Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 16:20
coldplayfan
coldplayfan is offline
Hoi allemaal,

Ten eerste ff: als hier al een topic over bestaat, mag deze wel verwijderd worden. De zoekfunctie doet het niet, dus ik kon zelf niet zien of er al één bestaat. (en ik was te ongeduldig om te wachten totdat dat ding het weer een keer gaat doen )

Maar goed. Ik wil graag diergeneeskunde gaan studeren, maar vanwege de kleine inlotingskans moet ik een tweede keus hebben.
Iemand tips? Ik hoor wel eens van mensen dat ze gaan reizen, of een jaar werken, en het daarna weer proberen bij de studie. Bevalt dat goed? (hoeft niet per se diergeneeskunde te zijn natuurlijk, voor geneeskunde of andere studies kun je ook uitgeloot worden ) . Of weten jullie nog andere studies die verwant zijn aan diergeneeskunde? Dierwetenschappen valt voor mij af, omdat je daarbij nauwelijks contact hebt met dieren. Maar het hoeft ook niet per se een studie met dieren te zijn. Het probleem is: Voor mijn gevoel is diergeneeskunde de enige studie die ik écht leuk vind, op psychologie na misschien. Maar psychologie vind ik een beetje te zweverig (als je psychologen op tv ziet, zijn dat vaak van die... zeikerds... ). Alle tips/ervaringen zijn welkom!

Liefs, coldplayfan
Oud 25-05-2004, 09:21
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 23-05-2004 @ 17:20 :
Hoi allemaal,

Ten eerste ff: als hier al een topic over bestaat, mag deze wel verwijderd worden. De zoekfunctie doet het niet, dus ik kon zelf niet zien of er al één bestaat. (en ik was te ongeduldig om te wachten totdat dat ding het weer een keer gaat doen )

Maar goed. Ik wil graag diergeneeskunde gaan studeren, maar vanwege de kleine inlotingskans moet ik een tweede keus hebben.
Iemand tips? Ik hoor wel eens van mensen dat ze gaan reizen, of een jaar werken, en het daarna weer proberen bij de studie. Bevalt dat goed? (hoeft niet per se diergeneeskunde te zijn natuurlijk, voor geneeskunde of andere studies kun je ook uitgeloot worden ) . Of weten jullie nog andere studies die verwant zijn aan diergeneeskunde? Dierwetenschappen valt voor mij af, omdat je daarbij nauwelijks contact hebt met dieren. Maar het hoeft ook niet per se een studie met dieren te zijn. Het probleem is: Voor mijn gevoel is diergeneeskunde de enige studie die ik écht leuk vind, op psychologie na misschien. Maar psychologie vind ik een beetje te zweverig (als je psychologen op tv ziet, zijn dat vaak van die... zeikerds... ). Alle tips/ervaringen zijn welkom!

Liefs, coldplayfan
kun je t niet in t buitenland proberen? Engeland ofzow?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:29
Nuck
Nuck is offline
Een vriendinnetje van me is uitgeloot voor diergeneeskunde en ze zit nu in België. Alleen een beetje jammer dat het haar totaal niet bevalt, studie is heel zwaar, Gent is geen leuke stad (nou kan je vast ook wel naar een andere stad, maar dat weet ik niet). Ze gaat volgend jaar dus wel weer meeloten voor Utrecht.
Oud 25-05-2004, 13:45
MieX
MieX is offline
Citaat:
*verhaal*
Ik ben afgelopen jaar ook uitgeloot, ik doe nu een jaar farmacie, volgens een vriend die wel ingeloot is sluit de stof die je in het 1e jaar krijgt wel voor een deel aan (anatomie en fysiologie). Ik heb nagedacht over belgië (ook gent), maar ik hoor daar alleen maar negatieve verhalen over (veel uit je hoofd leren, ze kijken daar erg neer op nederlandse studenten waardoor die het beter moeten doen dan belgische om hetzelfde te bereiken, in de eerste 2 jaar alleen maar theorie en geluk als je alleen al een dood best tegenkomt), viel dus voor mij af, dierwetenschappen om dezelfde reden als jij.

Ik heb hetzelfde als jij, ik wist totaal niet wat ik moest doen als ik uitgeloot zou worden, diergeneeskunde was en is gewoon heel duidelijk mijn 1e keus, maar ik vind dat ik wel een goede 2e keus heb gemaakt. Een tip: zorg wel dat je weet wat je wil voordat de lotingsuitslag binnen is, scheelt een hoop stress
Oud 25-05-2004, 15:44
Verwijderd
misschien de universiteit in Wageningen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:32
MieX
MieX is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-05-2004 @ 16:44 :
misschien de universiteit in Wageningen?
Als je dierwetenschappen bedoelt: de enige overeenkomst met diergeneeskunde is dat het over dieren gaat, verder zijn de opleidingen totaal verschillend
Oud 25-05-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 25-05-2004 @ 18:32 :
Als je dierwetenschappen bedoelt: de enige overeenkomst met diergeneeskunde is dat het over dieren gaat, verder zijn de opleidingen totaal verschillend
nee, ik bedoel gewoon de opleidingen daar in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:21
MieX
MieX is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-05-2004 @ 19:14 :
nee, ik bedoel gewoon de opleidingen daar in het algemeen
daar moet ook gewoon toevallig iets tussen zitten dat je aantrekt lijkt me (was bij mij niet het geval), net als bij elke andere universiteit
Oud 25-05-2004, 18:31
xx-daantje-xx
xx-daantje-xx is offline
Mijn vader is zelf ook dierenarts!!!!! en heeft dus ook de opleiding dierengeneeskunde gedaan. Hij zegt dat er in Gent ook een opleiding is waar je in ieder geval wordt toegelaten. Omdat er na een paar jaar al heel veel mensen afvallen. Dus daar heb je in ieder geval kans
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:59
Verwijderd
Misschien een jaartje werken in een dieren asiel, eens kijken of je dan nog van dieren houd, dan heb je daar 100% zekerheid over
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:22
Squidward
Squidward is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Liefs, coldplayfan
Diergeneeskunde lijkt me leuk
Oud 27-05-2004, 09:46
ironflower
ironflower is offline
Mss voor een jaartje een HBO opleiding doen, dierenartsassistent ofzo
Oud 28-05-2004, 18:14
clubje
clubje is offline
Citaat:
Nuck schreef op 25-05-2004 @ 14:29 :
Een vriendinnetje van me is uitgeloot voor diergeneeskunde en ze zit nu in België. Alleen een beetje jammer dat het haar totaal niet bevalt, studie is heel zwaar, Gent is geen leuke stad (nou kan je vast ook wel naar een andere stad, maar dat weet ik niet). Ze gaat volgend jaar dus wel weer meeloten voor Utrecht.
Hehe, hier in Belgie wordt Gent met voorsprong de leukste stad van Belgie gevonden.

Ikzelf weliswaar studeer ook in Gent en ik vind het er ook niet leuk, maar dat komt door mezelf, omdat ik elke stad met meer dan 100.000 inwonders sowieso eng vind.

En aan de topicstarter: idd geen psychologie doen
Oud 03-06-2004, 12:05
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
ironflower schreef op 27-05-2004 @ 10:46 :
Mss voor een jaartje een HBO opleiding doen, dierenartsassistent ofzo
dierenartsassistente is MBO.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 12:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
xx-daantje-xx schreef op 25-05-2004 @ 19:31 :
Mijn vader is zelf ook dierenarts!!!!! en heeft dus ook de opleiding dierengeneeskunde gedaan. Hij zegt dat er in Gent ook een opleiding is waar je in ieder geval wordt toegelaten. Omdat er na een paar jaar al heel veel mensen afvallen. Dus daar heb je in ieder geval kans
Voor zover ik weet kan je in Belgie diergeneeskunde in Antwerpen en in Gent studeren, voor de rest weet ik het niet. Er is daar geen loting of toelatingsexamen, je wordt zo toegelaten.
Oud 03-06-2004, 12:58
coldplayfan
coldplayfan is offline
Dank voor alle reacties
Misschien is een jaartje werken ook niet zo gek.. bij een dierenasiel of een pension ofzo. Een andere studie voor een jaar doen kan natuurlijk ook, maar dan gooi je toch eigenlijk een jaar studiefinanciering 'weg'? Weet iemand hoe het daarmee zit? (niet dat geld nou iets is waar ik het af laat hangen hoor..)

Ben gisteren nog bij de dierenarts geweest, niet om zo'n leuke reden, kheb namelijk mijn hamster in laten slapen. En toen ik een dagje meegelopen heb met een dierenarts heb ik ook sterfgevallen meegemaakt. het weerhoudt me er in ieder geval niet van om diergeneeskunde te studeren, ik vind het niet eng ofzo (gelukkig niet). En maandag ga ik een dagje meelopen met een student diergeneeskunde . Gewoon, voor de zekerheid.

En die tweede keus, tja daar moet ik nog maar eens goed over nadenken. Ik ga in ieder geval goed m'n best doen bij schoolexamens, hoe hoger eindexamengemiddelde, hoe meer kans... kan het altijd proberen...
Oud 03-06-2004, 14:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 03-06-2004 @ 13:58 :
Een andere studie voor een jaar doen kan natuurlijk ook, maar dan gooi je toch eigenlijk een jaar studiefinanciering 'weg'? Weet iemand hoe het daarmee zit? (niet dat geld nou iets is waar ik het af laat hangen hoor..)
Daar is pas een topic over geweest (studie wisselen of zoiets heet het dacht ik), je krijgt studiefinanciering voor het aantal jaar dat je opleiding duurt min het aantal jaar dat je studiefinanciering kreeg voor een andere opleiding, als ik dit jaar dus voor diergeneeskunde wordt ingeloot krijg ik nog 5 jaar studiefinanciering omdat ik al 1 jaar farmacie heb gedaan.
Reageren

Regels voor berichten