Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 16:18
Gothic
Gothic is offline
Tips? Waar moeten we absoluut heen, wat mogen we absoluut niet missen? Welke activiteiten zijn leuk?
Oud 09-06-2004, 21:12
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik ben er 2 keer geweest: een keer vijf weken en een keer zes weken en ik heb omdat m'n vader bioloog is, het hele land gezien. En ik moet zeggen het is geweldig!

Ik zal vrijdag (dan heb ik redelijk wat tijd) even m'n geheugen opfrissen en alles op een rijtje zetten.
Oud 09-06-2004, 21:15
Alexanchez
Alexanchez is offline
Maar vertel zelf ook even: waneer ga je er heen? (ga je er uberhaupt heen?) en heb je al concrete plannen e.d.
Oud 10-06-2004, 12:57
Gothic
Gothic is offline
Reisplan:
1. vertrek uit Nederland / aankomst in San José
2. San José - San Gerardo de Rivas
3. San Gerardo de Rivas
4. San Gerardo de Rivas - Manuel Antonio-nationaalpark
5. Manuel Antonio-nationaalpark
6. Manuel Antonio-nationaalpark - Monteverde
7. Monteverde
8. Monteverde - La Fortuna-Arenal
9. La Fortuna - Arenal
10. La Fortuna - Arenal - Turrialba
11. Turrialba
12. Turrialba - Cahuita
13. Cahuita
14. Cahuita - San José
15. San José
16. aankomst in Nederland

groepsreis
Oud 11-06-2004, 13:25
Gothic
Gothic is offline
Heb je trouwens toen malaria pillen geslikt?
Oud 11-06-2004, 19:25
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik ben er 2 keer geweest, een keer 5 weken (zo'n 7 jaar terug) en 2 jaar geleden ben ik er 6 weken geweest en zat toen in een leuk dorpje zo'n 30 kilometer van San Jose vandaan in het uxte hotel van Costa Rica. Ik heb veel rondgereist, in vrijwel alel nationale parken geweest. In het westen heb je dus de grote oceaan, daar is de zee niet helder maar wel spectaculair qua golven en in het oosten bij de Caribische kust is het dus meestal erg helder. Het is echter niet zo helder als op de Antillen of Indonesie o.i.d. Ik ben in het nationale park ''Guanacaste'' geweest en dat vond ik zelf erg mooi. En ook in het park ''Tortuga'' (het kan ook iets anders hebben geheten) en dat was al helemala prachtig. Dat is in het noordoosten bij de kust, en dara komen zeeschildpadden e.d. aan land. Die hebben we dan ook gezien dara, net zoals apen, krokodillen (andere mensen zagen tijdens onze rondvaart een zeekoe zwemmen, maar die zijn zeer zeldzaam.) en natuurlijk een heleboel vogels. Ik ben toen ook anar een eiland(je) in dat park geweest van zo'n 300 bij 300 meter groot en daar stikte het letterlijk van de slangen. (daar kwamen maar heel zelden mensen maar m'n vader moest daar even aan wal vanwege z'n werk. Hij moest namelijk wat grondmonsters nemen.) Ik was haast op een lanspuntslang getrapt en dat is dus een doedelijk giftige slang. Ik trapte er met m'n voet zo'n 30 centimeter naast. Maar dat park was dus geweldig.

Ik ben ook naar de Arenal geweest, maar dat was 7 jaar terug. Dat was niet heel mooi of spectaculair omdat het nogal mistig was. Op dat moment was het de meest uitbarstende vulkaan ter wereld. En ik had de pech dat ik hem geen enkele keer heb zien uitbarsten. Het hotelletje waar wij toen zaten is een paar jaar erna samen met de rest van de omgeving volledig weggebrand door de lava. Bij de Arenal was ook een soort ''openlucht-zwemparadijs'' dat volledig werd verwarmt door de Arenal. Dat staat in m'n geheugen gegrift als ''geweldig''.

Maar ik ben nog op heel veel andere plekken geweest, dus. Zowel in het zuiden (waar de weg was opengebroken door de zee en er dus een paar weken geen verbinding was met de rest van het land. Tenminste als je niet de omweg wil maken via Panama.) als in het noorden waar we erg veel zijn geweest.

Oh jah, San Jose is echt zoals de meeste grote steden: druk, multicultureel en vies. Je moet er uit kijken voor zakkenrollers (we zijn 80 euro kwijt geraakt) en de mentaliteit van de mensen is er wat ''harder'' dan bij de rest van het land. In de rest van het land zijn de mensen erg behulpzaam en niemand gaat er dood van de honger. Ook zijn de ziekenhuizen erg goed geregelt, voor het geval dat je daramee in aanraking komt. En de natuur is natuurlijk super, daarvoor zal je waarschijnlijk ook naar Costa Rica gaan. Je zult waarschijnlijk wel wat apen en krokodillen zien. Jaguars e.d. zul je niet zien. De nationale parken zijn natuurlijk mooi maar je moet er wel entree voor betalen natuurljk.
Maar ik wens je natuurlijk een fijne reis en als je vragen hebt: stel maar!

Oh ja, ik heb geen malariapillen geslikt. Ik heb ook niet het idee dat dta nodig is. (is dat nu verplicht?) Je moet wel een goede muggenstift meenemen. En over 't klimaat: in het regenseizoen regent het vrijwel iedere middag heel hard. Veel harder dan in Nederland. Het is er niet heel heet (+/- 27 graden) maar wel erg benauwd.

Maar je gaat dus met een groepsreis (ik ben ook in monteverde en in Manuel Antonio gewwest geloof ik.) en hoe lang ga je?
Want als je een of twee weken of zo gaat: ik zou het veel te kort vinden. maar goed, ik vond zes weken ook te kort
Oud 12-06-2004, 17:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 11-06-2004 @ 20:25 :
tekst
Ik ga helaas maar 16 dagen... Costa Rica Highlights. Maar wie weet ga ik ooit terug. Ik denk wel dat ik het ergl euk ga vinden...

Heb je ook gesnorkeld? Want ik heb in Bali gesnorkeld en dat was echt ontzettend gaaf en mooi... Heeeel veel vissen, koraal, zeesterren en allerlei planten. Is dat ook mogelijk in Costa Rica?

Ben je trouwens ook over zo'n brug boven het regenwoud geweest? Is dat aan te raden?
Oud 13-06-2004, 12:01
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-06-2004 @ 18:19 :
Ik ga helaas maar 16 dagen... Costa Rica Highlights. Maar wie weet ga ik ooit terug. Ik denk wel dat ik het ergl euk ga vinden...

Heb je ook gesnorkeld? Want ik heb in Bali gesnorkeld en dat was echt ontzettend gaaf en mooi... Heeeel veel vissen, koraal, zeesterren en allerlei planten. Is dat ook mogelijk in Costa Rica?

Ben je trouwens ook over zo'n brug boven het regenwoud geweest? Is dat aan te raden?
Snorkelen is wel te doen aan de caribische kust, maar het zal niet zo mooi zijn als in Bali.

En zo'n brug zal vast wel mooi zijn... Ik geloof dat ik ook wel een keer op zo'n bruggetje terecht kwam.
Oud 02-07-2004, 15:10
MikeyMo
MikeyMo is offline
Jaja, ik heb daar in Tortuga (de tweede keer) een zeeschildpad eieren zien leggen, terwijl ik er gewoon naast zat. K kon hem aanraken enz. (niet teveel gedaan natuurlijk). En daarna gered van de stropers..

Maar verder allemaal wat alexanchez zei. Heel dope, en echt n dope ervaring.

Verder de vier tips die je moet weten. (wat ik nog herinner van mn vader, de eerste keer)

* Kijk altijd waar je gaat zitten, voordat je gaat zitten.
* Let op waar je loopt. De kans dat je op een slang gaat staan is redelijk. (alexanchez en ik allebei een paar keer 10 centimeter ernaast gaan staan.) Kijk ook uit voor slangetjes, reuzenmieren en andere beesten op bladeren of takken. Die beesten zie je nooit goed ineen keer.
* De kans dat dit voorkomt is miniem, maar wel fataal: Als er een groep halsbandpekari's (leven vaak ik hele grote kolonies aka 400 stuks.) Op je af komen, ren dan weg, of ga in een boom zitten. Dit werd ons aangeraden, omdat die beesten kunnen ruiken als je iets te eten bij je hebt. Die beesten zijn brutaal en proberen het te pakken. Als je 400 pekari's op je krijgt, reken maar uit
* Als je killerbees achter je aan krijgt, ga dan zigzaggend rennen. Die beesten zijn niet pijnlijker dan normale bijen, maar wel een heel stuk agressiever en prikken vaak een aantal keren.

Dit zijn overigens tips voor kleine kinderen (volgens mijn broertje) maar ze kunnen wel degelijk van pas komen..

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 15:18.
Advertentie

Regels voor berichten