Ik ga eind april (alleen) voor 7 dagen naar Schotland, omdat ik van plan ben er in september te gaan studeren en dus een aantal universiteiten wil bezoeken en er meteen een korte vakantie van wil maken.
Heb min of meer het plan om Edinburgh als basis te gebruiken en daarvandaan dagtochtjes naar o.a. Glasgow, Stirling, Dundee en Aberdeen te maken. Hoewel ik het wel weer zonde vind om bv de ene dag van Edinburgh naar Dundee en terug te reizen en dan de volgende dag weer heen en weer naar Aberdeen te gaan, want het is wel allebei dezelfde kant op. Maar doe het waarschijnlijk niet omdat ik het niet echt zie zitten om elke dag weer mn tas te moeten pakken om verder te gaan.
Dus zal ik waarschijnlijk 6 nachten in een hostel in Edinburgh doorbrengen, waar ik overdag weinig zal zijn. Dus zoek eigenlijk een hostel wat redelijk schoon is ('luxe' in de vorm van fohns in badkamers of zulke dingen heb ik niks mee), waar geen enge beestjes over de vloer rennen of in bed zitten, waar het wel sociaal en gezellig is (aangezien ik alleen reis), en iets wat het liefst in de buurt van het centrum/OV is.
Heb er op het moment weinig behoefte aan om naar eilanden zoals Skye te gaan, omdat ik er nu geen tijd voor heb en er vanaf september toch voor langere tijd zit. Dus wil het meer houden tot de driehoek Glasgow-Edinburgh-Aberdeen zeg maar. Tips voor dat gebied of tips over dingen die ik in de steden daar moet zien zijn meer dan welkom.
Samenvattend ben ik op zoek naar:
-tips voor een hostel in Edinburgh (heb een aantal goede dingen gehoord over Castle Rock, Princess Street en Brodies?) of eventueel tips voor hostels in andere delen van het land.
-tips voor dingen om te doen in het gebied Glasgow-Aberdeen-Edinburgh en dan met name in de wat grotere plaatsen aangezien ik afhankelijk ben van het OV.