kan vinden om het te doen of waar je nu ECHT mee zit...
Oud 28-05-2004, 22:45
Verwijderd
ik ben het niet met de mensen eens dat je op je 16de geen serieuze relatie kan hebben, ik heb er sinds kort namelijk ook een en ik ben ook vaak serieuzer dan de meesten.
weet je meis, miss komt dit allemaal wel door die stress: je hebt veel aan je hoofd: je lieve oom is ziek, je moet leren voor je examens,enz. het is natuurlijk ook niet gek dat je na 2 jaar niet meer super verliefd bent. zoiets gaat na 2/3 jaar over in houden van. je mist diegene dan nog wel, maar minder hevig als eerst. heel veel relaties lopen op dit punt stuk, omdat het heel onwennig aanvoelt en veel mensen denken dat het slecht is en dat je niet meer samen verder moet gaan. je zegt dat je hem echt niet kwijt wilt en dat begrijp ik heel goed. het is goed dat jullie erover praten. blijf dat doen. miss dat het allemaal beter gaat als de meeste stress over is. ga dan samen lekker een weekendje weg, naar brussel, antwerpen weet ik veel, maar even weg uit de stress en zodat jullie alle tijd hebben samen. spendeer desnoods lekker een hele dag (of meerdere dagen) lekker in bed en ga er alleen uit als het echt nodig is. praat weer lekker bij, geniet van mekaar enz.
miss krijg je er spijt van als je het nu uitmaakt, terwijl het miss alleen maar door de stress komt.

veel succes meid!!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 28-05-2004 @ 23:45 :
ik ben het niet met de mensen eens dat je op je 16de geen serieuze relatie kan hebben, ik heb er sinds kort namelijk ook een en ik ben ook vaak serieuzer dan de meesten.
ik zeg toch niet dat je op je 16e geen serieuze relatie kunt hebben? je moet het alleen niet willen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:49
Vee
Vee is offline
Kijk, dat heb ik nou ongeveer ook...
Maar ik heb meer dat ik nog steeds heel erg van hem houdt, en verliefd ben, en hem ECHT niet kwijt wil, maar gewoon nog even vrij wil zijn. Ik wil echter ook weer niet zonder hem, maarja, ik zie het ook niet zitten om zijn zoveelste te zijn, terwijl hij mijn eerste is... Dat is misschien sowieso niet zo'n geweldige situatie om je hele leven in te zitten, voor altijd iets hebben met de eerste ooit...

Dus eigenlijk wil ik gewoon vet feesten, en chicks scoren, maar dat hij dan wel op mij thuis blijft wachten en volledige trouw aan mij is, omdat het echt veel te goed is wat we hebben...

Dus....
Oud 01-06-2004, 22:04
jij
jij is offline
zat in dezelfde situatie
na 2.5 jaar, heel moeilijk, ik begrijp je
toch heb ik een einde aan de relatie gemaakt, ook al 'hou' ik nog van hem en blijft hij een enorm groot deel van mn leven. kwijt ben ik hem nooit, wil ik ook niet.
ben veel gelukkiger nu...(hij ook, behalve op eenzame momenten..) soms moet je gewoon voor jezelf kiezen, vond ik.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:22
miesjah
miesjah is offline
dankje voor alle reacties, heb ik echt wel wat aan ..

De situatie is nog steeds kut, ik zou me enorm schuldig gaan voelen als ik het uitmaak weet nog steeds niet helemaal wat ik ga doen. Op het moment kan ik het ook allemaal nog niet even hebben, zit wat met mezelf in de knoop. Dus ik wacht, heel laf, tot er weer iets escaleert en dan zie ik wel hoe ik me daaruit red, of er genoeg reden is om door tegaan of omdat ik vind dat we er echt mee moeten stoppen.

Heb et er al uitgebreid met em over gehad, en ik wil nog wel bij hem blijfen maar... Ik zie hem totaal niet als mijn partner in spe.. het lijkt me (nu nog...??) niks om met hem samen te wonen, enz. ...en ik vind dat ik hem zo wel moet zien.

Verder wordt ik verliefd op een ergverwegwonende oude vriend....

Life is a bitch
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 00:45
Luna
Luna is offline
weetje, soms is een relatie gewoon op, het gevoel tussen 2 mensen gewoon op. daar doe je niets tegen, het houden van is niet zomaar weg maar als je ergesn in vast blijft zitten belemmer je er alleen maar je eigen ontwikkeling mee.
Oud 03-06-2004, 01:06
Verwijderd
Dieslekties?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:34
miesjah
miesjah is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 02:06 :
Dieslekties?
ja, maar daar ging het eigenlijk niet over
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 12:53
WU-rulezzz
WU-rulezzz is offline
Als het niet gaat, dan gaat het niet. Kies voor je zelf.

Ik heb na 2 jaar ook niet meer hetzelfde gevoel als eerst, misschien omdat ze na anderhalf jaar is vreemd gegaan. Toch durf ik het niet uit te maken omdat ik bang ben dat ze verdriet krijgt en als ze vraagt of ik bij haar blijf en haar kinnetje gaat trillen ik geen nee kan zeggen. Maar zoals ik al zei, je moet voor jezelf kiezen, niemand anders doet het voor je..
Oud 03-06-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 01-06-2004 @ 23:04 :
zat in dezelfde situatie
na 2.5 jaar, heel moeilijk, ik begrijp je
toch heb ik een einde aan de relatie gemaakt, ook al 'hou' ik nog van hem en blijft hij een enorm groot deel van mn leven. kwijt ben ik hem nooit, wil ik ook niet.
ben veel gelukkiger nu...(hij ook, behalve op eenzame momenten..) soms moet je gewoon voor jezelf kiezen, vond ik.
ik heb een dik half jaar geleden ook een relatie van 2.5 jaar beëindigd, en ik heb er geen moment spijt van gehad, hoewel ik hem heel erg gekwetst heb, ik hem ook nog graag zag, enz enz. ik ben nu gewoon tig keer gelukkiger... (heb een nieuw vriendje, daarom misschien )
ik was ook zestien toen ik hem leerde kennen, en besef nu ook dat dat nog vééél te jong was om me serieus te binden, hoewel het op die moment allemaal heel leuk was. achteraf bekeken vind ik dat je je op die leeftijd alleen moet amuseren (of een aantal vriendjes hebben (na elkaar uiteraaard ) ipv één), beetje genieten...

ach ja, je ziet maar... (je mag me altijd pm'en hoor, heb nu ff geen tijd, moet verder gaan studeren )

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:17
Loesje
Loesje is offline
ik ben het eens met de meeste van de andere reacties.

ergens in het begin van het topic, zeg je dat het zo vanzelfsprekend is.

Het lijkt mij niet goed dat je op je 16e al iets hebt wat vanzelfsprekend is. ( t klinkt net zoals een sleur)

Vanzelfsprekend word het wel een keer tegen de tijd dat je 30 à 40 bent...

Mijn idee: kies voor jezelf. Het is even kut, maar je zal je er waarschijnlijk opgeluchter door voelen! (na loop van de tijd)
Oud 03-06-2004, 14:03
snoodaard
snoodaard is offline
Verdomde moeilijk ja!
Oud 03-06-2004, 19:01
farrar-misty
farrar-misty is offline
ASDJEBLIEFT LUISTER ASJEBLIEFT!!!!

ik heb hetzelfde meegemaakt... pas... en maak asjeblieft niet dezelfde fout als ik!!! ik ging ook even een vreemde periode door en dacht dat het misschien makkelijker zou zijn als het uit was... een nieuw begin... zoiets... en toen ging het mis... het ging uit...
maar ik had ergens een heel sterk gevoel van: ik kan hem niet loslaten!
toch heb ik het laten uitgaan en maar neit met het idee dat het voor altijd uit zou zijn want ik hield (hou) veel te veel van hem om ECHT afscheid te nemen.
een tijdje.. heel even.. ging het goed en voelde ik me bevrijd maar asjeblieft!!!! ik zie nu pas in hoe dom mijn fout wel niet was en hoeveel ik had en nu ben kwijtgeraakt...

ik wil je frustraties en gevoelens niet onbelangrijk maken maar luister naar het diepste diepste gevoel. dat zal je vertellen of je hem meot laten gaan! en denk heeeeel goed na want als je hem kwijt raakt is de kans groot dat het wel voorgoed is...

snik....

kussss... zet asjeblieft door... even doorbijten... en doe je best je uiterste best om hem te behouden.. je bent jong... SO WHAT!!!! een relatie kan gigantisch veel betekenen hoe oud je ook bent!!!
wees sterk... voor jezelf!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2004, 19:22
Verwijderd
Als een relatie op is dan gaat het gewoon niet verder. Dat weet alleen jij. Dat je twijfelt zegt misschien wel wat, maar ook weer genoeg om te weten dat het nog wel kan. Als het echt niet meer goed is dan post je hier niet meer, dan dump je 'm gewoon. Ik weet heel goed dat het moeilijk is iets wat je had af te sluiten, maar het is uiteindelijk beter van dag tot dag te leven en te kijken wat je wil. Ikzelf heb vaak genoeg m'n twijfels maar nog nooit heb ik het idee gehad dat ik geen plezier meer kon hebben.
Maar goed, alleen jij kan dat voor jezelf beslissen, non?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten