Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 17:58
Mujahid
Mujahid is offline
Ik heb wat opgepikt:

Subject: Psychologist Discovers the Effect of Repeating the Word "ALLAH"---[correctly]

Vander Hoven, a psychologist from Netherlands, announced his new
discovery about the effect of reading the Qur'an and repeating the word
ALLAH both on patients and on normal persons. The Dutch professor confirms his discovery with studies and research applied on many patients over a period of three years. Some of his patients were non-Muslims, others do not speak Arabic and were trained to pronounce the word "ALLAH" clearly; the result was great, particularly on those who suffer from dejection and tension.

"Al Watan", a Saudi daily reported that the psychologist was
quoted to say that Muslims who can read Arabic and who read the Qur'an
regularly can protect themselves from psychological diseases. The psychologist explained how each letter in the word "ALLAH" affects healing of psychological diseases. He pointed out in his research that pronouncing the first letter in the word "ALLAH" which is the letter (A), released from the respiratory system, controls breathing. He added that pronouncing the velar consonant (L) in the Arabic way, with the tongue touching slightly the upper part of the jaw producing a short pause and then repeating the same pause constantly, relaxes the aspiration. Also, pronouncing the last letter which is the letter (H) makes a contact between the lungs and the heart and in turn this contact controls the heart beat.

What is exciting in the study is that this psychologist is a
non-Muslim, but interested in Islamic sciences and searching for the secrets of the Holy Qur'an. Allah, The Great and Glorious, says, "We will show them Our signs in the universe and in their own selves, until it becomes manifest to them that this (Qur'an) is the truth." (Holy Qur'an 42:53)

Interessant , nietwaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2002, 18:35
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Interessant , nietwaar?
Ik ga me bekeren denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:12
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Dat het woord een bepaalde invloed kan uitoefenen op de fysiologie en psychologie op het lichaam zegt totaal niks over de religie zelf.

Het woord oommm of hammm(of hoe je het ook wilt schrijven, maar zoals monniken het zeggen dus)....werkt heel erg ontspannend, maar heeft te maken met de vibraties die men dan creëert.

Het is echt geen bovennatuurlijk verschijnsel hoor.

Groetjes
Ben(die niet onder de indruk is
Oud 14-05-2002, 19:23
Uhmpra
Uhmpra is offline
wel grappig, maar ik moet me toch aansluiten bij de wijze woorden van DoF
Oud 14-05-2002, 20:45
REIE
REIE is offline
Mischien kunnen we met z'n alle neurotisch Allah Allah roepen, het ligt beter in de mond dan Hari Krishna Hari Krishna.

Zeg, Mujahid, denk jij dat dit eerder toeval is of bewust? Betekent Allah eigenlijk niet iets in het Arabisch?

REIE
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 12:28
Joël
Joël is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Het woord oommm of hammm(of hoe je het ook wilt schrijven, maar zoals monniken het zeggen dus)....werkt heel erg ontspannend,
Ik ken ook nog een zootje mensen voor wie de woorden "God-verdom-me" (en dat regelmatig herhalen) een hele opluchting zijn. Betekent niet dat ik dat ook de hele dag ga zitten doen .
Oud 15-05-2002, 12:32
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Als ik depressief wordt zal ik wel de hele dag lalah ofzo gaan roepen, dat zou hetzelfde effect moeten hebben
Oud 15-05-2002, 12:39
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Joël schreef:

Ik ken ook nog een zootje mensen voor wie de woorden "God-verdom-me" (en dat regelmatig herhalen) een hele opluchting zijn. Betekent niet dat ik dat ook de hele dag ga zitten doen .

Groetjes
Ben(die bijna nooit vloekt en dat ook probeert te vermijden
Oud 15-05-2002, 14:45
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
REIE schreef:
Mischien kunnen we met z'n alle neurotisch Allah Allah roepen, het ligt beter in de mond dan Hari Krishna Hari Krishna.

Zeg, Mujahid, denk jij dat dit eerder toeval is of bewust? Betekent Allah eigenlijk niet iets in het Arabisch?

REIE
Is this a coincidence or something much more? Zie het plaatje( de naam Allah in het Arabisch) bij de link:

http://www.themodernreligion.com/index2.html

The illustration on the left shows a scatter graph of the number of verses in a sura against the number of the sura. The result resembles the word "Allah" in Arabic (right).
The Qur'anic revelation was made by Archangel Gabriel to Prophet Mohamrned (PBUH). It took place over a period of more than 20 years beginning with the first verses of sura 96. After a three year hiatus, the revelation continued up to the death of the Prophet (PBUH) in 632 C.E.

Whenever a fragment of the Qur'an was revealed,the Prophet (PBUH) called one of his literate companions and dictated it to him, indicating at the same time the exact position of the new fragment in the fabric of what had already been revealed. Extremely diverse materials were used for this initial record e.g. leather, parchment,wooden tablets, bones and soft stones for inscription. At the same time the Prophet (PBUH) recommended his followers to memorise the Qur'an, thereby doubly preserving the text.

Following the death of the Prophet (PBUH)in 632 C.E., Abu Bakr (RA), the first Caliph of Islam, asked the Prophet's (PBUH) main scribe, Zaid Ibn Thabit, to make a copy which he duly did. On Omar's (RA) initiative (the then future second Caliph), Zaid consulted all the information he could assemble in Medina and produced a very faithful copy of the book.

Omar, Abu Bakr's successor in 634 C.E. subsequently made a single volume (mushaf) which he preserved and passed on to Hafsa, his only daughter and the Prophet's (PBUH) widow. The third Caliph, Uthman (RA), entrusted a commission of experts with the preparation of the great recension that bears his name. The commission evaluated the authenticity of the document produced under Abu Bakr (RA) and which had remained with Hafsa until then. They also consulted Muslims who had memorised the Qur'an. The critical analysis of the authenticity of the text was carried out very stringently. The agreement of the witnesses was deemed necessary before the slightest verse containing debatable material was retained. The result was a text containing an order of sura that reflects the order followed by the Prophet (PBUH) during his recitals in Ramadan. The 114 suras were arranged in approximately decreasing order of length although there were exceptions.

The sequence of the suras in the Qur'an has proved to be of much interest in modern times. A young Turkish Engineering student at Istanbul Technical University was fascinated by this topic, so much so, that he plotted by hand, a graph of he number of verses in a sura against the number of the sura. The result startled him as it resembled the word "Allah" (God) in Arabic. His findings appeared in a Turkish national newspaper in February 1986.

At the beginning of this article is a computer generated scatter graph of "length of sura" (ie number of verses that it contains) against "number of the sura". The graph is provided both in its raw form and with added shading. There is a distinct similarity between the graph and the Arabic word "Allah". Is this a coincidence or something much more?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Dat het woord een bepaalde invloed kan uitoefenen op de fysiologie en psychologie op het lichaam zegt totaal niks over de religie zelf.

Het woord oommm of hammm(of hoe je het ook wilt schrijven, maar zoals monniken het zeggen dus)....

volgens mij is het ohm.

werkt heel erg ontspannend, maar heeft te maken met de vibraties die men dan creëert.

vibraties zijn gevoelens.

Het is echt geen bovennatuurlijk verschijnsel hoor.

tuurlijk wel.

Groetjes
Ben(die niet onder de indruk is
toch wel toeval.

Citaat:
joel schreef
Ik ken ook nog een zootje mensen voor wie de woorden "God-verdom-me" (en dat regelmatig herhalen) een hele opluchting zijn. Betekent niet dat ik dat ook de hele dag ga zitten doen
volgens mij werkt dat op dezelfde manier als het woord allah, de vibrasies creeren het gevoel van woede uiten.

Citaat:
ben schreef:
Groetjes
het is ongezond om je emoties niet te uiten.

Citaat:
Mujahid schreef:

*zijn signature*
een intelligente sig.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:28
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Groetjes
sorry, offtopic, maar hoezo dat?
Oud 16-05-2002, 12:45
Joël
Joël is offline
Nog even een paar vraagjes bij het wetenschappelijke onderzoek:

Volgens wat voor methode is het effect van het woord "ALLAH" onderzocht? Zijn er proefpersonen geweest die het woord "ALLAH" meerdere keren hebben herhaald? En zo ja, wat waren de waarnemingen bij deze proefpersonen? M.a.w.: Hoe sterk is het bewijsmateriaal? Iets anders wat ik me afvraag: Is het effect van andere woorden ook onderzocht? En zijn er ook woorden die een minder goed, of zelfs een negatief effect hebben?
Oud 16-05-2002, 13:20
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
vibraties zijn gevoelens.
Ik heb niet tijdens natuurkunde geleerd dat er bij trillingen sprake is van emoties

Ik bedoel vibraties in letterlijke zin. Heeft niks met gevoelens te maken.

Ook zorgt het herhaaldelijk zeggen van ohm voor een concentratiepunt. (of ademhaling zoals mensen ook wel eens doen)

Citaat:
tuurlijk wel.
Wat jij wil joh.

Citaat:
het is ongezond om je emoties niet te uiten.
Heeft er niks mee te maken. Ik vind het gewoonweg niet nodig. En heb het ook niet nodig.

Groetjes
Ben(die het verbazingwekkend vind hoe kenny alles maar als bovennatuurlijk bestempeld
Oud 16-05-2002, 13:22
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:

sorry, offtopic, maar hoezo dat?
Omdat, zoals ik hierboven al zei, het niet nodig vind.

Ik kan er heel goed zonder leven. En het klinkt idioot als je zomaar gaat lopen vloeken naar mijn mening!

Groetjes
Ben(die ook niks opkropt overigens
Oud 16-05-2002, 16:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Ik heb niet tijdens natuurkunde geleerd dat er bij trillingen sprake is van emoties

daar moeten ze ook nog achter komen.

alles is trilling. trillingen zijn ook gedachtes en zintuiglijke sensaties enz. volgens mijn religie dan he.
en ook volgens mijn eigen ervaring.

Ik bedoel vibraties in letterlijke zin. Heeft niks met gevoelens te maken.

wel. soms tenminste. volgens mij kun je in theorie al uit iemands stem horen hoe die iemand zich voelt.

Ook zorgt het herhaaldelijk zeggen van ohm voor een concentratiepunt. (of ademhaling zoals mensen ook wel eens doen)

Wat jij wil joh.

Heeft er niks mee te maken. Ik vind het gewoonweg niet nodig. En heb het ook niet nodig.

hmm, maybe, maar als je niks opkropt en toch niet vloekt, hoe uit je je woede dan?

Groetjes
Ben(die het verbazingwekkend vind hoe kenny alles maar als bovennatuurlijk bestempeld
ik noem het slechts bovennatuurlijk omdat de wetenschap nog maar pas begonnen is met ontdekken dat het zo is.
dat vibraties gevoelens zijn of er invloed op hebben.
ooit gehoord van geluidswapens? die kunnen infrageluid sturen met als mogelijk gevolg dat die trillingen zich doorzetten door je lichaam en je ineens enorme verlammende angst voelt.
ook muuziek heeft een dergelijk effect op je overigens, hoewel niet zo sterk omdat je de trillingen zelf niet door je lichaam voelt maar alleen waarneemt als geluid.

greetz kenny.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
daar moeten ze ook nog achter komen.

alles is trilling. trillingen zijn ook gedachtes en zintuiglijke sensaties enz. volgens mijn religie dan he.
en ook volgens mijn eigen ervaring.
Alles is volgens jou religie (whatever that may be) en empirisch onderbouwen doe je en kun je nooit.

Citaat:
wel. soms tenminste. volgens mij kun je in theorie al uit iemands stem horen hoe die iemand zich voelt.
Dat heeft niks met de trilling zelf te maken, maar met onze psychologische interpetatie er van.

Dieren hebben een geheel andere perceptie van geluiden.

Citaat:
hmm, maybe, maar als je niks opkropt en toch niet vloekt, hoe uit je je woede dan?
Ik ben bijna nooit kwaad. Dat is iets wat ik al lang geleden (althans ben 6 jaar geleden begonnen met mijn 'religie') heb kunnen uitbannen.

Dat is dus geen opkroppen, ik ervaar kwaadheid/woede gewoon (praktisch) nooit.

Ik ben een serene rust!

Citaat:
Kenny McCormick schreef:

ik noem het slechts bovennatuurlijk omdat de wetenschap nog maar pas begonnen is met ontdekken dat het zo is.
dat vibraties gevoelens zijn of er invloed op hebben.
ooit gehoord van geluidswapens? die kunnen infrageluid sturen met als mogelijk gevolg dat die trillingen zich doorzetten door je lichaam en je ineens enorme verlammende angst voelt.
ook muuziek heeft een dergelijk effect op je overigens, hoewel niet zo sterk omdat je de trillingen zelf niet door je lichaam voelt maar alleen waarneemt als geluid.

greetz kenny.
Dat heeft nog steeds niks met bovennatuurlijk te maken.

Bovennatuurlijk is iets wat mensen met gemakzucht maar zeggen als ze het niet kunnen onderbouwen.

We zijn ook met onderzoek bezig naar supergeleiders, zwarte gaten, neutronensterren, quantumcomputers, genetische manipulatie en zo kan ik eeuwig door blijven gaan...is dat dan ook meteen bovennatuurlijk??
Laten we er even een onderscheid in houden Ok.

De dingen die jij beschrijft zijn de uitwerkingen van geluid op de mens en misschien dier. Ik kan er het bovennatuurlijke er echt niet in herkennen.

Als ik de uitwerking van licht op de mens ga onderzoeken, begeef ik mij dan ook op bovennatuurlijk terrein?

Zo ja, dan heb jij een raar idee van wat wetenschap en onderzoek doen in houdt en wat uiteindelijk bovennatuurlijk is.

Groetjes
Ben(die vanavond waarschijnlijk naar de première van Star Wars Episode 2 gaat
Oud 16-05-2002, 17:10
Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Alles is volgens jou religie (whatever that may be)

tja, das het probleem mijn religie heeft geen naam.

en empirisch onderbouwen doe je en kun je nooit.

das zeg ik net, de wetenschap heeft het niet ontdekt of is daar nog maar pas mee begonnen dus ik kan het niet empirisch onderbouwen. wat is de definitie van empirisch?

Dat heeft niks met de trilling zelf te maken, maar met onze psychologische interpetatie er van.

iemand voelt een emotie met als gevolg dat de stembanden iets anders trillen. en dat komt imho omdat de emotie een trilling in het lichaam of een deel ervan is. we zeggen niet voor niks dat we soms 'onder spanning' staan.

Dieren hebben een geheel andere perceptie van geluiden.

dieren kunnen scherper horen ja, misschien hebben zij dat vermogen wel om gevoels te horen in iemands intonatie.

Ik ben bijna nooit kwaad. Dat is iets wat ik al lang geleden (althans ben 6 jaar geleden begonnen met mijn 'religie') heb kunnen uitbannen.

k ben zelf ook praktisch nooit kwaad hoor. question:ben jij vergevingsgezind?

Dat is dus geen opkroppen, ik ervaar kwaadheid/woede gewoon (praktisch) nooit.
Ik ben een serene rust!

*is jaloers*

Dat heeft nog steeds niks met bovennatuurlijk te maken.

wat is bovennatuurlijk volgens jou?

Bovennatuurlijk is iets wat mensen met gemakzucht maar zeggen als ze het niet kunnen onderbouwen.

logisch, als de wetenschap eenmaal iets empirisch bewezen heeft word het natuurlijk.

We zijn ook met onderzoek bezig naar supergeleiders, zwarte gaten, neutronensterren, quantumcomputers, genetische manipulatie en zo kan ik eeuwig door blijven gaan...is dat dan ook meteen bovennatuurlijk??

het is maar een woord..

Laten we er even een onderscheid in houden Ok.

er is geen schepre grens tussen natuurlijk en bovennatuurlijk.

De dingen die jij beschrijft zijn de uitwerkingen van geluid op de mens en misschien dier. Ik kan er het bovennatuurlijke er echt niet in herkennen.

en hoe komt het dat geluid er effect op heeft? omdat het trillingen zijn. en het plakkaat bovennatuurlijk plak jij er nu aan vast, niet ik.

Als ik de uitwerking van licht op de mens ga onderzoeken, begeef ik mij dan ook op bovennatuurlijk terrein?

hhm, zullen we dat later samen onderzoeken.
dat is echt zo iets wat ik reuze interresant vind maargoe.
zoals ik al zei, bovennatuurlijk is maar een woord voor een aantal onverklaarde dingen. in wezen is eigenlijk alles natuurlijk.

Zo ja, dan heb jij een raar idee van wat wetenschap en onderzoek doen in houdt

natuurlijk niet. maar de wetenschap kan het nu denk ik nog niet bewijzen.

en wat uiteindelijk bovennatuurlijk is.

bovennatuurlijk bestaat niet het is een begrip.

Groetjes
Ben(die vanavond waarschijnlijk naar de première van Star Wars Episode 2 gaat
jammer dat ik niet mee ga. moet er ook nog 's heen gaan.

greetz anyway, k ga nu eten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:07
Joël
Joël is offline
Subject: Psychologist Discovers the Effect of Repeating the Word "JEWEH"---[correctly]

Hendriks, a psychologist from Netherlands, announced his new discovery about the effect of reading the Bible and repeating the word JEWEH both on patients and on normal persons. The Dutch professor confirms his discovery with studies and research applied on many patients over a period of three years. Some of his patients were non-Christians, others do not speak Hebrew and were trained to pronounce the word "JEWEH" clearly; the result was great, particularly on those who suffer from dejection and tension.

"Al Watan", a Saudi daily reported that the psychologist was quoted to say that Christians who can read Hebrew and who read the Bible regularly can protect themselves from psychological diseases. The psychologist explained how each letter in the word "JEWEH" affects healing of psychological diseases. He pointed out in his research that pronouncing the first letter in the word "JEWEH", which is the letter (J), created tension in the tongue, which stimulates the part of the brain in the forehead. He added that pronouncing the second letter (E), released from the respiratory system, controls breathing. Also, pronouncing the third letter, which is the letter (W), strains some muscles of the face, like the cheeks. This has an effect comparable to the effect of a face-lift. Pronouncing the last sound, the “EH” sound, really turns out to be a perfect exercise for relaxation. In addition, while pronouncing these letters, contact is being made between the lungs and the heart and in turn this contact controls the heart beat.

(Zie ook sig.)

Laatst gewijzigd op 17-05-2002 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 18:30
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Als je maar genoeg wetenschappers raadpleegt, kun je iedere mening bevestigd krijgen.
jeps
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:32
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
REIE schreef:

Zeg, Mujahid, denk jij dat dit eerder toeval is of bewust?

Allah guides to Himself all who turn to Him: those who believe and whose hearts find peace in the remembrance of Allah. Only in the remembrance of Allah can the heart find peace.
( Koran 11:28)

Wetenschap is een methode die de absolute waarheden , verschaft door religie, verifieert. De botsing tussen religie en wetenschap kan alleen voor waarheid worden aangezien voor bepaalde godsdiensten die zowel bijgelovige elementen als goddelijke bronnen hebben geincorporeerd, zoals het Christendom. Dit is echter niet het geval bij de Islam, welke steunt op de zuivere openbaring van Allah. Sterker nog, Islam in het bijzonder bepleit wetenschappelijk onderzoek en kondigt aan dat het onderzoeken van het universum een methode is om de creatie van Allah te verkennen.
De Koran spoort altijd mensen aan om na te denken, te redeneren en om alles in de wereld waarin we leven te verkennen. Dit is omdat de wetenschap de Islam ondersteunt, het individu redt van onwetendheid en het bewuster laat denken: het opent iemands wereld van gedachte en helpt die persoon vanzelfsprekend de tekenen van Allah in het universum begrijpen.

Citaat:
REIE schreef:
Betekent Allah eigenlijk niet iets in het Arabisch?

Het is een combinatie van de van de 2 Arabische woorden Al-Ilah, de God. Door de letter I te laten vallen zul je de naam Allah vinden. Afhankelijk van de positie in een Arabische zin kan deze de vorm Allaha hebben, welke dicht bij de Hebreeuwse naam van de Schepper ligt , namelijk Eloha, de naam waarmee de profeet Mozes (as) God aanriep. Joden gebruiken hem foutief in de meervoudsvorm Elohim, die duidt aan op meer dan één God. Het woord Allah klinkt dichterbij het Aramese woord voor God, door de profeet Jezus gebruikt (as), namelijk Alaha ( zie de Encyclopedie Brittanica onder de naam Allah en Elohim ). Terwijl de naam Allah vreemd is voor niet-moslims, is deze niet vreemd voor alle profeten van Adam tot aan Mohammed(vzmh), aangezien zij in principe dezelfde Islam ( =overgave aan Allah) propageerden en het woord Allah duidt de persoonlijke naam van het Superieure Wezen aan. Het woord kan niet onderworpen worden aan een meervoudsvorm of geslacht, wat de uniciteit van ”God” ook taalkundig weerspiegelt, zodat er niets iets is als Allahs, of een mannelijke of vrouwelijke Allah, zoals er Goden of God en Godin is.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:35
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
een intelligente sig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:48
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Wetenschap is een methode die de absolute waarheden , verschaft door religie, verifieert.
wetenschap spreekt religie vrijwel altijd tegen.

Citaat:
Dit is omdat de wetenschap de Islam ondersteunt
onzin.

iedereen die vanuit wetenschappelijk standpunt naar religie kijkt is agnost. En agnosten ondersteunen naar mijn inziens Islam niet.

En nog een voorbeeldje waarin de koran zich tegespreekt tov wetenschap :

sura 67:3
He Who created the seven heavens one above another: No want of proportion wilt thou see in the Creation of ((Allah)) Most Gracious. So turn thy vision again: seest thou any flaw?

sura 37:6
We have indeed decked the lower heaven with beauty (in) the stars,-

sura 71:15/16
"'See ye not how Allah has created the seven heavens one above another,

"'And made the moon a light in their midst, and made the sun as a (Glorious) Lamp?

Ok , er zouden dus 7 lagen zijn. sterren zitten in de eerste laag. En de maan in het midden.
Maar ik dacht juist (samen met nog zeker 5 miljard mensen op aarde) dat de maan dichter bij was dan de sterren.
Dikke fout dus. Nog grotere fout is dat ze zeggen dat er geen fouten in de koran staan in sura 4:82.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:39
Joël
Joël is offline
Hey, Mujahid... Steek je nou gewoon je kop in het zand, of heb je mijn post niet gezien...? Ik stelde even een aantal vragen, want, zoals ik ook al met mijn vorige post heb geïllustreerd; iedereen kan wel zo'n leuk artikeltje uit z'n mouw schudden. Zoals mijn vorige post voor jou geen betekenis heeft, heeft dat artikeltje van jou voor mij geen waarde zolang ik niet eens wat fatsoenlijk bewijsmateriaal zie. Waar heb je je artikel bijvoorbeeld vandaan? (bron?). En verder heb ik nog steeds de volgende vragen:

Volgens wat voor methode is het effect van het woord "ALLAH" onderzocht? Zijn er proefpersonen geweest die het woord "ALLAH" meerdere keren hebben herhaald? En zo ja, wat waren de waarnemingen bij deze proefpersonen? M.a.w.: Hoe sterk is het bewijsmateriaal? Iets anders wat ik me afvraag: Is het effect van andere woorden en/of klanken ook onderzocht? En zijn er ook woorden die een minder goed, of zelfs een negatief effect hebben?

Dan nog iets:

Citaat:
Mujahid schreef:
Also, pronouncing the last letter which is the letter (H) makes a contact between the lungs and the heart and in turn this contact controls the heart beat.
Betekend dit dat mijn hartslag niet fatsoenlijk gereguleerd wordt als ik het woord "Allah" niet regelmatig uitspreek? Krijg ik dan een hartaanval ofzo? Hoe groot is de invloed van het woord "Allah" op mijn hartslag? Is dit effect werkelijk groter dan bij de woorden "Boeddha" of "Hara Krishna"?

Citaat:
Mujahid schreef:
He pointed out in his research that pronouncing the first letter in the word "ALLAH" which is the letter (A), released from the respiratory system, controls breathing.
Eigenlijk vraag ik me hier hetzelfde af. Als ik het woord "Allah" niet regelmatig uitspreek, stik dan oid? En weer vraag ik me af hoe sterk het bewijsmateriaal voor deze bewering is.

Citaat:
Mujahid schreef:
Wetenschap is een methode die de absolute waarheden [...]verifieert.
Absolute waarheden? Wetenschap kent geen absolute waarheden. Absolute waarheid is alleen een regulatief principe: een richting aanwijzend ideaal voor alle wetenschappen.

Citaat:
Mujahid schreef:
Wetenschap is een methode die de absolute waarheden , verschaft door religie, verifieert.
Oh, en in dit verband neem ik aan dat dat betekend dat er in de Koran een hele theorie is uitgewerkt over het effect van het woord "Allah", ofzo?

Laatst gewijzigd op 18-05-2002 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 11:51
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:
iedereen kan wel zo'n leuk artikeltje uit z'n mouw schudden. Zoals mijn vorige post voor jou geen betekenis heeft, heeft dat artikeltje van jou voor mij geen waarde zolang ik niet eens wat fatsoenlijk bewijsmateriaal zie.
zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:00
Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
Ik beweer helemaal niet dat Mujahid dat artikeltje uit zijn mouw heeft geschud, maar ik zeg wel dat dat artikeltje zonder bewijsmateriaal, bron of achtergrondinformatie voor mij evenveel waarde heeft als een artikeltje wat iemand zo even uit zijn duim zuigt. Met een artikeltje "Mr. de Wetenschapper zegt dat het zo is", zonder een plausibele onderbouwing, kan ik niet zo veel, snap je?

Laatst gewijzigd op 20-05-2002 om 13:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2002, 14:56
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:

Ik beweer helemaal niet dat Mujahid dat artikeltje uit zijn mouw heeft geschud, maar ik zeg wel dat dat artikeltje zonder bewijsmateriaal, bron of achtergrondinformatie voor mij evenveel waarde heeft als een artikeltje wat iemand zo even uit zijn duim zuigt.
yeah right, als je het vaak genoeg zegt ga je het nog zelf gelove ook he joel?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 16:03
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
yeah right, als je het vaak genoeg zegt ga je het nog zelf gelove ook he joel?
Als ik een artikeltje had geplaatst met als titel :
'Vaak het woord allah zeggen levert slokdarmkanker op'
dan was jij ook kritisch geweest.

Sommige mensen zijn wantrouwerig en terecht.
Er worden een hoop leugens in de wereld geslingert waarvan dit er ook wel een zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 16:16
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Als ik een artikeltje had geplaatst met als titel :
'Vaak het woord allah zeggen levert slokdarmkanker op'
dan was jij ook kritisch geweest.

Sommige mensen zijn wantrouwerig en terecht.
Er worden een hoop leugens in de wereld geslingert waarvan dit er ook wel een zou kunnen zijn.
waarom denk je dat ik dan kritisch geweest zou zijn?
ken je me zo goed?
je moet niet zomaar dingen gaan interpreteren jongentje, daardoor zijn er al genoeg problemen gekomen in de wereld.

en zoals ik al zei... zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 18:11
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
waarom denk je dat ik dan kritisch geweest zou zijn?
ken je me zo goed?
anders zou je wel een behoorlijk naieve gozer zijn geweest.

Citaat:
je moet niet zomaar dingen gaan interpreteren jongentje, daardoor zijn er al genoeg problemen gekomen in de wereld.
En jij moet is wat kritischer zijn want door mensen zoals jij bestaat het woord naief en lomp nog.

Citaat:
en zoals ik al zei... zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten
wat is jouw probleem tegen kritische mensen ?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 18:21
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mitsj schreef:

1.anders zou je wel een behoorlijk naieve gozer zijn geweest.

2. En jij moet is wat kritischer zijn want door mensen zoals jij bestaat het woord naief en lomp nog.

3. wat is jouw probleem tegen kritische mensen ?
1 - en wat is er mis met naieve mensen? naieve mensen beginnen tenminste geen oorlogen

2 - hoewel ik erg gevleid voel door de woorden 'naief' en 'lomp' ga ik me echt niets van jou aantrekken

3 - als je wat beter had gelezen dan had je gezien dat ik niets tegen kritische mensen heb maar tegen mensen die interpreteren
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 18:40
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mitsj schreef:

En jij moet is wat kritischer zijn want door mensen zoals jij bestaat het woord naief en lomp nog.
dit kan je ook via de andere kant bekijken:
door jou bestaat het woord kritisch en lomp nog
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 19:08
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
1 - en wat is er mis met naieve mensen? naieve mensen beginnen tenminste geen oorlogen
nee ze voeren oorlogen

Citaat:
2 - hoewel ik erg gevleid voel door de woorden 'naief' en 'lomp' ga ik me echt niets van jou aantrekken
owk ... jammer

Citaat:
3 - als je wat beter had gelezen dan had je gezien dat ik niets tegen kritische mensen heb maar tegen mensen die interpreteren
het kan aan mij liggen maar jij maakte de opmerking :
Zoals de waard is vertrouwt tie zijn gasten.
Naar mijn inziens heb je dan commentaar op iemands kritisch gedrag.

Citaat:
dit kan je ook via de andere kant bekijken:
door jou bestaat het woord kritisch en lomp nog
Leg mij maar eens uit wat kritisch zijn met lomp zijn te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:13
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mitsj schreef:

nee ze voeren oorlogen

bronnen graag

owk ... jammer

sorry

het kan aan mij liggen maar jij maakte de opmerking :
Zoals de waard is vertrouwt tie zijn gasten.
Naar mijn inziens heb je dan commentaar op iemands kritisch gedrag.

nee, ik heb niets tegen kriische mensen, ik vond alleen dat die uitdrukking gepast was

Leg mij maar eens uit wat kritisch zijn met lomp zijn te maken heeft. leg jij maar uit wat naief met lomp te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 07:26
Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
Het gaat er helemaal niet om hoe ik ben. Dat heeft niets met deze discussie te maken, en is dus off-topic.

[edit: foutje ]

Laatst gewijzigd op 21-05-2002 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 12:29
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:

Het er helemaal niet om hoe ik ben. Dat heeft niets met deze discussie te maken, en is dus off-topic.
Als je maar genoeg wetenschappers raadpleegt, kun je iedere stuk text on-topic krijgen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 15:08
Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

Als je maar genoeg wetenschappers raadpleegt, kun je iedere stuk text on-topic krijgen
Kun je dat ook uitleggen? (want volgens mij slaat het dus echt op ****).
Oud 21-05-2002, 16:37
Isa
Isa is offline
Citaat:

Als je maar genoeg wetenschappers raadpleegt, kun je iedere mening bevestigd krijgen
ook dat God bestaat???
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 17:01
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:

Kun je dat ook uitleggen? (want volgens mij slaat het dus echt op ****).
dat kan ik wel uitleggen ja
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:16
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
bronnen graag
flauw hoor

Citaat:
nee, ik heb niets tegen kriische mensen, ik vond alleen dat die uitdrukking gepast was
dan moet je zo'n opmerking ook niet maken

Citaat:
leg jij maar uit wat naief met lomp te maken heeft
volgens mij begrijp je de betekenis van naief niet.
Zoals je op die site kan leze betekent het onnozel wat ook een ander woord is voor lomp.
Bij kritisch heb ik het woord onnozel niet kunne vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:46
Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
dat kan ik wel uitleggen ja
Doe eens...(?)

*heeft behoefte aan uitleg*
Oud 22-05-2002, 16:31
CraigDavid
CraigDavid is offline