Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 17:42
murwari
murwari is offline
Men beweert wel eens da de eetgewoontes van jongeren niet echt als gezond kunnen worden beschouwd. Maar in een topic bleek dat er eigenlijk genoeg jongeren (op dit forum toch) zijn die bewust gezonde voeding kiezen. Ik ben eens benieuwd wat jullie zelf vinden van je gewoontes.

Wat vind jij zelf van je eetgewoontes? Ben je hier tevreden mee? Probeer je (of zou je willen proberen) deze aan te passen? Welk gevolg hebben jouw eetgewoontes op je gezondheid?
Oud 09-06-2004, 18:11
YPrue
YPrue is offline
Ik eet vrij gevarieerd: de ene dag zijn het groenten met vis of vlees, de andere dag rijst of pasta en weer een andere dag is het vegetarisch. Natuurlijk eet ik ook wel eens friet of fastfood, maar het blijft binnen de perken.
Wat ik wel wil veranderen, is om iets minder te snoepen tussendoor, want dat komt er wel eens vaker tussendoor.
Oud 09-06-2004, 18:33
Boogie
Boogie is offline
Veel.
Oud 09-06-2004, 19:22
Balance
Balance is offline
Ik eet gezond voor wat betreft mijn ontbijt, lunch en avondeten, maar wil 's avonds nog wel eens wat chocolade of chips pakken.
Oud 09-06-2004, 19:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik eet vaak in plaats van 3 normale maaltijden 2 grote maaltijden op 1 dag. Ontbijt sla ik meestal over. Ik eet dus best veel, zelfs soms voor het slapen gaan. Vroeger at ik niet echt gevarieerd, nu ook nog niet echt zo. Maar de laatste jaren ben ik wel meer dingen gaan proeven en eten. Groente eet ik genoeg, fruit toch minder. Daarentegen let ik echt op wat ik snoep. Met name het laatste jaar snoep ik heel weinig. Daarom word ik ook niet echt dikker. Dit waren ff in een notendop mijn eetgewoontes.
Oud 09-06-2004, 19:56
Verwijderd
Niet echt gezond, eigenlijk best slecht. Het is niet dat ik bakken met chips en ander vet voedsel naar binnen werk, maar ik heb een ruime anderhalf jaar geen middageten mee naar school genomen. Later kwam het ook voor dat ik geen ontbijt nam. Ik ben altijd wel mager geweest maar het was magerder dan noodzakelijk zegmaar.
Sinds dit jaar ben ik gaan inzien dat het wel heel erg mager was. Vandaar dat ik tegenwoordig elke dag ontbijt, en middageten mee naar school neem (minstens 2 boterhammen). Verder probeer ik meer fruit te eten (elke dag 2 stuks), en bij het avondeten (ook al vind ik het niet zo lekker) goed op te scheppen, en niet het minimale te nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
YPrue schreef op 09-06-2004 @ 19:11 :
Ik eet vrij gevarieerd: de ene dag zijn het groenten met vis of vlees, de andere dag rijst of pasta en weer een andere dag is het vegetarisch. Natuurlijk eet ik ook wel eens friet of fastfood, maar het blijft binnen de perken.

Snoepen doe ik wel.. soms ook wel teveel.. maar niet echt erg.
Oud 09-06-2004, 20:30
Dzjes
Dzjes is offline
Vrij ongezond, thuis eten we vrij gevarieerd.. maar toch regelmatig es ongezond zoals pitta,frieten, ook heb ik de gewoonte om heel erg veel te snoepen.. koekjes, chocolade.. Ook savonds tijdens het tv kijken wil ik altijd iets eten
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:40
Dolores
Dolores is offline
Tegenwoordig eet ik wel gezond, maar ik heb ruim anderhalf jaar geen brood mee naar school genomen voor de lunch, maar at dan meestal daar voor in de plaats iets van chips of andere ongezonde troep. Nu lunch ik wel altijd (2 boterhammen) en eet ik vaak als ik 's middags thuis kom uit school ook nog 2 boterhammen. Het beleg is doorgaans niet echt gezond (bv heel veel hagelslag), maar goed. 's Avonds eet ik ook wel gezond, omdat mijn moeder diëtiste is en er dus wel op let dat ik voldoende groente eet etc. Ook eet ik wel voldoende fruit. Tegenwoordig snoep ik ook niet zo heel veel meer, maar dat zou op zich wel wat minder kunnen. Hm ja, ik ben wel tevreden.

edit: en ik heb ook een tijd lang heel weinig gedronken op een dag, maar dat is nu ook wel verbeterd.

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:08
D-sire
D-sire is offline
Ik probeer zo veel mogelijk bruin brood te eten, 's ochtends eet ik sowieso 2 boterhammen met zoet beleg. Tussen de middag (en dat is meestal op school) eet ik meestal weer 2 of 3 boterhammen met hartig beleg. 's Avonds kookt mijn moeder meestal wel gezond maar af en toe ook friet of shoarma oid maar dat moet kunnen...

Qua tussendoortjes probeer ik zoveel mogelijk mijn gewoonten te veranderen. Ik was altijd nogal snel geneigd eens een koekje of iets anders te pakken als ik trek kreeg. Ik probeer nu de honger te onderdrukken of te kiezen voor een gezond tussendoortje. Helaas eet ik 's avonds nog wel regelmatig wat chips ofzo, omdat wij al om 5 uur 's avonds gaan avondeten en ik dan rond 8 uur weer honger heb
Oud 09-06-2004, 21:47
Chérie
Chérie is offline
Ik eet best wel gezond, ik eet bijna nooit van die mcdonalds-maaltijden, chips misschien twee keer per maand, chocolade alleen als het toevallig in huis is, maar meestal probeer ik het dan wel te vermijden. Ik ontbijt alleen niet, dus dat is wel een beetje ongezond te noemen, maar voor de rest krijg ik wel genoeg vitaminen/koolhydraten/granen etc binnen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:52
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Hoe zou jij jouw eetgewoontes omschrijven?
gestoord
Oud 09-06-2004, 22:53
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
damaetas schreef op 09-06-2004 @ 22:52 :
gestoord
Oud 09-06-2004, 23:03
Cruz
Cruz is offline
Gevarieerd, regelmatig en gezond Tenzij ik niet lekker in m'n vel zit
Oud 09-06-2004, 23:15
Verwijderd
Mijn eetgewoontes zijn niet zo slecht meer. Eet veel minder chocola en andere vette dingen. Fastfood eet ik eens in het halfjaar. Verder eet ik 3x per dag. Bij het avondeten vaak aardappelen, genoeg groente en vlees.
Ik zou alleen meer moeten drinken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 05:42
Quiana
Quiana is offline
Niet echt gezond - eigenlijk best slecht.

Ik eet behoorlijk onregelmatig, qua tijden, maar ook qua
hoeveelheden ed.

Over het algemeen eet ik onvoldoende en mis ik best wel
wat dingen, vergeleken de aanbevolen hoeveelheid ed.

Maar ik probeer te veranderen - het is iig beter dan 'vroeger'.
Oud 10-06-2004, 06:07
Silver rain
Silver rain is offline
Vrij gezond denk ik. In tijden dat we niet zoveel tijd hebben, doen we pizza of snel wat friet. Maar meestal toch wel gezond, rijst, aardappels, spaghetti enzo. Tussendoor eet ik best wel wat, maar dan wel gezonde dingen als een mandarijn, ligakoek etc. En 's avonds bij de tv soms wat chips, maar meestal niet. Drinken doe ik wel veel, en dan eigenlijk alleen maar water. In de winter soms chocomel, in de zomer soms limonadesiroop.
Fruit eet ik ook genoeg. Elke schooldag een appel en dan 's avonds als toetje vaak ook iets van fruit.
Ik ben er wel tevreden over. Jaar terug at ik nog veel ongezonder met tussendoor wel eens frikandel i.p.v nu een groenteburger met brood.
Oud 10-06-2004, 11:44
cyntha
cyntha is offline
Ik eet best gezond en gevarieerd. De ene dag vlees met aardappelen en een andere keer rijst of pasta. Ongezond en vet eten eet ik niet zo vaak, om de twee weken haal of bak ik een keer frietjes. Snoepen doe ik ook niet veel, alleen als het in huis is en dat is bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:30
Dory
Dory is offline
Gezond: 's ochtends en 's middags brood, tussendoor fruit, liga en brood / crackers oid, na het avondeten niks meer. Alleen het avondeten is niet altijd even gezond en op feestjes of met vriendinnen e.d. snoep en snack ik wel.
Oud 10-06-2004, 15:37
marrel
marrel is offline
ik eet teveel maar niet echt ongezond
Oud 13-06-2004, 13:57
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ongezond. Te veel, en te vet. Weinig groenten, wel voldoende fruit. Misschien dat ik dat nog een keer verander, maar daar heb ik nu geen zin in....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:57
Stevill
Stevill is offline
Ik let heel erg op mijn voeding probeer veel eiwitten binnen te krijgen en weinig kalorieen ivm sport voor de rest veel magere producten niet te veel fruit ivm suikers en weinig gekleurde groenten ivm de gevolgen die het heeft.
Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken en mijd vetten en snoepgoed zoveel als mogelijk.
Oud 13-06-2004, 20:19
Verwijderd
Ik moet gezonder gaan eten. Meer fruit, meer groenten. Ik snoep te veel, ik merk dat ik ben aangekomen, op zich niet erg; ik woog te weinig. Maar ik wil netjes aankomen, niet ongezond.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:30
Luna
Luna is offline
Slecht, vooral de laatste tijd eet ik weinig en ongezond. Ik krijg gewoon geen eten naar binnen, moet mezelf echt dwingen te eten. Ik hoop dat dit snel weer overgaat want anders gaat mn lichaam eraan.
Oud 14-06-2004, 11:34
Verwijderd
Ik eet heel regelmatig en ook wel gezond, maar ik weet niet of het wel gevarieerd genoeg is. Mijn avondeten is wel steeds anders maar voor de rest eet ik elke dag hetzelfde. Nouja, dat zal wel geen hele grote ramp zijn. Ik eet ook aan de vele kant, maar dat moet wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 14:00
Verwijderd
heel verschillend. de ene dag heb ik ontzettende snoep trek en eet ik er ook ontzettend veel van. De andere dag hoef ik soms helemaal niets.
Ik ontbijt niet heel uitgebreid: standaard een glas melk met of een plak koek, of een cracker met kaas of een spaanse cracker.
om 11 uur eet ik meestal sultana's.
als lunch neem ik 2 boterhammen. meestal zoet maar ook wel hartig.
diner is vlees, groenten, aardappelen en toetje. ongeveer 4-5 keer per week.

fruit eet ik eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:42
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik eet een beetje teveel tussendoor, veel koekjes enzo, en als er snoep of chocolade in huis is, dan is 't helemaal slecht.

Maar ik probeer d'r wel op te letten, maar 't lukt niet zo
Oud 14-06-2004, 16:15
mikk
mikk is offline
ik eet heel erg veel en slecht, maar heb nooit n steun in de rug qua te dik worden (wel lekker trouwens)ben nu aan t proberen goed te eten...hmmpf
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:18
Vlammy
Vlammy is offline
Ik eet te weinig. Ik ontbijt niet, ik lunch niet (tja, of je moet cup-a-soup meetellen) en 's avonds eet ik maar een beetje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:42
BluebirdsFly
BluebirdsFly is offline
euhmmm.. ik eet teveel, vooral teveel brood met pindakaas.
`s ochtends eens tuk of 4 boterhammen.
in de middag altijd 6 mee naar school.
als ik dan thuis ben meestal nog 2 ofzo, maar niet altijd.

avond eten eigelijk wel altijd gezond, groeten, aardappels, rijst, kip en alles wat een anti-junkfood moeder maar kan verzinnen.

en dan nog voor dat ik ga slapen 4of6 boterhammen (eigelijk nooit on-evengetallen )

en ik heb net een pizza op
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 06:58
Smartie
Smartie is offline
Ik eet structureel consequent teveel... Maar dat is me ook wel aan te zien, het is niet eens het junkfood, maar ook veel brood wat ik eet. jammer
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 13:11
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik ben niet tevreden met mijn eetgewoontes nee. Vaak heb ik van die eetbuien en dan kan ik dus echt gewoon chips, pizza etc gaan eten. (niet dat ik dat altijd doe). Maar vaak geef ik er wel aan toe. En daarna baal ik dan weer.
Ehmz.

Mja soms eet ik ook wel weer heel gezond. Maar das niet zo heel vaak. Maar ben sinds 2 dagen weer begonnen met gezond te eten
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 15:19
mikk
mikk is offline
ik heb ongeveer elke dag vreetbuien...en 1 keer in de maand een nutteloze poging gezond te eten
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:07
Verwijderd
Wel gevarieerd maar ook wel is ongezond, maar eigenlijk altijd wel heel lekker
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:41
Verwijderd
Over het algemeen gevarieerd en vaak ook wel gezond, maar het kan beter
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:08
Verwijderd
Ik vraag me soms wel af wat mensen onder 'vreetbui' verstaan... ik dacht altijd dat daarmee bedoeld werd dat je naar de keuken ging en alles maar naar binnen propten, maar laatst zat ik met een groepje meisjes spelletjes te spelen met popcorn en dropjes erbij, en na een tijdje riep een van hen 'we hebben echt allemaal een vreetbui!' en de rest beaamde dat. Dat vond ik wel erg vreemd.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:44
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik eet vind ikzelf heel gezond, ik zorg elke dag voor twee stukjes fruit, drink vooral melk en water en ontbijt en lunch altijd met donker brood. Eigenlijk zou ik van mezelf best wel wat meer mogen snoepen ofzo!
Oud 21-06-2004, 17:56
Verwijderd
ontbijt krijg ik met alle beste wil niet door mijn strot, dus een kop koffie, gevolgd door een glas melk.

lunch: een paar stukken brood

avondeten: verschilt per week, als ik erg druk ben eet ik 7 maal per week bij de mc, burger king, smullers of pizzahut.
Om een en ander te compenseren eet ik wel veeel appels, en als ik het rustiger heb kook ik zelf bij voorkeur gezond
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 20:50
CoalChamber
CoalChamber is offline
Ontbijt: 2 stukken brood met kaas en nog iets. Met een kopje thee

Lunch: 3 stukken brood met van alles

Avondeten: Aardappels met vlees en groente
Oud 21-06-2004, 22:57
xineof
xineof is offline
Op zich zijn mijn hoofdmaaltijden vrij gevarieerd en gezond. 's Ochtends heb ik altijd te weinig tijd, en ontbijt schijnt erg belangrijk te zijn, maar ik eet dus te weinig. Tussen de middag meestal zo'n 4 boterhammen en soms nog eens een banaan/broodje ofzo van de winkel om de hoek bij onze school. En 's avonds eten we thuis meestal wel gezond.

Verder ben ik een enorme eter, en ben ik dus heel vaak tussendoor aan het eten, maar gelukkig meestal wel gezond (crackers, soepstengels enzo...). Niet dat daar nooit wat ongezonds tussenzit, maar goed . Dus ach, ik vind mijn eetgewoonte wel redelijk, ik zou alleen meer fruit moeten eten .
Oud 21-06-2004, 23:28
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik eet redelijk gezond. Veel fruit, weinig snoep of snacken. Maar ik eet erg onregelmatig en ik eet ook gewoon veel. Bovendien is het avond eten bij ons meestel (vind ik dan) te vet.
Oud 22-06-2004, 15:04
Chicken
Chicken is offline
Soms gezond. Soms ongezond. Ligt er net aan waar ik zin in heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten