Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 17:52
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik zit echt met een heel groot probleem
mijn allerbeste vriendin is serieus van plan weg te lopen en vraagt me steeds waar ze heen moet.
ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen of doen. ze wil ook absoluut niet bij mij thuis slapen of bij andere vriendinnen. niemand weet hiervan dus ik kan er met niemand over praten. ik probeer haar steeds op andere gedachte te brengen maar dit lukt me echt niet. ik ben erg bang dat ze echt gaat...
wat meot ik doen? haar helpen iets te vinden waar ze heen kan?
of moet ik zeggen dat ik haar nooit meer wil zien als ze gaat? ik weet het echt niet meer...
heeft iemand misschien ooit zoiets meegemaakt die me kan helpen???
BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 18:59
Redhair
Redhair is offline
Help haar niet met weglopen, zij schiet er niks mee op enb jij krijgt waarschijnlijk schuldgevoelens. Je verteld de reden niet, maar ik denk dat het goed is voor haar om met iemand te praten, en professioneel iemand. Ze heeft het waarschijnlijk goed nodig. Blijf haar steunen, maar help haar echt niet met weglopen, daar word alles erger van. heel veel succes.
Oud 06-06-2004, 10:20
Uziel
Uziel is offline
Ik ken op dit moment ook een meisje die daar mee zit...

Waarom wil ze van huis weg? waarschijnlijk omdat ze de pest heeft aan haar ouders...

Vertel haar dat haar ouders haar nooit kwaad zouden doen, want zij is immers hun dochter...
De ouders zijn misschien te protective ofzo, maar zij moet inzien dat haar ouders geen enkele kwaadheid in hun bedoelingen hebben...
Ze geven vast straffen enzo. Dan moet ze dit bedenken: Een ouder ziet dat hun dochter dingen doet die zij verboden hebben oid... Wat moet een ouder dan? zomaar het laten gaan? Nee dan willen ze straffen als vorm van straf voor het niet houden aan de 'regels'.. Het straffen werkt juist averechts, maar het is goed te begrijpen door hun ogen...

Als zij ruzie heeft met haar ouders, moet ze daar over praten met hun.. Zo open mogelijk... Zij moet hun vragen met welke reden zij dingen verbieden of straffen e.d... En vragen om een eerlijke uitleg (dus geen "om toch")...
Dan kan zij haar verhaal doen, en dan kun je een gulle middenweg vinden...

Je kunt nu eenmaal niet altijd je zin krijgen...

Maar de relatie met ouders is zooo belangrijk...

Oja volgens Dr Phill vinden kinderen standaard de volgende 4 dingen van hun ouders als ze niet te goed met elkaar omgaan:
- Mijn ouders willen nooit dat ik lol heb
- Mijn ouders willen dat ik alleen maar dingen voor hun doe
- Mijn ouders weten niet hoe het is om jong te zijn
- Mijn ouders denken dat ik nooit zal veranderen

Check maar na. schijnt altijd te kloppen..
Oud 06-06-2004, 10:28
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik doe niet anders dan vertellen dat haar ouders het goed bedoelen en alleen het beste voor haar willen.
ik wil iig dat ze weet dat ik voor haar klaarsta, maar kan zo weinig voor haar doen.
iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:35
Uziel
Uziel is offline
Misschien moet je haar eens hard de waarheid vertellen?

Is moeilijk, maar vaak gaan mensen er dan wel meer over nadenken...

Omdat ze nu waarschijnlijk of ontzettend zelfmedelij heeft, of superkwaad is.

Misschien dringt het dan tot haar door?

Gewoon alerlei doomscenarios naar haar roepen bij wijze van spreken.
Oud 06-06-2004, 11:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Evelyne1988 schreef op 05-06-2004 @ 18:52 :
of moet ik zeggen dat ik haar nooit meer wil zien als ze gaat?
nee, dat in ieder geval niet
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 11:30
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Uziel schreef op 06-06-2004 @ 11:20 :
Ik ken op dit moment ook een meisje die daar mee zit...

Waarom wil ze van huis weg? waarschijnlijk omdat ze de pest heeft aan haar ouders...

Vertel haar dat haar ouders haar nooit kwaad zouden doen, want zij is immers hun dochter...
De ouders zijn misschien te protective ofzo, maar zij moet inzien dat haar ouders geen enkele kwaadheid in hun bedoelingen hebben...
Ze geven vast straffen enzo. Dan moet ze dit bedenken: Een ouder ziet dat hun dochter dingen doet die zij verboden hebben oid... Wat moet een ouder dan? zomaar het laten gaan? Nee dan willen ze straffen als vorm van straf voor het niet houden aan de 'regels'.. Het straffen werkt juist averechts, maar het is goed te begrijpen door hun ogen...

Als zij ruzie heeft met haar ouders, moet ze daar over praten met hun.. Zo open mogelijk... Zij moet hun vragen met welke reden zij dingen verbieden of straffen e.d... En vragen om een eerlijke uitleg (dus geen "om toch")...
Dan kan zij haar verhaal doen, en dan kun je een gulle middenweg vinden...

Je kunt nu eenmaal niet altijd je zin krijgen...

Maar de relatie met ouders is zooo belangrijk...

Oja volgens Dr Phill vinden kinderen standaard de volgende 4 dingen van hun ouders als ze niet te goed met elkaar omgaan:
- Mijn ouders willen nooit dat ik lol heb
- Mijn ouders willen dat ik alleen maar dingen voor hun doe
- Mijn ouders weten niet hoe het is om jong te zijn
- Mijn ouders denken dat ik nooit zal veranderen

Check maar na. schijnt altijd te kloppen..
Je verhaaltje is Behoorlijk suggestief.
Ik denk dat het belangrijk is om eerst te weten wat er werkelijk aan de hand is.

Evelyne1988 je zegt:

Citaat:
ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen of doen
Heb je met haar gepraat over waarom ze weg wil?; wat weet je over haar situatie thuis?, kan je haar hier in bereiken?.

Zelf denk ik dat ze het meeste steun zal hebben aan een vriendin die gewoon Naast haar staat, haar steunt. Het dreigen met bij haar weglopen is het laatste waar ze op staat te wachten denk ik...(daarmee voorkom je ook niet dat ze weg loopt)

Als je vriendin roept dat ze wil weglopen, is dat denk ik een schreeuw om hulp. Wat kan je voor haar betekenen in deze situatie?

Wat voor een contact heb je met haar?; hoe ziet jullie contact er uit?
Oud 09-06-2004, 15:56
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik heb met haar afgesproken dat ik een weekendje met haar weg ga. gewoon om alles ff achter haar te laten en ff nergens aan denken. ik denk dat dit wel goed voor haar is. ze zegt iig dat ze het erg fijn vindt dat ik voor haar klaar sta.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:58
Mu
Mu is offline
Citaat:
Evelyne1988 schreef op 09-06-2004 @ 16:56 :
ik heb met haar afgesproken dat ik een weekendje met haar weg ga. gewoon om alles ff achter haar te laten en ff nergens aan denken. ik denk dat dit wel goed voor haar is. ze zegt iig dat ze het erg fijn vindt dat ik voor haar klaar sta.
Wat leuk!

Je kunt haar ook (waarschuwing: beladen uitspraak) zeggen dat ze, als ze ooit weg wil lopen, in jouw hart onderdak kan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten